Én sem értem, hogy lehetett egy ilyen jó kis kicsinak ilyen szar nevet adni, hogy Chevrolet. Erról nekem mindig a benzinzabáló szörnyetegek és a tankolás jut az eszembe... és tényleg, a sznobizmus is.
De hát ha a románok maguknak akarták a Daewoo nevet...
Viszont emblémától fuggetlen, hogy az autó mit tud, és mennyiért. Szerintem nem rossz, és pont ideális lesz azoknak, akik méretes családi autót szeretnének, , tele kényemi extrákkal, remek futóművet, a kifutó szériák áráért.
A formaterv olasz, a motor német (Opel), a futómű angolos (egyébként a Nissan Primeráé) ... az ára megmaradt kóreainak.
Nem csudálkoznék, ha a taxisok előbb-utóbb rászoknának.
Valaki írta, hogy kipróbálta és lomha.
Megnéztem. Amikor lomhának tűnt, már 110 km/h felett jártam.
Az új Avensisnél volt hasonló érzésem, igaz akkor egy 2.0-t vezettem.
Aki sportkocsit akar, azt biztos nem fogja kielégíteni ez az autó! De ez nem is gyorsulni való, bár 10 s környékén ez is fenn van 100-on.
Nem vagyok Daewoo-s, összvissz egy Matizt vezettem néha néha.
Eddig közömbös volt az márka, de most felfigyeltem erre a baromságnak tűnő névváltoztatásra.
Először, mikor hallottam a hírt (még nyáron volt, jóval a sajtóhírek előtt) magam is hülyeségnek, felesleges pénzkidobásnak gondoltam. Aztán, mikor egy hét alatt kb 3 olyan Daewoot láttam, aminek átragasztották az emblémáját, leesett, hogy a gm tudta, hogy az emberek sznobok és meg fog neki térülni a befektetés. Pláne, hogy aranyszínű...
Én sajnálom a nevet, mert a szememben mindig is szímpatikusabbnak tűnik egy lelkes kis délkoreai (aki olaszokkal terveztet), mint egy pökhendi amcsi márka.
Hétvégén volt szerencsém kipróbálni Hódmezővásárhelyen a nyíltnapon, egy lacettit.
Szép autónak tartom és emellett voltam kiváncsi a műszaki tartalomra.
Egy fekete 1,8-assal sikerült mennem de megkell mondanom nagyon nem megy az a kocsi.
Lusta mint a dög, 120-nál meg búg benn a motor mint az állat.
Azok a virsli Hankook gumik... had' ne mondjam, hogy mennyire sétált vele az úton.
Meg még azt sem értettem, hogy odakinnt 9 fok volt, digitklimán beállítva 22-re a hőmérséklet és súgározta ránk (elviselhetelenül) a csonthideg levegőt ahelyett, hogy inkább fűtött volna.
Lehet, hogy inkább egy 5000km-t futott kellene inkább letesztelnem, mert így nagyon úgy éreztem, hogy ilyen autó nekem nem kell.
Az meg, hogy 1500-2000km-ig tanulja a kocsi a vezetési stílusomat és majd utána kezd el jól menni, egy baromság.
