Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
üdv! igazad van és okos is az ötlet. de én már beszereztem egy deltasix szűrőt ami 350 bar nyomásig bírja. és azt akarom a tartály elé a visszafolyó ágba bekötni.
kaptam ma az egyik öregtöl egy pancsi blokot meg ezt-azt gondoltam csinálok belöle egy egytengelyest szántani. a kérdésem az lenne hogy milyen átételt szoktak a lehajtáshoz hogy ne szaladjon az ember. lenne a pancsi kis és nagy lánckerék és onnan még milyen átétel legyen az 1:3 arány az jó? olyan lánckerekem lenne.
na igen meg azért annó 15-20 ezerért egy egész zukot adtak. amíg au uaz-okat még ma se adják . ha meg még is az örök áron. de én most inkább robur vagy ifa hátsó hidakat szerzek és azt vágatom méretre. legyen csak súlya a gépnek. hiába az erős motor hiába a jó átétel a jó lehajtás és hiába a jó körmös kerék. ha erőt kell kifejteni és nincs súlya akkor csak kipördül a kerék és nem mész sehová. de ez az én véleményem. lehet tik másként gondoljátok.
üdv! milyen vezértömböt használsz? vagy hogyan van megoldva az emelés sülyesztés stb.? ha esetleg MTZ-.T25 vezértömböt használsz akkor a nyakas szelepnél keresd a hibát nekem is ott szokott lenni. kosz megy alá és nem zár .az ekét fel emeli de már a tárcsát nem. szétszerelem ki pucolom utána szuper . majd csinálok én is egy szürőt nyomó oldalra és akkor nem lesz gond.
Lehet, hogy az előzó válaszom félreérhető volt, nem az jött le belőle amit szerettem volna. Az alap kérdés az volt, hogy miért épít a többség zuk hidat zuk váltóval a gépekbe.Nos akkor részletezem az én álláspontomat. Ha egy hátsó kerék hajtású gépet építesz, ahhoz tökéletes a zuk váltó zuk híd kombináció. Teljesen feleslegesnek tartom még felező beépítését plusz munka és nagyob hely kell hozzá. Azzal nem értek egyet amit írtál, hogy azért drágább az uaz, gaz híd, mert többet bír. Ezek a hidak zuk, uaz, gaz, nysa, volga szinte teljesen egyformák, mindegyik szerelhető a másikkal. /anno volt szerencsém "hozzájuk"/ E hidakra szerelhető 16" kerék, arra a TZK gumi. Természetesen lehet pl. lada, vagy moszkvics híd is mert teljesen jó e célra, de ott már gondot jelent a felni méret a lyukakkal. Nem megoldhatatlan, de plusz munka. A zuk váltó kicsi, erős és némi súlya is van ami azért nem árt. Ha viszont olyan gépet építesz ahol az eleje is hajt, akkor természetes, hogy az uaz, gaz váltó, híd együtt a felezővel kerüljön beépítésre. Viszont ennek a gépnek megépítése sokkal macerássabb és mire elkészül nagyobb lesz. Gondolom, hogy a két gép alkatrészeinek árkülönbözetéről, nem is kell beszélnem. Persze mnindenki maga tudja milyet szeretne építeni, mire akarja használni. Tehát az egyszerűséget így értettem.
Szép jó estét mindenkinek ! Unatkoztam így csináltam egy "szállító ládát" ne keljen potkocsit akasztani mindenért. De egy dolgot nem értek a hidraulikám olyan 50-60 kg-nál többet nem bír fel emelni. Mi lehet az ok ? Forditva lenne valami a szivatyuban ? Egy t-25-ös hidraulika szivatyuról van szó. Az olaj nem levegős, nincs dugulásom még se értem és ez elszomorit. Hát ha valakinek van valami ötlete.
Üdv! Kérdésem a következő lenne: van egy pannónia motoros trabant váltós gépem a trabant váltóból jön ki a féltengely és úgy hajtsa kerekeket, de én egy hidat szeretnék bele tenni melyiket javasoljátok? lada, uaz,?? Azzal a megoldással gondoltam, hogy a motrot keresztbe rakni láncal meghataná a trabant váltót a váltengelyen meg lánckerék lenne úgy meg a hiadt. mert most nem tudom, hogy melyik híd a difis?? mármint, hogy könnyű legyen kormányozni ha meg kell összezár??
