Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.01 0 0 2556
Sziasztok!

Van van néhány eladó modellem, többek közt a Lengyelországban tegnap megjelent IFA F9. Érdeklődni: genezis01@postafiok.hu



Törölt nick Creative Commons License 2010.07.01 0 0 2555
Ja, és ezeken már olyan dísztárcsa volt, mint a Polonézen. De tényleg nagyon ott van. :)
Előzmény: Törölt nick (2554)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.01 0 0 2554
Nagyon szép lett.

Ha beleköthetek valamibe, az az évjárathelyesség: ebben az időben lekerült elölről az oldalsó kerek index, nem volt helyette semmi, majd később jelent meg a Fiatokon megszokott ferde hosszúkás.

Egyébként gratula.
Előzmény: Flakvierling (2551)
GT4 Creative Commons License 2010.07.01 0 0 2553
Ez nagyon szép lett, gratula! Én is a régi Ladámat szeretném elkészíteni, sajnos én is idő hiányban szenvedek, de ami késik, nem múlik!
Előzmény: Flakvierling (2551)
H0ri60 Creative Commons License 2010.07.01 0 0 2552
A sárga platós URAL engem igen!
Előzmény: szociauto (2550)
Flakvierling Creative Commons License 2010.07.01 0 0 2551

Sziasztok!

 

Azoknak, akik még nem unják a bontó/lakatólelepi parkoló-hangulatot:

 

