Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DVM 10 Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1806
Miért?
Mert a pofátlanság határtalan.
Meg sokaknak ez életük nagy üzlete 1300ft keresni másokon.
De legalább büszkék rá.

Előzmény: kkn (1797)
fufnyak Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1805

Hozzáteszem, hogy nem árulok modelleket a vaterán csak a véleményemet írtam le.

Amúgy a kenyeret sem annyiért adják amenniért a pék megsüti. Ez az üzlet benne és minden viszonteladó a haszonból él.

Előzmény: kkn (1797)
fufnyak Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1804
Szerinted 10 év múlva is 2 rongyot kérnek majd értük? Aki nem kapott észbe annak annyiba kerül amennyiért adják. Az ezerötös valamikor októberben volt 690, annak aki akkor megvette az újságosnál. De szerintem nyugodtan áruklható 10000-ért is nem kötelező megvenni.
Előzmény: kkn (1797)
Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1803
Hát igen, ezen a Wartburgon is óriási hibák vannak, de az még kínosabbá teszi az egészet, hogy a már legyártott alaktrészekből akár évjárathelyes modellt is összerakhattak volna, ha van hozzá eszük. Egyébként szerencsére semmi olyan nincs a Wartburg 353-as modelleken amit ne lehetne cserével vagy kisebb munkával kijavítani. A váltóból az egyiket le kell vágni, a műszerfalat lehet a kombiával cserélni ( a kormányt nem kell, az pont jó így). Így lesz egy régi változatú Tourist (kombi) és egy évjárathelyes elölhűtős Limousine.
Előzmény: TL-54-01 (1779)
Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1802
Barkas B1000.
Előzmény: charlie b (1791)
Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1801
Miért miért? Egy maréknyi dollárért... :) Ilyen a világ.
Előzmény: kkn (1797)
Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1800
A sárga kombi és a sedan (egyébként Limousine) is lehet botváltós. Hátulhűtős (azaz rácsos elejű) Wartburgot 1984-ig gyártottak, onnantól jött az elölhűtős, ami a mostani szám melléklete is. Nálunk a botváltós Wartburgok az elölhűtősökkel jelentek meg, melyeket hoztak bot és kormányváltós kivitelben is. DE. A régebbi, hátulhűtős kivitel is létezett botváltósban, de azt csak az NDK-n belül lehetett kérni ilyen változatban, Magyarországra sokáig azért nem hozták, mert a már bevált kormányváltóban jobban megbíztak. Négyütemű pedig egyértelműen csak botváltósban volt. :D
Előzmény: tirisztor22 (1796)
Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1799

Szia!

 

Nekem Wartburgom van, 1981-es kormányváltós:

 

http://retronom.hu/index.php?q=node/17013

 

A kormányváltó szerintem nagyságrendekkel jobb bármilyen botváltónál, a Wartburg esetében ez pedig főként igaz. A kocsit eredetileg kormányváltósra tervezték és a váltó és a bot közötti mechanika így is elég bonyolult. A botváltó erre még rá is fejel, ráéaádsul mivel utólagos "modernesítés", bonyolultabb is. Én a kormányváltó mellett teszem le a voksomat, mert vezetés közben még a gyakorlott vezetőnek sem kell lenéznie váltáshoz, aztán úgy tudok váltani, hogy nem (vagy nem sokáig) veszem le a kezem a kormányról (kényelmes) és menő is. :) Emellett még egy óriási előny, hogy nincs váltóbox és semmi zavaró alkatrész a palólemezen, szóval óriási a hely az ember lábánál. Ez akkor is jól jön ha nagyobb cuccokat kell ott is szállítani, de akkor is ha csajokat visz az ember :) :D.

Előzmény: SUPER AGyURI (1798)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1798

Sőt, apám '85-ben hozott Karl Marx Stadtból alkatrészeket a '83-as Wareszunk utólagos botváltósításához. Aztán megakadt a projekt valahol.

 

Amúgy valaki el tudja nekem mondani, mitől jobb a botváltó a kormányváltónál? Régebben kifejezetten a kormányváltós autó számított "elegánsnak", sőt ha jól tudom, amcsiknál még mindig nyomják (persze ott az is csak az automata kapcsolókarja, na de akkor is)

Előzmény: tirisztor22 (1796)
kkn Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1797
Nem értem, miért árulják itt is 2000 ft-ért a hétszáz forintos ezeröcsit? Akár sorozatban, akár egyedileg? Vaterán még megértem, de itt, ahol mindenki tudja, mennyi volt? Kerekítsen egy 1000-re, esetleg, de ez így nagy haszonkulcs.
tirisztor22 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1796

Azt hittem csak négyütemüt gyártottak botváltóval:O

A kombi nem de a sedan akkor már lehet botváltós nem?