Én nem vagyok ebben érintet de szerintem a Zuk olcsóbb, a kerekei passzolnak a TZ4K-ra. van egy szerelő csapat pár utcával odéb veszik a lepusztult UAZ-t és frankon megcsinálják vadászoknak, elviszik tölük a svédek mint a cukrot. Egy misi felett van a leg kisebb ár de van bőven másfél felett is. extráktol függ. Meg szünt a cég, nem volt melójuk és ez bejött nekik. Naná hogy svarc, nagy lófa@t neked NAV. Igazuk van ha az állam nem gondoskodik róluk. Ezek miatt is lehet drágább az uaz cucc. Meg ahoz már a motornak is olyannak kell lenni hogy bírja a gyűrődést. Kezdőként Zukkal jártam, az 3 gangal bírta azt amit az uaz 4 gangal. Jó az áttétel. DE!!! Ez csak szerintem.
Szia, csak eső után kell, azt is csak akkor ha kezd zsugorodni a levél vagy ha valami foltok keletkeznek rajta. Figyelni kell, locsolás után nem kell, esővel viszont kaphat valami fertőzést de ez nem törvényszerű. Normál esetben 2-3 hetente kap gombaölőt meg lombtrágyát az első kötésig aztán már csak lombtrágya. Amikor már a termés fejlődik azután már csak locsolom. Eleinte sűrűn kapálom, az felér egy locsolással, lazzítom a földet, szellőzik a gyökér, jobban fejlődik és nem gazosodik. 1500 tövet ültettem ki, kb6-8 ezer a vegyszer ebben az évben kb, 10 ezer a locsolás (villany) A szárítás darálás kb 20-25 ezer. Tehát 1kg örlemény durván 1 ezres, de azt böven számoltam, a többit számold ki.
Kicsit vissza olvasgattam a topikba, tenyleg minden elismeresem a sok barkacsolo kedvüeknek, es nagyon sok jo öteltnek.
Valami azert feltünt es erdekelne a dolog. Aki trakit epit tulnyomo töbsegbe Zuk hidat epit be, felvetödött bennem a kerdes miert nem epititek be a Gaz 69, vagy az UAZ hidat, valtolyaval, mert ugye annak van meg a felezölye is, amiröl esetleg elsö hajtast is lehetne barkacsolni.
Szia, regebbi hozzaszolasodba, emlitetted esö utan szoktad permetezni. Most ha kb. 3 naponta jol megfürösztöd akkor mi a helyzet? Igy rengetegszer kell permetezni, jo sok költseg lehet.
akkor jol mondta Imre a templomtol lefele laksz, en a regebben feltett kepekböl azonositottam a lakohazadat, tudod latszik a hodaly, meg az elkezdett hazalap :-))).
Igen arra gondoltam bar a keresztnevet nem tudtam pontosan, de egyre gondolunk.
Kar, hogy csak vasad van balosba, nekem balos komplett fej kene, ha latsz valahol szoljal.
Te voltal tegnap a gaton Hegedüsek fele ha jol lattam faval? A forditonal voltam csalihalat fogni eppen.
Kint a hobbikerteknél láttam egy kertben egy TO- 10 vagy 12-s traktort. Szerintem 8-10 éve ott álhat mert a tengelyig leült. kérdeztem a tulajt hogy mennyiért adná el és azt mondta hogy 300 ezer minimum, még az is kevés érte szerinte. Ott hagytam szó nélkül.
Üdv. Itt vannak olyanok akik hízlalnak mondjuk 5 darabot, kettőt saját részre hármat meg eladnak a régi vevőiknek. Ezektől nem lehet venni mert nem adják el másnak. Van aki hízlal eladásra de az minden szarral eteti csak hízzon. Tavaly amit vettem szép volt de mikor a zsírt kezdtem kisütni ki akart futni az üstböl. sok ok fehérjét kapott meg sok tököt. Ismerem a faszit régóta de többet nem veszek tőle. Kimegyek a tanyavilágba szét nézek ott ez .ügyben
Nekem is mondták hogy hajnalban locsoljak mert akkor hűvös van, este sem jó mert még meleg van és a víz hideg. Az én kis szivattyúmmal csak 2.5-3 óránkén kellet átrakni a szófófejet mert lassan locsolta be és ezért egész nap működött. Mondtam hogy ha nem bírja ki akkor rohaggyon meg de én nem éjszakázok miatta. KIBIRTA! Még a cseresznye paprika szedése hátra van de holnap pihi mert szétszakad a derekam.