Jó reggelt!
Arról van szó, hogy nekünk jó ez így több szempontból is, hogy február közepe után legyen a mienk!
Egyébként már talán dec. vége jan. elejére meg lehetett volna, ha a cégen múlik.
Van még egy praktikus oka (igaz, addig nem is használhatjuk), hogy így gyártásból rendelik, az pedig már 2003-ban fog bekövetkezni, így aztán nem csak az üzembe helyezés, hanem a gyártási év is 2003 lesz!
De így legalább feltudunk rá készülni teljesen!!
A Volvo 460 meg tényleg szép nagy, belülről talán még nagyobb mint kívülről, de az 93as volt, típusához képest elég fapados stb.
Nem régen ültem egy Renault Megane Classicban, szerintem -legalábbis elöl- abban sincs nagyobb hely, mint a C3-asban! Hátul azért v.színű nagyobb, azt nem próbáltam
egy hónapban egyszer van rendelés, tehát pl: ha március elején rendeled meg a kocsit, akkor csak az árpilisi gyártással készül el, így kb április 2-3-dik hetében kapod meg a kocsit! a csere meg kétes, mert azok a kocsik amik nem rendelésre jönnek, elég egy kaptafára rendelik: általában X piros/zöld; SX kék és ezüst; exclusive - ezüst. persze nem mondom hogy kizárólag, de általában. a másik lutri a cserével, hogy azért általában nem rendelnek be annyi szalon autót, ha nincs rá vevő előre...
Az autóban biztos sok örömetek telik majd, bár a Volvonál valószínüleg kisebb lesz (kívül-belül?). Azt nem értem, hogy miért csak ilyen sokára jön meg, miért kell másfél hónapot várni? Felénk a szalon udvarán (azt hiszem) több Exclusive felszereltségű modell is parkolt, nem próbáltak meg országon belüli cserét eszközölni? Vagy azért nem volt olyan sürgős?
Háhihi!!!
Február közepétől C3 1.6 16v, Exclusive tulajdonosai leszünk!! Legalábbis részben, mert részletre vesszük, de a lényegen ez mit sem változtat!!! A felszereltségén kívűl metálfényt kértünk. A színe Lucia kék, a kárpit bézs. Kék belsővel akartuk, azt mondta az emberünk, hogy azt már nem gyártják, vagy legalábbis M.o.-ra nem hozzák, vagy v.mi ilyesmi oka van, hogy nincs.....
Volvo 460-ból csücsülünk át beléje, azt meg beszámolják! Igaz nagyon mocsok áron> kezdőrészletnek elég is...
Tetőabalakra kérdeztem, arra meg azt felelték, hogy még nincs, meg ha lesz sem áll meg 250k alatt, így aztán anélkül fogjuk szeretni, remélem nagyon!
:-))))))))))))))))))))
((((((((((((((((((((-:
A Kléber a Michelin egyik almárkája. De nem olyan jó a tesztek alapján, főleg az árát is figyelembe véve. Pl. a Firestone, Pirelli jobb vételnek számítana.
Tájékozódásképpen érdemes gumiügyben a www. gumibolt.hu -t vagy az itteni gumis topicokat felkeresni.
A Kléber gumikról: ha szeretnél a kocsira, rakasd mielőbb félre, mert (legalábbis felénk) már a múlt héten is azt mondták, hogy nincs raktáron és csak úgy tudtak volna adni, ha az egyik korábbi megrendelő visszamondja...
Téligumi kérdés:
Nekem nem Kléber van, de úgy hallottam, hogy elég jó minőségűek (asszem francia gyártmány, régebben a Concorde repülőgép futóművére Klébert raktak).
Az én autómon (C3 1.4 HDi) Vredestein téligumik vannak. Szerintem ez a legjobb, nekem nagyon bejött. Vizes és havas úton is nagyon jól fog. Meg is érte az árát: négyet kaptam három áráért akcióban egy nagy pécsi gumikereskedőnél.
Lemérné nekem valaki, hogy milyen mély a rádió alatt levő üres rekesz (ahova a CD tár kerül, ha valaki megrendelte)?