Végre vége a vizsgaidőszaknak és sokmindenre lett időm hirtelen, így kezdem törleszteni a "régi adósságaimat" azok felé akik kértek tőlem átalakított autókat. Sok autó van folyamatban, többnyire "anyagbeszerzési" korlátok miatt van hogy van akinek sokat kell várnia a modelljére. A legújabb csodagép tegnap lett készen, hát igazi örömünnep volt számomra, ugyanis az építése 90% élvezet volt. A maradék 10% torokszorító igyekezet volt, de végül olyan lett a munka, ami kárpotol mindezért. Nos itt egy leírás a modellről, majd képek következnek, fogadjátok szeretettel:
A "lakótelepi" Nagypolszki. Az alap természetesen a Retróautós nagypolszki volt, mely azonban 1970-es évek eleji. A feladat az volt hogy változzon újabb, fekete hűtőmaszkos Polszkivá, tetszetős sárga színben, kevésbé tetszetős külsővel. Referencia-fotók alapján készült a modell, tehát itt is minden rozsdafolt a valóságosnak megfelelő helyen van. Nem volt nehéz fényképet keríteni a rozsdás Polszkihoz, ugyanis ez a típus azon szoci autók egyike volt, melyek attól is rohadni kezdtek ha valaki éjszaka egy pohár vizet a garázsban hagyott mellettük.
A hűtőmaszk fekete lett de itt egyből szembesültem egy nagy problémával: minden képen más-más "felszereltségű" Polszkit találtam, az egyiknek krómos volt az első indexbúra kerete, a másiknak fekete, van aminek volt kerek indexe oldalt, van aminek kocka volt már, de olyan is volt aminek egyáltalán nem volt indexe oldalt. Az évjárat sem szabott határt ennek a változatosságnak, még a hátsó szellőző a C-oszlopon is hol magas fajta, hol ez a régi volt. Az embléma is hol a régi polszkié volt, hol már a "célkereszt" kinézetű FSO-embléma (ez legalább évjárathelyes volt mindegyiken). Végül egy Autó-motorban anno tesztelt példányt alapul véve készítettem el a kocsit, így 100% évjárathelyes lett, utólagos kókányolás kizárva.
Szóval a hűtőmaszk fekete lett, az embléma maradt. Természetesen itt is, mint majd' minden Retróautónál sorjátlanítani kellett mindent első körben. A lökhárítókról lekerült a gumibaba, cserébe szép gumicsík díszíti őket, no meg az a rozsdás lepattogzás ami minden "ridegtartásban" használt krómos autót jellemez. A kocsi oldalára gumicsík készült és a küszöb részre egy alumínium-csík. A gumicsík sok bontós autón felhullámosodott, repedezett volt, így ezt megpróbáltam utánozni (a jó ízlés határain belül), bár az igazat megvallva így szabad szemmel nem sok érvényesül belőle. A lécek alól vidám partakokként tör elő a rozsda akárcsak az igazi Polszkikon. Akárcsak az igazinál, itt is a küszöb a leginkább rozsdás, igazi tort ül a "rozsda" a valaha szebb napokat látott lengyel lemezen. Azért "egy kis mosás" és műszakin még épp átcsusszan. :D A legtöbb munka az autó hátuljával volt. Kínai barátaink műanyagból készítették a modell hátulját (ez újfajta Polszkit is előjelez, jóllehet talán már nem a Retróautós sorozatban), amit én le is vettem és nemes egyszerűséggel lecseréltem a saját kezeim által készítettre. Ezzel ugyanis kevesebb a munka, a réginél tömíteni, faragni, fúrni kellett volna, így egyszerűbbnek láttam magam elkészíteni a hátsó traktust. A hátsó lökhárító aljáról is leszedtem a soha oda nem szerelt tolatólámpát, az ugyanis a kasztniban volt beépítve. Így a hátsó részre ezt is elkészítettem. A C-oszlop szellőzőt szintén domborúra készítettem el, a festett ugyanis elég gagyi (így még egy kis vetemedést is megjátszhattam rajta ami szintén alig látszik). Itt követtem el a nagy hibát, a Kollega ugyanis nagy szellőzőt szeretett volna én pedig nem figyeltem és mégis ezt a kicsit raktam fel. Ezúton is bocsánatot kérek tőle a malőrért (az újságban tesztelt, mintának tekintett példányon ilyen kicsi volt). A kilincsek is átalakultak az újabb fajtájúvá, na azzal izzadtam egy sort mire jó lett, de mostmár a kulcslyuk is látszik rajtuk. :D Az ablaktörlők lapátjai "utángyártottak", azaz feketék, az ablaktörlő karja maradt krómos. A kocsin megcsináltam az ablakgumikat, kédereket, krómléceket, amit kell, de azt hiszem ezt nem is kellene írnom mert alap. A külső tükröt én készítettem, döbbenet hogy viszonylag hamar készen lett. Jobban illik a késői Polszkira a műanyag házas tükör, a krómos meg majd megy egy Fiat 125-re, amin egyáltalán nincs tükör "gyárilag". A hátsó lámpák is a Fiat 125-ről származnak, bár csak látszólag volt könnyű dolgom, fél-háromnegyed órát elszöszmötöltem a két lámpával, ugyanis hajlítottak voltak és a csatlakozásuk sem volt megfelelő. A hátsó részre még egy korbeli "extra", az egérfarokként lelógó gumi "villámhárító" is felkerült, természetesen piros-fehér-zöld csíkozással (gondolom ez nagyon menő volt akkoriban). A hátsó kerék mögé felkerült két sárcsapó gumi, természetesen nevükhöz híven "sárosak" is. :) Az alváz amúgy ki van festve, a váltón friss olajfolyások is vannak (sikerült elérnem valamennyire a tükröződő olaj-hatást), hát ez egy erősen használt autó. A kerekek is sárosak, na meg kicsit a rozsda is megtelepedett rajtuk itt-ott. A modell aljáról az illúzióromboló "Made in China" feliratok és egyebek lekerültek, így kicsit jobban hasonlít egy igazira.
Na miután ronggyá vertem a billentyűzetet a külső részleteket leírva, kicsit még kínozlak benneteket a belső részletekkel: a beltér természetesen ki van festve (meg a könyöklők, tekerők, csavarók, satöbbi), meg tetőkárpit is van napellenzővel, meg festett műszerfal, meg belső tükör. Ami különleges kicsit, az a H-betű a hátsó üvegen, és az alumínium mentőláda a kalaptartón (fehér körben piros kereszttel). A kormányt is újabbra cseréltem, a kürtkarikás már nem ebbe a típusba való. Apró "extra" még az indítókulcs helyének kidolgozása.
Hát ha volt aki mindezt végigolvasta, akkor gratulálok neki. :D Remélem tetszik a modell Nektek is, és főleg az új gazdijának. Íme a képek (bocs a silány minőségért, most csak kis "kompakt" fényképezőgép volt itthon):

 

szociauto Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2550
és a fránya beszúrás gomb....
szociauto Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2549
Üdvözöllek Benneteket! Van már pár de érkeznek is 1:43-as teherautók: Kamaz-ok, ZIL-ek és Ural-ok. Akit érdekel írjon emailt. Köszönöm! folo@freemail.hu
Antimokka Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2548
Szuper lett, gratulálok! Hiába, az ördög is Ladával jár!:)
Előzmény: machka (2535)
MERCI-E Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2547

Szia!

 

A vitrineket csináltam, de bár milyen méretben, színben meg lehet csinálni, bizonyos szélességi méretig. Ez a méret amit irtam egy viszonyítási alap.Természetessen lehet üvegajtós is, de az igen megemeli a kötséget, mert ott az üvegeket körbe kell élcsiszolni.

A hátlap 5mm mofa fehér színü, de az is lehet más színű.

Ez mélyebb itt a 1:24 is átlosan elfér.

Előzmény: Kremli (2546)
Kremli Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2546
MERCI-E

A vitrineket csináltattad vagy készen vásároltad?
Elképzelhető, más méretekkel és üveg előlappal elkészíttetni?
A hátlapjuk milyen anyagból van?

Köszi a váalszt!

:))
Előzmény: MERCI-E (2534)
Surci126 Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2545

Az az igazság hogy 1:43ba nincs sok tapasztalatom etéren.1:10-be csinálom ezt és ott a nagyfelület miatt könyebb,csak simán meghajlítom forróvíz vagy hőpisztoly allatt.

