Ez nem egy olyan topic, ahol szidni vagy előítéleteket hangoztatni kéne, meg is látszik a hozzászólások számán. Azok többtízezresek.
De hogy a témához is:
Nekem még nincs, de remélem lesz SW-m pár hónapon belül, hacsak el nem tántorítanak mások további tapasztalatai. Leginkább a fogyasztás gondolkodtat el, mint ahogy látom többeket is.
Beszéltem egy taxissal, akinek SW-je van, nem biztos, de azt hiszem 1,6-os, ő azt mondta, 10 literből jön ki. Ha azt nézem, egy taxi milyen körülmények közt üzemel, csúcsforgalom (jó-jó, buszsáv, de akkor is), várakozva is motorjáratás fűtés mián, szóval ahogy én fogom használni, külvárosi jellegű módban, ki KELLL!!! hogy jöjjek 8-9 között.
Egyébként, ahogy Ti is, a taxis is jókat mondott, úgyhogy egyelőre várom a május-júniust, amikor aktuális lesz a dolog.
Nálam megvolt az első tankolás, miután a benzinszintjelző bevillant.
560 Km /49 L. - 8,8 L/100km a fele város a többi országút.
remélem lesz jobb is.
Ja, valaki korábban írta , hogy a gázpedál elektronikus- tegnap megnéztem , sajnos még a hagyományos bowdenes megoldás- legalábbis az 1.6-on. úgyhogy csak csínnyán a kövér gázfröccsökkel:-)
nem tudtok valami jó megoldást a SW csomagtartó gumiszőnyeg helyett?
"Ami nekem még furcsa, hogy a külső tükrök nagyon csalnak, ami már ott van mögöttem ezekben még úgy látszik, mintha 20 méterre lenne.
"
Tán ezért is van beleírva ,h 2a tükörben látható dolgok a valóságban közelebb vannak" :) Legalábbis a nubirában még bele van írva mind akét tükörbe.
Nekünk még nubira jutott. 2003 novemberi, meg van egy 99 szeptemberi is.
Az ujabb fogyasztása 7-8-9 körül alakul ,de naygon függ a vezetőtől, meg a város nekem nagyon megnyomja. Ja, meg az erős szembeszél. Jó pár tapasztalat ( köztük az enyém is) meg mind le vannak írva a http://daewooforum.srv.hu/ fórumon a lacetti cimszó alatt.
Az enyémen Kumho Powermax volt. Nagyjából egyébként mind 1 qtya.
Megvolt a "nagy" út, a benzinszint jelző sokkal bíztatóbb helyen áll, mint a múltkor, de még nem tankoltam, úgyhogy nincs pontos fogyi eredmény. Olyan 7 liter környékére saccolom így látatlanban.
Ádámhoz csatlakozom, a padlógáznak a világon semmi értelme, mondjuk a Mitsuban sem volt, de ott legalább hörgött a motor tőle. :-))) Kicsit dízeles a cucc karaktere, mert 40-nél dombnak fel negyedikben panasz nélkül "gyorsul". Viszont pörgetni lehet, csak értelme nincs, 3500-as fordulat felett már semmi pluszt nem hoz a nagy fordulat, csak zajt. Ez nekem jó, a Mitsunál nem így volt (4500 felett "széttépi az aszfaltot fíling), így legalább nem kapcsolok 90-nél harmadikat (mivel értelme semmi).
Erős fékezés + hirtelen kormánymozdulatra viszont kidobja a seggét, ez nem tetszik, igaz nem lesz irányíthatatlan, de nem vagyok ehhez szokva. Viszont nem rázza szét az agyam a legszarabb utakon sem. Valamit valamiért...
Ami nekem még furcsa, hogy a külső tükrök nagyon csalnak, ami már ott van mögöttem ezekben még úgy látszik, mintha 20 méterre lenne.
Ez szinte hihetetlen, de azzal már én is nagyon kibékülnék!
Szerintem van összefüggés a 14 l / 100 km és a "25 km után már megint 3/4-nél van a tank" között.
Lehet, hogy amikor tankoltad, kissé felhabosodott a benzin, és ezért leoldott a pisztoly. Te meg fogtad és szépen visszatetted a kútfejre. Kevesebb benzin ment bele. Ez magyarázza a 7,2 -es fogyasztást is.
Én mindig két kattanásig tankolok, kis szünettel a második töltési kísérlet előtt.
(Hű, de tudományosra sikeredett!)
A miénken is Kumho gumik voltak. Október 13.-i átvétel, és ez első eresztésből való, ami az országba érkezett.
A téli Kléber, ugyanabban a méretben, csak a teszt, úgy tűnik elmarad az idén (nem is baj).
A benzinszint mérő nálam is ilyen hülyén mutatja a dolgokat. Tegnap előtt nekem is felgyulladt a tankolást kjelző lámpa, kb. 25 km múlva be is tértem egy benzinkúthoz. Ekkor jött a meglepetés 46 liter ment bele. A használati útmutató szerint kb. 100 km-re elegendő benzin van ekkor a tankban. 60-46= 14! A gyár elég pesszimista volt.
