Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Megfogtál. Ha nem fordul át akkor már az elem fogja meg, a dugattyúja nem megy tovább és bütyök sem tud tovább menni. Nálam okosabb emert kérdez meg. Például adagolóst. Az adagoló elem az is nezéz kérdés, van aluházas, van öntvényházas adagoló. az én motoromon valami cseh adagoló van de nem a gyári. Valamelyik előző gazda így alkodta meg, van aki azt mondja hogy a cseh uthenger is valami ilyen motorral működik. A fene tud eligazodni rajta
na ja már az életemet bele rángattam és csak pöfékel. már elszagattam a berántót most először azt kell szereznem. ha lesz alkatrészek hozzá akkor működni fog. addig meg bontom szét. mert most már tuti hogy szimering baj is lesz. olyan olajtócsa áll alatta.
Hát hogy ne lenne szimering ! Mind két oldalon másképp belefolyik a kenö olaj. A bütyök fikszen van ékelve. Az ékszijtárcsa alatti röpsúlyok is rendben vannak ,mozognak rendesen ?
Helló! A fejszelep zetor vagy tz4k jó bele. Az hogy indul vagy nem az a hegerfej pakolással is lehet baj, a vékony vörörézböl nyirt pakolás a legjobb és rakjál bele izzitó gyertyát és ellenörző izzó szálat, ez ugyanis a kamrát izzítja és a kamrát fecskendezi. Az enyém tök kopottan zsukk dugattyu gyürüvel is remekül üzemelt és nem volt olyan hideg hogy ne indult volna be. 8 literböl egy fejjel 12órát el szántott 20cm mélyen csak lassú mert csak 1 fokozatban birja huzni, de ez erre a sebességre van méretezve. Jaj még egy, az adagolón a fogaslécre könnyü rugó kell, az ugyan is folyamatosan rángatózik a fordulatszám szabályzó ugyanis feszt egy gázon tartja, sőt az nem is ford szabályzó hanem terhelés szabályozó, ez önmaga adagolja a gázt a terhelésnek megfelelően. A rudazatának kis holtjátéknak szabad csak lennije mert másképp nem müködik és lehet azért nem indul mert nagyon nagy a rudazat holtjátéka.
Helló! Hogy én egy ilyenen mit össze agyaltam hogy hogy lehetne megoldani ! Nagy előnye hogy nem a hátad mögé leskelödsz hanem az orrod előtt van az eke. Kár hogy hamarabb nem találtam meg ezt a filmet.
esetleg olyan nem lehet mint a kétütemű benzines motoroknál hogy a főtengelyszimeringnél ereszt és azért nincs kellő sűrítés? nincs ott valamilyen szimering ami befolyásolhatná a működést? másik :az a bűtyköstengely ami az adagolót nyomkodja azon a bütyök nem állítható? mert ma akárhogyan variáltam csak nem ott nyom az adagoló ahol a jelölés van. vagy azért mert az adagoló elemem ki van vagy esetleg az a bütyök állítható a főtengelyen és az nem jó helyen van. mert ha annyira kicsavarom a csavart( ami az adagolót mozgatja ) hogy jó lenne a befecskendezési idő pont amikor a jelölés egybe ér akkor a felsőholtponton megakad mert nem tud átfordulni . akkor hogy is van?
üdv! ma már villanymotorral is hajtattam de csak fehér füst jön és nem kapja el. szerintem az adagolója lesz a ludas. kiszedtem a porlasztót és ugy kötöttem rá az adagoplóra. és ha kicsit gyengébben rántom meg akkor nem igazán porlaszt csak inkább spricol. szétkaptam az adagolót és az elem szabályosan lóg a fészkében. tudod nem ugy nehézkesen nyomod össze meg huzod szét és érződik hogy nyomás vagy vákum van. csak egyszerüen mozog benne. szerintem tuti hogy az adagolóval lesz gond. esetleg valami máséval nem egyezik meg az adagoló elem? a dácia indító motor honnét hajtotta neked? a lendkerékről? vagy elől a szíjtárcsától? mert nekem a lendkeréken nincs semilyen fogaskoszorú.
Kevesebbet eszik mint a TZK, jó kis motorok csak már 50 évesek és szerencsével találsz hozzá cuccot. már a 10-hez is alig kapni. DE NAGYON STRAPABÍRÓ! A válltónál meg itt ott vannak egyezések a TZK-val de kell egy donor és jó pár évig elketyeg. A TZK forumon olvastam hogy állitólag 19 tipust csinált a totya de mindegyikbe megcsinálta a svédcsavart hogy ne stimmeljenek a cuccok egymáshoz. Igaz a mondás hogy: Ha felszárad a harmat a tóttal nem lehet értelmesen beszélni. Mondom én akinek a papa- mama ágon is "csabai angolok" azaz tótok a felmenői. Még ulica Mariková is van Békéscsabán. a lényeg hogy ezekböl a gépekből sokkal többet kilehetet volna hozni ha nem cocializmus lett volna amikor gyártották. Például a K25 egy stabil traktor de hengerfelyet még a tótoknál sem találsz hozzá. Ez a baj az M6-tal is. De ha sikerül rendbe kapni akkor túléli a gazdáját.
