Izgalmas. Azt írják, az előfizetők a harmadik lapszámhoz egy 1:43-as Skoda 120-as modellt kapnak ajándékba. A kép (szín) alapján mintha Abrex lenne. (???)
Ezek szerint megállapodtak, hogy a DeAgostini nem adhatja ki a saját (Ixo) Skodáját, sőt egyáltalán nem lesz Skoda a sorozatban (azért egy cseh/szlovák retroautó-sorozat Skoda nélkül... hát nem semmi), cserében ajándékként adhatják az Abrex 120-ast?
Kicsit megkésve, de gratulálok a rendőr ladához Wasy, nagyon szép lett, Flakvierling barkasa meg egy igazi retrócsoda! Hasonlóban utaztam én is, a sok terményszállítás miatt a padlóját megtöltötte a föld, amiből -szó szerint- kinőtt a fű! Bio-barkas:) Sok sikert a többi munkához!!!
Egy házilagosan barkácsolt brutál magasítós csomagtartós, utánfutós "nagybanizós" zöldséges Wartbit el tudnék belőle képzelni plafonig pakolva rekeszekkel. Flak. szerintem simán össze tud dobni valami " egyedi gyártmányú " leszakadt utánfutót a 80-as évek stílusában.
Igen, lesz egy olyan mint az enyém ( http://retronom.hu/index.php?q=node/17013 ), egy lepukkant elölhűtős (piros színben, vagy jellegzetes hasmenés színben), és lesz egy négyütemé alakítva. Na az lesz a nem semmi. :)
A törzshelyemen volt 1 darabom, de kellet még egy db. Ja és egyik se az a szépség, elfizetni meg nem fogok, mert sokat késik és inkább megyek 1-2-3 helyre és választ, mint hogy küldik, oszt ez van.
Hát ezt a Warszawás dolgot én nem jelenteném ki ilyen határozottan. :) Ennyi erővel a Skoda Roomster is Citroen Berlingo volt. :D mellesleg a keleti autóknál mindig keresnek valami előöt, amiről "másolták", csak hogy ócsárolhassák a keleti technikát. Ez egy ilyen berögzött dolog. Ha megnézed a Warszawát, a fomavilágában épp hogy csak hasonlít a wartburgra, de ennyi erővel a Wartburg korabeli Ford Taunus is lehetett, mert az is hasonló. vagy Renault. Tudom, elfogult vagyok a Wartburggal szemben (ilyenem van, veterán), de azért aki tudja hogy mennyi mindenben azonos a 353-as Wartburg az elődjével, a púpossal, az azt is tudja, hogy a kocka wartburg egy fejlesztés ered,énye ami a púposra épül. Azért a fejlesztés során lehet hogy figyelembe vettek más formaterveket is, de nem másolat a kocsi.
"Alig bírtam egy szebb darabot beszerezni," - Ne panaszkodj, ezek szerint még válogathattál is. :) Ami azért nagy szó, én általában mindig csak egyet vagy jó esetben kettőt találok. Mondjuk nekem nem is kell hogy szép legyen, úgyis mindegyik arra a sorsra jut hogy átalakítom.
Kész beszerzési káosz. Alig bírtam egy szebb darabot beszerezni, Na mindegy megvan.
A 2 váltó az enyémbe is megtalálható, de én nem nyultam hozzá mert már igy is tükörletörő kisiparos vagyok. :-)
Ami engem bánt az a csehszlovák rendszám mert érdekes móA Zsiga A Púpos A Barkas A 2 volga és A kispolszki magyar jellegü rendszámos volt. Egyébként érdemes rálesni a kultovniauta.cz-re a fejlécen keressétek a hibát.
A Trabi is benne volt a szórásban, ők csinálták volna a háromajtós verziót. A '68-as cseh bulira mondták, hogy az akasztotta meg az együttműködést, így a Skoda egyedül maradt a tervekkel. neki akkor kellett egy új modell. Az NDK-sok meg úgy voltak, ha pl. a Trabira 10 évet tud várni a keletnémet, minek neki újabb féle ótó, örül a megszokottnak is.
Igazából fogalmam sincs, de végülis tökmindegy. A Trabi tarbi maradt, a Golf meg gófi,és még alényegen sem változtat sokat. Szerintem igaz lehet, nem a 80-as években születtem, így van rálátásom közvetlenül az akkori gondolkodásra. Ezen gondolkodásalapján nagyon nem valószerűtlen, hogy a trabi tervezőit "tanulmányútra" küldték az akkori NDK berkein belül a WV-hez, úgymond büntiből.
Lehet, hogy nem igaz, de én nagyon is életszerűnek, és elképzelhetőnek tartom. Akkoriban nem tartott semeddig egy mérnököt áthelyezni egy olyan céghez, ahol az újítási hajlama jobban szolgálta a párt érdekeit. Ugyebár az NDK-ról beszélünk, amiről az itteni emberkéknek fogalma sincs, milyen is az az életben. Ezzel én senkit nem akarok letorkollni, de valóban, nem kell mindent elhinni... :)
1975-ben kész volt a 610-es is. A Skoda 105 1976 után jelent meg. A Skodának és a Wartburgnak voltak közös terve, de mindig beintettek nekik. (Érdekes, hogy a Wartburgnak és a Skodának csereszabatos a felnije, talán még a bogáré volt ilyen.) A prototípuson már nem régi felni van. Az más kérdés, hogy a 353-as eredetileg Warsawa volt.
Kaphatók nálam "Az autóversenyzés 100 éve" sorozat tagjai. Ez a sorozat hasonló a "Retroautók a keleti blokkból"-hoz, szintén DeAgostini és 1:43 méretarányú fém-műanyag autómodellekből áll. A magyarországi megjelentetést tervezte a kiadó, de ez végül meghiúsult, így a modellek (újság nélkül) eladósorba kerültek. Az alábbi képen látható modellek eladók, 2000.- Ft/db egységáron, 10db vagy afelett pedig 1800.- Ft/db az ár.
Továbbra is kapható a "Retroautók a keleti blokkból" sorozat bármely eddig megjelent tagja, akár több darabot is tudok szerezni és akár a teljes sorozatot egyben is. Áruk szintén 2000.- Ft/db, 10db vagy afelett 1800.- Ft/db