Ez vszinű azért van, mert a kereskedő, illetve a vezérképviselő jobban ismeri a hazai autómosókat. Az automata autómosó is lehet jó, de ahhoz az kell, hogy megadott időnként ellenőrizzék a kefék és a mosókapu beállítását, tisztítsák a szórófejeket, szűrőket, és a gyártó által javasolt vegyszereket használják. És a legfontosabb: xezer mosás után cseréljék a keféket, akármilyen jónak is tűnnek. Ez idehaza csak addig megy, amíg garanciális a mosó, után jön a takarékoskodás (olcsóbb vegyszer, ritkább karbantartás és kefecsere). Végülis nem a mosótulaj autóját csikarják össze az elkopott, sáros kefék.
Ez így számomra végeláthatatlan időt vesz igénybe. Az utomatába begördül az ember és néhány perc alatt kész. Bent is lehet maradni, ujságot ovasni stb. Nyári kánikulában nem ajánlatos a bennmaradás.
Pedig egyszerű. Olyan, mintha otton mosnád a kocsit, de kicsivel több vegyszerrel. Az első fázisban - ha kéred - lefujják valamivel, ami leszedi a homlokzatról - motorrács, szélvédő, rendszámtábla -, a biológiai szennyeződéseket: muslica, lepkenyomok, őzikemaradványok. Aztán samponnal lemossák, leöblítik, és ha kéred, viaszt is permeteznek rá. A következő fázis a karosszéria áttörlése, rendelésre belső takaritás. Furcsa, hogy nálatok nincs ilyen.
Szerencsénk volt. Az autónk még kézi mosót nem látott. Külhonban nem is találkoztam soha kézi mosóval. Ez lenne a garancia része, hogy kézi mosó? Eszem megáll.
Kamionosok szerint csak azoknál az autópályaszéli bisztróknál, kifőzdéknél, kávézóknál szabad megállni, ahol sok kamion parkol. A városi legenda szerint Pesten ott érdemes mosatni, ahol a taxisok teszik. Ez pedig - és ez itt nem a reklám helye - a Kertész utcai Cyclop garázs kézi autómosója. Gyorsak, alaposak, méltányosak a fiúk, napszakoktól függően még kedvezményt is adnak. Amúgy meg pesti nevezetesség is a hely.
Drágább az ember és drágább a kézi mosás is (automata 650-1000 Ft, kézi 1500-3500 Ft), viszont az automatában lutri, hogy mennyire kopottak a kefék és hogyan vannak beállítva. Egy rosszul beállított automata mosó olyan kárt tud tenni a fényezésben, mintha drótkefével mosták volna a kocsit. (Az én autómon a kiterjesztett garancia feltétele volt, hogy csak kézi mosóban szabad mosatni az autót).
Hát, nem állítanám, hogy félévenként egyszer-kétszer nem érzem úgy, most azonnal odamegyek és felgyújtom, vagy legalábbis térdre borulok egy tolvaj előtt, hogy vigye el végre. Őrület, mennyi baj van vele, és közben mennyibe kerül. (Őrület, milyen tehetetlen hülye vagyok, hogy képtelen vagyok nekidurálni magam egy kocsicserének.)
De ma, amikor a családlátogatás végeztével Szentendre után vettem egy jobbkanyart, és elcsalinkáztam a Pomáz-Csobánka-Pilisvörösvár útra, aztán a 10-esen jöttem vissza Óbudára, és alkonyat volt, madárdal, 26 fok és őrjöngő tavaszi zöld mindenütt, hát, néhány perc erejéig mindent megbocsátottam ennek a hisztis francia terméknek. :-)
a mai üres telken egy autószervíz nyílt. Úgy 1995 körül bezárt és a 2000-es évek elejéig autómosó és autószalon maradt. Ma meg üres telek.
Jól emlékszel a jelek szerint a bio-alapú memóriád is nagy kapacitású :)
Egyszer jártam bent, egy ismerőst kísértem, és míg mosták a kocsiját, megvitattuk a világ dolgait. Valamikor a 2000-es évek elején történt, nekem csak erről van infóm, meg amit ma lehet látni.
A Pasaréti út elején az egy nagy komplexum volt annó. Sőt, azelőtt egy kis kút, talán már a harmincas évekből.
Sajna most kihelyezett, papíralapú memóriám banános dobozban lapul :-)
Úgy 1971-71 táján építették át korszerűbb kúttá és mögött a mai üres telken egy autószervíz nyílt. Úgy 1995 körül bezárt és a 2000-es évek elejéig autómosó és autószalon maradt.
Ahogy drágult az autó fenntartása, egyre kevesebbet használtam, végül elcsomagoltam. Belefért egy akkora borítékba, ami végül el is veszett az aprópénzes bukszámban.
Tőlünk 8 km-re van a madaras teszko, ahol rendszerint és átlagosan 25 forinttal olcsóbb a gázolaj, mint a Széna tér Shell - Hűvösvölgy MOL között bármelyik kútnál.
Anno egy önálló, kézi mosó volt a kút mellett, "semmi köze nem volt" a Shellhez. Amikor legutóbb átépítették a kutat, akkor kebelezték be és lett belőle automata.
Most, hogy szinte mindenhová gyalog megyek, és hetente-kéthetente ülök csak autóba, plusz a kocsi amúgy se fogyaszt sokat, ráadásul 60 literes a tankja, megfigyeltem: csak olyankor kell valamilyen kúthoz járulnom, amikor épp bejelentik, hogy a dízel árát most csúnyán megemelték. :)