De ha találsz 0.5-ös átlátszó sztirolt, azt szerintem tudod hajlítani ilyen kis felületre méretbe is.

Előzmény: Törölt nick (2544)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2544
Köszi! :)

És, ha pl. ívelni kell, akkor hogyan, mivel?
Előzmény: Surci126 (2543)
Surci126 Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2543
Átlátszó sztirol tökéletes erre is.:D
Előzmény: Törölt nick (2542)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2542
Én pedig azt szeretném kérdezni, hogy az ablakok üvegezését miből szoktátok csinálni?
Surci126 Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2541

Szia! http://panton.hu

Én 0,5mm-est ajánlanám erre a célra.Igaz hogy nagyon sokat adnak és annyit biztos nem fogsz elhasználni de ennyiért nagyon jó.Én autó gittet használok az 1:10 autókhoz.Gondolom ide is megfelel.

Előzmény: Jewdi76 (2540)
Jewdi76 Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2540
Köszi! Hol érdemes venni, szeretnék egy teljesen saját készítésű autót is csinálni, ahhoz is kellene.  Illetve tömítő anyagnak mi a jó?
Előzmény: Surci126 (2539)
Surci126 Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2539
Azt nem tudom hogy machka miből csinálta, de szerintem erre a legalkalmasabb a sztirol lap.;)
Előzmény: Jewdi76 (2538)
Jewdi76 Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2538
Ez kva jó, hasonlót csinálnék én is csak a hátsó szárny nélkül. Az 1500-ös piroskából csináltad? Szélesítéseket hogy oldottad meg? Gittelted, és csiszoltad? Első lámpabúra és hútőrács is saját készítés? Hirtelen ennyi. :o)
Előzmény: machka (2535)
Kremli Creative Commons License 2010.06.30 0 0 2537
Micsida, hogy " nem rossz " !?

Baromi jó!
Profi munka!
Büszke lehetsz magadra!

Jól látom, hogy az ülések is 'ápolásra' kerültek?

Gratulálok!
Előzmény: machka (2535)
trebihun Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2536
Csak nem egy orosz batmobil ? :) Nem rossz.
Előzmény: machka (2535)
machka Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2535

Kiváncsi vagyok a véleményekre, ezért felrakok az átalakított retroautómról néhány képet. Bár ez már nem is annyira retró, csak az alapja...

MERCI-E Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2534
Előzmény: MERCI-E (2533)
MERCI-E Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2533

A kép lemaradt

Előzmény: MERCI-E (2532)
MERCI-E Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2532

A wartyogok nagyon szuperek, a 312 fekete akár csak az enyém volt a kék tourist meg a volt limom szine.

Ha hajlik a plexi a vasak alatt ajánlanék valamit mag:65xszél:72xmély12, 4 üveg polc (esetleg 5 polc) shréhen polconként kb. 10-11 autó ezt 5500-ból meg van. A müa. nem tudom mennyi, de azt hiszem 2800-. 

Előzmény: TL-54-01 (2513)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2531
Köszönöm!
Előzmény: charlie b (2530)
charlie b Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2530
A lengyel sorozatról:
A honlap ugye 80 db-ot ír, az előfizetésnél az 51. számig írják, a lengyel fórumokon pedig nem téma a dolog, és csak az egyiken ír valaki arról, hogy az ő infói szerint 80-ig biztos elmennek, de hogy azt is meghosszabbítják-e, arról egyelőre nem tud.
Előzmény: Törölt nick (2529)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2529
Így van. Az is nagy szó, hogy egyáltalán kapni lehet ilyen igényes modelleket. :)

Más: Tényleg befejezték a lengyelek 50-nél a sorozatot?
Előzmény: Viper-I. (2528)
Viper-I. Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2528
Véleményem szerint a kiadó tudja mit csinál. Egy sikeres sorozatot nem fog abba hagyni...... , hiszen sokszor már a megjelenés napján hiánycikké válik a kiadvány.
Remitendába meg csak azok mennek vissza amikben a modellek durván sérültek.
Tehát nem csak rajtunk , gyűjtőkön múlik a siker ha nem a szállítok " áldásos " munkáján is. De ez utóbbi legyen a kiadó , terjesztő és a szállítók gondja! Meg különben is .... csak is optimistán kezeljétek a dolgot.
Én igen csak bízom abban , hogy nem csak ez az egy vitrinem telik meg a modellekkel , annak ellenére , hogy azért vannak olyan autók melyeket nem vettem és nem veszek meg.
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.29 0 0 2527
Ráadásul a 125-ös Polskin, ami szintén hasonló a Ladához, szinte szögletesek lettek a szélvédők sarkai (egyik Ladáé sem ilyen), de legalább az arányok rendben vannak.
Előzmény: Törölt nick (2526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!