A motor nem biztos, hogy ugyanaz, úgy hallottam, hogy másik került bele, de az árak gondolom hasonlóak lehetnek. Ugye a második sorban az a 210.000 Ft-os ár csak félregépelés???? Ha nem, akkor az iszonyatosan drága :(
Ha ugyanolyan QG motor van benne, mint az én 2001-es kiadású 1,6-os 104LE-s P11/144-esemben, akkor elég ha megvárod míg kigyullad a motorhiba lámpa. Nálam ez 105 ezer körül következett be. Két szöghelyzet érzékelő van ugyanis, egy alul egy felül, és ha nyúlott a lánc, akkor nem találnak egymásra. Hangja egyáltalán nem volt. Egyébként nagyon vékony vezérműlánc van benne, emlékszem a régi zsigulinkban duplailyen vastag lánc volt. Az egyik vezérműtengelyen valami kompenzátorral van ellátva a lánckerék, az a legdrágább. Komplett cseréhez az alábbiak kellettek (árak a japker júliusi, ÁFA nélkül árai):
Ebből a két felső lánckereket (első két tétel) elég minden második cserénél kicserélni, azokat én sem cseréltem. Látszott ugyan rajta a lánc helye, de semmi komoly. Az alsó kereket cseréld ki azért, az duplaannyit dolgozik mit a felsők, ráadásul olyan vékony hogy könnyen elrepedhet...
Van egy 2003-as Primera-m 1.6 benzines motorral. Jelenleg 104.000 km van benne, és ijesztgettek, hogy 120.000-nél ki kell benne cserélni a vezérműláncot, ami, ha jól sejtem, nem lesz olcsó. Közben beszéltem szerelőkkel, egyéb hozzáértő emberekkel, akik azt mondták, hogy teljesen felesleges hozzányúlni ilyen korán, ráér 200.000 km körül, vagy korábban, ha elkezdene szólni a lánc.
Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Mi mást kell kicserélni a 120.000-es szervíznél? Kb mennyibe fáj?
Közben én is bontóból szereztem, nekem 7 ezerért sikerült, de legalább nem kellett rohangálnom utána. Van a közelben egy bolt, Japanparts, ők hozták nekem bontóbol. Japo Depóban kicsit átkúrósak. Mindent eladnak, még azt is, amit nem kéne. Pl balos közlekedésű fényszórót. Persze visszavették, mert tudták, hogy botrány lesz, így csak a két oda-vissza utat buktam Üllőre. Viszont oda többet nem megyek.
Hali! Nekem is ez volt a problémám a vassal. Bontóban 5000-ért vettem két éve ilyen fűtés előtét ellenállást. Nissan betegség. A bontós szerint viszik mint a cukrot. Nekem pont szerencsém volt hogy volt éppen. Üllőn van egy nagyin jó kis bontó ott érdemes körül nézni. Japó depó a neve. Asszem fent vannak a neten is. Egy telefont szerintem megér rákérdezni érdeklődni.
Más: Olvastam itt ,hogy az első futóműnél amin a kerékagy elfordul ott van valami csapágy probléma. Az lenne a kérdésem hogy azt ott hogy is lehet szétszedni lépésről lépésre mert én nem jöttem rá. Valki aki szedet szét ilyet segítsen nekem ebben. Nekem 1997-es 1.6 16v slx primerám van. 370e kilométerrel és motorikusan hibátlan.
A szerelési pdf könyvet ha valaki tudja nekem is elküldhetné. Előre is kössz!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Az autóm 1997es Primera. A gond a következő a légkondi/fűtő ventillátoromon kiment az 1,2,3 fokozat, csak négyesen nyomja a levegőt. A klímakompresszor egyébként bekapcsol akkor is, ha nem megy a ventillátor. Megtaláltam a hiba forrását, a kesztyűtartó alatt, a ventillátor után(áramlásirányban nézve) van egy kis alkatrész, amit két csavar tart és egy négykábeles dugó megy bele. Maga a cucc egy kb hitelkártya méretű nyák fekete műanyag talpon, a nyákon három áramkör és (valószínűleg) egy ellenállás, ami szétégett. Nissan szervízben potom 17800 forintért kapnék is, viszont mindössze egy néhányforintos ellenállást kéne kicserélni. A gond csak az, hogy nem tudo, milyen értékű ellenállás kell. Ha valaki tudna rá szánni néhány percet, nagy segítség lenne egy fotó, amin látszik az ellenállás kódja, vagy maga a kód, amin három- vagy négyjegyű szám (esetleg kétjegyű). Mellékelek néhány képet.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv: gigafun
ps: az alkatrész kiszereléséhez nem kell kiszedni a kesztyűtartót, csak két csavart kell kicsavarni. És persze letörölni a port, mivel a nyák a légáramlatban van és 10-12 év alatt lerakódhat rá némi por. Szóval tényleg csak 2-3 perc és egy csillagcsavarhúzó kell.
