Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). Sőt, utána be is idézted a beírásom, miszerint:
"Nem mondhatom, hogy a Golf GTI TDI jobban gyorsul, mint az S2000-es Honda, mert nem igaz!"
Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva.
Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye.
Amúgy az üléseket tényleg ki fogom venni, mert baromi nehezek! Meg jó lenne a HIFI-t is kiműteni, de akkor hogyan hallgatok zenét?
Olvastad a Honda topicban, hogy lehet, hogy beruházok két új ülésbe? Rallyautót építenek egy milleniumi CTR-ből és eladók az ülések. Azok nem feketék, mint a alap CTR-ben, hanem pirosak. Ráadásul állítólag lejjebb ül az ember, meg az oldaltartása is jobb!
Persze. Ugyanazt írtátok le mindketten! :-))) És persze igazatok van! Ha közel azonos teljesítményű motorokat hasonlítunk össze, akkor a nyomatékosabb jobban fog szerepelni. Sőt, a legjobb a turbódizel lesz, mint ezt már egyszer régebben beírtam. Az oka pedig az, hogy a turbódizelek teljesítményhelyénél a nyomaték sokkal kisebb (százalékosan) összehasonlítva a max. nyomatékkal, mint a benzineseknél. Ez azt eredményezi, hogy a ZolikA által írt effekt áll elő.
ami talan meg emlitesre erdemes, az az (elvileg ez vonatkozik a honda vs benzines turbosra is) hogy a hondanal a cucsteljesitmeny altalaban csak egy pontra igaz (elegge magas forudlaton), viszont a turbosnal ez viszonylag egy eleg hosszan kitartott ertek. ez meg ha egy picit alacsonyabb is, jobban hasznalhato (bar igaz nehezebb is kezelni).
A 180 lovas TDI ellen nem hogy előnye van hanem inkább hátránya van egy Integrának . A TDI nek szinte bármilyen fordulaton rendelkezésére áll a nagy nyomatéka és ezzel együtt a teljesitményének egy jó adag része és a teljesitmény görbéje is sokkal laposabb mint az Integrának . De ez csak a turbó miatt van igy .
A Lanciának is ( a régi mociról irok) 4400-on már 200 ló állt rendelkezésére és 5600-on meg 220 ! Ez a nem mindegy !
Vigyázok én, mert jól tudom, hogy a mai dízelek nagyon sunyik! :-))
De azt vedd észre azért, hogy a 180 lovas PDTDI (ami különben könnyen lehet, hogy legyorsulna engem) nem azért megy jól, mert nyomatékos, hanem azért, mert 180 lovas!!!! Az Integra meg 195. Így aztán logikusan fej-fej kellene menniük. Pontosabban a dizel először elmegy (egyszerűbb indulni, meg 1-ben jobban gyorsul), de késöbb az Integra utoléri, majd szépen le is hagyja. 100 km/h-nál szerintem az Integra még mögötte lenne, de már erősen közeledne!
pont ezert mondtam hogy legyen 2x a fordulat, de ettol fuggetlenul tenyleg santit az osszehasonlitasom, ezt belatom. arra viszont azert jo, hogy kitunjon belole, nincs akkora hatalmas elonye az ITR-nek (a varosbeli kozlekedesrol/fogyasztasrol ne is beszeljunk).
ha a nagypapifele tdi mozdonyoknal olyan szempontokat vettek volna figyelemne/eloterbe mint az ITR-nel akkor talan meg vetelytarsa is lehetne.
ettol fuggetlenul en is benzinesparti vagyok, es elobb ulnek egy 8500-ot progo ITR-be mint egy TDI-be, de azert vigyazz VUK, ezek ott lesznek mogotted, es rohogni fognak hogy fele annyi penzt sem koltottek mint te ;)
Szerintem ZolikA teljes joggal van kibukva! Leírtam (ő is) egy csomó dolgot. Ezekután jönnek sorban az emberek, nem cáfolják meg a leírtakat, csak ontják az észt ezerrel! Nem gondolnak bele abba, amit a másik mondani akar nekik, csak szajkózzák a függvénytáblát! Hát persze, hogy egy idő után kibukik az ember!
"nem turhetem szo nelkul (es ezt most nehogy sertesnek vegye valaki) azt, hogy a TDI-ket ilyen szinten leirjatok"
Drága egyetlen sztrovacsek barátom!:-)) Áruld már el, hogy én hol fikáztam a PDTDI-ket, vagy bármelyik más dízelt itt ebben a topicban? Vagy éppen hol írtam le őket?
Az ITR vs. PDTDI üsszehasonlítás tök jó volt. Két dolgot azért elfelejtesz:
- Az ITR a gyorsítás folyamán csak 1-esben forog 6000 alatt. 2-esben, 3-asban,... már csak 6000 ;s 8500 felett fog forogni!
- Ez az, amit mindenki figyelmen kívül hagy a számítások folyamán rajtam és ZolikA-n kívül. Mégpedig az, hogy az ITR magasabb fordulatszámon dolgozik ugyanabban a sebességben! Tehát nem úgy kell összehasonlítani, hogy 2500-as fordulat a 2500-assal szemben, hanem úgy, hogy ugyanabban a sebességben, a használható legkisebb fokozatban melyik tud nagyobb nyomatékot (keréktengelyen mértet, vagy éppen vonóerőt).
nem nem. itt szo sincs errol. ha jol tudom neked benzines turbod van (raadasul berhelve), azokkal azert nem vetekszik egy sima atalakitas nelkuli TDI (a csippet nem igazan neveznem atalakitasnak, ezt magamrol tudom). ettol fuggetlenul, erdemes odafigyelni rajuk. ennyi.
Cáfoljátok már meg ezzel a nyomaték dologgal a tényeket ! Ne papiron hanem az életben !
Tudom azt hogy a nyomatékból van számolva a teljesitmény ezzel én is tisztában vagyok nem ezen vagyok kiakadva . Hanem azon hogy elmagyarázzák a TDI jobban megy a végén mint a Lanciám ! Na ez már vérlázitó de inkább röhejes !