Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
üdv! még most értem haza a kombánjt csinálta a klímás azért nem tudtam telefonon beszélni. holnap kezdem a repce vágását és most megállás nélkül nyomjuk. hidegindítót próbáltam egy picit de nem igazán hatotta meg sokat nem akartam adni neki mert láttam már hathengeres rába motort cápafogakkal vigyorogni két kisseb befúvás után. meg olyan is volt hogy az mtz két középső dugatyúja össze roppant pedig nem sokat fújtam neki. ha nem jól van be állítva az elő töltés és netán túl hamar gyújt akkor tuti hogy le dobja a hengerfejet vagy ki lukasztja a dugót. nem vagyok híve az articának . ha szép szóval nem indúl akkor ot gond van. az izzítás után röffenie kellene.
nem az olajszivattyúra gondoltam hanem arra a fordulatszabályzós valamire. igaz nekem az olajzómon nincs olyan gomb hogy pumpálni lehetne bele olajat. ezt a képet a netről halásztam. ha lesz egy kis időm szétkapom és teszek képeket fel hogy hogyan néz ki a bele
üdv! a trabantét ha szembe fordítom pont nem arra hajtja . a másik indítóm meg azt hiszem fiat regeta vagy valami ilyesmié és az is pont rossz irányba tekeri. a trabié jó lenne ha a lendkereket tudnám hajtatni vele de oda először alkotnom kell fogaskoszorút.
Igen felénk is összel szántanak és tavasszal rotálnak, de ahogy Gokartos is írta feléjük ez NEM így van ezért mondtam, hogy nincs-e még egy ember aki rotálna.
Az olajszivattyút fotóztad le, indítás előtt 2-3szor benyomod hogy egyből legyen kenése. elől a nagy rudazat pedig a fordulat szabályzó karja, de teljesitmény szabályzós. Tehát úgy húzza ahogy a gázt beállítotad. Az elvét nem ismerem mert még nem láttam szétszedve. Az adagoló ezen külső, a TZ4K-n pedig belső, azaz be van sülyesztve a blokba. Nem stimmel egymáshoz. Annál csak alátéttel állítod a töltést az M6-nál meg van állító csavar is a tőkén.
általában ősszel szántanak és tavasszal rotálnak...felénk! De ha van két gép kivitelezhető minden csak kevesebb a haszon mivel mivel fizetni kell a melósnak!
Üdv!Ěn rengeteget szántok/szántottam ősszel,meg tavasszal!Általába úgy szoktam csinálni hogy ránézésre mondok árat és így 2000-3000Ft-os óradíj kiszokott jönni!Unokatesómék lóval szoktak húzatni 12000Ft/hektáros áron!Fogasolni nem szoktam csak rotálni,azt meg a szántás árának a felé-ért!Tehát ha kiszántok egy kertet 5000Ft ért akkor 2500-3000Ft ot szoktam elkérni a robizásért!Meg ha messzebb megyek akkor számolok fel kiszállási díjat is!Összesen 11db kertet szántok és robizok,de most a tavasszal kénytelen voltam 3kertet vísszamondani,mert egyszerüen nem győztem,és évről évre több van!
Milyen árban szoktatok kiskertekbe dolgozni?Szántás, fogasolás, kukorica vetés, sorközművelözés érdekel főként! Azért kérdezem mert itt a faluba akik bérmunkáznak kiskertekbe kín kivárni őket és inkább ásák vagy rotálják a kertet a tulajok, így kiindulási pontom sincs az árakrol!
okés. ha le arattunk és lesz egy kis szabad időm egyeztetünk és szívesen várlak. hátha te jobban értesz hozzá. teljesen rendbe rakom ha sikerül akkorra szeretném még az eredeti hengerét megfuratni és uj dugó gyűrű. ezen kívül főtengely csapágy csere szimeringek de még egy adagoló is igen kell ha más nem szlovákiábból hozatok ha ott is lehet még kapni.
