Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A német az 50-es évek elejé megcsinálta a Holdert, a cselák lemásolta. Ez a TZ4k elődje, majd ebből fejlesztette tovább. Összesen 19 tipust gyártott. Ma amerikai motorral "VISCONSIN" fedőnévvel adják a csehek egy valag pénzért. Ez a tipus brutális erejű, mindent tud, sőt a gardánja jobb mint a tzk. lesúlyozva nagyott fog, veri a tzk-t
egyébként ezen is olyan munkahengerek vannak aminek maga a szár a duattyúja és a 45 mázsás ekét ugy emeli mintha pille lenne. szerintem te is inkább a szivattyú felé keresgélnél.
Agrostroj M6, a motort lecseréltem egy padkahangar motorra. Nézd meg a jófogáson szept. 19-én tettem fel, kistraktor Békéscsaba. Az aprodon szept 27. traktor kombájn rovatban találod. Zöld- piros szarvkormányos 2 tengelyes, egy eke van mögötte.
Szia. Van egy faszinak 1 sibaura traktora, 14 lovas. kettes ekével szántott bérbe de csak durkált vele. fő hogy haladjon. Következő évben nem láttuk mozogni mert nem hívták. Ennyit a negatív reklámról, ő sajátmaga kú..a el a jó hírnevét.
na erre gondoltam. sajnos a fával megrakott kikocsiról nincs kép de ha hétvégén ithon leszek csinálok és felteszem. de a tárcsában is van kb 1,5 mázsa és eléggé hosszant van.
jobban megnézve lehet hogy a fejből itélve tényleg olyan munkahenger aminek maga a szár a dugattyúja. ezért mindenképp elnézést kérek .ilyen kis méretben nem igazán látszódik. de kinagyítottam és ebben valószínű hogy igazad van. de attól annak fel kéne emelnie. nézzétek vissza a trakis képemet nekem is olyan munkahengerek vannak és bizony meg se kottyan neki a 6 mázsa fa. vagy például a tárcsa tettem már fel képeket. inkább a vezértömbb vagy a szivatyú lehet a hiba forrás. esetleg nem fordítva let felszerelve a szivatyú? én már jártam úgy és kisseb súlyokat emelt de mikor az eke a földben beakadt egy gyökérbe már nem emelte ki mindíg le kellett szálni és ki ásni vagy hátra tolatva ki piszkálni. egyszer valamiért leszedtem a szivattyút és akkor láttam hogy ez nem úgy van feltéve ahogy kellene. útána át szerkeztettem azóta inkább szét tép valamit de emel. végülis milyen elven működik ez a tipusú munkahenger? ahogy áramlik be az olaj nyomás lépfel és valami tágul és az megy legkönnyebben a szár kifelé. nem így van? ÉS MÉGEGYSZER ELNÉZÉSZT HOGY FIGYELMETLENÜL ELLENT MONDTAM!!!!
üdv! bocsika nem akarok belepofázni de nekem pont ugyan ez a munkahengerem van ez a régi 512-514 -516 os kombányok motolla emelő munkahengere ez egy kétirányu munkahenger ebben kell lennie dugettyúnak. de az enyémet szétkapom és lefotózom. egyébként nekem a trakimon olyan munkahengerek vannak ami maga a szár a dugattyú és 6 mázsa fát fel emel ugyan így függesztett pótkocsin. de a biztonság kedvéért JOE kapja szét a munkahengert és kukkolja meg. elnézést mégegyszer hogy ellent mondok.
Helló! Ezen a kisfilmen jól látható az elővágó tárcsa munkája hogy mennyit segit ha gyökeres a terület. Még jobb ha a tárcsa bevan vagdalva v alakban akkor ugyan is mindig forog és nem tömödik el még vastag szár maradványos területen sem.
Helló! Meg van a válasz ! Látom a hibát, az a baj hogy munkahengert kell cserélned, ez ugyanis kicsi, ebben a tipusú munkahengerben nincs dugattyú csak a munkahenger szár átmérője a munkafelület, és a terhet az nem birja. Emelő hengernek legalább 80mm külső átmérő kell, ezekben már dugattyú van olyan 60 mm körüli és ez a munka felület is. Ez már tud nagy sulyokat emelni kis nyomáson is.
Akkor jol gondoltam, igen ott tettem le az autot, temetön keresztül mentem be gyalog.
Tegnap megjöttek az utolso alkatreszek a Terrahoz, ma össze is raktam, minden csapagy szimering illetve a fogaskerekeken es tengelyeken kivül minden uj belülröl.
Elözmeny, kb. 2 hete a csigatengely kiütötte alul a dugot szantas közbe, also ferdecsapagy galyrament, szerencsere fogaskerekek, tengelyek epek maradtak.
Igen szombaton én fuvaroztam fát!Amikor én jöttem hazafelë füredről akkor ott állt az autód a temetővel szemben a bújtató mellett!Beleraktam egy pár Km a trakiba!Reggel fél8kor indultam a Ferenci tüzépre-onnan haza!Lepakoltam,utánna ki a második gátőrház,ott megraktuk fával és onnan megint vissza Füred túlvége József Attila út!Ott fa le és gó haza fél 2-volt mire hazaértem!Szinte egész délelőtt mentem vele,megállás nélkül!
Üdv!Van itt nállunk a faluba egy faszi,van neki egy gyári Kínai 4kerekü 30lovas trakija aki tavaly előtt 5000Ft/100kvadrátos áron szántott!Csak sajnos a faluból az összes helyről kikopott mert nagyon csúnya munkát végzett,mindenki panaszkodott rá(földúrta csak a kertet)!Na mondjuk ezt csak az ár-arány érték miatt írtam le!