A kérdés az, hogy befér-e ide egy MP3 lejátszó, ami 216 mm mély.
Az én gömböcöm karácsonyra már nem jön meg, de egy ilyen MP3 player esetleg igen.
Más: vett valaki a Citroen márkakereskedőknél hirdetett Kléber téli gumit? Ha igen, mik a tapasztalatok?
Egy jó kis kocsi ellenére nagyon gyengén muzsikál ez a Topic :(
A váltóm 2100Km után lett finom és könnyed, elötte kemény volt, és hangos, de most már szupi!
ABS csak egyszer kapcsolt be akkor is direkt fékeztem rá a havas úton. Szerintem ABS nélkül is nagyon jól adagolható a fékerő. Sőt hóban való közlekedés a C3nak kifejezetten tetszik, provokálni kell a pörgést és a csúszást!
Egyéb:
Hívott a Citroen Hungária, közvéleménykutatás céljából! Kérdezték mivel mennyire vagyok elégedett! Én még az vagyok! Ha nem leszek az arról sokan tudni fognak!
Eddig fogyasztásaim: 1400kbcm 6.09 vegyes ; 7.9 full város; 6.9 95% város és 5% országút; 8.01 Full város és a hidegebb időszak!
Probléma:
Időnéknt hallok valami kotyógó hangot szxr úton, meg néha mintha rezonálna az üveg is, de ez a magyar utakon mindennapi! Érdekes az új Bartók Bélán csak úgy suhan a békám, mint egy légpárnás semmi hang és csak hussssss
Tél és a Minuszok!
Eddig 1x csinálta azt hogy nem pöccent be azonnal a motor a hidegben! Az esetek töbségében azonnal indul majd amikor elkezdek gurulni és kettest váltok le akar állni, ilyenkor kicsit több gázt adok és onnantól már vigan muzsikál a hidegben!
Kérdés:
A másik poén kinek tapasztalta már, hogy a kocsi hütőventilátora dolgozott miután leálította a járművet??
Na én legelöszőr azt hittem járva maradt a motor, mert akkora a hangja a hütésnek, mint a motornak alapjáraton :)
Amúgy kb 5p csinálja aztán autómatikusan kikapcsol!
Igazi hős !
>szomorú tény, hogy a franciák nem tudnak váltót csinálni, legalábbis ha a kisebb autóikat nézed és a japánokhoz viszonyítod. (De azért a C5-öt sem mérném össze ilyen szempontból -mondjuk- egy Accorddal.)
A franciák tudnak váltót csinálni (már), de be kell neki járatódni. Az meg hogy nem olyan mint egy japán autó váltója, nem biztos hogy baj...
jó kérdés! a karácsonyi Citroenes üdvözlőlapon rajta van már a pluriel, az autókatalógus szerint 2003-ban már gyártani fogják - hogy pontosan mikor, mennyiért, és hozzánk mikor érkezik meg, azt nem tudom!
kb 3 hét után a váltó teljesen bejáródik.Elején nekem se járt teljesen olajozottan. Kipróbáltam ebben a havas időben az ESP-t és az ABS-t mkettő nagyon kafa.
Elektromos visszapillantóm van,de nincs a kapcsolón alsó gomb, így csak manuálisan lehet behajlítani, Voltam 1500km-es kötelező szervízen, ott mondták el hogy a bal bajuszkapcsoló végén lévő gombnak nincs funkciója.
A váltótól én is tartok kissé, hogy nem igazán fog az bejáródni, de majd meglátjuk.
Ma a szervízben kb. 3 perc alatt megcsinálták a fűtőventillátort, állítólag az egyik csatlakozó volt leesve. (Ez persze apróság, de azért bosszantó- mindenesetre azt mondom, hogy ennél nagyobb hibája az autónak ne legyen, és remélem nem is lesz!!!)
2 helyre az ember szeret minél ritkábban menni: szervízbe és benzinkúthoz!
alban68,
szomorú tény, hogy a franciák nem tudnak váltót csinálni, legalábbis ha a kisebb autóikat nézed és a japánokhoz viszonyítod. (De azért a C5-öt sem mérném össze ilyen szempontból -mondjuk- egy Accorddal.)
