Bezzeg a régi jó szovjet modellek... beszakad alattuk az üvegpolc a vitrinemben, olyan súlyuk van :))
Olyanok, mint szegény Nagymamám Szaratovja - túlélte a gazdáját, pedig Nagymamám is szép kort ért meg, 89 évesen hunyt el 2006-ban.
[A Szaratov természetesen nem volt annyi, de ötven-ix évesen még tökéletesen működött, amit egy mai, a Kínai Népköztársaságnak nevezett multinacionális bérmunka-hulladéktelepen összegányolt 24 hónap garanciaidőre kalibrált sz*r aligha tudna felülmúlni... a tragédia az, hogy nem is akarják, hogy két évnél tovább működjön...]
Hja, a régi szovjet ipar termékei... Azokban még volt anyag.
A Skoda-Abrex licencszerződés kizárólagossági rendelkezése miatt sajnos nem fognak tudni ráindulni a Skoda-sorozatra.
Márpedig a retroautók Közép-Európában Skoda 100/110, 110R Coupé, 105/120, Rapid/Garde, Favó nélkül nem érnek sz**t se.
Úgy tűnik, meg kell elégednünk az NDK (Atlas) - lengyel (Kultowe...) vonallal. Amint Genezistől halljuk, az orosz piacra szánt modellek sem nagyon szivárognak át
Holott szerintem több értelme lenne Magyarországon mondjuk Moszkvicsokat és Ladákat nyomni, mint olyan lengyel autókat Polonéztől Tarpanig, amelyeket csak az Autó Motor egzotikum-rovatából és Liener György zseniális 1976-os könyvének "Egy lendületes grafikon" című KGST-propaganda fejezetéből ismerhettünk...
Valahogy nem igazán promotálták a lengyel autókat Magyarországon a konkurencia nélküli Kispolák kivételével (a BIS már abból sem jött be). Mondjuk a nyolcvanas években egy-két szerencsés már hozzá tudott jutni nagyhátsólámpás 125-öshöz, de ha jól tudom, az eredeti Nagypolski nagyon kis példányszámban és túlnyomórészt "közületek" számára jött csak be az országba. A Polonez meg egész egyszerűen elmaradt. Mint már régebben kifejtettem, véleményem szerint azért, mert ha azt behozzák mondjuk már 1979-től, akkor a kiskutya nem vett volna többet Ladát. És ezt Brezsnyev elvtárs nem igazán szerette volna :)
Remélem ez nem fog itthon bekövetkezni. A DeAgostini több régebbi gyűjtögetős sorozatáról hittem azt, hogy itthon befuccsolt (Ferrari F2005, Vörös báró), de jobban utánanézve kiderült, hogy kiadták őket végig. Ha ezek rentábilis kiadványok voltak, akkor nem hiszem, hogy a Retroautók nem lenne itthon sikeres. Bár az eladási adatokat sajnos elég negatívan befolyásolja a Tescos kifosztott kiadványok sora. Egyszer rákérdeztem a kiadónál a sorozatra, amikor egy másik fórumon felmerült a Retroautók bebukása, és akkor azt írták, hogy a sorozatot mindenféleképpen kiadják végig. Akkor ez csak sima sablonszöveg volt, hogy ne befolyásolják negatívan az eladási adatokat?
Ifa: 50-70 ezer Ft, lásd: ebay.com Kamazt, Zilt tudok szerezni de most a magas dollár árfolyam miatt nem javaslom mert mindegyik 1-2 ezerrel drágább a szokásosnál emiatt. A többit passzolom.
Beszéltem ma egy magyar DeAgostininél bennfentes emberrel. Azt mondta hogy mielőtt megjelent volna a sorozat látta az összes modellt ami meg fog jelenni élőben, de nem mondhatja meg hogy mik lesznek mert üzleti titok. Az biztos hogy nem lesznek köztük Csajkák, Zilek, Zim, Zis, Smz-k, és egyéb orosz specifikus modellek.
Viszont azt is mondta hogy ha a DeAgostininek 1-2 hónapig nem lesznek meg a tervezett számai akkor abban a pillanatban abbahagyják a sorozatot. Tehát ha pl a 28-29. szám nem fogy rendesen akkor nincs tovább. Már néhány számmal ezelőtt felmerült ez és 2 hétig nem lehetett elhozni semmit, de aztán mégis folytatódott a dolog. Most éppen jól megy, de ebben az üzletágban nem lehet tudni mit hoz a holnap. És ha leáll a dolog akkor többet én se tudok hozni belőlük.
Na megcsináltam.Nem volt egyenes a tengely.Most sem az,de nem ül le olyan zavaróan a hátulja.Egy szétszedést és az elején azt a kis műanyagdarabot megspórolhattam volna,ha nem szétszedés után veszem észre,hogy a hátsó kerekeket borító műanyagot el lehet pattintatni az alváztól és ki lehet emelni a tengelyt.Na de se baj,lényeg,hogy meglett.Amúgy ami bajom lenni szokott ezekkel az autómodellekkel,az az,hogy a kerekek némelyik autón nagyon csámpásak.
Amúgy elsőre (ha szétszedted) annyit tudsz csinálni, hogy a két hátsó kerék tengelyvonalának közepén megfúrod az alját 1-es fúróval. Elmész egy számítógépes boltba, és kérsz 1db 2-es csavart (ezt vinyóknál használják). Ha ezt bentről kihajtod, akkor a kardánt alúlra lenyomja, tehát a kerék emelkedni fog.
Az lenne a bajom,hogy nagyon leül a Niva hátulja, meg lehet hajolva a hídja,és azért akarom szétszedni hogy lássam,lehet-e vele kezdeni valamit.Másnak nem volt ilyen gondja? Ezeket nem tudtam az UAZ-ról,pedig régóta híve vagyok a típusnak!:-)
1: gyémántporos lemezkoronggal átvágod az illesztés mentén, majd a másik végénél megvastagítod a bütyök végét. Így elérhetsz egyfajta pattintósan levehető megoldást.
2: hőfúvóval koncetráltan melegíted a műanyag végét, és melegen meghajlítod, majd vissza.
3: megpróbálod hidegem lehajlítani annyira, hogy műszerész csavarhúzóval hozzáférjél a csavarfejhez, de hideghajlítás közben erősen imádkozzál!
Két kérdésem lenne. Első:A Nivát hogy lehet hogy szétszedni,hogy az alvázon ne törjek el semmit sem? Második:Az UAZ-modell hátsó lámpái körlámpák.Az igazi 469-esen téglalámpák vannak ha jól emlékszem,vagy csak az a 469B-n van?
Nem azért, hogy a magyar sorozatot lekicsinyeljem, de az oroszban mennyivel izgalmasabb autók jelentek meg! (Vagy csak nekem azok mert engem a régi autók érdekelnek?)