Az enyém is berántos volt és fél órát rángattam. Tekerd rá a gurtnit, tekerd vissza a főtengelyt hogy tudjál lendületet fogni vele, a gázt picit magasabra mint az alapjárat és úgy próbáld meg. Az olaj majd kiég pár perc múlva, megszivattad a próbáknál de legalább tudod hogy van kenése, Pici sprét befujhatsz neki. A lényeg hogy menet közben ne nyomja az oljat a légszűrőbe mert akkor valami kopott és az elősűrítés vissza szökik magával hozva az olajat is. A dugattyú szabályozza a vezérlést, a beömlő réseket nyitja, zárja és ha kopott a motor akkor szokott a légszűrőbe visszadolgozni.
Szia, az enyémen van dacia indító és bosch generátor. Ebbe új dugó kell mert amit csináltak a fúráskor én elcsesztem! Aztán bróbáltam helyre hozni a hülyeségemet de nem sikerült. Másik dugó kel bele. Amúgy 100-szor leveri a trabi motort mert a válltó az olyan mint a TZ4K, nagy a nyomatéka. Olajzás részét kell figyelni meg ne süljön. 1 műszak alatt 2-3 dl olajfogyasztásnak kell lenni. A trabant lerágott csont szerintem sokba van 1 üzemóra, de!! kinek a pap, kinek a papné. Én az RS padka motort tettem bele, 2 órát cibáltam a 2-es nehézfogast és 1.3 liter gázolaj hiányzott a tankból. Pedig itt Csabán a kötött fekete föld nem kíméli a masinákat. Van egy fickónak trabis traktorja, 20 évig vállalt vele melót a kertekben de már 5 éve nem jár vele mert nem éri meg. Van egy nagy jhonija inkább azzal dolgozik a gazdáknak.
üdv! kérdeznék ezzel az M 6 -osal kapcsolatban. remélem tik jobban értetek hozzá. tehát tegnap szereztem egy hengert ami igaz kopott de sokkal jobb mint ami az enyémen volt. össze raktam és meglepően jó kompresszió lett benne. csak nagyon lassan és nehezen lehet átfordítani a főtengelyt. a porlasztót belövettem 135 bár nyomásra uj porlasztó csúccsal. ha felszerelem az adagolóra ugy hogy nincs bent a hengerben és megrántom a motort gyönyörűen porlaszt egy vékony papírt tettem éléje és simán átlukasztja. be állítottam a előtöltészt az első pontozásnál mozdul a gázolaj a kappiláris csőben. tehát már nem a felsőholtponton löki az anyagot. össze raktam és mivel hogy nincs indítómotorom így a régi jól bevált madzagos berántásnál maradtam. ami eszméletlen nehéz jól belengettem és hopsz. kb 2-3 mat fordul pöfen füstöl de nem kapja el. már a születési évszámomat belerángattam de semmi az olaj jön a kipufogó csőből és a szívótorokkból is. szerintetek mi lehet a gond? lehet hogy indító motorral elkapná .... vagy ugy se? esetleg az adagoló nem kóser? azt hol lehetne be állítatni? vagy elemet szerezni bele meg fejszelepet? előre is köszönöm segítségeteket.
üdv! elmentem a számodat és csörgetlek csak most elvették a vonalamat későn fizettem ki a számlám. egyébként mit gondolsz ezekről a motorokról? rosszat már hallotam sokat hátha neked van egy kis jó élményed is a m 6-osal? először is szerinted egy trabi motorral fel ér? tehát elbírja azt amit egy trabi? tudom hogy LE külömbség elég nagy a trabi javára de viszont a dízel meg nyomatékosabb kisseb fordulaton dolgozik. szerinted? most egyellőre nem tudok vele foglalkozni letettem az asztal alá majd ha tudok rá valamilyen önindítót fabrikálni akkor előszedem. tieden hogyan van megoldva az indító motor?
Igen de a csavar fejét fogva vedd ki mert másképpen bele esik a csavar a blokkba!!! Észnél lenni mert én megszívtam vele. olaj ki olajszivattyú ki. és dróttal nagynehezen kiszedtem. Egy fordulat az 1 mm, fél fordulatonként próbáld meg állitani. És használj kapiláris csövet, úgy finomabban tudod beállítani. 24+2 fok a TZK könyv szerint az előtöltés.