Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xxxzzzyyy Creative Commons License 2009.09.23 0 0 303

Köszi szépen a részletes választ!

 

A motor nem biztos, hogy ugyanaz, úgy hallottam, hogy másik került bele, de az árak gondolom hasonlóak lehetnek. Ugye a második sorban az a 210.000 Ft-os ár csak félregépelés???? Ha nem, akkor az iszonyatosan drága :(

 

Remélem bírni fogja egy darabig még!!!

 

Gergő

Előzmény: Zavo (302)
Zavo Creative Commons License 2009.09.19 0 0 302
Ha ugyanolyan QG motor van benne, mint az én 2001-es kiadású 1,6-os 104LE-s P11/144-esemben, akkor elég ha megvárod míg kigyullad a motorhiba lámpa. Nálam ez 105 ezer körül következett be. Két szöghelyzet érzékelő van ugyanis, egy alul egy felül, és ha nyúlott a lánc, akkor nem találnak egymásra. Hangja egyáltalán nem volt.
Egyébként nagyon vékony vezérműlánc van benne, emlékszem a régi zsigulinkban duplailyen vastag lánc volt.
Az egyik vezérműtengelyen valami kompenzátorral van ellátva a lánckerék, az a legdrágább. Komplett cseréhez az alábbiak kellettek (árak a japker júliusi, ÁFA nélkül árai):

Cikkszám Megnevezés
130244M510 LÁNCKERÉK FELSŐ 1db 22000Ft
130254M700 FOGASKERÉK (KOMPENZÁCIÓS LÁNCKERÉK) 1db 210000Ft
130217J601 FŐTENGELY LÁNCKERÉK 1db 13800Ft
130284M51A VEZÉRMŰLÁNC 1db 37500Ft
1102277A00 TEHERMENTESÍTŐ 2 db 260Ft/db
130707J600 LÁNCFESZÍTŐ 1db 19500Ft
130857J600 LÁNCVEZETŐ 1db 8000Ft
130857J610 FELSŐ REZGÉSCSILLAPÍTÓ 1db 8000Ft
130917J600 LÁNCFESZÍTŐ ÍV 1db 32500Ft
132704M760 SZELEPFEDÉL TÖMÍTÉS 1db 4400Ft
135101F700 FŐTENGELY SZIMMERING ELSŐ 1db 2500Ft
150665E510 O-GYŰRŰ 1db 2200Ft
210149F600 VÍZPUMPA TÖMÍTÉS 1db 1100Ft
210494M500 O-GYŰRŰ 1db 2300Ft
210494M510 O-GYŰRŰ 1db 2300Ft

Ebből a két felső lánckereket (első két tétel) elég minden második cserénél kicserélni, azokat én sem cseréltem. Látszott ugyan rajta a lánc helye, de semmi komoly. Az alsó kereket cseréld ki azért, az duplaannyit dolgozik mit a felsők, ráadásul olyan vékony hogy könnyen elrepedhet...


összeállítási rajz


lánc
Előzmény: xxxzzzyyy (301)
xxxzzzyyy Creative Commons License 2009.09.17 0 0 301

Sziasztok!

 

Van egy 2003-as Primera-m 1.6 benzines motorral. Jelenleg 104.000 km van benne, és ijesztgettek, hogy 120.000-nél ki kell benne cserélni a vezérműláncot, ami, ha jól sejtem, nem lesz olcsó. Közben beszéltem szerelőkkel, egyéb hozzáértő emberekkel, akik azt mondták, hogy teljesen felesleges hozzányúlni ilyen korán, ráér 200.000 km körül, vagy korábban, ha elkezdene szólni a lánc.

 

Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Mi mást kell kicserélni a 120.000-es szervíznél? Kb mennyibe fáj?