üdv! enyém aluházas. a tz4k-éval nem egyezik meg?esetleg valamilyen átalakítással? most egyellőre nem is kinlódok vele. ha le arattunk és lesz egy kis szabad időm majd apródarabokra szedem mert a főtengelynek is van lógása rendesen szimeringek is totálok mert folyik belőle az olaj elől hátul. és akkor mindenképp le esztergáltatok a lendkerék pereméből anyit hogy rámenjen egy fogaskoszorú és akkor onnét lenne indító motor építve. egyébként nekem is előrről van a szíjtárcsa felől a fogaskoszorú de nem találok olyan indító motort ami jobbra forgatná. legalább is amik most vannak nálam az mind elentétes irányba hajt. másik dolog. az kar ami kapcsolatban van az adagoló rudazatával és bele megy a blokkba az mire szolgál? azon kívűl hogy elvileg az a fordulatszabályozója. de az mitől mozog vagy miről kapja a hajtást. hogyan kell be állítani? erre gondolok
Helló! Nem lakunk messze egymástol, ha esne az eső megnézlek, és meglátjuk hogy mit tudunk össze hozni, már ha nem olyan sürgös hogy üzemeljen a gép. de addig a porlasztó ,szimering és az egyébb apróságokat ragd rendbe. nekem egy darab biztonsági öv volt a berántó madzag az birja nem szakad ojan könnyen.
Már többen írták szántáshoz nyomaték és súly kell, és ráadásul illik 5-10 vagy 5-12 gumi/ha nincs vaskerék vagy nem szeretsz cserélni/. A husi 324 túl gyors ezért nincs nyomaték, könnyű és a hozzá kapható kerék is kicsi, kocsizni viszont használható/pótsúllyal/ .
A lendkeréknél van szimering meg a blokk első felénél is, az előbbi hamarabb megy tönkre de szerintem máshol van a bibi. A hengerfejnél a károstér 0.8-1 mm! Szerintem ha kevés a nafta akkor is fehér a füst. Ahoggy a fiuk írják: izzítás, csúcsbeállítás,
Alul a blokkban vannak vak furatok, menetesek. Arra szerelik fel a hótolót gyárilag. Namost én ot fogattam fel egy zártszelvény keretet és arra van feltéve az inditó, a fogaskoszorú meg a berántó résznél van. Az a három csavar fogja ami a röpsúlyos szabályzót. kell egy kis esztergályos munka de nem nagy meló. a generátor is arra a keretre van feltéve úgy hogy a hűtő ventilátorral egy ékszij tekeri. Majd a hétvégén a fiam feltölti a képeket. Ez nekem még FELADAT.
Megfogtál. Ha nem fordul át akkor már az elem fogja meg, a dugattyúja nem megy tovább és bütyök sem tud tovább menni. Nálam okosabb emert kérdez meg. Például adagolóst. Az adagoló elem az is nezéz kérdés, van aluházas, van öntvényházas adagoló. az én motoromon valami cseh adagoló van de nem a gyári. Valamelyik előző gazda így alkodta meg, van aki azt mondja hogy a cseh uthenger is valami ilyen motorral működik. A fene tud eligazodni rajta
na ja már az életemet bele rángattam és csak pöfékel. már elszagattam a berántót most először azt kell szereznem. ha lesz alkatrészek hozzá akkor működni fog. addig meg bontom szét. mert most már tuti hogy szimering baj is lesz. olyan olajtócsa áll alatta.
Hát hogy ne lenne szimering ! Mind két oldalon másképp belefolyik a kenö olaj. A bütyök fikszen van ékelve. Az ékszijtárcsa alatti röpsúlyok is rendben vannak ,mozognak rendesen ?
Helló! A fejszelep zetor vagy tz4k jó bele. Az hogy indul vagy nem az a hegerfej pakolással is lehet baj, a vékony vörörézböl nyirt pakolás a legjobb és rakjál bele izzitó gyertyát és ellenörző izzó szálat, ez ugyanis a kamrát izzítja és a kamrát fecskendezi. Az enyém tök kopottan zsukk dugattyu gyürüvel is remekül üzemelt és nem volt olyan hideg hogy ne indult volna be. 8 literböl egy fejjel 12órát el szántott 20cm mélyen csak lassú mert csak 1 fokozatban birja huzni, de ez erre a sebességre van méretezve. Jaj még egy, az adagolón a fogaslécre könnyü rugó kell, az ugyan is folyamatosan rángatózik a fordulatszám szabályzó ugyanis feszt egy gázon tartja, sőt az nem is ford szabályzó hanem terhelés szabályozó, ez önmaga adagolja a gázt a terhelésnek megfelelően. A rudazatának kis holtjátéknak szabad csak lennije mert másképp nem müködik és lehet azért nem indul mert nagyon nagy a rudazat holtjátéka.