Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Az enyém is berántos volt és fél órát rángattam. Tekerd rá a gurtnit, tekerd vissza a főtengelyt hogy tudjál lendületet fogni vele, a gázt picit magasabra mint az alapjárat és úgy próbáld meg. Az olaj majd kiég pár perc múlva, megszivattad a próbáknál de legalább tudod hogy van kenése, Pici sprét befujhatsz neki. A lényeg hogy menet közben ne nyomja az oljat a légszűrőbe mert akkor valami kopott és az elősűrítés vissza szökik magával hozva az olajat is. A dugattyú szabályozza a vezérlést, a beömlő réseket nyitja, zárja és ha kopott a motor akkor szokott a légszűrőbe visszadolgozni.
Szia, az enyémen van dacia indító és bosch generátor. Ebbe új dugó kell mert amit csináltak a fúráskor én elcsesztem! Aztán bróbáltam helyre hozni a hülyeségemet de nem sikerült. Másik dugó kel bele. Amúgy 100-szor leveri a trabi motort mert a válltó az olyan mint a TZ4K, nagy a nyomatéka. Olajzás részét kell figyelni meg ne süljön. 1 műszak alatt 2-3 dl olajfogyasztásnak kell lenni. A trabant lerágott csont szerintem sokba van 1 üzemóra, de!! kinek a pap, kinek a papné. Én az RS padka motort tettem bele, 2 órát cibáltam a 2-es nehézfogast és 1.3 liter gázolaj hiányzott a tankból. Pedig itt Csabán a kötött fekete föld nem kíméli a masinákat. Van egy fickónak trabis traktorja, 20 évig vállalt vele melót a kertekben de már 5 éve nem jár vele mert nem éri meg. Van egy nagy jhonija inkább azzal dolgozik a gazdáknak.
üdv! kérdeznék ezzel az M 6 -osal kapcsolatban. remélem tik jobban értetek hozzá. tehát tegnap szereztem egy hengert ami igaz kopott de sokkal jobb mint ami az enyémen volt. össze raktam és meglepően jó kompresszió lett benne. csak nagyon lassan és nehezen lehet átfordítani a főtengelyt. a porlasztót belövettem 135 bár nyomásra uj porlasztó csúccsal. ha felszerelem az adagolóra ugy hogy nincs bent a hengerben és megrántom a motort gyönyörűen porlaszt egy vékony papírt tettem éléje és simán átlukasztja. be állítottam a előtöltészt az első pontozásnál mozdul a gázolaj a kappiláris csőben. tehát már nem a felsőholtponton löki az anyagot. össze raktam és mivel hogy nincs indítómotorom így a régi jól bevált madzagos berántásnál maradtam. ami eszméletlen nehéz jól belengettem és hopsz. kb 2-3 mat fordul pöfen füstöl de nem kapja el. már a születési évszámomat belerángattam de semmi az olaj jön a kipufogó csőből és a szívótorokkból is. szerintetek mi lehet a gond? lehet hogy indító motorral elkapná .... vagy ugy se? esetleg az adagoló nem kóser? azt hol lehetne be állítatni? vagy elemet szerezni bele meg fejszelepet? előre is köszönöm segítségeteket.
üdv! elmentem a számodat és csörgetlek csak most elvették a vonalamat későn fizettem ki a számlám. egyébként mit gondolsz ezekről a motorokról? rosszat már hallotam sokat hátha neked van egy kis jó élményed is a m 6-osal? először is szerinted egy trabi motorral fel ér? tehát elbírja azt amit egy trabi? tudom hogy LE külömbség elég nagy a trabi javára de viszont a dízel meg nyomatékosabb kisseb fordulaton dolgozik. szerinted? most egyellőre nem tudok vele foglalkozni letettem az asztal alá majd ha tudok rá valamilyen önindítót fabrikálni akkor előszedem. tieden hogyan van megoldva az indító motor?
Igen de a csavar fejét fogva vedd ki mert másképpen bele esik a csavar a blokkba!!! Észnél lenni mert én megszívtam vele. olaj ki olajszivattyú ki. és dróttal nagynehezen kiszedtem. Egy fordulat az 1 mm, fél fordulatonként próbáld meg állitani. És használj kapiláris csövet, úgy finomabban tudod beállítani. 24+2 fok a TZK könyv szerint az előtöltés.
Nekem az M6-os motorban csepel porlasztó van 140-re beállítva. a hengert Békésen fúrta egy srác, ő csináltatot bele dugót, gyűrűt, csapszeget komplettan egy egri céggel. Várni kellett rá mert a kemencét nem fűtik fel egy darabért de ők jó minőséget csinálnak. Ha kell a számuk megszerezzük. Van Pesten is öntő de baj van a minőséggel.
Szia.Azt hiszem a Szalkairól hozták pedig ott kilóra nem nagyon adnak semmit.
Az én gépem is áll nem jött össze a pénz motorra amit kölcsönbe kaptam meg vissza vitték mert kellet tavasszal a rotára.
Már bánom nem a simson motorhoz csináltam meg mert az van egy és szaladgálni meg kissebb mukára jó lett volna de nem akarom most már szétszedni.
Most a pancsist próbáljuk be üzemelni már kuplungbogden csere volt most benzincsap kell még mert anélkül nem jó mert tulfolyik a karbija,a váltója nem müködik azt hiszem egyesbe van és nem tudom kivenni.
Régebben hosszasan beszélgettünk mtz szervó szivatyú kistraktorba való beépítéséről.
A napokban el is jutottam odaáig hogy beépítsem de nem akar emelni a munkahenger.
Lecsavaroztam a nyomó ágat és ugy járattam hát nem nagyon nyomta az olajat.Valószínű hogy döglött a szivatyú?Meg olyan kérdésem lenne hogy a vezértömben felakadhat valami? (Mtz vezértömb) Köszi a segítséget előre is!
Szia, az jó fogás volt. Megtartani akkor érdemes ha használja vagy örömét leli benne. Mék volt az a vastelep ? Hogy áll a géped mik a tapasztalatok ? Az enyém nagyon áll, nincs váltorás a főtengelyen a szimering futófelülete ki van pattogva, és így bizonytalan az üzemidő, inkább várok mig normálisan összejön.
A foglalkozás elérte a célját :)!!! Mit akartál a citromossal? Vagy sört iszok, vagy teát!!! Jó volt, hajnal 2-re haza is értünk, bár nem nagyon emlékszem rá:)...