 

Köszi

 

Gergő

gigafun Creative Commons License 2009.09.07 0 0 300
Közben én is bontóból szereztem, nekem 7 ezerért sikerült, de legalább nem kellett rohangálnom utána. Van a közelben egy bolt, Japanparts, ők hozták nekem bontóbol.
Japo Depóban kicsit átkúrósak. Mindent eladnak, még azt is, amit nem kéne. Pl balos közlekedésű fényszórót. Persze visszavették, mert tudták, hogy botrány lesz, így csak a két oda-vissza utat buktam Üllőre. Viszont oda többet nem megyek.

Szerelési kézikönyvet én is megköszönném.

Üdv:
Gigafun
Előzmény: Törölt nick (299)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.07 0 0 299
Hali! Nekem is ez volt a problémám a vassal. Bontóban 5000-ért vettem két éve ilyen fűtés előtét ellenállást. Nissan betegség. A bontós szerint viszik mint a cukrot. Nekem pont szerencsém volt hogy volt éppen. Üllőn van egy nagyin jó kis bontó ott érdemes körül nézni. Japó depó a neve. Asszem fent vannak a neten is. Egy telefont szerintem megér rákérdezni érdeklődni.

Más: Olvastam itt ,hogy az első futóműnél amin a kerékagy elfordul ott van valami csapágy probléma. Az lenne a kérdésem hogy azt ott hogy is lehet szétszedni lépésről lépésre mert én nem jöttem rá. Valki aki szedet szét ilyet segítsen nekem ebben. Nekem 1997-es 1.6 16v slx primerám van. 370e kilométerrel és motorikusan hibátlan.

A szerelési pdf könyvet ha valaki tudja nekem is elküldhetné. Előre is kössz!
Előzmény: gigafun (296)
bati67 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 298

Hopp, az eladásról eszembe jutott a mobile.de... néha szoktam ott bóklászni.

 

Nézzétek csak, h. mit találtam: Nissan Teana

Előzmény: nyurga01 (297)
nyurga01 Creative Commons License 2009.09.01 0 0 297
Sziasztok!

Eladó Nissan Primera P10-esem:

http://www.hasznaltauto.hu/3237921_nissan_primera_1993
gigafun Creative Commons License 2009.08.25 0 0 296
Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Az autóm 1997es Primera.
A gond a következő a légkondi/fűtő ventillátoromon kiment az 1,2,3 fokozat, csak négyesen nyomja a levegőt. A klímakompresszor egyébként bekapcsol akkor is, ha nem megy a ventillátor. Megtaláltam a hiba forrását, a kesztyűtartó alatt, a ventillátor után(áramlásirányban nézve) van egy kis alkatrész, amit két csavar tart és egy négykábeles dugó megy bele. Maga a cucc egy kb hitelkártya méretű nyák fekete műanyag talpon, a nyákon három áramkör és (valószínűleg) egy ellenállás, ami szétégett. Nissan szervízben potom 17800 forintért kapnék is, viszont mindössze egy néhányforintos ellenállást kéne kicserélni. A gond csak az, hogy nem tudo, milyen értékű ellenállás kell. Ha valaki tudna rá szánni néhány percet, nagy segítség lenne egy fotó, amin látszik az ellenállás kódja, vagy maga a kód, amin három- vagy négyjegyű szám (esetleg kétjegyű).
Mellékelek néhány képet.



A segítséget előre is köszönöm.

Üdv:
gigafun

ps: az alkatrész kiszereléséhez nem kell kiszedni a kesztyűtartót, csak két csavart kell kicsavarni. És persze letörölni a port, mivel a nyák a légáramlatban van és 10-12 év alatt lerakódhat rá némi por. Szóval tényleg csak 2-3 perc és egy csillagcsavarhúzó kell.


scenic(725) Creative Commons License 2009.07.05 0 0 295
javitás: plüss helyett bőr üléseket
Előzmény: scenic(725) (294)
scenic(725) Creative Commons License 2009.07.05 0 0 294
Sziasztok!

