Az egész átalakítás lényege, hogy élvezettel csináld és hogy ne add fel! Gondolom Flakvierling sem múlthéten kezdte, sok kísérletezés állhat a munkái mögött, de a műveit látva megérte! Én mindig csodálva nézem az autóit, ihletet is ad és ezzel szerintem más is így van! Ha meg elakadtál kérdezz, szerintem szívesen válaszol, vagy ő, vagy más!
Kifejtenéd bővebben ezt a kombi-Volga megoldást? Hol és hogyan lehetne megszerezni egyet? Egy pár órát játszanék vele és ... vitrin (fő hely! Én még sokszor láttam ilyent!)
A gumicsík (belsejében vezetővel) azt a célt szolgálta, hogy ki- vagy beszálláskor ne rázzon az autó (statikus töltés). Troliknál pl. lánc lóg le. Amikor elkopott, lejebb lehetett állítani.
Tudom, hogy nem hasraütésre készítetted, ismerem már a korábbi munkásságodat is, őszinte tisztelőd vagyok. Csak azt merészkedtem megjegyezni, hogy már láttam néhány Polákot, de ilyet még nem. Lehet, hogy egy "félig kész" bemutató autót küldtek hozzánk, és amik már kaphatóak voltak, azok nem teljesen így néztek ki. További sok sikert kívánok Neked! :)
Kösz hogy elolvastad, hát kicsit valóban hosszúra sikerült. :) Hát én azt a gumicsíkot villámhárítónak hallottam mindig, de amúgy a sávozás miatt az is lehet amit Te írtál. Sőt az reálisabb is. Az elsősegélyes dobozt én készítettem hozzá (pontosabban előre már el van készítve elég sok, szóval csak fel kell használni őket), ha már ilyen sok mindent kézzel alkotok a modellhez (pl. visszapillantó, hátsó rész, stb.) akkor nehogy már mondjuk pénzért vegyek ilyen kis dobozkákat. :D
Egyébként érdekes hogy a szovjeteknél miért volt ennyire elterjedt a kombi-mentőautó, pedig volt normális kisbuszuk is, UAZ, sőt nagy mennyiségű Latvija is meg régebbi RAF, satöbbi.
Ezen krómkeretes "átmeneti" hűtőmaszk van és krómos lökhárító, a hátul állólámpás változatra volt jellemző. A sárga Polszkin újabb fajta fekete hűtőrács van króm nélkül, és "baba" nélküli, gumicsíkos lökhárító. Ez meg ugye az újabb típus ha jól tudom, de mondom még egyszer, hogy fotó alapján készítettem szóval nagy hülyeséget biztos nem csináltam, max. nem egy gyakori változatot mintáztam meg, ami nem baj. Sőt tovább megyek, ha még el is csesztem volna az évjárathelyességet, egy ilyen lepukkant verda esetén még az sem gond, ugyanis a bontók pl. csupa olyan szoc. autóval vannak tele amik egyéltalán nem évjárathelyesek, azaz életük során cseréltek rajtuk ezt-azt. Tudom, mert én veterán Wartburgozok és bizony a lepukkant Wartburgok közt alig van olyan amibe/amire ne került volna régebbi avyg újabb Wartburgokról származó alaktrész. Mindenesetre kiállok amellett, hogy a modell egy évjárathelyes alkatrészekkel felszerelt "típustiszta" Polszkit ábrázol még ha nem is gyakori verziót. :D
Hát köszi az elismerést de ha tényleg elvettem a kedvedet (vagy bárikét) a hasonló átalakításoktól, akkor legközelebb inkább nem teszek közre fotót mert nem az a célom hogy kevesebb ügyes munka legyen, hanem az hogy az enyémmel is színesedjen az átalakított és szebbé varázsolt Retróautók tábora. Kösz mégegyszer a gratulációt azért, mindig jól esik de ha tényleg ilyen hatást ér el akkor csak félszívvel tudok örülni.
Abszolút nem kötözködni akarok, viszonylag jól ismerem ezt a márkát, kivéve azt a fajtát, amit Te említettél. Ez valószínűleg egy kis számban készült átmeneti darab lehetett, pusztán csak ezért gondoltam, hogy nem kifejezetten jellemző a modellre. De továbbra is elismerésem. :)
" Nem sértődök meg, de azért jól esett volna ..." Neked az essen jól, hogy az egész fórum a "lábaid előtt hever" az ámulattól!!! Egyben. sajnáld azokat, akiknek elvetted a kedvét az átalakítástól (pl. én), mert a leírtak és a képek alapján esélyem sincs - még csak hasonló se - ilyen minőségű és ennyire realista modellt készíteni! Pedig: nem vagyok egy "fakezű"! Nagyon 'top'-on vagy! Gratulálok!
