Nekem ios furcsa volt, hogy chevrolet lesz és nehezen fogadtam el, mind2 oldalról kicsit komikus a dolog, hisz a chevrolet rajongók undorkodnak a daewoo miatt, a daewoosok pedig egyenlőre nem bírnak mit kezdeni az új névvel. Vajon régi jó kollegánk daewoo fun átkereszteli a nevét???
viszont kétségtelen, hogy a lacetti egy alsó közép autó és nem csak mondvacsináltan, mint a hyundai accent (amit egyébként szintén szeretek, de az akkor is kisautó), vagy a thalia vagy pláne a dacia. Ez tengelytávban, méretekben valóban kompakt autó, amiből eddig a legolcsóbbak 3,1 3,2 körül voltak, de a japánok meg az új németek 3,7 körül kezdődnek. Nagy tett szvsz hogy 2,7 körül az 5 ajtós elérhető. Ráadásul jól néz ki.
Ami a belteret illeti szerintem kicseszett jól néz ki (ja, grafikus vagyok tehát van közöm a designhoz), kár hogy fogyasztásilag nem sok jót hallottam róla eddig, 1.8 swről pl. egy tesztben 13-14 lityis városi fogyit zengtek.
És nincs belőle diesel, ami nálunk is egyre inkább szarügy, remélem csak egyenlőre nincs.
Én azt hiszem maradok az 1.4-nél. Nálunk 1953-as, Bp-i, B10-es lesz a tulaj, ~6e huf / negyedév az uniqa-nál. Casco nem tudom mennyi lesz, de azt muszáj kötni. Sosem lehet tudni mi lesz. a a kötelező GFB-vel sokat nem ér ez ember.
Azért még kalkuláltatok egy 1.6-ost is a kereskedővel.
Köszönöm a választ, elég megnyugtató amit írtál :)
Az 1.4 vs 1.6-tal jelenleg az a gondom, hogy nem tudom mennyivel kell rá több biztosítást fizetnem. Ennek még utána nézek. Azt a 150e huf különbséget még meg is érné...
Az autó nem rossz vétel, ilyen áron nem igen van versenytársa!
Kényelmes, és az alapváltozat is sok extrát tartalmaz, olyanokat is, amit más márkánál a jól felszereltek is csak felárért.
Nem zörög, és kimondottan jó minőségű anyagokat használtak fel benne.
Ha jobban megnézi az ember, rögtön látszik, hol lehetett azt a kb 1 millió forintot megspórolni, amivel olcsóbb a kategória társaknál, de ez nem befolyásolja a az autó használatát.
Szerintem nem kellett volna az oldallégzsákokat kihagyni már az alapváltozatból sem, de remélhetőleg soha nem fogom megbánni, hogy nincs benne.
Az 1.4-est nem vezettem, de az ötajtós kb olyan lehet vele, mint az Octavia, vagy a Leon hasonló változata: városban nem érezni a különbséget, autópályán is megfelelő, de a gyorsulás versenyre nem fog senki nevezni vele.
Ha megteheted, érdemesebb a nagyobb motort és a jobban felszerelt változatot megvenni, mert annak a használati értéke is nagyobb. Fogyasztásra sem több, de autópályán és országúton azért sokkal magabiztosabb vele az ember.
A digit klíma kérdését a kereskedő is udvariasan kikerülte... :)
Én felhívtam a Sevrolé infóvonalat, és aszonták, 1 salgótarjáni nőci volt a nyertes. Tulajdonképpen mindegy is, mert se kecskeméti, se salgótarjáni, se nő nem vagyok...
:(
Tényleg hülyeség, hogy a románok ragaszkodtak a Daewoo névhez...
Ezt a megoldást még nyáron hallottam a Schillernél, de nekem is logikusabbnak tűnik az a válasz, hogy a GM autót gyárt, és nem mikrohullámú sütőt.
Egyébként, ugyanez az autó létezik Suzuki (USA), Holden (Ausztrália) és Buick (Kína) márkanéven is.
Az is tény, hogy Romániában is van egy összeszerelő üzem, de onnan például a Matizokat nem ide hozzák, hanem keletebbre viszik. Ezek után annak meg mi lesz a neve? Érti ezt még valaki?
Vélhetőleg el fog férni a kerékjáratban, de nem váltómérete a gyári méretnek. Pontos részletek a www.gumibolt .hu táblázatában találhatók meg. 185/60 -as jobb választás lett volna.
Kapisgálsz valamit. Azért váltottak nevet, mert a Daewoo elektronikai, tank, önjáró löveg, hajó, makett, és a tököm sem tudja milyen részleg ragaszkodik a névhez. Az autók meg a GM konszerné, és magáévá tette, mint ahogy az Opelt is, amit a tengeren túlon már régóta a Chevrolet márkanéven forgalmaz. Ja, és a név ejtése fonetikusan: "sevrolé". Tisztelet a francia ősapának!
Ezt a Daewoo név - románok dolgot én se értem. A hivatalos magyarázat szerint a GM csak az autógyártó részleget tudta megszerezni a Daewoo konszernből, ezért mivel a márkanév nem lett a kizárólagos tulajdona (marad a hűtőkön, mikókon, tévéken), megváltoztatta.
Ebben gondolom az is benne van, hogy a Chevrolet lényegesen jobban hangzik Nyugat-Európában, mint az ott nem túl ismert Daewoo (ne feledjük, eerópában csak a 80 milliós német piacon adtak el több dejvut, mint Magyarországon!!!). Ráadásul a Chevy név csak nekünk, volt vasfüggönyön túlaikanak hordoz valamiféle "amerikai álom" érzést (ha egyáltalán hordoz), mert a tengeren túl ez épp olyan olcsó népautó-márka, mint amilyen nálunk mondjuk a Suzuki.
A Daewoo márkanév csak Koreában él tovább, illetve a lengyel FSO-gyár még valami két évig gyárthatja a Matizt és a Lanost, de asszem, nekik is le kell adniuk a Daewoo előnevet - lesz FSO-Lanos, meh ilyenek.
A fogyasztás, most a bejáratási időszakban is 10 liter körül van városban, de erről talán a Nubira III-as tulajdonosok tudnának jobb iinformációt adni.
Gyorsulni azt nem ezzel a típussal kell, de ennek ellenére nyomatékos és nem lomha a gép.