Kinéztünk a feleségemmel egy P11-144 Nissan Primerát ('99 évvégi) 1.6-os motorral.
Milyen tipushibákra számitsak, ha van ilyen? Az autó átnézésekor mire figyeljek?
Ez az 1.6-os láncos vagy szijas? (76kW 103LE - nemtudom volt-e többféle 1.6-os belőle)

Érdekelne, hogy milyen a menettulajdonsága. Tudja-e dinamikusan mozgatni az 1.6-os ezt a nagy kasztnit?
Én a 8szelepesekhez vagyok szokva, amik alul jól huznak 2-esben 20-ról 40-re
gyoritásokat gyorsan végzik.
Carismában lévő 1.6-os azt hittem sose éri el a 40-et, viszont az 1. generációs Avensis úgy ment hogy meglepődtem...
Mivel jószerint csak városban használom a kocsit, számomra lényeges hogy 2-ben a lámpánál 20-40-re gyorsitások
alkalmával húzzon, ne fulladozzon :) Havonta 1x autópályázunk szóval nem a nagy végsebességet keresem,
hanem az alacsony sebességnél is dinamikus motort.

Végezetül a kocsi belteréről. A kiszemelt autó bőr belsős, de az ajtókárpit plüss. Szóval valami nem stimmel...
Tudtommal a bőrüléses autók ajtókárpitjai is bőrösek. Netán utólag vettek bele plüss üléseket?!

első ülések

hátsó ülések

Várom a tanácsaitokat.

üdv, Péter
Előzmény: Zavo (293)
Zavo Creative Commons License 2009.07.02 0 0 293

Esetleg ha még aktuális a kérdés, angol nyelvű komplett szervízkönyv van PDF-ben. P11/144-eshez.

 

János

Előzmény: missfx (283)
Zavo Creative Commons License 2009.07.02 0 0 292

Hali!

 

Eléggé döglöttnek látszik ez a topik, de azért kérdezek.

 

2002-es P11/144-es primera, 1,6 benzines, 106 ezer kilóméterrel vezérműláncos. Szenzor csere nem segített. Utángyártott nincs, ha mindent újra cseréltetek, akkor 550 ezer+ ÁFA az anyag, plusz 60 ezer a szerelés.

 

Szerintetek???

 

János

mczee Creative Commons License 2009.03.11 0 0 291

Hali! én manapság szeretnék autót venni. valami jobban felszerelt 2 literes benzinest. így lyukadtam ki egy 2002-es primeránál. bár még utána járok és leinfóztatom. ma kapásból kiderült valami turpisság. forgalmi szerint 2002-es gyártású és forgalombahelyezésű, de nissan szervízben az alvázszám alapján megkeresték az alkatrészadatbáziban, és aszerint 1999-es gyártású. mi lehet az igazság? bankos ember szerint lehet hinni a forgalminak, a szervizesek szerint meg a forgalmi nem jó. az autó egyébként a weltautónál van. róluk is gyűjtöm az infokat. szóval várom az infokat weltautóról, primeráról (p11 sport felszereltség 6seb automata) és alapvetően a használt autóvásárlásról a napokban. vett valaki manapság haszáltautót? mennyit lehet alkudni?

 

várom az infokat! előre is köszi.

tibiapu6 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 290
sziasztok!

nem egy forgalmas fórum, de azért megkérdem hátha valaki bekukkant ide. Pár napja vettem egy 2003-as primerat (p12) SE kiszerelésben és nem találok sehol egy aux kimenetelt, létezik, hogy nincs? Mivel nincs benne cd tár jó lenne megtalálni. Ha valaki tud valami infót írjon lécci!
Előre is köszi.
rerebere Creative Commons License 2008.12.08 0 0 289
Sziasztok!A nyáron vettem egy II-es p11-est.2001-es.
Gyári xenon van benne, kicseréltem az égőt, még is nulla a világítás, van valakinek tapasztalata hogy mit lehet vele tenni, hogy értelmes világítása legyen?
Előre is köszönöm a segítséget. Voltam már pár szerelőnél vele, annyit mondtak ez ilyen. Éjszaka ne autózzak vele:)
István
Csaba.B Creative Commons License 2008.11.30 0 0 288
Szia!
Kössz! Majd holnap meglátjuk...

