"én nem tudok autót szerelni" :D Szerinted én tudtam mielőtt megvettem a Wartburgot? Az ilyesmibe közben észrevétlenül is beletanul az ember. Persze akinek van pénze tizenakárhánymilliós Csajkára, annak nem kell otthon szerelnie sem. :D
A "Retroautók a keleti blokkból" sorozat bármelyik Magyarországon megjelent példányát be tudom szerezni bontatlanul 2000.- Ft/db áron. Akár az összes eddig megjelent pldányt is egyben, nagy tételben is. 10db feletti megrendelés esetén az ár 1800.-/db.
Budapesten, Nyíregyházán személyesen átvehető vagy postázni tudom. Érdeklődni: genezis_01@freemail.hu
Nem vagyok gyűjtő, csak ami tetszik, megveszem. Bár a Lada olyan olcsó volt, hogy töprengtem a harmadik megvételén is, ennyiért, mert az egyik újságos utánrendelt belőle, és amikor megvettem a másodikat, meg egyet a főnököm megbízásából, megkérdezte, hogy nem kell, mert még van ( mivel nem bizniszelek ilyesmivel, így fel sem merült, hogy a későbbi haszon miatt vegyek ). Így van egy a polcon, meg egy másik a tartójában, de az újság nagy kartonját kidobtam, hiszen nem vagyok gyűjtő, akinek az origi majd egyre többet ér.
Így nekem fura, hogy amíg általában a tárgyaink nagy része rögtön kevesebbet ér, mint amennyiért megvettük, itt többért kínálják. Pláne, hogy meg is veszik.
Úgy vagyok vele, hogy aki meg van szorulva, az örül, ha el tudja valamijét adni, hogy pénzt lásson, nemhogy nyerjen. Itt nem konkrétan rád gondolok, mert lehet, hogy te nem vagy, csak "csereberélsz".
Így az enyém is magánvélemény, én így látom, attól függetlenül, hogy minden annyit ér, amennyiért megveszik.
Na jó de fejtámlás az ülés! :D Az meg kizárja a régi kormányt. Vagy fejtámlás ülés, vagy régi kormány. Szóval mix az egész, egy katyvasz. :D Simán lehet padlóváltós szerintem ezek után senki nem köt bele. Az hogy az ülést vagy a kormányt cseréled hozzá, az nem számít. Valamit cserélni kell.
Volna 1 kérdésem tőletek tudom hogy nem ide tartozik de megkérdezem kíváncsiságból,a jövöhéten megrendezik a salgó rallyt, és a kérdés hogy valamejikőtök jön-e???
ööö. Rosszul írtam. Egy sorozatnyi Retróautó. :D Az ha 50-el számolunk 99500. Ha meg a lengyelt és az oroszt is gyűjti az ember, könnyen összejöhet egy restaurált veterán ára is. :D De hát két külön hobbi.
Egy fél sorozatnyi Retróautók vagy egy igazi retró autó? :D Ez az igazi dilemma! Én az utóbbi mellett döntöttem, de a kis modellek ügye sincs elhanyagolva. Amúgy szerintem aki kigyűjti a Retróautók sorozatot, vagy esetleg mellette más szocautó modellt is gyűjt, előbb-utóbb beleszeret annyira a témába, hogy kelleni fog egy igazi is a garázsba. Mondjuk nekem ez pont fordítva jött, és tudom hogy van itt rajtam kívül is, aki 1:1-ben műveli a retróautózást. Én 500 kisautóra sem cserélném az igazit. :)
Hát az IST az csak IST. A többi meg ALAPnak jó. :) Na de mondjuk én az ISTkhez is hozzányúlnék ha lenne annyi fölösleges pénzem amit ilyenekre költenék. :) Azt hinné az ember hogy ennyi pénzért már tisztességes munkát végeznek (minden feltétel adott hozzá!), de elég megnézni az IST Wartburgokat. Persze lehet hogy szigorú szemmel ítélem meg ezeket a kis modelleket, de engem kifejezetten zavarnak az évjárathelytelen és típushelytelen elemek, vagy esetleg a fura festés.
