Keresés

Részletes keresés

zslazar Creative Commons License 2010.07.23 0 0 12072
Tisztelt Kollégák!

Engedjétek meg, hogy bemutassam a csapatom:
http://arcrock.hu/bemutatkozas.php
A saját oldalam alján van néhány majd' örökbecsű :) megnyilvánulásom. Jó szórakozást, ha arra tévedtek.
oldrad Creative Commons License 2010.07.23 0 0 12071

Hátha valaki még nem látta, Auger itt nagyot zúz :

 

B. AUGER

 

tehtube Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12070

Ebben a melegben? Nem csoda, gyógyulást.

 

Mellesleg a jó Hammond hangzás inkább hanxerspecifikus és játékosspecifikus mint aktívbox eseti. Brian Auger tranyós aktívboxot rak maga mellé, mégis jól szól. Volt nekem Trek-II SSP3 preampom, azzal is megvolt a sound. Itt a Hush-t még azzal játszom.

Előzmény: Tie (12069)
Tie Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12069
Ja, Marshall.
Fender... Marha. :)
Tudom én, csak van ekkis lázam, oszt hüjeségeket beszélek. :)
Előzmény: tehtube (12068)
tehtube Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12068

A kettő tulajdonképpen ugyanaz. Egy tőről fakad. Ugyanaz a jazzyblues stílus, ugyanaz a regisztráció (888+3.p) áll a hangkép gyakran.

Lord orgonája azokon az ének Marshallokon szólt 1970-73 közt. A hosszúkás, tölcséres ládákon. Más videókon piros ott fönt :-)

Előzmény: Tie (12066)
tehtube Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12067

Azért elég szűk keretek közt van az a sokféleség :-)

 

Sycsa topiktárs szólógyűjteményénél ehhez nem is kell jobbat keresnem, +Rhoda és Matth. Fisher (Whiter Shade)

Természetesen ezek csak indítékok. Szerintem a Hammond rajongók túlnyomórészt valami ilyesmivel kezdték.

Gyökeres ellenpélda? Wanderley, Wunderlich?

 

 

 

Előzmény: Qqberci (12065)
Tie Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12066
Hát, ez azért homályos.
Ott van pl. Jon Lord a saját teljesen mindentől elrugaszkodott Hammond soundjával, amit a rommátorzított fender gitárládán tolt ki - http://www.youtube.com/watch?v=G6x8GGXrCFQ

Persze én is imádom A "klasszikus" Hammond soundot - mondjuk ezt http://www.youtube.com/watch?v=_j2FsK_Xz3A -, de egyiket sem helyezek a másik alá/fölé.

De azé, ha akarom, értem amit mondc. ;)
Előzmény: tehtube (12064)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12065
többé-kevésbé mindenki vissza tud emlékezni az első ilyen élményére

Igen, és mindenkinek az lesz az autentikus hangzás, ami akkor megragadta. Ez pedig sokféle lehetett...
Előzmény: tehtube (12064)
tehtube Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12064

Az autentikus Hammond hangzás az, ami megfogta pl. a Hammond topic résztvevőit és rajtuk kívül nagyon sok embert. Szerintem többé-kevésbé mindenki vissza tud emlékezni az első ilyen élményére.

 

Amitől kezdve a hallgató némiképp tudatosan elkezdi az olyan zenéket keresni amelyekben ilyen hangszer ilyen stílusban és valahogy hasonlóképp szólal meg. Ezek általában a hatvanas-hetvenes évek nagy angolszász sztárjai a rock és jazz műfajban. Szerintem viszonylag egyszerű azt az 5-10, indításhoz kezdőlöketet adó nevet felsorolni. Ha kissé alaposabban utánajár a hallgató, kiderül hogy mindössze egy-két típusú hangszert hallhat és annak is csak néhányfajta regisztrációját egy nagyon jellemző játékstílussal.

Előzmény: Qqberci (12063)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12063
Az is egy nagy kérdés, hogy "milyen az autentikus Hammond hangzás?". Elég sokszor hallom ezt emlegetni, dehát milyen lehet az autentikus hangzása egy olyan eszköznek, ami kizárólag elektronikus rendszeren és hangszórón keresztül képes megszólalni, magyarán saját hangja nincs?...
Előzmény: trambi (12062)
trambi Creative Commons License 2010.07.20 0 0 12062

Bár már leirtam , nem tudom miért jó az hogy minden Hammond orgonának B3-ul keljen szólnia , de ezen nem vitatkoznék. A tulajdonomba levö e100 modifikációját

amit leirsz én is megcsináltam , söt tovább menve az elöfok , AO28 sitását is   Most éppen a midisitésén tevékenykedem. Nagy igazság az is hogy a"hangképnek"

a leggyengébb láncszeme  a a hangszoró maga amin megszólaltatod  a hangszert.