Csak azoknak, akik fanyalognak, tehát savanyás a szőlő.... . Szóval néhány tényszerű megállapítás. A Daewoo (gyengébbek kedvéért dévu és nem dévo) már régóta német motorfejlesztő mérnökökkel és olasz formatervezőkkel dolgoztat, pl. Ulrich Bez a Porsche és BMW után szegődőtt Koreába. A ferde hátú Lacetti Giugiaro műve, a lépcsős hátút Pininfarina álmodta meg, az utastér kialakítását is az Italdesign tervezte. A korábbi Lanos, Nubira, Leganza is az Italdesign studiójában kapta meg közismert formáját. Európában egy év alatt másfélszeresére nőttek az eladások, nem megfelelő minőséggel azért ez nem menne. A koreaiak jó tanulónak bizonyultak az elmúlt évtizedek alatt, tanultak a GM-től, és tanultak a Japánoktól. Miért baj az, ha olcsón jó minőséget tudnak produkálni? Egyébként valószínűleg tisztában van azzal a GM vezetése, mit miért tesz, ezt rájuk kellene bízni. Ahelyett, hogy egyeseknél a vészes és azonnali pofaleszakadás veszélye állna fel, inkább használni kellene a szürkeállományt... :o)))). Még további érdekességek:Chevrolet néven forgalmaznak az oroszoknál Lada terepjárókat, ausztrál és japán piacon Suzuki Igniseket, Argentínában és Brazíliában Opleket( Astra, Corsa, Zafira).
A futómű felfüggesztés pedig azért ilyen lágy karakterű, mivel az amerikai piaci igényeknek ez felel meg. Nem tagadom, elfogult vagyok, én 3 éve használok egy Lanost, de semmi bajom még nem volt vele, a motorja 1.6-os, 106 LE, nem sportautó karakterű, ez családi autó, de kellően erős és rugalmas. Csendes, kényelmes, olcsón fenntartható, számomra ez fontosabb, mint az, hogy milyen patinás név lóg a hátulján. Azt- már elnézést-, de lesz@ rom.
Na most már tudom melyik topikból volt ismerős a neved!
Voltunk délelőtt kipróbálni a Lacsettit, sajna a nagy érdeklődés miatt csak egy tízperces úton. (Ebéd után megint elmegyünk, 3-kor sorsolás...)
Teccett nagyon a belső térkiképzés, a lábtér elől-hátul, az ülések komfortja, a kidolgozás meglepően(?) igényes, szép a műszerfal színösszeállítása -itt fekete, metál, szürke kombinációja- rengeteg és bélelt a kacathely a csomagtér szépen burkolt, jó a 8 hangszóró. Nem teccett a számomra vékonynak tűnő és 4 küllős kormány, de ez csak szokás kérdése, ja meg a ződkijelzős óra.
A motor szerintem pont olyan volt mint a többi 1,4-es 16sz.-es, semmi extra.
(Vsz. az 1,6-al tökéletesen megfelelhet az átlagos céloknak.)
Nagyon csendes volt a motor és a fűtóműzajt is jól kiszűrték.
A váltó könnyen és pontosan járt, a hidraulikus kuplung is teccett.
A fék érintésre már fogott nagyon be sem kellett taposni.
Nem írtad Neked melyik tipusú, felszereltségű autód van.
Szemben a sok leszóló véleménnyel -amik a savanyú a szőlő jellegűek közé sorolhatók-, egy-két 500 méteren túli tapasztalatom most szívmegosztom veletek.
Láttam már Camarot, amit lenyomott a Trabi. Biztos nehéz volt a benzinkú, amit vontatott!
Nem olyan gagyi, sőt ezért az árért nagyon jó az összeszerelése, és a kényelmi funkciói, szolgáltatásai.
Az elektronika kb 1500-2000 km ig tanulja a vezetési stílust, akkor lehet majd vele gyorsulni járni.
Rövid távokon, sok indítózás után nem bejáratott motor más típusnál mennyire urgik, és mennyit fogyaszt? A teszvezetés, nem tartós teszt!
Büdös? Feltalálták már a legfrissítőt! Amíg eg le róla sok zsír, addig lesz is szaga (kb 500 km).
Miért lett Chevrolett a Daewoo? Mert a Románok ragaszkodtak a névhez. Nme is baj, mert így biztosan lehet tudni, hogy ezek Kóreából jöttek.
A hasonló Opel (?, ha az Astra-ra gondolunk, ami kisebb) több, mint egy misivel drágább, és nem is akkora benne a hely. Árban inkább a Renault Thaliával lehet ezt a típust összehasonlítani (nekem az volt korábban / még most is meg van), és az mekkora autó?
