Várom a C3-at, nem akar jönni :(
Biztosan lesz pár kérdésem, ha megjön. Addig megírhatnátok hogyan szerepel téli viszonyok között, mennyi idő alatt melegszik be a motor és az utastér, hogyan viselkedik az ilyen vizes, csúszos úton?
Az alábbi címen összegyűjtöttem egy pár (jópár) C3 képet több oldalon keresztül. Szemezgess közülük. Van közöttük több teljes képernyős kép, amit háttérképnek használhatsz.
Én a benzinkutakban sem nagyon bízok, szerintem egy-két helyen ott is megtupirozzák a gázolajat, mindig elhozom a számlát, bár ha valami gond lenne tankolás után, nem tudom mire mennék a számlámmal, tartok tőle hogy semmire. Volt már valakinek ilyen jellegű rossz tapasztalata valahol?
Dolcevita !
Nem, sőt a HDi-k kifejezetten szeretik az alacsony kéntartalmú gázolajat !
Mivel Magyarországon gyakorlatilag csak a MOL üzemanyagát adalékolja mindenki, sok változatosság nincs. Viszont az ÖMV az ország nyugati területeire Ausztriából hozza a gázolajat és az alacsony kéntartalmú. Én tavaly kipróbáltam, mikor a nagy hidegek voltak (-20). Nagyon jó volt, gyorsan elmúlt a hidegen kopogó dízelhang (nekem egy 1.9D BX-em van, nem HDi-m) és utána is csendesebb volt a motor, a dinamika és a fogyasztás viszont nem változott.
A HDi-k (és az összes direkt befecskendezős dízelmotor) nagyon kényesek az üzemanyagra, nehogy valami szőkítettet tankoljatok, mert akkor annyi !
Nekem is a Bartók jön be. Gondolom mindig az állítódik el, ami be volt állítva. Én általában az egyest használom. Lehet, hogy te a 4-est hallgatod leggyakrabban?
Rossz hír, hogy a C3 is rendelkezik a Peugeot 307-es fórumból jól ismert problémával, nevezetesen CD-ről rádióra való táváltásnál néha a rádió memóriája elprogramozódik. Nekem az FM1/1-es memória szokott.
Állítólag létezik szoftver frissítés, de gyanus, mert akkor azt biztos felraknák már a gyárban.
Azért szomorú, hogy ezt nem tudták több, mint egy év alatt megoldani.
Ti tapasztaltatok ilyet?
Károsítani nem károsítja, ellenben semmi különöset nem vélek felfedeni a motor teljesítményében, fogyasztásában... Igaz nem C3-as HDi-t hajtok, hanem a céges C15 1.8D-t...
A ma reggeli külker jog és technika vizsgám elött leesett az állam, hisz egyik osztálytársam 2 héttel az én kocsi vásárlásom elött vette meg ugyanígy a citroen nagy nál a kocsiját! C3 égkék rendszáma IID!
Megvolt a második tankolásom, 925km-t mentem 40,5l gázolajjal, ez 4,3l-es 100-as fogyasztásnak felel meg, vegyes fogyasztás(napi 20km a 0-ason, 20km a városban.Szerintem kafa. Van valakinek tapasztalata az ÖMV alpesi diesellel vagy a shell szuper dieselével?nem károsítja a motort?
Békucim mostmár hyper Zöld!
Lefóliáztuk az ablakokat! Zöld kocsi, Zöld ablak, elöször hülyeségnek tartottam, de a folia próba után majdnem leesett az állam!
Képeket majd mellékelem, ha elmondjátok, hogyan kell ide láthatóvá tenni....
.....kibaxxottul melegen néz ki a békucim
A jó hírek!
A kocsi gyári első hangfalai 16-os NONAME 1 utas hangfalak, és a ráadás, hogy az ajtóhoz vannak szegecselve, tehát nem lehet őket kiszedni! (Az autó leírásában, ez áll: távolítsuk el a lemezt így könnyen hozzáférhetünk. :)
Hátsó hangfalak!
Leírásban ez áll: Szakszervíz segítségét kérjük a hangfal cseréjéhez! De a hátsó nincs felszegecselve! 13-átmérőjű 1-utas minimágneses Citroen csatlakozós lófüty!
Amin meglepődtem: A csomagtér ajtó takarása FÉMPATENTOS! Az oldalai müanyagpatentosak, de az egyikből gyárilag hiányzott a patent, és csak ott lógott, a maradék rögzítésen!
