Igen, Polonézt elvétve lehetett látni itthon. (Ha jól tudom, hivatalosan nem is jött egy sem.) Tatrát pedig csak akkor láttam, ha delegáció jött, vagy kint voltunk náluk. Ja, és szintén olasz a forma. :))
A kereslet kínálat határozza meg a piacot minden egyes területen.
A régi Merkuros időben vették egy új Ladát amit két évesen is el tudtál adni szinte az új áráért ha viszont neked fél éves Lada kellett és nem akartál rá éveket várni kifizethetted rá az új ár 30%-át simán a használtpiacon.
Senki nem morgolódott aki ilyent akart.
Vagy várt a sorára vagy fizetett felárat a neppernek.
Most ha veszel egy Szuzukit akkor fél év múlva bebukod rögtön a 30%-át nem,hogy keresel rajta.
A Lada modell esetében felesleges ezen fennakadni.
Kit érdekel,hogy mennyiért vette?
Ha talál rá vevőt 2000-ért ( márpedig tuti,hogy valaki későn vette észre az újságot és hiányzik neki a sorozatból ) akkor adja el.
Erről szól a kereskedelem.
Én is ebben dolgozom talán ezért nem akadok fennt rajta.
Tegnap feltett v.ki egy csomó nálunk nem kapható Retroautó különlegességet.
Ha kell és meg tudom fizetni a ZUK-ért az 5 db ezrest akkor megveszem ha nem akkor sóvárgok csak utánna.
Lengyelolszágban is kb. annyiba kerül mint nálunk de neki van mert megszerezte valahonnan nekem meg nincs.
Én is gondolkozom,hogy melyiket vegyem meg de,hogy miért annyit kér érte amennyit azon egyáltalán nem akadtam le.
A benzint inkább hagyjuk, mert az rablás (túlnyomó része adó és egyéb teher). :D És egy egész országot szopatnak vele, ráadásul ott nincs olyan lehetőség hogy még frissiben megveszed olcsóért. :D vagy ha valamit rosszul tudok, szólj! :D
That's life. :( Akinek kell, az tényleg megveszi ennyiért, de érdemesebb volt annak idején többet venni. Nekem is van három, az egyik már át is van alakítva (pontosabban részletezve). A gond alapvetően nem azzal van hogy 690 vagy 2000 forint lenne egy ilyen modell. Ha megnézed hogy egy ilyen Lada mennyibe kerül erdeti ist minőségben, az bizony többszöröse. Így 2000 forintért is ajándék. Az viszont már megint más kédés, hogy ez tényleg 690 forint volt anno és átalakítás nélkül most 2000. Hogy mi indokolja az 1310 forintos különbözetet. A nyereséget. Végülis a hiány. Ez így van mindenhol, veteránautó alkatrészt sem vehetek már olcsón. Pl. amikor a Wartburgomhoz keresek alkatrészt, nem hozom fel, hogy a régi ár 10 forint 50 fillér, miért adja 2000 forintért? Mert közben megritkult az alkatrész, nem vagy alig szerezhető már be és volt infláció is (ez mondjuk a modell esetében nem játszik). A modell is ilyen. Amíg volt belőle sok, olcsón megvehetted. Most hogy már csak kéz alól veheted, és viszonylag kevés van, drágább. Miért ne lenne az? Ha kell, nekd megéri ennyiért, és te is jól jártál, meg a kereskdeő is. Akinek kell, az ezután is megveszi sokért, akinek pedig nem kell, az nem veszi. Az meg ne kelljen amire nincs pénz. Tudom, elég durván hangzik de ez az élet. :( Azt persze már én is undortónak tartom amikor valaki direktbe felvásárolja egy helyről az összeset, hogy aztán haszonnal adja tovább. Az olyan mintha elmennék egy faluba egy köteg pénzzel és felvásárolnám korán reggel az összes kenyeret, aztán többszörös áron adnám el. Szerintem agyonvernének. :) vagy a másik brutál dolog amikor a vaterán és egyéb hidetős helyeken előre meg van hirdetve egy modell drágábban, balekra várva. Na az pofátlan.
Ez a piacgazdaság, a kereslet-kínálat alakítja az árakat. A benzin előállítása sem kerül 350 Ft-ba és mégis megveszik az emberek, de az élet minden területéről lehetne példát mondani. 690Ft-ért nem tudsz már boltban 1500-ös Ladát venni, így ha nagyon kell egy ilyen kocsi, meg fogod venni 3-4-5ezer Ft-ért is.