Csaba
Előzmény: dokeee (287)
dokeee Creative Commons License 2008.11.30 0 0 287
Nagy baj nincs ezekkel, a kulcsban, ha tönkrement a borítás egy idő után a mikrokapcsoló is tönkremegy, a borítás 1-2 e Ft, komplett kulcsot 20e ft-ért rendelnek márkaszervizben. Xenon-t zsigerből gyűlölöm, nem igazán ismerem, de azt hiszem, ha cd-tár nincs az autódban akkor talán a xenon sem gyári. Egyébként pont egy márkaszervizben tudnál meg lényeges dolgokat az autódról, hibakódok, stb., 120e km az a szabványosított km futás 8 éves autónál, a valós meg kérdéses.
Előzmény: Csaba.B (286)
Csaba.B Creative Commons License 2008.11.30 0 0 286
Sziasztok!

Kihullott alólunk a családi autó -Nissan Priméra 1.6 SLX-, és a véltozatosság kedvéért egy másik Primérát veszünk, csak egy kicsit fiatalabbat. Az autónknak semmi baja nem volt motorikusan a nálunk töltött 7 év alatt, futóművet tekjesen fel kellett újítatni de akkor már 190.000 ezer km volt benne. Légzsák 3 éves kora óta nincs benne -fékút vége- nagyot tud ütni, igaz csak utasként ültem akkor benne de akkor is... Akkor még a család más tagjáé volt, de ő nem javíttatta meg azt a részét.

Ezért is kérdezem, hogy mire kell odafigyelni feltétlenül a vásárlás előtt. Illetve, hogy:
- A 2000-2001-ig gyártott Primérák csak arcplasztikán estek át? Ja és műszerfal.
- Automata klíma jelent plusz hibaforrást?
- Hatékony a klímája? Ezt azér kérdezem, mert a miénkben a legnagyobb jóindulattal sem lehetett a konforérzet fokozására alkalmas extrának tekinteni a klímát, Szervizeltettük, töltettük gázzal, de nem javított rajta.
- Öt ajtós kivitel, a csomagtartó nyitója elektromos gomb, könnyen hibásodhat?
- A kulcsról vezérelhető a központi zár, a 8 év alatt megkopott, lehet a borítást cserélni, az évek alatt csökken a "nyomás" érzékenysége?
- Xenon fényszóró, állítólag tartósabb, jobb. Így van?
- Gyárilag kazettás rádiómagnó van benne, melyre állítólag cd tár köthető, igaz? Vagy létezik gyári cd-s rádió bele?
- Amikor mentem vele balra húzott, de állítólag a keréknyonás 1 bar alatt volt, ez hihető...

Sajnos csak a garanciális szervizig hordták szakszervizbe. Most 120.000 ezer km. van benne, a belseje alapján hihetőnek tűnik. Ajtók nem lógnak pontosan csukódnak, ülés nincs kiülve. Éles kanyarban a féltengelyek nem recsegnek. A kereskedés ahol beszámított autóként árulják, beszámítja a mi "roncsunkat" ezért kedvezőnek tűnik az üzlet. Karosszéria lakatos barátom is átnézi az autó.
El akartam vinni Nissan szervizbe de azt nem engedték, de viszont azt igen, hogy emelőpadon alulról is átnézzük.
Hétfőn kiderül...