A komoly érdeklődőknek: A legjobb árajánlatot, illetve finanszírozást az Opel Dunánál kapuk, ott is vettük meg.
Lehet fikázni, de én inkább használni szeretném, nem villogni vele, azt meghagyom a rászorulóknak!
Bár régi vezető vagyok, (25 év), elsőre nem sokat tudok egy próbavezetés alapján mondani. Mindenesetre megrendeltem egy 1,6 -os SW -t, elsősorban az igen meggyőző ára miatt. 7 éve hajtok egy 1,5 -ös fapados Nexiát, meggyőző volt a csekély fogyasztás, alacsony szervizköltség és a jó modor, d. h. mindíg megvárt a parkolóban és a ház előtt. Az alább jelzett lomhaság a magas súly következménye, pl. egy közel 100 lóerős Clióval nyilván nem lehet gyorsulási versenyre kelni, de ezek a kocsik tkp. túraautók, némi luxusautó feelinggel, nem versenyezni akarnak vele, hanem kényelmesen utazni. Én pl. soha nem vennék Opelt, mert a szűk vezetői lábtér miatt úgy érzem benne magam, mintha koporsóban ülnék. (18 évig Wartburgom volt.)
Tegnap kipróbáltam egy 1,8-as SW-t és egy 1,6-os Sedan-t. Nos csak azt nem tudom, hogy melyiket vegyem? A család az 1,6-os SW-re szavaz. Tud valaki olyan kereskedőt akinek kedvezőek a banki feltételei?
Két helyen megkérdeztem az egyiknél 38.000.-/hó 60 hóra a másiknál 32.000.-/hó 60 hóra és csak a 4. hótól kell törleszteni kb 30%-nál. Úgy hallottam vanak ettől jobb feltételek is, de hol? Ja és az üzembehelyezési díj sem mindenhol egyforma?
Voltam tesztvezetni. Nekem tetszett. Legalábbis az ötajtós.
Rögtön utána beültem az új Astrába is. Az ára ugyanazzal a felszereltséggel kb egy misivel több, ennek ellenére nekem a Lacetti beltere ígényesebnek tűnt!
A helykínálat is nagyobb volt. Az Astrában már nem fértem el magam mögött olyan kényelmesen. A csomagtartó viszont nem túl nagy (gondolom innen vettek el helyet az utasok számára).
Vezetni az SW-t sikerült. Picit olyan mint egy "bálna". Nem ment rosszul, de sportosnak nem nevezhető. Az ötajtós jobban megy vajon??
Nos én ma kipróbáltam egy 1.8-as SW-t, de eléggé nagy csalódás volt! Azt hittem hogy ezzel a motorral ugrani fog (pedig nem vagyok sportos vezető), de ettől az érzéstől nagyon távol áll az autó. Tulajdonképpen egy 90LE dinamizmusát adta a 0-100 tartományba. Lehet felette jobb lett volna, de itt lusta volt. Nem tudom ez mennyi LE-s, de gondolom 120 körüli. A fékek elvileg a tájékoztatás szerint tárcsák, ettől függetlenül túl nagy erőre fogtak és akkor sem határozottan. Olyan dobfékes érzés volt! Irtó büdös volt az autó, valszeg ez megszünik később.
Nem tudom az ára ennek mennyi, de ha 3.5 felett van, akkor nagyon sok ezzel a gyenge motorral és gyenge fékekkel. A műszerfal műanyaga szintén gagyi hatást kelt.
A kormány vékony, hiába a bőr, kellemetlen fogni!
Ellenben a futómű csillapitása kellemesnek tünik, nem túl feszes, viszont billeg egy kicsit!
Nekem a Sedan műszerfala jobban bejön.
Hirtelen ennyi.
ui. Kár a Chevy nevet elrontani ilyennel, ez a név jobb autót érdemelne :-)