A gömböcünk immár 3 napos lett, de rossz hír, hogy holnap már viszem is a szervízbe (a fütőventillátor ugyanis nem működik, és ez ebben a hidegben azért hiányzik, bármennyire melengeti is az embert a formája és egyéb kvalitásai...)
Ami nekem nagyon tetszik, az a magasságállíthatóság a vezetőülésben. 190 cm-m ellenére az emelt pozíciókba is kiválóan beférek, és szuper, ahogy így közlekedve szinte olyan érzése van az embernek, mintha 1 kisbuszt vezetne-miközben pl. az autó orrát még így sem látni...
(szerencsére mostanában sokat tudok a volán mögött ülni, ugyanis a nejem a mai hótól visszariadva azonnal átadta a slusszkulcsot...)
1: ebben nem tudok mit mondani, a miénkben aut klíma van
2: a váltó 500-600 km után simán bejáródik
3: a műszerfal kb fél percig ég, a rádiót leállítás után külön kell bekapcsolni, és így fél óra után kapcsol le (ECO-MOD)
Szevasztok!
Végigolvastam az eddigieket, de mostmár élesben megy a dolog, mivel tegnap mi is átvettük a "kis gömböcünket".
A gép a nejemé lesz, de eltérően az eddigi hozzászólóktól, ez "csak" 1.1 X-s, izzóvörös.
Az első 150 km tapasztalatai (a "nagyobb", családi autónk 1 Mitsubishi Lancer):
a belső tér meglepően tágas, a magam 190 cm-jével is kényelmesen elférek, még emelt üléspozícióban is. A futómű is kellemes, a motor csendes. Zömmel városi használatra lesz befogva, az eddigiek alapján erre a célra ez a 60 LE is elégséges. Összességében igen kellemesek a tapasztalatok vele, tulajdonképpen 3 apróság, ami zavar.
1. a hidegben a kocsi ventillátora egyszerűen nem tudta befűteni a teret, ráadásul még a 4-s pozícióban is alig fújt levegőt (és nem is lett hangosabb)- lehet hogy be van valami szorulva a ventillátornál? Tud erről valaki valamit? Mutassam meg máris a szervízben?
2. a másik negatívum a váltó, ami kissé nehézkesen jár, a vártnál (és a Mitsu-nál) nagyobb izommunkát igényel a sebesség berakása. Ez is bejáródik majd, vagy ez "francia sajátosság"?
3. a motor leállítása után a műszerfal, a világítás és még a rádió is működik egy ideig. Ezt nem lehet valahogy kiiktatni?
Ha van valakinek ötlete és tapasztalata, várom őket!
Gyakorlati tapasztalatból figyelmeztetek mindenkit: nagyon jól nézze át az autót átvételkor (lehetőleg természetes fénynél), próbáljon ki mindent, ellenőrizze az extrákat, a rádiót, a klímát, menjen el az átadóval egy próbakörre (féket-kéziféket, világítást, üléseket, zörgéseket ellenőrizni,...), stb.
Ezt kereskedőtől függetlenül javallom !
Visszapillantóüveg cserét kell elvégezni a kocsin :( A külső-bal tükörben észrevettem fekete pöttyöket amik nemnagyon akartak eltünni mosás után. Szervízben azt mondták szerintük szállítás közben történhetett a "baleset" , én meg örülök neki... :(
Na, most láttam ebben a nagy hidegben először világítani az izzítás kontroll-lámpáját (1.4 HDi). Eddig még soha nem kellett izzítani. Azért ilyen hidegben hideg motornál van egy kis diesel hangja :-) , de pöccre indul.
Hát nekem a váltón lévő gumi valamint az őt alulról tartó műanyag elég félelmetes hangokat ad, amikor az éjszakai minuszok után először beülök a kocsiba. Nálatok nincs ez a nyikorgás?
hát még nem volt tél :) hamar bemelegszik a motor, nem kell fagyoskodni az autóban sem. az abs miatt könnyű megállni, ha automata ablaktörlős kocsid lesz, akkor a kilátással sem lesz gond. a párátlanító elöl hátul gyors és hatékony.