Oroszországban bejelentették hogy 75db-nál leállnak az "Avtolegendi CCCP"-vel és nem lesz több. Kimarad a sorozatból a Volga 2402 (M-24 kombi) is sajnos. Viszont biztosan lesz "Szpecavtomobili CCCP", a speciális sorozat - rendőr, mentő tűzoltó stb.
Júliusban a NAS Avtopromban jelent volna meg a Lada 2103 (1500-as) kék és piros színben. Ezzel kapcsolatban ezt írta nekem ma a Vlad:
"A NAS Avtoprom sajnos a Lada 2103-mat egyenlőre visszahívta, és nem lehet biztosan tudni hogy egyáltalán megfog jelenni ez a modell. Mikor gyártották a zöld Lada 2103 az Ukrán laphoz, elpusztították a formát amiből öntötték a modellt. Lehet hogy ezért is nem lehet nálatok már kapni a piros Lada 1500-bol. "
"A most készülő modellek persze sokkal részletesebb kidolgozással, a ma kapható anyagoknak köszönhetően szebb kivitelben készülnek, de az alapanyag maradt fa."
Te megkérdeztél valakit, nekem pedig van szerencsém kivenni a vitrinből.....
Kitől???? Rigó Endre honlapjáról származó bemutatkozás:
"Édesapám egy jó barátja autóbuszvezető volt és én időnként eljárhattam vele "buszozni" a kecskeméti helyi járatokon. 6-8 évesen nagy élmény volt előreülni a sofőr mellé az Ikarus 30-as, 31-es és 60-as autóbuszokon. Jenő bácsi mint egy jó szakoktató mindent megmutatott és elmagyarázott az autóbuszon. Nagyon megfogott a dolog. Hamarosan körbejártam a játékboltokat, de a '60-as évek elején bizony nem árultak Ikarus modelleket sehol. Nekifogtam tehát rajzolni. Naponta elsétáltam a városháza mellé, ahonnan a helyi buszok indultak és megfigyeltem minden porcikájukat, hazaérve pedig lerajzoltam "őket". Így születtek az első papírmakettjeim, szóló, pótkocsis és csuklós autóbuszok. A grafitceruzás rajzokat vízfestékkel kiszíneztem és tussal kihúztam.
14 évesen aztán váltottam: elkészítettem 1:24-es méretben fából, világítással, bőrüléssel egy Ikarus 255-ös modellt. Mindezt rajzok, egyéb segédlet és felnőtt segítség nélkül (akkoriban nem volt honnan letölteni a jellegrajzot, nem volt fénymásoló és nem jelent meg Ikarus könyv sem). Egy év múlva elkészült az első csuklós, egy Ikarus 180-as, majd az Ikarus 282-es és a londoni Leyland következett. Ezt a négy darabot meghagyom eredeti állapotában, hisz gyerekkori emlék. Nekem is volt persze sokféle bolti autóbuszmodellem, de azok jó részét fiaim junior korukban leamortizálták.
A most készülő modellek persze sokkal részletesebb kidolgozással, a ma kapható anyagoknak köszönhetően szebb kivitelben készülnek, de az alapanyag maradt fa."
Az a műanyag az FA!! Legalább vedd a fáradságot és nézz utána vagy kérdezd meg Endrét a börzén. Nagyon kommunikatív emberke órákat el tudsz vele beszélgetni Sőt mindíg van nála 3-4 fényképalbum!
Köszi... Jöhet mindenféle jószág,csak retróautó legyen! :D Warnyúk,Barkasok... Zuk már lesz,de hol van a ponyvás IFA (?),bár ha nem tévedek,akkoriban voltak szgk is belöllük idehaza..... Legfeljebb beszereztetjük a haverokkal,ami nem jelenik meg itthon.... ;)
A Rigó modelllek 70-120 000.- Ft-ba kerülnek, 70 000.- egy egyszerű alap modell és ha még kérsz bele világítást meg egyéb extrákat akkor annyival drágább. Műanyagból készül az egész cucc, és a váci úti börzén kint szokott lenni az illető.