Addig is köszönöm a segítségeteket!
Csaba
missfx Creative Commons License 2008.11.24 0 0 285
Szia!
A miénk is 99-es és miénk is villog. A férjem szerint figyelmeztet az időjárás körülményeire. Az Opelem is villogott és nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki.
Előzmény: Vidroczki (284)
Vidroczki Creative Commons License 2008.11.24 0 0 284
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy tudja-e valaki,hogy miért villog a hőmérséklet kijelző 2C° alatt. Az autó 1999 kiadású. Esetleg kell valamit átállítani, vagy van valami téli üzem mód?
missfx Creative Commons License 2008.11.20 0 0 283
Sziasztok!
Nissan Primerához nincs véletlen valakinek egy kézikönyve?
Előre is köszi!
kék béka Creative Commons License 2008.11.05 0 0 282

Ha még aktuális...

Nekünk volt egy 1999-es évj. kombink, nem rég adtuk el. nem rohadt az sehol.

Megbízható gép. Átlagfogyasztása nekünk 7.5-max.8 liter volt.

Előzmény: kirbly^ (280)
Zoli 2 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 281

Sziasztok!

 

Primera CD20TD motoron lévő Zexel típusó adagolót szeretnék bevizsgáltatni.

Valószínű az elektronikája nem tökéletes már, mert 2000 feletti fordulaton nem nagyon akar menni. (Légtömegmérő és a turbó jó) Plusz néha megemeli az alapjáatot mindenféle ok nélkül kb. 1100-ra.

Szóval tudtok jó adagolóst?

kirbly^ Creative Commons License 2008.10.06 0 0 280
Hali mindenkinek!
Primera vasarlasat tervezem a kozeljovoben, tudnatok nekem rola mondani tapasztalatokat. 98-99-es evjaratu 1,6-os autoban gondolkodok, es igazandibol semmi kirivo rosszat nem hallottam rola, csak egyet tudok idezni ami nem tetszett es errol szeretnek erdeklodni. Azt mondtak nekem, hogy egy a baj vele "kirohad alolad". Mennyire igaz ez? Elore is koszi!
procax2 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 279

Üdv Zoli2!

Sikerült megoldást találni a csapágyproblémára?, én is hasonló csapágyban járok, ha sikerült kérlek add már meg az adatait.

Köszi.

Előzmény: Zoli 2 (251)
puby09 Creative Commons License 2008.09.08 0 0 278
   nem irtam sehol hogy csak a kipuffogo lett cserélve.!! vagy igen??? müszaki ur))))
Előzmény: dokeee (277)
dokeee Creative Commons License 2008.09.08 0 0 277
Ügyes fiúk vagytok, a mafla nissan kénytelen volt egy turbót rakni erre a motorra ilyen teljesítményhez, ti viszont egy kipufógóval elértétek.
Előzmény: puby09 (276)
puby09 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 276
 ugy-e ugy-e)))) pedig igaz!!! de nem muszály elhinni...
Előzmény: dokeee (275)
dokeee Creative Commons License 2008.09.07 0 0 275
Ez tényleg jó volt, legalább vigyorgunk egy jót.
Előzmény: puby09 (274)
puby09 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 274
     szia kék béka ... csak hogy olvadjon 1 kicsit a topik...      vettem egy 2.0.i lx-es 16szelepes injektoros 2001-ben üzembe helyezett primérát, ment mit álat 127lo már nem olyan kevés majd következett egy laza chip tuning a szakik szerint ez plusz 20% emelkedés a pacik között. osz megtörtént a baj szét rohadt a gyári kipufogo 2 helyen is( meg kinyulott a kuplungbovden ja meg a vezérmülánc kicsit meglazult). 45mm volt a szentem a gyári katalizátorral szerelve,katalizátort kidobtuk ujabb 8-10 lo vagánykodott a ménesben. hát mondok nagy beruházok egy uj kipufogo rendszert 55mm-es savállo acélbol gázgyorsito patronnal az elejében és egy szép Paragi 5543-as (mübizonylatos) dobbal a végén.(a szakik (és a dino) szerint 192.47lovassá vált a ménes mely a szekeremet mozgatja.) kicsit morgos lett a hangja de a fene bánja ha élvezet vezetni és a család is imádja.   hát ez a mi kis családi autonk,   üdvözlettel puby09    
Előzmény: kék béka (272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!