Ez egyébként egy Grell modell ;)... ami nem vasútmodellekhez való, és fém...
Más:
Régóta szerettem volna írni ide néhány keresetlen sort, de úgy gondoltam úgy sem érdekelne senkit sem. Végül nemrég láttam, hogy többen is szóba hozták a dolgot, Szóval ha bárkit is érdekel, én is sokat filóztam, hogy mennyire éri meg, vagy nem a sorozat az árát. Régóta kerestem néhány modellt, ami a sorozatban megjelent, úgyhogy nagyon boldog voltam, amikor megláttam a kiadó honlapján ezeket. Tény, hogy ezek a modellek az IST cég „lebutított” modelljei, de az is tény, hogy azok meg 7000-8000,-Ft körül mozognak. Akkor is, ha az ember megveszi egy modellboltban, de akkor is, ha levadássza őket az ebay-n, mert amit nyer az árán, azt a szállítással elveszti az ember. Engem az sem zavar, hogy az aogostini féle modelleknek a belseje, meg néhány díszléce nincs kifestve, vagy hogy az ablaktörlő, meg a lámpák elnagyoltabbak, mint az IST-félén.... 2000,-Ft ért teljesen rendben van ez a kidolgozottsági szint, és kisebb pontatlanságokat leszámítva teljesen visszaadják az eredeti kocsik formáját, hangulatát. Aki részletesebb modellt akar venni, az ne ebben az árkategóriában keressen, én személy szerint úgy gondolom, hogy nem ér meg 8000,-Ft-ot egy nagyon kidolgozott sem... na jó, max. egy-két darab :)) A színek valóban nem mindig teljesen a gyáriak, de még azokat is nagyjából eltalálták. A bajom csak az, hogy sokszor iszonyat tré módon vannak összerakva a kocsik, hűen tükrözve a szocialista termelés minőségét :)) Pont a mostani campingél is az volt az érzésem, hogy jobb lett volna, ha mindent kiöntenek fémből, és meg sem próbálják a műanyag elemekkel (visszapillantó, ablaktörlő, lámpák, ütközők) feldobni a kocsit, mert ezek már első ránézésre is mind szanaszét állnak rajta. Olyan érzésem volt, hogy "ahogy esik úgy puffan" lettek rádobálva a karosszériára. És ez nem a csúnya, gonosz újságosok, meg a zord és lelketlen postai alkalmazottak hibája. Annak az anekdotának sem hiszek, hogy ami a lengyeleknek már nem kell, azt ide viszik a "hülye magyaroknak", mert a lengyel blogokon láttam egy csomó u.o. girbe-gurba modellt, mint később itthon, amikor próbáltam előre kitalálni, hogy mire is számíthatok majd az újságosnál.
Valaha maketteket építettem, tehát ránézésre látom, hogy a hibák 90%-a egy szétszerelést követően egy finom reszelővel, és újraragasztással javítható. De akkor is bosszantó... mert csak ha ezeket a fröccsöntött vackokat egy minimálisan több odafigyeléssel ragasztaná fel a gyártó, akkot tényleg csúcs kis modellt vehetne az ember ennyi pénzért a kezébe. Egy készre gyártott, fém dísztárgy modellt azért hadd ne kelljen már utólag barkácsolni (na jó, a Dáciánál még ez is élethűbbé is teszi :)), vagy akkor legyen az a koncepció, mint régen az összerakható Bburago modelleknél, és hagyják a vevőre az összeszerelést...
Teljesen világos, hogy ezeknek a modelleknek "alacsony költségvetés" koncepciója van. És ez még nem lenne baj, mert 2000,-Ft-os árért ennek megfelelően maximálisan kidolgozott modellt vehet az ember a kezébe, szóval a koncepció nekem nagyon bejött. A baj csak az, hogy a minőségre egy "picit" jobban odafigyelhetne a gyártó.... Szóval ez egyik szemem sír, a másik nevet, mert közben gyönyörűek lehetnének így is ezek a kisautók...
Én úgy voltam vele, hogy először iszonyat mákom volt (?), mert az első darab amit megvettem (312 Wartburg) szuperül össze volt rakva, és teljesen belelkesültem. Bár ha már szóba került más modelleknél hasonló észrevétel itt a fórumon, EZ meg a külső jegyek alapján NEM 312-es, annak ugyanis kisebb, a 353-aséval megegyező méretű kerekei voltak. A modellre viszont a 311-es 15 colos kerekeinek a mását rakták, annak a dísztárcsájával együtt.... Úgyhogy ez inkább egy 311-es limusine.... Amúgy a formája, színe, kidolgozottsága nekem szinte tökéletes, talán a szélvédő nem volt ilyen nagy, de egyáltalán nem vészes ez sem a modellen.
A P-50-es is el lett találva formára, itt is egyedüli pontatlanság, hogy az eredeti első szélvédő szegélye jobban le volt kerekítve. Talán ez a "korlátkék" szín egy kicsit meredek lett, de azt gondolom, ez is elmegy hozzá akkor is, ha nem gyári szín. A P-50-essel sikerült befürödnöm, mert az első darab látszólag korrektül volt összerakva, de csak később vettem észre, hogy az egyik első kerekén a gumi csálé, egy másik hátsó kerék meg két "küllőjénél" szét van repedve.... Mivel ezt vártam leginkább, ez a kedvenc típusom, kénytelen voltam venni még aznap egy másikat is, de azon meg sok az apró trehányság (hátsó lámpák jól láthatóan elállnak, visszapillantó nincs rendesen beillesztve, ablakok illesztése néhol pontatlan.... de sokat anyáztam!
A 311-es campingnél már nem vártam csodát az összeszerelésének minősége terén.... :)) Pedig, mint írtam, ez is gyönyörű modell (lehetne), a lényegét nagyon jól visszaadja. A formáját szerintem szinte tökéletesen eltalálták, a színe is rendben van... csak az a fránya összerakás: Lényegében az összesnek amit az újságosoknál láttam ugyanazok az elemei (összes műanyag elem) voltak össze-vissza ráhányva. A különbség csak annyi volt, hogy választhattam, mennyire álljon lefelé a lökhárító, álljon el az ablaktörlő, és a lámpák, mennyire legyen ferde a hátsó kilincs stb.... mindegyiknél más volt jobban csili-csálé... Úgyhogy a végén feladtam, és az újságosomtól azt vettem meg, aminek a lökhárítója nem derékszögben lógott.
Valaki írta, hogy az eredetileg plexi hátsó ablakok felett fémből van a tető és nincs ponyva.... Jajj... ezt szerintem már tényleg kekeckedés lenne elvárni, azért ez 1/43-as méretarány és nem prémium kategóriás 1/18... A hátsó ülések meg tényleg ennyire hátul voltak a modellben! Nézzétek meg akár csak az újságban, ott is ki lehet venni, hogy a hátsó ülések közepénél végződött a hátsó ajtó.
Remélem, nem tűnnek a soraim egy kalapnyi fikahalomnak, én alapvetően azért boldog vagyok, hogy ezek a kocsik (különösen a púpos, meg a camping warti, meg a p-50-es) megjelentek, és nem elszállt áron meg tudtam őket venni....
És remélem, hogy lesz még Wartburg 312 kombi, Trabant 601 kombi, P-50 limuzin és IFA F9 is!!!!! |