A Hammond cég fejlesztései a perka ismételgetö /reiterate/ a seprühang stb mérnöki

szempontból szép dolgok, zenész szemponból csak egy szük réteget fogott meg, ha megfogta. Nagy hatással volt a fejlesztésekre az Europai piacon megjelenö Wersi csodák, illetve az Olasz dömping orgonák , melyre az igazi válasz a Hammond x66

, 77 volt / Mi vagyunk a legnagyobbak, oszt hello/ és jöttek a grandék,a regentek és fene tudja mire jó szerkentyük. Én saját véleményem hogy minden orgonának,  amiket például használok C3, e100,m101,Vk7, T2, Wersi dx4000, yahama y45d, vox continental, philcorda,  vermona ,  Bhöm az mind egyéniség és nem biztos hogy jó lenne  ha egyen hangzásuk lenne

 

http://www.youtube.com/watch?v=KqyqqYW91EY

 

Más

Párhuzamba állitva ,mivel gitárokat és erösitöket is gyüjtgetek,elég sok gitáros

ismerösömtől a frászt kapom ,hogy VOX AC30 /gitárhang etalonnak tartom/ erösitön

probálja " kitegergetni" a regent  h30as hangját mert az a "prezences" hangzás

van benne 20 éve. Majd megy a vitahogy nem 9-es 10-es hurt kell használni mert ég

és föld, nem midegy milyen pengetö, csak dimarzio pickupot stb és amikor elkészül a tutti  hangzás utna köt egy ordenáre overdrive-ot ....

 

 

Előzmény: fillmore est (12056)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12061
Mind a "kockamotor", mind az "önindulós kerek" motor - a hiedelemmel ellentétben - nem szinkronmotor, hanem úgynevezett reluktanciamotor, Ez gyárthatóság szempontjából egyszerûbb, de ugyanúgy szinkron fordulatszámon forog, csak a nyomatéka valamivel kisebb. A kerek motornak van egy üzemi segédfázistekercse, ami egy kondenzátoron át kap - fázisában eltolt - táplálást, így jön létre az a forgó mágneses mezõ, ami a motort megindítja (vagy nem, de errõl majd késõbb...). A motor fordulatszáma egyértelmûen a frekvencia - és csak a frekvencia - függvénye. Nemrég az egyik zenekar szállt bele egy olyan problémába, hogy ahol felléptek, ott nem volt 220-as hálózat, csak motorgenerátor, az orgona pedig szabályosan "nyávogott", mint egy rossz magnó. Kaptak kölcsön egy kvarcvezérelt online szünetmentest és az megoldotta a problémát.

50 Hz-nél a fordulatszámok a póluspárok számának függvényében: 3000 - 1500 - 1000 - 750 - 500, stb.

Ugyanez 60 Hz-nél: 3600 - 1800 - 1200 - 900 - 600, stb

Ha tehát van az orgonába építve egy kvarcvezérelt, de állítható frekvenciájú inverter, akkor az orgona hozzáhangolható más hangszerekhez. Ugyancsak célszerû lehet a haknizó zenészeknek egy fixen beépített 50 vagy 60 Hz-s inverter, ami semlegesíti az esetleges motorgenerátoros táplálásból eredõ frekvenciaváltozásokat.
Előzmény: tehtube (12059)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12060
A kockamotoroknál a fodulatszám emelésével tudták megoldani az 50Hz-et

????
Előzmény: tehtube (12059)
tehtube Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12059

Sajna az egyszerű, kockamotorhoz megfelelő, általánosságban használt inverter ide nem a legjobb. Viszont Fillmore E100-asa európai!

 

A kockamotoroknál a fodulatszám emelésével tudták megoldani az 50Hz-et. Amit a TG főtengelyi fogaskerekeinek eltérő áttételével állítanak vissza.

Az öninduló kerek 50Hz-es motorok esetében is emelt lehet a fordulatszám?