Köszönjük a tesztet:) Az IST hűtőrácsát nem az újabb, hanem az első szériás Volgáról mintázták. Az IXO a II. szériás és van még egy III. is, aminek sűrű a rácsa és nincs rajt szarvas. Olyat még nem láttam 1:43-ban.
Szerintem úgy voltak a listával, hogy az M-20 rajta van, az meg, hogy nem Pobedaként, hanem Warszawa név alatt, nem oszt, nem szoroz. Az a jó, hogy a lengyelek jóval előrébb tartanak, mint mi, és ott láthatjuk azokat az autókat is, amik nincsenek a listán, és remélem, hogy majd nálunk is jönnek, és akkor még a magyar reklámban szereplő platós Barkast nem is említettem, ami csak a németeknél jött ki.
1956 Gaz-M21 Volga IST models (piros-fehér) vs. Gaz-M21i Volga DeA. "Avtoelgendi CCCP" (pisztáciazöld) vs. Gaz-M21 Volga DeA. "Retroautók a keleti blokkból" (fekete)
Avagy: megéri az IST modells?
Mindjárt az elején leszögezném, hogy a legnagyobb sajnálatomra a "NAS Avtoprom" által kiadott Volga M-21-ek (szürke és kékeszöld) nem szerepelhettek a tesztben, de sajna azt amit magamnak hoztam, megvette egy kedves vásárlóm. Egyébként ez pedig minőségben és kidolgozottságában egy kicsit jobb a DeAgostininél, de korántsem olyan jó mint az IST. Szóval a különbségek. Már elsőre látszik, hogy az IST hűtőrácsát és lökhárítóját egy újabb változatról mintázták, amely jóval esztétikusabb mint a másik kettőé. Ez az újabb hűtőrács magába foglal egy 5-ágú csillagot és az első indexeket is. Közelebb hajolva látható hogy a géptetőn lévő ugró szarvas figura is jóval kidolgozottab és élethűbb a DeAk.-énál, ahol ez sokkal elnagyoltabb. Ráadásul az ISTnél egy krómszínű csík húzódik innen a szélvédő felé, ezt a másik kettőnél hiába is keressük. Továbbiak amik az IST-en megvannak és a másik kettőn nem: - antenna - krómozott ablakkeretek, ablak elválasztók - krómszínű oldalcsíkok (ez a másik 2-n ezüst színű) - hátsó tolatólámpák - fehér csík a gumikon - belső két színű festése (piros + fehér) - csomagtérkilincs részletesebben festett - élethű fém ablaktörlők (a másik 2 fröccsöntött)
A modelleket felfordítva azonban meglepetés ért: az IST-nek teljesen lapos az alja! Csak egy krómozott kipufugó lóg ki hátrafele. Ezt megerősítendő, egy speciális csavarral van a talpazathoz erősítve, amihez a legtöbb háztartásban nincs csavarhúzó, az üzenet egyértelmű: ne szedd le a talpazatot! Mindenki tudja meg hogy ez bizony IST és nem akármi :) Maga a modell is ilyen csavarokkal van összerakva. A magyar változatnak az IST-hez hasonlóan lapos az alja, csak itt nem krómozott a kipufogóvég. A részletezett alváz kedvelőinek egészen Ukrajnáig kell menniük, ugyanis csak ennél a modellnél van megcsinálva a 3 közül. Visszapillantó pedig csak az olcsókon van, az IST-en nincs.
Összességében egy részletesebb, ízlésesebb, igényesebb modellt kapunk ha IST-be fektetünk, de a kérdés hogy megéri-e ez a néhány apróság a többszörös árat? Persze itt is többről van szó, nevezetesen hogy jóval kevesebben birtokolnak IST-et mint DeAgostinit.