Nem sértődök meg, de azért jól esett volna ha elolvasod amit írtam, és csak utána fogalmazol meg kritikát. A szövegből ugyanis kiderül, hogy egy KORABELI autóteszt gyári képei alapján készült a modell, tehát abban az időben igenis létezett ilyen felszereltségű Nagypolszki, ebben a kivitelben, ilyen dísztárcsával, ilyen indexxel. Tudod nekem a pontosság és a korhűség alapkövetelmény (különben semmi értelme ilyen részletes modellt elkészíteni), így gondolhatod hogy alaposan utánajártam a témának. Egyébként a teszt képeit is elküldhetem ha végképp csak az tud meggyőzni. :)
Igen én végolvastam és bő negyed órámba telett de megérte:)))
Először megnéztem a szöveg olvasása elött és azt hittem hogy ez most egy nagyon alap gép de amikor elolvastam és megnéztem közelebről akkor tünt fel hogy milyen sok munka van benne eccerüen gyönyörű khhm vagyis gyönyörüen ronda:)))
A másik mi volt az iigazi szerepe az ugynevezett villámhárítónak?
Neve alapján arra volt jó? Mert én azt halottam hogy arra is használták hogy azon nézték hogy mennyire ül az autó
Más: az az elsősegélyes dobozt h csináltad? vagy azt már készen tetted bele? (mert már láttam eladó olcsó vackokon ilyet (meglepő de azokon ez a legjobban kidolgozott tárgy)
Ha beleköthetek valamibe, az az évjárathelyesség: ebben az időben lekerült elölről az oldalsó kerek index, nem volt helyette semmi, majd később jelent meg a Fiatokon megszokott ferde hosszúkás.
Azoknak, akik még nem unják a bontó/lakatólelepi parkoló-hangulatot:
Végre vége a vizsgaidőszaknak és sokmindenre lett időm hirtelen, így kezdem törleszteni a "régi adósságaimat" azok felé akik kértek tőlem átalakított autókat. Sok autó van folyamatban, többnyire "anyagbeszerzési" korlátok miatt van hogy van akinek sokat kell várnia a modelljére. A legújabb csodagép tegnap lett készen, hát igazi örömünnep volt számomra, ugyanis az építése 90% élvezet volt. A maradék 10% torokszorító igyekezet volt, de végül olyan lett a munka, ami kárpotol mindezért. Nos itt egy leírás a modellről, majd képek következnek, fogadjátok szeretettel: A "lakótelepi" Nagypolszki. Az alap természetesen a Retróautós nagypolszki volt, mely azonban 1970-es évek eleji. A feladat az volt hogy változzon újabb, fekete hűtőmaszkos Polszkivá, tetszetős sárga színben, kevésbé tetszetős külsővel. Referencia-fotók alapján készült a modell, tehát itt is minden rozsdafolt a valóságosnak megfelelő helyen van. Nem volt nehéz fényképet keríteni a rozsdás Polszkihoz, ugyanis ez a típus azon szoci autók egyike volt, melyek attól is rohadni kezdtek ha valaki éjszaka egy pohár vizet a garázsban hagyott mellettük. A hűtőmaszk fekete lett de itt egyből szembesültem egy nagy problémával: minden képen más-más "felszereltségű" Polszkit találtam, az egyiknek krómos volt az első indexbúra kerete, a másiknak fekete, van aminek volt kerek indexe oldalt, van aminek kocka volt már, de olyan is volt aminek egyáltalán nem volt indexe oldalt. Az évjárat sem szabott határt ennek a változatosságnak, még a hátsó szellőző a C-oszlopon is hol magas fajta, hol ez a régi volt. Az embléma is hol a régi polszkié volt, hol már a "célkereszt" kinézetű FSO-embléma (ez legalább évjárathelyes volt mindegyiken). Végül egy Autó-motorban anno tesztelt példányt alapul véve készítettem el a kocsit, így 100% évjárathelyes lett, utólagos kókányolás kizárva. Szóval a hűtőmaszk fekete lett, az embléma maradt. Természetesen itt is, mint majd' minden Retróautónál sorjátlanítani kellett mindent első körben. A lökhárítókról lekerült a gumibaba, cserébe szép gumicsík díszíti őket, no meg az a rozsdás lepattogzás ami minden "ridegtartásban" használt krómos autót jellemez. A kocsi