a kezdetektől vásárolom a sorozatot, és ezzel kapcsolatosan egy kérdésem - kérésem lenne.
Valaki belinkelt egy oldalt, ahol az "eredeti" tehát nem újságos modellek mellett voltak lefotózva az újságos modellek. Tehát pl az eredeti IXO Wartburg mellett az újságos Wartburg, hogy láthatóak legyenek a különbségek.
A linket nem mentettem el, nem találom. Segítsetek plíz, hátha valakinél megvan ez.
Még egy apróság: több helyen volt olvasható, hogy az adott modell nem így nézett ki valójában, évjáratok keverednek, stb. A legtöbb gondot a karosszériánál találtam. Pl a 353-as Wartburgra magára a kasznira rá vannak öntve a díszlécek, holott nem mindegyiken volt, vagy olyan változaton is festett körben a lámpabúra ahol az nem is volt már festett. Sok helyen egyszerűsítettek így sajnos, egy félét gyártanak és kész. A cél nyilván az volt, hogy azt a karosszéria formát vegyék gyártásba, amiből a legtöbb készült és a legtöbb variáció kihozható.
Ettől eltekintve, némi kompromisszum készséggel vállalható a gyűjtemény szerintem. Néha belegondolok, hány ezer embernek vannak meg ugyanezek a modellek már, ugyanilyen vitrinben, de nem bánom: szépek és majd mindről van személyes élményem, vagy ültem benne sőt sokat vezethettem is már. Nekem már megérte a sorozat :) Mondom ezt úgy, hogy egyébként vasútmodellezéssel foglalkozom, tehát ez az első autómodell-gyűjteményem. :)
Ha valakinél meglenne a fenti link-gyűjtemény, meghálálnám.
Az lemaradt, hogy a BIS pont a Merkur végnapjaiban került forgalomba, így ezért lehet belőle csak ritkán látni a hazai utakon. Egy kis 126p történelem:
Ha vágatsz rá plexi lapot és két oldalt felül szárnyas csavarral ráfogatod a fára akkor nem porosodnak és bármikor le tudod szedni a plexit hogy hozzájuk férj. Sok ilyet láttam. És akkor nem kell rájuk a műanyag borító. Bocs, hogy beleszólok. Én emiatt vettem két vitrint a hétvégén.
Nem rossz, de az 1500-ös tényleg sokkal szebb. Viszont levehető a rendszáma, úgyhogy majd csinálok belőle olyan Volán taxit, mint a Dögkeselyűben van:)
Az 5 ajtós Nivára szerintem szinte semmi esély, az orosz sorozatban sem adták ki.
Ami az Uazt illeti, olyan hátsó lámpára gondolsz, mint a baoldali változatnak van? A jobboldali változat ugyan műanyagból van, de annak a lámpáit egyáltalán nem emelték ki festéssel.
Én is így vagyok vele, mind megveszem, mert igy teljes a sorozat, de vannak számomra kuriózumok amiből kettőt veszek. Az 1200-ből is ugy gomdoltam, de még csak egy van. Talán egy Főtaxi átalakítás dobban rajta:)))
Akkor prizma.Bocsi már nem nagyon emlékszem rá jo rég volt.Igen mostmár rémlik hogy ennek a háromszögletes burásnak külön volt még a simának középen volt elhelyezve egy pici kocka prizma.Kösz a helyrebillentést:):)
Nem az én is ugy vagyok vele hogy a GAZ is és a Pobeda is szép a maga nemében csak számomra az volt az a kettő amelyiknél gondolkoztam beszerezzem e.De mivel a kezdetektől gyüjtöm igy beiktatom mert mindegyiket be akarom szerválni még ha esetleg nem is tetszik.
mz:
Ha már előrukkolnak ilyen járgányokkal kihozhatnák a NIVA-nak az 5ajtos változatát is:):)
Na igen az UAZ-nál ezt máris kifogásolom hogy miért a kereklámpás változattal hozza ki miért nem a szokványos népszerűbb csik lámpával és miért festett mint szintén a GAZ-nál.Annál is egyedül ez nem tetszett.