Én 0,5mm-est ajánlanám erre a célra.Igaz hogy nagyon sokat adnak és annyit biztos nem fogsz elhasználni de ennyiért nagyon jó.Én autó gittet használok az 1:10 autókhoz.Gondolom ide is megfelel.
Ez kva jó, hasonlót csinálnék én is csak a hátsó szárny nélkül. Az 1500-ös piroskából csináltad? Szélesítéseket hogy oldottad meg? Gittelted, és csiszoltad? Első lámpabúra és hútőrács is saját készítés? Hirtelen ennyi. :o)
A wartyogok nagyon szuperek, a 312 fekete akár csak az enyém volt a kék tourist meg a volt limom szine.
Ha hajlik a plexi a vasak alatt ajánlanék valamit mag:65xszél:72xmély12, 4 üveg polc (esetleg 5 polc) shréhen polconként kb. 10-11 autó ezt 5500-ból meg van. A müa. nem tudom mennyi, de azt hiszem 2800-.
A lengyel sorozatról: A honlap ugye 80 db-ot ír, az előfizetésnél az 51. számig írják, a lengyel fórumokon pedig nem téma a dolog, és csak az egyiken ír valaki arról, hogy az ő infói szerint 80-ig biztos elmennek, de hogy azt is meghosszabbítják-e, arról egyelőre nem tud.
Véleményem szerint a kiadó tudja mit csinál. Egy sikeres sorozatot nem fog abba hagyni...... , hiszen sokszor már a megjelenés napján hiánycikké válik a kiadvány. Remitendába meg csak azok mennek vissza amikben a modellek durván sérültek. Tehát nem csak rajtunk , gyűjtőkön múlik a siker ha nem a szállítok " áldásos " munkáján is. De ez utóbbi legyen a kiadó , terjesztő és a szállítók gondja! Meg különben is .... csak is optimistán kezeljétek a dolgot. Én igen csak bízom abban , hogy nem csak ez az egy vitrinem telik meg a modellekkel , annak ellenére , hogy azért vannak olyan autók melyeket nem vettem és nem veszek meg.
Ráadásul a 125-ös Polskin, ami szintén hasonló a Ladához, szinte szögletesek lettek a szélvédők sarkai (egyik Ladáé sem ilyen), de legalább az arányok rendben vannak.
Azt nem értem, ha a 2103-ast (ezerötöst) meg tudták viszonylag jól csinálni, akkor egy alapjaiban ugyanolyan 2101-est (ezerkettest) miért nem sikerült?
""Vannak, akik szidják az ezerkettest, hogy aránytalan, meg kisebb,""
Sajnos, tényleg aránytalan, és ezért vált ki belőlem némi indulatot, mert egy ilyen kultikus típusnál, jobbra számíthatna az ember akár. De hogy lást, a valóságban, nem volt 1200, és 1500-ös szélvédő, sőt még a kocka Ladák széldélvője is megegyezett. Na most vess pillantást az 1:43-as 1200, és 1500 Ladákra, és gondolatban cseréld meg a két szélvédőt. Sikerülne? :)) Na erről van szó! De ez az "Olasz alkatrészes" állításban is több a legenda mint a valóság!
A napokban regisztráltam ide, hogy néhány gondolatomat én is megosszam az itt megforduló netezőkkel. De már hónapok óta olvasgatom az oldalt.
Az ilyen sorozat-bedölésről annyit azért hozzáfűznék, hogy volt egy naprendszeres, ami kb 10 számot élt meg, és aztán snitt. Pórúl járt, aki elkezdte gyűjteni. Azért tényleg hamarabb abba lehet hagyni, egy szinte egymástól független, de mégis összetartó szériát, és én is annak örülnék, ha a lehető legtöbb, már jóformán az utakról teljesen eltünt régi nagy kedvenc (vagy éppen nem az), miniatűrizált formában a tulajdonombam lehessen. De ezt nem igazán mi irányítjuk. Volt egy Cinema címü újság, egyik napról a másikra vége lett, egy mozis-filmes újság maradt, és erre a sorsra jutott a Maxim is. Az FHM-nél legalább bejelentették, hogy az aktuális az utolsó szám. De abba is hagyom, mert legyen legalább százas a darabszám...
Vannak, akik szidják az ezerkettest, hogy aránytalan, meg kisebb, mint a polski, meg stb. Pedig ez a valóságban is így van, annak ellenére, hogy a kiinduló alap ugyanaz. (Nekünk az első 2101-ben még rengeteg FIAT alkatrész volt, ezt papám elmondásából tudom, mert akkor még 5-6 éves voltam.) Az ilyen "vitás" autóknál rá szoktam keresni a neten az eredeti méretekre, és kínai gyártmány ide-vagy oda, de többnyire stimmelnek a 43-as kicsinyítések.
És ha valakit érdekel, tapasztalatomat is megosztanám. Miután szédszedtem az UAZ-t, kiderűlt, hogy nincs bemattulva az "üveg", csak egy fültisztító pálcával ovatosan megtörölgettem, és láss csodát, már át is lehet rajta látni.
Csak gratulálni tudok azoknak, akik saját (vagy éppen más) izlésüknek megfelelően átalakítgatnak egy-egy járművet. Tudom, hogy mi munka van ezzel, mert egy már nálam is áldozatúl esett, és tervben van még egy-kettő.
"Azt viszont nem hiszem, hogy a Vörös Báró és az AMG Merci olyan sikeres lett volna, mégis végig kiadták/kiadják őket."
Na hát azért az durva lett volna ha azokat félbehagyják, és akkor mit csinálnak az emberek a félig kész repülőkkel és autókkal? Egy ilyen sorozatot ahol minden kiadás önálló autó sokkal inkább abba mernek hagyni szerintem.
Erről a sorozat becsődölésről már lassan annyit lesz itt szó, hogy öngerjesztő lesz a dolog, és tényleg be is következik majd. Régebben olvasgattam egy Vörös Bárós fórumot, ott nem rémlik, hogy egyszer is említették, hogy a madarak a sorozat félbehagyásáról csipogtak volna. Azt viszont nem hiszem, hogy a Vörös Báró és az AMG Merci olyan sikeres lett volna, mégis végig kiadták/kiadják őket. Ennek kapcsán próbáltam utánanézni a neten, de arról nem találtam semmit, hogy a Spitfire és a Santisima Trinidad sorozat végig kijött-e itthon, vagy pedig bebukott.
Ja, durván hajlik a polc, már gondolkodtam rajt, hogy ki kellene támasztani., csak nincs átlátszó plexi itthon. Gyufával meg azért mégsem fogom... :-))
Újabb információ morzsákkal lettem gazdagabb: A magyar sorozatban lesz: Wartburg 353 pickup, Zastava 1100, Lada Samara. Nem lesz benne Csajka, ahogy eddig is lehetett sejteni.
Noha több modellről lehet tudni hogy lesz és sokról hogy nem lesz, a kiadóban sincs meg véglegesen az hogy mik lesznek. Vannak modellek, amik képlékenyek, ha úgy látják jónak akkor beleteszik. Szóval nincs végleges lista hogy mik lesznek még a kiadóban sem.
Ehhez hasonlóan a sorrend sem végleges, ott is van 1-2 modell amit kb lehet tudni mikor jön de csak mindig 4-5 szám van előre ami tuti. Ezt a 4-5 számot gyártatják és a honlapra kiteszik, a többit nem, mert ha csődbe megy a bolt és befejezik a sorozatot, akkor így nem buknak annyit mintha minden előre le lett volna gyártva.