oldalára gumicsík készült és a küszöb részre egy alumínium-csík. A gumicsík sok bontós autón felhullámosodott, repedezett volt, így ezt megpróbáltam utánozni (a jó ízlés határain belül), bár az igazat megvallva így szabad szemmel nem sok érvényesül belőle. A lécek alól vidám partakokként tör elő a rozsda akárcsak az igazi Polszkikon. Akárcsak az igazinál, itt is a küszöb a leginkább rozsdás, igazi tort ül a "rozsda" a valaha szebb napokat látott lengyel lemezen. Azért "egy kis mosás" és műszakin még épp átcsusszan. :D A legtöbb munka az autó hátuljával volt. Kínai barátaink műanyagból készítették a modell hátulját (ez újfajta Polszkit is előjelez, jóllehet talán már nem a Retróautós sorozatban), amit én le is vettem és nemes egyszerűséggel lecseréltem a saját kezeim által készítettre. Ezzel ugyanis kevesebb a munka, a réginél tömíteni, faragni, fúrni kellett volna, így egyszerűbbnek láttam magam elkészíteni a hátsó traktust. A hátsó lökhárító aljáról is leszedtem a soha oda nem szerelt tolatólámpát, az ugyanis a kasztniban volt beépítve. Így a hátsó részre ezt is elkészítettem. A C-oszlop szellőzőt szintén domborúra készítettem el, a festett ugyanis elég gagyi (így még egy kis vetemedést is megjátszhattam rajta ami szintén alig látszik). Itt követtem el a nagy hibát, a Kollega ugyanis nagy szellőzőt szeretett volna én pedig nem figyeltem és mégis ezt a kicsit raktam fel. Ezúton is bocsánatot kérek tőle a malőrért (az újságban tesztelt, mintának tekintett példányon ilyen kicsi volt). A kilincsek is átalakultak az újabb fajtájúvá, na azzal izzadtam egy sort mire jó lett, de mostmár a kulcslyuk is látszik rajtuk. :D Az ablaktörlők lapátjai "utángyártottak", azaz feketék, az ablaktörlő karja maradt krómos. A kocsin megcsináltam az ablakgumikat, kédereket, krómléceket, amit kell, de azt hiszem ezt nem is kellene írnom mert alap. A külső tükröt én készítettem, döbbenet hogy viszonylag hamar készen lett. Jobban illik a késői Polszkira a műanyag házas tükör, a krómos meg majd megy egy Fiat 125-re, amin egyáltalán nincs tükör "gyárilag". A hátsó lámpák is a Fiat 125-ről származnak, bár csak látszólag volt könnyű dolgom, fél-háromnegyed órát elszöszmötöltem a két lámpával, ugyanis hajlítottak voltak és a csatlakozásuk sem volt megfelelő. A hátsó részre még egy korbeli "extra", az egérfarokként lelógó gumi "villámhárító" is felkerült, természetesen piros-fehér-zöld csíkozással (gondolom ez nagyon menő volt akkoriban). A hátsó kerék mögé felkerült két sárcsapó gumi, természetesen nevükhöz híven "sárosak" is. :) Az alváz amúgy ki van festve, a váltón friss olajfolyások is vannak (sikerült elérnem valamennyire a tükröződő olaj-hatást), hát ez egy erősen használt autó. A kerekek is sárosak, na meg kicsit a rozsda is megtelepedett rajtuk itt-ott. A modell aljáról az illúzióromboló "Made in China" feliratok és egyebek lekerültek, így kicsit jobban hasonlít egy igazira. Na miután ronggyá vertem a billentyűzetet a külső részleteket leírva, kicsit még kínozlak benneteket a belső részletekkel: a beltér természetesen ki van festve (meg a könyöklők, tekerők, csavarók, satöbbi), meg tetőkárpit is van napellenzővel, meg festett műszerfal, meg belső tükör. Ami különleges kicsit, az a H-betű a hátsó üvegen, és az alumínium mentőláda a kalaptartón (fehér körben piros kereszttel). A kormányt is újabbra cseréltem, a kürtkarikás már nem ebbe a típusba való. Apró "extra" még az indítókulcs helyének kidolgozása. Hát ha volt aki mindezt végigolvasta, akkor gratulálok neki. :D Remélem tetszik a modell Nektek is, és főleg az új gazdijának. Íme a képek (bocs a silány minőségért, most csak kis "kompakt" fényképezőgép volt itthon):