Igen. Pont ezért gondoltam a HDI 16V verzióra. Egyébként a 8V-s HDI még értékarányosabb, csak hát ha valaki szereti azt kis többlet erőt a kocsijában tudni... Az biztos, hogy az ember normális körülmények között (nem siett, nincs túlpörögve) az autója teljesítményét egyáltalán nem használja ki (én sem közlekedek a xsarával 5700-as fordulattal).
Ez igaz, csak ha pörgetni kell egy motort, azaz a felső fordulatszám tartományban húz jól, akkor a fogyasztásnak adtunk egy pofont, és akkor a dízel gazdaságossága megnövekszik, ergo előbb hozza be a vételnél fizetett felárat.
Jól gondolom ?
Az lehet a dolog hátterében, hogy a 16V HDi egy elég széles fordulatszám-tartományban erősebb az 1.6-nál, mondjuk kb. 1800 és 4000 1/perc között. A pontos nyomaték- és teljesítménygörbék persze nincsenek előttem, ám elég nyugodtan lehet állítani, hogy ez a tartomány nagyjából fedi a valóságot.
Miután ~1800-4000 között ténylegesen nagyobb teljesítményt, ergo jobb gyorsítókészséget produkál a HDi, természetes, hogy erősebbnek érzi a vezető. Mert valóban az.
Az 1.6 16V azonban - saját tapasztalat szerint - elpörgethető akár 7000-es fordulatig is. ~4000-7000 között ereje igen jelentős mértékben felülmúlja a HDi erejét, mivel ez utóbbinak itt már konyul lefelé a teljesítménygörbéje, váltani kell. A benzinessel azonban nem, és ezzel az előnnyel bizony simán otthagyja a HDi-t, amint az a gyári adatokon is látszik.
Más kérdés, hogy ez csak bizonyos vezetéstechnikával hozható felszínre. Ha a két autóval egyaránt 4000-nél fölkapcsolnánk, a benzinesnek nem sok esélye lenne az ebben a tarományban jóval erősebb dízel ellen. Így aki nem gyorsít igen magas fordulatokig, illetve nem kedveli a pörgetős nyomulást, jobban jár a dízellel.
Azért a kötelező szervizek díját is érdemes összevetni egy ilyen esetben (mai árakon persze), gondolom egy jobb kereskedésben tudnak erre adatot mondani. Figyelembe kell venni, hogy az 1.6-os motor nem turbós a dízel viszont igen (méghozzá borzasztóan pörög), tehát gondos kezelést és pontos szervizelést (olajcsere) igényel. De nem akarlak lebeszélni, sőt ! A feleségemnek is jobban tetszett - még amikor a Pug kereskedésben dolgozott - a 206-os az 1.4HDi motorral.
A dízelek jól tartják az árukat a piacon, főleg mert az 1.4-es motort már adó (biztosítás) szempontjából sem rossz. Persze ha majd a citrókba is szerelik a BMW-vel közösen fejlesztett benzines motorokat...
azt kétlem, már gyári adatok alapján is, hogy a dízel jobban gyorsuljon mint az 1.6os benzines, ez kizárt, de az biztos hogy nem rosszak a citroen dízeljei.
a számolásba nem számoltad bele hogy az autó értéke mennyit veszt, ezt még nem is tudnád beszámolni, max tippelni, mondjuk évi 10-15% romlást... de én még nem akarom eladni, hiszen még meg sem kaptam! :)))
Már végeztem is számításokat 1.6 16V exclusive vs. 1.4 16V dízel ugyanúgy felszerelve. Évi 15ekm esetén 5 év alatt dolgozná le a dízel az árkülönbséget. Viszont ha azt is számításba vesszük, hogy a dízel használtan sokkal jobban eladható (kb 300eFt-tal többé')akkor már csak 2,5 évet kell autózni, hogy egálban legyünk anyagilag. Persze pontos számításokat nem tudok végezni, pénz időértéke, használt autó árak stb., de azért kb jó.
Néhány éve volt egy ismerősöm a CH-nál (rajta keresztül vettem a Xsara-m) megpróbálom felkutatni, ő nem szokott szabin lenni :) Egyébként pesti vagyok.
Fontos nekem a vezetési élmény is. Dízel autóm még nem volt, de amiket hallottam ezek viselkedéséről, nekem valósznűleg bejönnek (nem szeretem pörgetni, viszont szeretem az erőt a talpam alatt érezni :)
Még, még az 1.4 HDI 16V érzésről!!! Lesz egy kis időm én is megyek vele egy karikát.
Ja úgy két-három naponta zaklasd a kereskedőt, hogy nézzen utánna a dolgoknak. A CH nem a gyorsaságáról híres. Ha esetleg Bp közeli vagy próbálkozhatsz a közvetlenül a CH-nál a Budaörsi úton. Arra azért készülj fel, hogy az illetékes "épp most van szabadságon". Nekem asszem 3 hetembe telt a kisajtolni a választ.
holnap, de legkésőbb holnapután meglesz a saját háromnegyed focilabdánk :) tegnap már láttam, de csak kívülről, mert még nem volt átvéve az autó, még a rendszámtábla tartó sem volt fent :)
remélem hogy a holnapi nap lesz a tuti. alig várom...