Ami érdekes: Az oldalkárpitok hátulján egy citroen és egy Pözsó jel található melette a gyártás időpontja: 2002-07-30 18:31
Amiben csalódtam: AZ AJTÓKBAN SEMMILYEN OLDALMEREVíTÉS NINCS!
Az első kis 3szög ablak foliázása full szopás, és a csomagtartóé is, de a látvány utána önmagáért beszél!
Ha egy dupla nyilacskával jelzett gombról van szó, akkor az az automatikusan bekapcsolódó világítást aktivizálja... egyéb esetekben passzolom a kérdést :-)
Visszahívták a "gömbvillámunkat". Garanciában kicserélik a kormányművet. Állítólag valamelyik szériánál előfordulhat valami hiba.
Beszéltem telefonon a szervízvezetővel, és mondtam neki, hogy az én autóm kormányával nincs semmi probléma (10000 km). Azt mondta, hogy valószínűleg nem is lett volna, de akkor is kicserélik, biztos ami biztos. Kb. 4 órás meló két szerelőnek.
Kapott még valaki ilyen papírt a Citroen Hungáriától?
Gondolom csak egy bizonyos alvázszám-szériát hívnak vissza.
"Clarionnak van erősítő kimenete, csak kell hozzá vásárolni, egy átalakítót"
Magyarul nincs erősítő kiemenete! Ennyi erővel ilyen átalakítóval minden rádiót erősítő kimenetesre lehetne csinálni...
Xanyi
Korrektek voltak, és minden kérdésemre válaszoltak!
Kicserélték a zörgö lemezt 10p alatt!
Az egész folyamat nem volt több 40 percnél!
Válaszok:
- Clarionnak van erősítő kimenete, csak kell hozzá vásárolni, egy átalakítót!
- Auto Volume : A C3, C5 típusban már müködik, eszrevétlenül üzemel, csak arra lehetsz figyelmes hogy mindig hallod a zenét!
- 30.000,- km vagy 2 év! A 0W olaj olyan mint a víz, 30.000km megtétele után kell csak cserélni!
- 1.4 8v motor: Igénytelen és bírja a strapát, azért adták ki 2002 ben is az új C3-at ezzel, mert ehhez vannak a legjobb tapasztalatok!
- 16-os felni! Simán rámegy, nem is fog többet fogyasztani, és a motort sem terheli túl! garancia nem vész el!
Én készítettem teljesítmény- és nyomaték-diagrammokat is az egyes motorokhoz. Az ne tévesszen meg senkit, hogy PUG 206-osok vannak itt, a motorok megegyeznek a Citroën modellekben találhatóakkal.
http://www.freeweb.hu/p206/main.php3?pg=te, 1.1 8v, 1.4 8v, 1.6 8v, 1.6 16v, 2.0 16v, 1.9D, 2.0 HDI 90, 1.4 8v HDI, 1.4 16v HDI motorok azonos léptékű koordináta-rendszerben ábrázolva. Érdemes rápillantani.
Az 1.4-es (1360 ccm) tényleg ősi darab, még karburátorral szerelve jött ki úgy 86 táján. Azóta került rá injektor (előbb sima, aztán hengerenkénti), de a konstrukció nem változott. Attól még jó kis moci.
Van egy hasonló korú 1.6-os (8V) PSA motor, de azt ma már csak a Picassóba és a 306-ba szerelik. Az 1.6 16V viszont (ahogy Speibl is írta) egész új.
Valaki segítsen már nekem. Mire jó a bal bajuszkapcsolo végén lévő gomb???légyszi
16V Hdi-m van, nagyon brutál, megy mint a golyó, csendes, alig eszik.Nemhiába drágább mint a benzines.
Az ottan nincs bekötve semmire.
Asszem lehet extrába kérni automatikusan kapcsolodó fényszoró cuccost, annak egy "alkatrésze".
De lehet, hogy csak úgy felejtették. A régebbi citrókba a duda lakott ott.
Egy percig sem gondolom, hogy nem jó, csak valószínűleg pl. az új Corolla motorjánál régebbi konstrukció, ami - gondolom - a fogyasztásban érezhető talán. A tesztben valami 8 fölötti fogyasztási írtak, ami ma egy új kiskategóriásnál szerintem nem olyan alacsony.
nem rossz azért ez a moci (1,6 16v benzines) sem, hidd el. hamar üzemi hőre melegszik, rugalmas, mindenhol elég erőtartalék van benne, városban és országúton is. hidegen is halk, nem rángat, szal jó! :)