A másik öröm akkor ért amikor a tankolás után 20 km-t megtéve a mutató szerint már csak 3/4-éig van a tank.
A fogyasztásom a mostani tankoláskor elég szépen lecsökkent (7,2 l/100 km) az első alkalommal még 8 felett volt. A külső körülmények azonosak voltak. (1.4 HB)
A gázpedállal tényleg lehet trükközni. Padlógázt nyomva nagyon nincs kedve menni, kb. 3/4 gázpedálállásnál azonban már iparkodik. A pörgetést az 1.4-es motor annyira nem kedveli, 2000-3000 között lehet a legjobban használni. Ekkor még hangja se nagyom van.
Kinek milyen márkájú gumival volt eredetileg szerelve a kocsi?
Az enyémen - 16SW elite - Hankook Optimo 406 Silica van,
A szüleimén - 14HB star - szintén Hankook Optimo 406 Silica,
A kollegámén - ugyanolyan 16SW elite mint az enyém - Kumho Powermax.
Ja és mindhárom kocsi 3 napon belül lett átvéve , az enyém és a szüleimé Győrben, a kollegámé Szombathelyen.
Nem értem ezt a kavarást, most melyik a jobb, miért nem ugyanaz van az összesen? Ahogy elnéztem árban KB ugyanaz a magyarországi ára, talán a Kumho egy ezressel drágább.
A fogyasztások, ahogy látom, elég érdekesen alakulnak.
Nekem most sikerült egy 9,3-ast produkálni 70% városi forgalommal, aminek a felel tötyörgés volt.
Egy dologra kell csak odafigyelni: Nem szabad lepadlózni, mert olyan "öntudatos" az elektromos gázpedál, hogy ő márpedig akkor sem akar gyorsulni, és visszaszabályoz. Viszont a motor a benzinfröccsöt köszöni szépen.
Én szép lassan kúszatom fel a motort a kellő fordulatszámra, és általában 1900-2500-as fordulaton autózom.
Jó étvágya van a kicsikének! :-) (Legalább illik a családba.)
390 km-re tankoltam 40,5 litert, igaz ez gyakorlatilag full város, hideg motorral, alacsony fordulaton, de dinamikusan autózva. Ez olyan 10,5 liter (1,6 HB). Holnap megyek egy hosszabb útra (450 km), kiderül, ott mit tud.
Nem vagyok elégedetlen, a Mitsu is bekapott ennyit télen városban, pedig az -200 kg.
Kérdés: a benzinszint visszajelző nálatok is ilyen hülyén jelez? A tank 60 liter, de most tankolás előtt már az alsó negyed közepénél járt, pedig csak 40 liter ment bele. Úgy 200 km környékén már kerülgetett a szívbaj, mert a cájger már fél tank alatt mutatott, azért a 16 liter még egy amerikai :-))) autótól is sok lenne, de aztán megnyugtattam magam, hogy biztos szarul jelez és igazam is lett.
Általános vélemény, hogy télen jobb a keskenyebb gumi, ezt a szélességet semmi nem indokolja. A Nubirák még 185 -ös gumival jöttek ki. Meg lehet próbálni a váltóméretet (185/60). A gumik.com -on ezek 15000 -től indulnak.
Gratulálok a gépekhez és balesetmentes autókázást!
+ 1 érdekesség: A minap láttam az egyik kereskedelmi adón, hogy Gáspár László nevű "megasztárunk" is klubtag lehetne. Egy metálkék, alap ötajtóssal jár a fellépésekre, meg még ki tudja hová...
Weblapunk fríss és gyors, informativ, és mégis mindig más! Várjuk anyagaitokat, és megpróbálunk minnél többszöri fríssitést eszközölni. A magazin hívatalos klubja a MAGYARORSZÁGI DAEWOO KLUB, hamarosan erről is részletesebben be fogunk számolni!
A magazin címei http://www.chevymagazin.hu és a http://hemi.mine.nu .
Ajánlóm az: Én autóm rovatott.
Ide bárki felkerülhet akinek Chevy-ja vagy Daewooja van!
Csak küldeni kell leírást+5db foto, 640x480-as képben.
üdv mindenkinek. Dec 30-i átvétellel megvannak a gépek - mindjárt kettő hogy legyen tartalék is :-)) . A kombi fogyasztásról még nincs adat lévén még csak 180 km-t sikerült gurítani, az 1.4 es 5ajtós az első 700 km-en országúti használat mellett 6.3l / 100km.
az első benyomások nagyon pozitívak. Egyenlőre téligumivadászat folyik, további menetpróba gumicsere után.
Kellemes Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánok minden topictársnak!
Hadd írjam le, hogy a karácsonyi szünet alatt sikerült kipróbálnom egy 1.6 SW-t a békéscsabai Chevynél. Szabad volt megkínálni egy kicsit, és el kell mondjam, elég jól ment.
Az utastér méretét is megnéztem, kezdem érteni, miért vettek sokan kombit. Ráadásul szinte minden kereskedésben van még 1-2 db Daewoo Nubira 1.8 CDX - full, úgy 3.3, 3.4 M-ért. Érdemes elgondolkodni, jelentős az engedmény.