Előzmény: Qqberci (12057)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12058
Amikor a Matáv átállt a digitális trönkökre, tucatjával szórták ki az átviteltechnikai mérõadó-mérõvevõ párokat. Ezek gyárilag 200 Hz-tõl egyetlen tartományban, folyamatosan hangolhatók 620 illetve 1600 kHz-ig és minimális befektetéssel át lehet õket alakítani úgy, hogy 20 Hz-tõl induljanak és mondjuk 100 kHz legyen a pózna vége. Lebegtetõs rendszerûen és wobbulálhatók is, és a vevõ együtt fut az adóval, tehát a frekvenciamenet felvételénél idegen jelek nem zavarnak, mert szelektív a vétel. Nagyon jók voltak a keletnémet Klamman-Grahnert messplatzok, vagy a magyar ET40 és ET70. Én egy ET70 adó-vevõ párost szereztem és 20 Hz és 50 kHz, 20 Hz és 100 kHz és 20 Hz és 200 kHz tartományokra kaptak új üzemmódokat, de megmaradt az eredeti 200 Hz-1600 kHz üzemmódjuk is. Az adó kimenõ szintje -40 és +20 dB között szabályozható, a vevõ érzékenysége széles sávban -60 dB - +40 dB, szelektív mérésnél -80 dB - +40 dB. Az illesztés az adónál eredendõen 600 Ohmos, a vevõnél 600 Ohm vagy nagy impedancia (ez 100 kOhm !! 30 pF), ezeket nem bántottam.
Előzmény: Qqberci (12057)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12057
Az elsõ kritikus pont a hangerõszabályozás az áthidalt "T"-vel, itt már elég sok minden eldõl. Ma már sokkal nagyobb átfogásó és jobb linearitásu fotoellenállások is vannak.

A második a visszacsatolás és a kompenzáló hálózat V302A katódkörében.

A harmadik a végfok és környéke. Már a katodinnal is lehet trükközni, kicsit felgyorsítani, kicsit neutralizálni, és hasonlót el lehet játszani a végcsöveknél is, hiszen van két átblokkolatlan - ha nem is tál nagy - katódellenállásunk (amit ugyan mérési célból tettek oda, de ez senkit nem zavarjon).

Nagy kérdés maga a kimenõtrafó, bár ami eddig nálam megfordult, mind elfogadható veszteséggel ment majd' 100 kHz-ig. Az alsó határ meg adódik a vaskeresztmetszetbõl, de 30 Hz-ig általában gond nélkül le lehet menni.

Nagy kérdés még, hogy ha amerikai hangszerrõl van szó, hogy mit csinál a 60 Hz-s inverter. Egy rossz tervezésû inverter meg tudja szórni a fél világot a tüskéivel, a legközelebbi rögeszmefuttatásomat majd errõl írom, a fotók megvannak, már csak a lelkierõt gyûjtöm :-)))
Előzmény: fillmore est (12056)
fillmore est Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12056

...az volt az első ( key klickfilter kiherélve). Lassan mindenki fülében ott van, megtanulta hallani az etalont (B3, A100 C3, RT3) de mikor a hangot reprodukálni akarjuk, elfelejti mindenki, hogy a hangszoró szól, nem az orgona. Egy 122-ről kijövő hangot keres mindenki egy 8 inches hangszóróbol...Az E100 is úgy szól mint az A-, a B-, BV, C-, melyek percussion nélkül épültek. A perka kopogása szédít meg minket. Egy gospelosnak eszébe nem jut belkapcsolni egész este. Hiába csöves a perka ellőfok, tervezésekor, más, akkor korszerűbbnek hitt, piacon versenyképesebb oergonát kerestek, a jelszintek nem ott vannak. Az E100 perka erősítőjében más értékeket állítottak be, elő a captain foldback, és átépíteni. A baromságok leépítése

(reiterate..) B3-t hallasz. Ha a key click filter nincs benn, már perka nélkül ugyanaz szól...de csak a 122-esen. Echoletten, egyéb lesliken csak a doppler effekt jön vissza, de az a hangkép amit várunk, nem...

Előzmény: Qqberci (12050)
tehtube Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12055

Ha még a B3 hangképéhez is több tuning ismert, akkor az E100-nál ezekután nem hogy szabad, szinte kell is. Sávhatárolt, valamelyest kevés a legmélyebb és a legmagasabb tartománya. Mint egy digitálisnak. A perkája meg kicsit halk.

