Na igen, ez Nysa 522 S (Sanitarka = mentő), az R típustól ég és föld. Átalakításkor oldalról az 522 M-et (Mikrobus) érdemes figyelembe venni, hátulról pedig szintén más: duplaajtós (jó, tudom létezett korai szimpla ajtós is főleg az 521-nél, de itt Magyarországon többnyire duplaajtós volt). A beltér szinte teljes átalakítást kíván, hátul 1 hordágy + két fix "kisérő" ülés, meg egy lehajtható orvosi ülés, egy térelválasztó, az anyósülés helyén kerekes, kivehető szék. A műszerfal is más, no meg van ezer kis "kiegészítő" odabent. Kívül érdemes még a kerekeket átalakítani, ugyanis a felniken lévő rések nagyon esetlenül hatnak. Röviden ennyi a minimum egy pontos modellhez, de ez tényleg elég sok munka és benne van a reális "kockázata" annak, hogy előbb-utóbb kijön majd valamiféle mentő (még ha nem is a magyar változat), ami a sok munkát jelentősen leegyszerűsíti majd.
Egyébként gyűjtöm a márka katalógusait, prospektusait, gépkönyveit (van egy rakás), de ha valakinek van "fölösleges", vevő lennék rá. :) Kedvenc kocsim, vezettem is ilyen mentőt.
Az ebay-en hamarabb jelentek meg az ilyen modellek (IFA F9, 125p Pick-up, zastava 750,stb.), de azt lehetett sejteni, hogy a lengyeleknél a következő frissítésben mindig benne lesznek, szerintem így lesz ez az Oka-val is.
Én vezettem OKA-t amikor még az oroszok jöttek hozzánk a Ladákért. Egy szeszcsempész srácnak volt egy vajszínű Okája. Kívülről tényleg olyan mint a Coure a motorja az 1.3.as Samara motor félbevágott verziója. Elég gyenge volt szegényke de erre rátett egy lapáttal a benne lévő több száz liter vodka súlya is. Amúgy a kidolgozása olyasmi volt mint az első Samaráké. Elég hányadék.
Az én szememnek ez a három a legfurcsább valamiért. Ennyi. Például Genezissel beszéltünk róla,hogy a 126 Bis is valamiért sokkal jobban sikerült mint a sima 126 holott óriási különbség nincs a két modell között. Ettől függetlenül örülök persze mindegyiknek csak nem ők a kedvenceim.
Ezek a srácok állítólag elég fáradtak (10 órát teniszeztek, döntő szett 59:59-nél szakadt félbe a meccs.... Wimbledonban ugyebár döntő szettben nincs tie-break)
Nekünk is volt egy 93-as Suzuki Swift-ünk és hibátlanul szolgált 16 évig (azért ez nagy szám) Csak egyetlen baja volt hogy ROHADT De ennek semmi köze nincs az autóhoz csak a festék minősége volt... De a motorja az örökké valóságnak van, ahogy irtad
A kultowe.... oldalon még nincs fent... hol találtad a képet? Nem lehet, hogy csak egy ügyes hamisítvány? :)
Egyébként amíg az új Belvárosnak nevezett autógyilkos program miatt fel nem túrták, az V. ker. Kecskeméti utcában állt egy eredeti OKA. Tök olyan volt, mint anyukám '93-as évj. Daihatsu Cuoréja, még a műszerfala is.
Szerintem 1:1-ben Cuore-kópia. Kár, hogy nem hozták be Mo-ra.
És nagy kár úgy általában, hogy a Hungarolada egy szánalmas lúzer banda volt. Nem igaz, hogy Magyarországon a Ladából ne lehetett volna üzleti sikert csinálni. Csak Nivából százasával kellett volna eladni évente. A Kalina "bevezetése" kritikán aluli volt.
Szomorú, hogy pont itt a Totalcaron írom, de az is közismert, hogy az autós újságok azokról a márkákról írnak szívesen, akik hirdetnek is. Ez talán még nem korrupció, hanem egyfajta piaci szemlélet. Nulla marketingköltséggel nem lehet autót eladni. Most már a Könyves Kálmán körúti toronyházról is eltűnt a Hungarolada felirat. Egy márka története - Magyarországon - véget ért. :-(
[A Daihatsuról ugyanezt elmondhatnám, pedig a kilencvenes évek elején, a pre-Suzuki-korszakban a legnagyobb példányszámban eladott japán márka volt... még ma is sok akkor újonnan forgalomba helyezett Cuore, Charade, Applause mászkál az utakon, természetesen hiba nélkül, mert ezeket az örök életre tervezték... anyukám kocsija tíz éve áll kint az utcán és még csak nem is rohad... évente kb. egyszer indítja be, amióta a betegségei miatt bizonytalannak érzi magát és nem mer vezetni, de mindig pöcc-röff. Brutálisan zseniális autók, és sehol egy importőr....]
[Amúgy tőkéstársat keresek Daihatsu & Lada vezérképviselet és márkakereskedés beindításához, OKA jeligére :))) ]
Most nagyon kíváncsivá tettél! Milyen szempontok alapján raktad össze a negatív sorrendet? Mert szerintem az említett három modell arányai megfelelő, egy picit a 601-en van némi torzulás de nem vészes! De az 1200, az katasztrófa:(((!