Na jó de fejtámlás az ülés! :D Az meg kizárja a régi kormányt. Vagy fejtámlás ülés, vagy régi kormány. Szóval mix az egész, egy katyvasz. :D Simán lehet padlóváltós szerintem ezek után senki nem köt bele. Az hogy az ülést vagy a kormányt cseréled hozzá, az nem számít. Valamit cserélni kell.
Volna 1 kérdésem tőletek tudom hogy nem ide tartozik de megkérdezem kíváncsiságból,a jövöhéten megrendezik a salgó rallyt, és a kérdés hogy valamejikőtök jön-e???
ööö. Rosszul írtam. Egy sorozatnyi Retróautó. :D Az ha 50-el számolunk 99500. Ha meg a lengyelt és az oroszt is gyűjti az ember, könnyen összejöhet egy restaurált veterán ára is. :D De hát két külön hobbi.
Egy fél sorozatnyi Retróautók vagy egy igazi retró autó? :D Ez az igazi dilemma! Én az utóbbi mellett döntöttem, de a kis modellek ügye sincs elhanyagolva. Amúgy szerintem aki kigyűjti a Retróautók sorozatot, vagy esetleg mellette más szocautó modellt is gyűjt, előbb-utóbb beleszeret annyira a témába, hogy kelleni fog egy igazi is a garázsba. Mondjuk nekem ez pont fordítva jött, és tudom hogy van itt rajtam kívül is, aki 1:1-ben műveli a retróautózást. Én 500 kisautóra sem cserélném az igazit. :)
Hát az IST az csak IST. A többi meg ALAPnak jó. :) Na de mondjuk én az ISTkhez is hozzányúlnék ha lenne annyi fölösleges pénzem amit ilyenekre költenék. :) Azt hinné az ember hogy ennyi pénzért már tisztességes munkát végeznek (minden feltétel adott hozzá!), de elég megnézni az IST Wartburgokat. Persze lehet hogy szigorú szemmel ítélem meg ezeket a kis modelleket, de engem kifejezetten zavarnak az évjárathelytelen és típushelytelen elemek, vagy esetleg a fura festés.
Köszönjük a tesztet:) Az IST hűtőrácsát nem az újabb, hanem az első szériás Volgáról mintázták. Az IXO a II. szériás és van még egy III. is, aminek sűrű a rácsa és nincs rajt szarvas. Olyat még nem láttam 1:43-ban.
Szerintem úgy voltak a listával, hogy az M-20 rajta van, az meg, hogy nem Pobedaként, hanem Warszawa név alatt, nem oszt, nem szoroz. Az a jó, hogy a lengyelek jóval előrébb tartanak, mint mi, és ott láthatjuk azokat az autókat is, amik nincsenek a listán, és remélem, hogy majd nálunk is jönnek, és akkor még a magyar reklámban szereplő platós Barkast nem is említettem, ami csak a németeknél jött ki.
1956 Gaz-M21 Volga IST models (piros-fehér) vs. Gaz-M21i Volga DeA. "Avtoelgendi CCCP" (pisztáciazöld) vs. Gaz-M21 Volga DeA. "Retroautók a keleti blokkból" (fekete)
Avagy: megéri az IST modells?
Mindjárt az elején leszögezném, hogy a legnagyobb sajnálatomra a "NAS Avtoprom" által kiadott Volga M-21-ek (szürke és kékeszöld) nem szerepelhettek a tesztben, de sajna azt amit magamnak hoztam, megvette egy kedves vásárlóm. Egyébként ez pedig minőségben és kidolgozottságában egy kicsit jobb a DeAgostininél, de korántsem olyan jó mint az IST. Szóval a különbségek. Már elsőre látszik, hogy az IST hűtőrácsát és lökhárítóját egy újabb változatról mintázták, amely jóval esztétikusabb mint a másik kettőé. Ez az újabb hűtőrács magába foglal egy 5-ágú csillagot és az első indexeket is. Közelebb hajolva látható hogy a géptetőn lévő ugró szarvas figura is jóval kidolgozottab és élethűbb a DeAk.-énál, ahol ez sokkal elnagyoltabb. Ráadásul az ISTnél egy krómszínű csík húzódik innen a szélvédő felé, ezt a másik kettőnél hiába is keressük. Továbbiak amik az IST-en megvannak és a másik kettőn nem: - antenna - krómozott ablakkeretek, ablak elválasztók - krómszínű oldalcsíkok (ez a másik 2-n ezüst színű) - hátsó tolatólámpák - fehér csík a gumikon - belső két színű festése (piros + fehér) - csomagtérkilincs részletesebben festett - élethű fém ablaktörlők (a másik 2 fröccsöntött)
A modelleket felfordítva azonban meglepetés ért: az IST-nek teljesen lapos az alja! Csak egy krómozott kipufugó lóg ki hátrafele. Ezt megerősítendő, egy speciális csavarral van a talpazathoz erősítve, amihez a legtöbb háztartásban nincs csavarhúzó, az üzenet egyértelmű: ne szedd le a talpazatot! Mindenki tudja meg hogy ez bizony IST és nem akármi :) Maga a modell is ilyen csavarokkal van összerakva. A magyar változatnak az IST-hez hasonlóan lapos az alja, csak itt nem krómozott a kipufogóvég. A részletezett alváz kedvelőinek egészen Ukrajnáig kell menniük, ugyanis csak ennél a modellnél van megcsinálva a 3 közül. Visszapillantó pedig csak az olcsókon van, az IST-en nincs.
Összességében egy részletesebb, ízlésesebb, igényesebb modellt kapunk ha IST-be fektetünk, de a kérdés hogy megéri-e ez a néhány apróság a többszörös árat? Persze itt is többről van szó, nevezetesen hogy jóval kevesebben birtokolnak IST-et mint DeAgostinit.
Lehet, hogy nem lesz, de attól ez a lista még egy nagy marhaság. 1000MB-ről én sem találtam sehol képet, olyan autók meg nem szerepelnek rajt, amiket pedig kiadtak. És azt sem lehet mondani, hogy azért, mert már megjelent, hisz akkor miért van ott a Trabant 601, amit hamarabb kiadtak, mint a Pobjedát. Pobjeda meg nincs ott. Kár spekulálni, valamiért hypertitkos, hogy mik lesznek, de hogy miért?
Nekem is megvolt minden ! Csak jött egy csapás és csekkbefizetés lett a gyűjteményemből :( Gondolhatod mit adtak érte (bár igazából szerintem jól kiszálltam belőle) Elvileg drágábban vették meg mint amennyiért vettem de ennek az az oka hogy gyermekkoromban 45 forintért vette anyu a Ladát Moszkvicsot ! Basszus milyen öreg vagyok ! Szóval a lényeg hogy pénzé tettem , de most újra kezdem ezekkel az autókkal ! De most remélem nem adok túl rajta jön velem a sírba !!!
Igen, ma is gyártják. Van Volga is meg Latvia. Gyerekkoromban nagyon tetszettek, de a mostaniakhoz képest meglehetősen gyengécskék (pedig ugyanannyiba kerülnek.)