"Még valami, nem tudjátok véletlenül, hogy lesz-e az 1.4 16V HDI exlusive felszereltséggel? Németeknél létezik ilyen verzió..."
Szólj a kereskedőnek, kérjen rá árat a Cit.Hungáriától. Ha a CH engedi, még meg is rendeli Neked. Tavaly nekem 2L-es Xsara Kombit nem, viszont VTS-t a nagyobbik motorral hoztak volna. Csak CH üzletpolitikáján múlik.
Szerintem próbálkozz.
Szép a gép, de mit kevertél a fetődi Esterházy-kastély udvar felőli részén? ;)))))
Egyébként én majdnem ott lakom (mármint földrajzilag, természetesen és nem ebben az épületben - sajna). Csak nem Te is Sopron környékén laksz?
Én még nem vagyok boldog C3 tulaj :( de azzá szeretnék válni valamikor jövőre tavasszal. Az 1.6 exlusive és az 1.4 16V HDI között vívódom. Eddig csak a benzinest próbáltam, akinek van dízele szívesen venném a tapasztalatokat. Mennyire dinamikus? Hozza-e a gyári fogyasztást? Vannak-e garanciális problémák?
Még valami, nem tudjátok véletlenül, hogy lesz-e az 1.4 16V HDI exlusive felszereltséggel? Németeknél létezik ilyen verzió...
Majd kiderül, de próbáltam már, a kartámasz nagyon hiányzott, és a hifit is hallottam, a suzukinknál jobb, és cds is, ami nekem nagy áldás lesz! majd meglátjuk :)
Grat, az új verdához.
Nem szeretném elvenni a kedved, de a hifit azért én idézőjelbe tenném.
A kartámaszt pedig nem biztos, hogy nagyon élvezni fogod. Nekem legalább is, nagyon útban van, váltáskor. Persze ez csak megszokás kérdése.
Végre valami roszat is mondhattam a verdáról:-)))
(nagyon elégedett vagyok a gépezettel)
Üdv: Speibl
hát igen rendeléskor várni kell, és ez így van mindenhol. mi egy fehér exclusiveot rendeltünk szeptember elején és a jövő héten már mehetünk is érte :)
a kereskedők közötti csere nem tuti, nálunk sem jött be, ugyanis exclusiveból nem a fehér a leggyakoribb, inkább az ezüstmetál a menő.
valamelyik autó-motorban teszteltek egy exclusiveot és ajnározták is rendesen, szal bizakodom!
én csak azért imádkoztam, hogy ica, ida, és ifa ne legyen a rendszám, de úgy látszik ezt megúsztam :) azért van hogy itt iid ott meg már iiv, mert előre lekérnek pár rendszámot, hogy az amúgy is hosszú várakozási idő után ezzel ne kelljen még az időt húzni!
azt elfelejtettem megkérdezni az értékesítőt hogy vajh milyen lesz a belső harmónia. a tied milyen SB(C3)? a bézs szebb, de érzékenyebb is...
meddig számít egy motor bejáratósnak? hány kmig? most amíg becsiszolódik a gép addig legalább betartom a sebességkorlátozásokat :)))
nekem a hifi nagy álmom volt, meg a kartámasz ezeket nagyon élvezni fogom :)
Tegnap útközben, egyszer csak csörög a telefonom! (néha előfordul), és ki keres? Hát az értékesítő srác a Nagy Kft-től, és kerédezi, hogy hogy tetszik az autó, és megfelel-e? Én mondtam, hogy nagyon tetszik, csak van egy kis bibi, mégpedig a műanyag. Erre annyit mondott, azonnal kicseréljük, amint elmegyek hozzájuk!
Nagyon örültem ennek a hívásnak, hogy azután is érdeklődnek miútán már üresek a zsebeim!
Kifogyott a benzinem :-(
Jelenleg 697Km van a szekerentyűben
6.5L fogyasztótt!
(200Km város; 450 autópálya & országút)
Még nem vittem soha 3.8-as fordulat fölé, de 3-3,5 között tartósan mentem vele! Nem egy erőgép, de panasz nincs!
(A könyvben a fordulat 2/3 át ne lépjük túl 4.6Rpm, a kereskedő meg azt mondta ne vigyem 4.0Rpm fölé tartósan)
Amiről ti beszéltek, az egy matrica a tanksapkára, és egy kipufogóvég amit rá kell csavarozni a jelenlegi kipufogóra! A kettő együtt nem kerülhet 3000HUFnál többe!
Rádió!
Pozsó307-ben u.a clarion, kezelőszervén van egy KÜLÖN TEKERŐ BIGYUSZ, amivel az eltárolt adók között lépeget. Nekünk ilyen nincsen, úgyhogy kereshetem még egy jó darabig!
A rádiót csak a szakszervízben tudják átállítani, otthon nem tudjuk megtenni!
Láttam egy fekete C3-ason olyan audi tt-s tanksapka fedőt, nagyon jól nézett ki, ez matrica vagy az egész fedőt ki kell vajon cserélni? sportos egylyukú kipufogóvég volt rajta, nagyon állat volt.Ez nem rontja a fogyasztást? a teljesítményt? nem lesz vajon túl hangos tőle?