Kinéztünk a feleségemmel egy P11-144 Nissan Primerát ('99 évvégi) 1.6-os motorral. Milyen tipushibákra számitsak, ha van ilyen? Az autó átnézésekor mire figyeljek? Ez az 1.6-os láncos vagy szijas? (76kW 103LE - nemtudom volt-e többféle 1.6-os belőle)
Érdekelne, hogy milyen a menettulajdonsága. Tudja-e dinamikusan mozgatni az 1.6-os ezt a nagy kasztnit? Én a 8szelepesekhez vagyok szokva, amik alul jól huznak 2-esben 20-ról 40-re gyoritásokat gyorsan végzik. Carismában lévő 1.6-os azt hittem sose éri el a 40-et, viszont az 1. generációs Avensis úgy ment hogy meglepődtem... Mivel jószerint csak városban használom a kocsit, számomra lényeges hogy 2-ben a lámpánál 20-40-re gyorsitások alkalmával húzzon, ne fulladozzon :) Havonta 1x autópályázunk szóval nem a nagy végsebességet keresem, hanem az alacsony sebességnél is dinamikus motort.
Végezetül a kocsi belteréről. A kiszemelt autó bőr belsős, de az ajtókárpit plüss. Szóval valami nem stimmel... Tudtommal a bőrüléses autók ajtókárpitjai is bőrösek. Netán utólag vettek bele plüss üléseket?!
Eléggé döglöttnek látszik ez a topik, de azért kérdezek.
2002-es P11/144-es primera, 1,6 benzines, 106 ezer kilóméterrel vezérműláncos. Szenzor csere nem segített. Utángyártott nincs, ha mindent újra cseréltetek, akkor 550 ezer+ ÁFA az anyag, plusz 60 ezer a szerelés.
Hali! én manapság szeretnék autót venni. valami jobban felszerelt 2 literes benzinest. így lyukadtam ki egy 2002-es primeránál. bár még utána járok és leinfóztatom. ma kapásból kiderült valami turpisság. forgalmi szerint 2002-es gyártású és forgalombahelyezésű, de nissan szervízben az alvázszám alapján megkeresték az alkatrészadatbáziban, és aszerint 1999-es gyártású. mi lehet az igazság? bankos ember szerint lehet hinni a forgalminak, a szervizesek szerint meg a forgalmi nem jó. az autó egyébként a weltautónál van. róluk is gyűjtöm az infokat. szóval várom az infokat weltautóról, primeráról (p11 sport felszereltség 6seb automata) és alapvetően a használt autóvásárlásról a napokban. vett valaki manapság haszáltautót? mennyit lehet alkudni?
nem egy forgalmas fórum, de azért megkérdem hátha valaki bekukkant ide. Pár napja vettem egy 2003-as primerat (p12) SE kiszerelésben és nem találok sehol egy aux kimenetelt, létezik, hogy nincs? Mivel nincs benne cd tár jó lenne megtalálni. Ha valaki tud valami infót írjon lécci! Előre is köszi.
Sziasztok!A nyáron vettem egy II-es p11-est.2001-es. Gyári xenon van benne, kicseréltem az égőt, még is nulla a világítás, van valakinek tapasztalata hogy mit lehet vele tenni, hogy értelmes világítása legyen? Előre is köszönöm a segítséget. Voltam már pár szerelőnél vele, annyit mondtak ez ilyen. Éjszaka ne autózzak vele:) István
Nagy baj nincs ezekkel, a kulcsban, ha tönkrement a borítás egy idő után a mikrokapcsoló is tönkremegy, a borítás 1-2 e Ft, komplett kulcsot 20e ft-ért rendelnek márkaszervizben. Xenon-t zsigerből gyűlölöm, nem igazán ismerem, de azt hiszem, ha cd-tár nincs az autódban akkor talán a xenon sem gyári. Egyébként pont egy márkaszervizben tudnál meg lényeges dolgokat az autódról, hibakódok, stb., 120e km az a szabványosított km futás 8 éves autónál, a valós meg kérdéses.
