Egyébként egy régi bevált kísérlet a további csodálkozáshoz: - vmi sound editorral (pl. sound forge) beállítunk egy tetszőleges fix frekijű szinuszt(érdemes alacsonyan kezdeni pl. 100-500Hz) - a szobában elkezdve sétálni, esetleg lehajolni-fölegyenesedni tökéletesen hallhatók a kioltási és erősítési csomópontok - ugyanezt 10kHz-nél már nagyon sűrűnek halljuk, de alacsony frekin találhatunk olyan pontot is ahol majdnem tök süketség van!
Jó szórakozást! :) "de érdekes a fizika gyerekek" - Öveges
Lehet, hogy nagyobb a szobánk, de pont nem jó a mérete:-( Habár a szekrény igen csak lendületbe jön a mély hangoktól:-) Na mindegy. Majd tologatom, hogy hol lesz a legjobb..
Nagyobb a szobád. Nálam halkan is sok a mélye. Színpadon nagyon érdekes hogy az egyik helyen huppog, semmi mély, egy lépéssel arrébb meg igen sok mély hallható.
Igen a Mezzon tegnap ilyen old-timereket nyomtak. Amúgy szerdán és pénteken mint ma is adják délután a jazz koncerteket, egyenlőre sajnos kevés orgonista részvételével, de pl a múltkor Wynton Marsalis és a Congo Square felért száz közepes hammondos felvétellel. :) Ez is bizonyítja: "nem mind hammond ami fénylik!" :DDD
Tegnap este a "MEZZO"-n. Zongoraszóló egy Hammond ( B- ?) kisérettel , leslie nélkül, feka énekesnőkkel a Gillespie filmben. Talán a 40-es években készülhetett. A hangminőség olyan amilyen a látvány inkább izgalmas. Látta, vette valaki?
A fizika szerint ha benyomjuk a sarokba a hangokádót és mellette az épületnek, szobának is olyan a kialakítása, még szép hogy remeg az emeleten az üveg, redőny, pohár stb! Ui. a mély hangok frekvenciájuknál fogva különösen az épület mint rezonátor esetén (lásd hangsugárzó egy akusztikai üregben) jóval távolabb alakítják ki az interferencia csomópontjukat adott rezgésszámnál, mint a sugárzó helye. Így tehát egy épület önkényesen is javíthatja a basszusokat, pont mint nálad. Ettől függetlenül persze számít a sugárzó paramétere is, de nem elsődlegesen attól kerek a történet...
Bocsi Miklós, de a lezlid mérete nem kicsi, mégha van magasabb is. Az én ugyanakkora méretűmtől két emelettel följebb rezeg az üveg, remeg a redőny. Derekas basszusa van, emellett vastag, meleg, teljes a hangképe. A hiány okát máshol keresném.
Mindenesetre ha ezzel a nem mindennapi dobhártyával növelni tudtad a basszust, hát basszus, gratulálok! :-)
Egy pár ezer forintos kísérletem végül jelentős sikerrel végződött. A lezlim kis mérete miatt a mély hangok kicsit kevésnek bizonyultak. Az eredeti reflex nyílások le lettek takarva, így jó ötletnek bizonyult egy passzív mély sugárzó beépítésére. Ezzel a megoldással kiküszöbölhető a hangszóró üreg túl kis mérete miatt adódó hangmagasság emelkedése a túlzott csillapítás miatt. A mély sugárzó által megmozgatott üregben lévő levegővel jó hatásfokkal lehet mozgatni egy viszonylag lágy felfüggesztésű membránt.
A kopoltyúmarás legyen a legkevesebb. Ha ovális rést váx, az is jó lesz, működni fog.
Van egy Wersi lezlim amit kétrotorosítottam. Alul rendes fa dobrotor, Fane hanxóróval. Kissé magasan volt, a hely inkább a basszus fölötti légtérnek kell, azt amennyire lehetett, lejjebb tetettem. Fölülre meg pont befért egy Solton fölsőegység, ezért annak megcsináltattam a helyét és a hozzávaló réselést. Egész dobozon már nem lehetséges technológiailag a kopoltyúmarás, így egy keskeny átmarás mellett kívül egy kopoltyúféle szélesítést csináltattam az illúzió végett. A képeken az eredmény. Sajna el is adom a projektem mert teltház van nálam, kell a hely. Van egy hátlapja ahol elhelyezkedik az eredeti tranyós erősítő, meg vezérlés. Egy csöves külső erősítővel kész a klasszikus falezli kis, kompakt méretben. Tehát ami van: szekrény, hanxórók, motorok, rotorok, vezérlés, tranyós e.
Az ÉLET értelme a KÜZDELEM maga /na ezt sem én találtam ki hála Isten/
Ha definiálod magadnak hogy milyen zenei stilusra szertnéd használni, mennyit
szeretnéd hurcolni , esetleg szobád disze legyen akkor csodát tudsz teremteni.
Nekem jelenleg kilenc darab leslie figyel a gyüjteményemben, és most készül a
tizedik az apácarácsos 2 / nem kell ragaszkodni szerintem a "koportyuhoz"sem
hamár lud legyen dagadt/
más
A 70-es években a BNV-éken folyamatosan nyomták a dolgozó néptömegek agyába
hangosan /hogy megértsék/ és torzan/nehogy elbizzák magukat hogy hifit kapnak/
a "Hammond" zenét , ami olyan jó kis "vidám" volt , és "langyos"/mint a sör/
No ezen "hammondos" zenék nagy része WERSI bétán irodott. Szerencsémre
hozzájutottam ezen szerkentyühöz és csodálkozva jöttem rá hogy ebben a
hangszerben benne lakik a csoda , mert alpból tudja az autentikus hammond hangot
11 -es drawbar készlettel , a keyklicket, a gyors lassu lesliet, és a scanner vibrátot.
A dobgép, a kiséret automatika, a dsr kikapcsolása után, egy jól használható jó
"hammond" orgona klón . És még egy csoda ,hogy van benne egy qvadró effekt, /én egy régi SONY qvadró fülhallgatóval élvezkedem/ olyan érzés mint amikor az agyad egy elöadó terem lenne , amit lassan forgatnának és te az agyad közepén ülnél és ott szólna a hammond ".
Szóval ezt a jó kis szerkentyüt az akkori kor egyéniségei , igen érdekesen használták szerintem , na de akkor ez volt a divat
Köszönöm a segitséget neked, s mindenkinek. megerősödött bennem a saját projekt folytatása.iszonyu nagy munka,mivel a hangszórók és motorokon kivül mindent magamnak kell kitalálnom s megvalósitani. Orgonához fogom használni igy nem mindegy hogyszól. Sok /rengeteg/képet megnéztem a neten sok lezli javitás felujitás uj készités , mindenki a maga elképzelése megvalósithatósága szerint ,valóban mind más és ez a jó . Tisztelem a barátságot, nagy kincs ,de nekem ez most üzlet lenne. "tehtube" ajánlott egy ausztrál projektet -kössz-ezt tartom magamra nézve irányadónak , megvalósithatónak. Csak ez a kopltyu marás ne lenne.
Nekem is van egy Leslie 16-om, hát biza az egy hangszórós szerkezet és osztom Techtube véleményét, nem annyira jól szól a Hammonddal, gitárra találták ki. Azért néha az L100-amhoz használom, mert nem kell ide-oda cipelgetni a másikat. A semmitől több, a valamihez képest kevés... Azért szeretem és nehezen válnék meg tőle.