Előzmény: Cuccosrt (1794)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1795
Ha már ilyen "apróságoknál" tartunk:

Én meg kb. másfél hét után vettem észre, hogy az Ezerkettes Ladában az Ezeröcsi műszerfala van... Majd' kiszúrta a szememet, de akkor se vettem volna észre.
Előzmény: Törölt nick (1790)
Cuccosrt Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1794
A kormányváltós!
A botváltós már később, a 4 ütemű elött pár évvel került gyártásba!
Előzmény: tirisztor22 (1793)
tirisztor22 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1793

Most teszem fel a kérdést:
Melyik az eredeti?
A kormány vagy a botváltó?

:-)))

Surci126 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1792
Gaz 69.
Előzmény: charlie b (1791)
charlie b Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1791
Lehet, hogy ez egy limitált kiadás alapján készült, amin a kormányváltó mellett volt terepváltó is. :))

Mindenkitől kérdezem, hogy az eddig itthon megjelent autók között volt olyan, amelyik kivitelezés szempontjából nem öszvér modell, hanem olyan, amilyen a valóságban is volt? (Megfelelő műszerfal, motorház és csomagtértető, stb van rajta)
Előzmény: smcqueen (1786)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1790
Ja! látom, már említetek lejjebb a dupla sebességváltót!!
Előzmény: Törölt nick (1789)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1789
Most veszem észre!!!! Ebbe a warnyúúba, kormányváltó, és botváltó is van:))))))!!
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1788
kösz a reagálást!
Előzmény: Wasy75 (1739)
Bandi284 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1787
Na így hátha megy :
http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00117_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00118_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00119_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Előzmény: Bandi284 (1785)
smcqueen Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1786
A lengyelek valószínűleg a német Wartburg képét tették ki a honlapjukra, mert látszik, hogy ki van festve a belseje.

Érdekes, hogy felcserélték a műszerfalakat, de az még érdekesebb, hogy a biztonság kedvéért kormány- és padlóváltót is tettek bele. :)
Bandi284 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1785
Bár a képek telefonnal készültek a lényeg látszik:
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1784
Jó estét Mindenkinek!

Szeretnék egy retrós Barkas modellt beszerezni, ha van valakinek eladó. (esetleg új 1GB-s Kingston SD kártyát is tudnék adni érte, ha érdekel.)

TL-54-01 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1783
Így van, ahogy írtad. '69-ig volt a csíkműszeres és '75-ben jött az ovális a tárcsafékkel együtt 353W névvel.
Én azért elvártam volna tőlük, hogy ha már kétféle műszerfalat legyártanak, akkor ne keverjék már össze, hogy melyikbe teszik.
Ez csak logisztika kérdése.
Előzmény: SUPER AGyURI (1782)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1782

Ha jól tudom, háromféle Wartburg-műszerfal volt. Először kocka, csík sebességmérővel. Utána jött a kocka, de azon belül kerek órák voltak. Aztán jött az Audi 80-asról lopott ovális.

 

No de egy francia autómodellcég és egy olasz lapkiadó közötti szerződés alapján Kínában gyártott modelltől ne várjunk ilyen finomságokat :)

 

(A képek forrása a www.die-besten.de oldal.)

 

 

Előzmény: TL-54-01 (1779)
charlie b Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1781
Emlékszem, amikor megláttam az orosz sorozat autóit a neten, utána próbáltam képeket keresni az újságukról is, már csak összehasonlítás végett. Tényleg ég és föld a magyar és az orosz kiadás. Utóbbiban olyan részletes fotók vannak egy-egy autóról, mintha egy prospektust nézegetne az ember.
Előzmény: szega (1778)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1780

Nagyapámnak egy az egyben ilyen volt a 403-asa (csak az indexlámpa volt narancssárga és a hátuljára egy 407-es lámpa volt applikálva a narancsszín miatt; ennek köszönhető, hogy az eredeti 403-as hátsólámpák még megvannak!!!!)

 

Az autót 1983-ban a Honvéd Kórház (ma ÁEK) hátsó, Gömb utcai (?) bejárata elől ellopták. 18 éves volt és lyukas a rozsdától. A rendőrök szerint a négy új gumi miatt vitték el :)  :(

 

Előzmény: Vlad (Ungvar) (1777)
TL-54-01 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1779
És az idióták a műszerfalat is felcserélték!!!! Az előlhűtősben van a kocka műszerfal, pedig a kombiban kellene lennie, abban persze az új műszerfal van.
Szóval nem vagyok elégedett egyik Wartburggal sem.
Előzmény: trilex (1759)
szega Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1778
Hát igen, az orosz kiadáshoz egy KOMOLY újságot adnak, részletes típustörténettel, gazdagon illusztrálva, kitűnő minőségben (nyomdatechnika). Le a kalappal!
Előzmény: Vlad (Ungvar) (1777)
Vlad (Ungvar) Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1777
Döbbenetes a különbség képanyagban, terjedelemben, mindenben

Hát ez biztos
Előzmény: szega (1776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!