Szerinted 10 év múlva is 2 rongyot kérnek majd értük? Aki nem kapott észbe annak annyiba kerül amennyiért adják. Az ezerötös valamikor októberben volt 690, annak aki akkor megvette az újságosnál. De szerintem nyugodtan áruklható 10000-ért is nem kötelező megvenni.
Hát igen, ezen a Wartburgon is óriási hibák vannak, de az még kínosabbá teszi az egészet, hogy a már legyártott alaktrészekből akár évjárathelyes modellt is összerakhattak volna, ha van hozzá eszük. Egyébként szerencsére semmi olyan nincs a Wartburg 353-as modelleken amit ne lehetne cserével vagy kisebb munkával kijavítani. A váltóból az egyiket le kell vágni, a műszerfalat lehet a kombiával cserélni ( a kormányt nem kell, az pont jó így). Így lesz egy régi változatú Tourist (kombi) és egy évjárathelyes elölhűtős Limousine.
A sárga kombi és a sedan (egyébként Limousine) is lehet botváltós. Hátulhűtős (azaz rácsos elejű) Wartburgot 1984-ig gyártottak, onnantól jött az elölhűtős, ami a mostani szám melléklete is. Nálunk a botváltós Wartburgok az elölhűtősökkel jelentek meg, melyeket hoztak bot és kormányváltós kivitelben is. DE. A régebbi, hátulhűtős kivitel is létezett botváltósban, de azt csak az NDK-n belül lehetett kérni ilyen változatban, Magyarországra sokáig azért nem hozták, mert a már bevált kormányváltóban jobban megbíztak. Négyütemű pedig egyértelműen csak botváltósban volt. :D
A kormányváltó szerintem nagyságrendekkel jobb bármilyen botváltónál, a Wartburg esetében ez pedig főként igaz. A kocsit eredetileg kormányváltósra tervezték és a váltó és a bot közötti mechanika így is elég bonyolult. A botváltó erre még rá is fejel, ráéaádsul mivel utólagos "modernesítés", bonyolultabb is. Én a kormányváltó mellett teszem le a voksomat, mert vezetés közben még a gyakorlott vezetőnek sem kell lenéznie váltáshoz, aztán úgy tudok váltani, hogy nem (vagy nem sokáig) veszem le a kezem a kormányról (kényelmes) és menő is. :) Emellett még egy óriási előny, hogy nincs váltóbox és semmi zavaró alkatrész a palólemezen, szóval óriási a hely az ember lábánál. Ez akkor is jól jön ha nagyobb cuccokat kell ott is szállítani, de akkor is ha csajokat visz az ember :) :D.
Sőt, apám '85-ben hozott Karl Marx Stadtból alkatrészeket a '83-as Wareszunk utólagos botváltósításához. Aztán megakadt a projekt valahol.
Amúgy valaki el tudja nekem mondani, mitől jobb a botváltó a kormányváltónál? Régebben kifejezetten a kormányváltós autó számított "elegánsnak", sőt ha jól tudom, amcsiknál még mindig nyomják (persze ott az is csak az automata kapcsolókarja, na de akkor is)
Nem értem, miért árulják itt is 2000 ft-ért a hétszáz forintos ezeröcsit? Akár sorozatban, akár egyedileg? Vaterán még megértem, de itt, ahol mindenki tudja, mennyi volt? Kerekítsen egy 1000-re, esetleg, de ez így nagy haszonkulcs.
Én meg kb. másfél hét után vettem észre, hogy az Ezerkettes Ladában az Ezeröcsi műszerfala van... Majd' kiszúrta a szememet, de akkor se vettem volna észre.
Lehet, hogy ez egy limitált kiadás alapján készült, amin a kormányváltó mellett volt terepváltó is. :))
Mindenkitől kérdezem, hogy az eddig itthon megjelent autók között volt olyan, amelyik kivitelezés szempontjából nem öszvér modell, hanem olyan, amilyen a valóságban is volt? (Megfelelő műszerfal, motorház és csomagtértető, stb van rajta)
Na így hátha megy : http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00117_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00118_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00119_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Így van, ahogy írtad. '69-ig volt a csíkműszeres és '75-ben jött az ovális a tárcsafékkel együtt 353W névvel. Én azért elvártam volna tőlük, hogy ha már kétféle műszerfalat legyártanak, akkor ne keverjék már össze, hogy melyikbe teszik. Ez csak logisztika kérdése.
Ha jól tudom, háromféle Wartburg-műszerfal volt. Először kocka, csík sebességmérővel. Utána jött a kocka, de azon belül kerek órák voltak. Aztán jött az Audi 80-asról lopott ovális.
No de egy francia autómodellcég és egy olasz lapkiadó közötti szerződés alapján Kínában gyártott modelltől ne várjunk ilyen finomságokat :)
Emlékszem, amikor megláttam az orosz sorozat autóit a neten, utána próbáltam képeket keresni az újságukról is, már csak összehasonlítás végett. Tényleg ég és föld a magyar és az orosz kiadás. Utóbbiban olyan részletes fotók vannak egy-egy autóról, mintha egy prospektust nézegetne az ember.
Nagyapámnak egy az egyben ilyen volt a 403-asa (csak az indexlámpa volt narancssárga és a hátuljára egy 407-es lámpa volt applikálva a narancsszín miatt; ennek köszönhető, hogy az eredeti 403-as hátsólámpák még megvannak!!!!)
Az autót 1983-ban a Honvéd Kórház (ma ÁEK) hátsó, Gömb utcai (?) bejárata elől ellopták. 18 éves volt és lyukas a rozsdától. A rendőrök szerint a négy új gumi miatt vitték el :) :(
És az idióták a műszerfalat is felcserélték!!!! Az előlhűtősben van a kocka műszerfal, pedig a kombiban kellene lennie, abban persze az új műszerfal van. Szóval nem vagyok elégedett egyik Wartburggal sem.
Hát igen, az orosz kiadáshoz egy KOMOLY újságot adnak, részletes típustörténettel, gazdagon illusztrálva, kitűnő minőségben (nyomdatechnika). Le a kalappal!