De még mindig nem sikerült kihúznom belőled miféle E100 varázslásra gondoltál a 12044 alatt? :-)

E100 hangerő

Előzmény: Qqberci (12050)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12054
Méltem...
Előzmény: szerbo (12053)
szerbo Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12053
Most már elérhető vagyok szerdib@citromail.hu várom aválaszod,
Előzmény: Qqberci (12032)
szerbo Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12052
Na szóval --szerdib@citromail.hu , ha elküldöd a számod beszélhetnénk kössz.
Előzmény: Qqberci (12032)
betasound Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12051

Ha már meg lettem szólítva:

 

http://www.indavideo.hu/video/M3_furcsasag

 

Kigondolni sokkal tovább tartott, mint megvalósítani. Az eredmény pedig, szerintem önmagáért beszél.

Előzmény: tehtube (12045)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12050
lehetne-e az E100 dinamikáján és a hangképén javítani?

Mindent lehet, csak legyen aki megmondja, hogy mit szeretne... A dinamikán már az is lendít, ha a beépített bolométeres dinamikakompresszort egy csípőfogóval kezelésbe veszi az ember :-))) Csak az a kérdés, hogy szabad-e...
Előzmény: tehtube (12048)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12049
A pedál jelformálója és frekvenciaosztója pl. full tranzisztoros...
Előzmény: tehtube (12048)
tehtube Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12048

Az E100 orgonában a preamp, a perka amp, a vibrátó preamp, a zengető amp és a kimenő erősítő fullcsöves. Vagy legalábbis én nem találtam tranyót benne.

http://captain-foldback.com/

A sok kis felesleges izé meg bigyó ami igazából nem orgona, mint harp, reiteráció, basszpedál oktávosztó, fehárzaj szuszogások a tranyósak.

 

Inkább a H100-at nevezném hibridnek, mert ott az orgona preamp és a vibrátók erősítése már tranyós.

 

Varázslás: Fillmore Est E100-asát Mókusmisi egész kellemesen átalakította. Az összetett percussion helyett kifésülte belőle az oktávot és a kvintet. (second, third) Ha nem is üt akkorát mint a B3-é, de legalább nem az az összetett, ami gyakorlatilag használhatatan. Kissé intenzív a középtartomány mint a spineteknél, de a B3-akra jellemző legmélyebb és legmagasabb hiányzik.

Kíváncsi lennék, hogy lehetne-e az E100 dinamikáján és a hangképén javítani?

 

Előzmény: Qqberci (12047)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12047
csöves mechanikus orgona

Mondjuk inkább, hogy hibrid. Több benne a tranzisztor, mint a cső :-)))
Előzmény: tehtube (12045)
zslazar Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12046
Üdvözlet mindenkinek!

Lesliet keresek. Anyagi lehetőségeim miatt csak tranzisztoros jöhet számításba. Ha van valakinek eladó, kérem hívjon a 70-5310755-ös tel. számon. Lázár Zsigmond
tehtube Creative Commons License 2010.07.19 0 0 12045

Tényleg érdekes megoldás. A B3-akban a legalsó oktáv c-c-ig vissza van foldbackelve. Itt, a rendelkezésre álló lehetőségek miatt a "visszafoldbackelés" F-ig kell hogy tartson természetesen. Mindezek ellenére a hangzás, az érzet kíváló, egy oktávval mélyebbre "megy" a hangkép. Nagyon fontos, ugyanis alkalmasabb lesz a kis orgona némi kézi basszusra is, ill, a B3-játékstílusra jellező lecsapásos, ellenpontozásos játékhoz az kell, hogy a két manuál azonos hangmagasságban legyen. Ráadásul úgy tűnt nekem, hogy ez egy viszonylag egyszerű művelet.

Remélem Betasound ismét bemutatja az eredményét az M3-asán.

 

Milyen E100 varázslást ismersz? Az E100 az a celeron A100. Elvileg nagyon jó lehetőségekkel rendelkező 2×5+2 oktávos csöves mechanikus orgona.

Előzmény: Qqberci (12044)
Qqberci Creative Commons License 2010.07.18 0 0 12044
Jó, varázsolni lehet, úgy, mint az E100-nál,de azért az már nem az igazi...
Előzmény: tehtube (12043)
tehtube Creative Commons License 2010.07.18 0 0 12043
Nem írtam volna ha nem épp itt a fórumon hallom, látom, méghozzá a hiányzó hangkerekek ellenére. (betasound)
Előzmény: Qqberci (12042)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!