Kihullott alólunk a családi autó -Nissan Priméra 1.6 SLX-, és a véltozatosság kedvéért egy másik Primérát veszünk, csak egy kicsit fiatalabbat. Az autónknak semmi baja nem volt motorikusan a nálunk töltött 7 év alatt, futóművet tekjesen fel kellett újítatni de akkor már 190.000 ezer km volt benne. Légzsák 3 éves kora óta nincs benne -fékút vége- nagyot tud ütni, igaz csak utasként ültem akkor benne de akkor is... Akkor még a család más tagjáé volt, de ő nem javíttatta meg azt a részét.
Ezért is kérdezem, hogy mire kell odafigyelni feltétlenül a vásárlás előtt. Illetve, hogy: - A 2000-2001-ig gyártott Primérák csak arcplasztikán estek át? Ja és műszerfal. - Automata klíma jelent plusz hibaforrást? - Hatékony a klímája? Ezt azér kérdezem, mert a miénkben a legnagyobb jóindulattal sem lehetett a konforérzet fokozására alkalmas extrának tekinteni a klímát, Szervizeltettük, töltettük gázzal, de nem javított rajta. - Öt ajtós kivitel, a csomagtartó nyitója elektromos gomb, könnyen hibásodhat? - A kulcsról vezérelhető a központi zár, a 8 év alatt megkopott, lehet a borítást cserélni, az évek alatt csökken a "nyomás" érzékenysége? - Xenon fényszóró, állítólag tartósabb, jobb. Így van? - Gyárilag kazettás rádiómagnó van benne, melyre állítólag cd tár köthető, igaz? Vagy létezik gyári cd-s rádió bele? - Amikor mentem vele balra húzott, de állítólag a keréknyonás 1 bar alatt volt, ez hihető...
Sajnos csak a garanciális szervizig hordták szakszervizbe. Most 120.000 ezer km. van benne, a belseje alapján hihetőnek tűnik. Ajtók nem lógnak pontosan csukódnak, ülés nincs kiülve. Éles kanyarban a féltengelyek nem recsegnek. A kereskedés ahol beszámított autóként árulják, beszámítja a mi "roncsunkat" ezért kedvezőnek tűnik az üzlet. Karosszéria lakatos barátom is átnézi az autó. El akartam vinni Nissan szervizbe de azt nem engedték, de viszont azt igen, hogy emelőpadon alulról is átnézzük. Hétfőn kiderül...
Szia! A miénk is 99-es és miénk is villog. A férjem szerint figyelmeztet az időjárás körülményeire. Az Opelem is villogott és nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki.
Szeretném megkérdezni, hogy tudja-e valaki,hogy miért villog a hőmérséklet kijelző 2C° alatt. Az autó 1999 kiadású. Esetleg kell valamit átállítani, vagy van valami téli üzem mód?
Primera CD20TD motoron lévő Zexel típusó adagolót szeretnék bevizsgáltatni.
Valószínű az elektronikája nem tökéletes már, mert 2000 feletti fordulaton nem nagyon akar menni. (Légtömegmérő és a turbó jó) Plusz néha megemeli az alapjáatot mindenféle ok nélkül kb. 1100-ra.
Hali mindenkinek! Primera vasarlasat tervezem a kozeljovoben, tudnatok nekem rola mondani tapasztalatokat. 98-99-es evjaratu 1,6-os autoban gondolkodok, es igazandibol semmi kirivo rosszat nem hallottam rola, csak egyet tudok idezni ami nem tetszett es errol szeretnek erdeklodni. Azt mondtak nekem, hogy egy a baj vele "kirohad alolad". Mennyire igaz ez? Elore is koszi!
szia kék béka ... csak hogy olvadjon 1 kicsit a topik... vettem egy 2.0.i lx-es 16szelepes injektoros 2001-ben üzembe helyezett primérát, ment mit álat 127lo már nem olyan kevés majd következett egy laza chip tuning a szakik szerint ez plusz 20% emelkedés a pacik között. osz megtörtént a baj szét rohadt a gyári kipufogo 2 helyen is( meg kinyulott a kuplungbovden ja meg a vezérmülánc kicsit meglazult). 45mm volt a szentem a gyári katalizátorral szerelve,katalizátort kidobtuk ujabb 8-10 lo vagánykodott a ménesben. hát mondok nagy beruházok egy uj kipufogo rendszert 55mm-es savállo acélbol gázgyorsito patronnal az elejében és egy szép Paragi 5543-as (mübizonylatos) dobbal a végén.(a szakik (és a dino) szerint 192.47lovassá vált a ménes mely a szekeremet mozgatja.) kicsit morgos lett a hangja de a fene bánja ha élvezet vezetni és a család is imádja. hát ez a mi kis családi autonk, üdvözlettel puby09