Egyetértek, örüljünk minden egyes idehaza megjelent modellnek. Azt csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy az orosz kiadáshoz fényévekkel színvonalasabb újságot adnak, kár, hogy már elfelejtettem mindent az orosz nyelvből. Döbbenetes a különbség képanyagban, terjedelemben, mindenben.
Egy ekkora piacra, mint Magyarország, csoda hogy egyáltalán lefordítják a cikkeket lengyelről magyarra + beraknak 2-3 oldal magyar érdekességet (internetről összeollózva). Két éve még annak is örültem volna, ha egyszerűen csak elkezdik itt is forgalmazni a lengyel sorozatot, lengyel újsággal. Végül is EU vagyunk, vagy mi. (Mondjuk a Zastavák miatt ennek most is örülnék)
Úgyhogy ne legyünk maximalisták és ne akarjuk a nagy orosz Medvével versenyezni :)
Azért nem hallottál erről, mert ide csakis a 403E-t hozták. A hazai utakon csak ez futott, mindannyian erre emlékszünk. De attól még az alapverziót (ami náluk, a CCCP-ben volt kapható) helyesen jeleníti meg a modell.
Ez a belpiacos 403, ami nagyon hasonlít a 407-esre. Az oroszok anno ezt kapták. Amit Te, SUPER AGyURI, én, meg mindenki idehaza ismer, az a 403E, az exportra gyártott verzió. Más hűtőrács, más index, más hátsólámpa, és színes csík az oldalán. Ezt a verziót gyártották külföldre (díszesebbet).
én nem tudom mi ez a belpiac-külpiac különbség,de a 403 és 407 között a legfeltűnőbb külső különbség szerintem az első index(+hűtőrács) meg a hátsó lámpa. tehát a modell szerintem 407,az a beszúrt régi kép 403,aztán a megint beszúrt szűrke autó 407
Ma reggel én is megvettem a wartyogot és láss csodát rögtön az elsö ujság árusnál ( és ott is az elsö modell )már-már a tökéletességet suroloan hibátlan verdát sikerült találni.Rendszámok , lámpák nem ferdék ,nincs levere a fényezés , és ugy egybe véve nem hiányos a kicsike.Nem is értem ,hogy a többi modellnél miért nincs igy,2 hete a 4-5-ik ujságosnál találtam egy normális Ladát.Az ujság ugyan olyan szinvonaltalan mint eddig volt ( a wartburg-képek többsége nem is ezt hanem a kromozott-homlok falu elődjét ábrázolja ).Aki 1-szer is látott orosz Avto legend modellhez járo ujságot az tudja miröl beszélek aki nem az nézzen meg 1-et és sirjon :).Egy kicsit hosszu voltam de most volt kedvem irni.Üdv.
Kaphatók nálam az alábbi fém autómodellek, a képen látható színekben, 1:43 méretarányban. Egy részük már megvan, egy részük jövő héten érkezik. Budapesten, Nyíregyházán személyesen átvehetők, vagy postázni tudom őket:
Volga-3110, Zaz-965 Jalta, Volga Gaz-22 kombi, Moszkvics 423n kombi, Moszkvics 403, Latvia, Zil-118 Junoszty, Zil-111G, Lada 2107, Szmz-sz3a rokkantkocsi, Volga Gaz-21i, Lada 2101 1200-as rendőrségi Zsiguli villogó leddel, vagy anélkül.
Szerintem ezek egész egyszerűen telefonos fényképek, és ilyen színtelenek. Ami viszont érdekes, hogy a lengyel honlapon, a főoldal szélén tényleg vajszínű a Wartburg kombi.
Ez meglepő! Nem lehet, hogy házi tuningon esett át a gép? A blisztert perdig ügyesen visszahegesztette. Mindenesetre sokkal élethűbb, mint a citrom tourist!
(Az árát most hagyjuk, főleg az ötezres villámárat, üzérkedés forever. De miért vajszínű? A retroautós-kultoweautás Touristnak rikító ronda citromsárgának kellene lennie, nem??? Ez valamelyik másik ország számomra ismeretlen De Agostini-sorozatából való?)
Megdöbbentő módon ez most vagy nagyon jól sikerült, vagy a dobozos IST Models változat nem elég szép. Mindenesetre ez esetben nem érzem a nagy különbséget a hatezer-nemtudommennyiért boltban megvásárolt piros IST és az "újságos" vajszínű között.
Fejlődik a De Agostini :)
(Megjegyzem, a lengyel sorozatból a nagy Polskim már megvan, és ha ugyanolyan lesz a magyar is, márpedig miért lenne más, akkor két hét múlva is egy nagyon szép modell várható!)