A neve miatt választottam ezt az autót, tényleg ez az igazság. Nem csak kipróbálni nem tudtam, de még csak nem is láttam élőben kombit, amikor megrendeltem. De képen jól nézett ki. A fogyasztás miatt aztán nagyot csalódtam, már az első héten. 12.5 litert fogyasztott!!!! Persze ebben szinte kizárólag pesti autózás volt. Ettől kezdve nagyon mértem a fogyasztást, a szalonban, ahol vettem, azzal vigasztaltak, hogy ez majd "beáll". Hát azóta 10 liter alá is le tudok menni, de akkor legalább fele részben országúton kell használni az autót. Általában 520-530 km után tankolok, 51-52 litert. Megszerettem különben, minden jól működik. Kár, hogy az üléstámlát nagyon nehéz állitani. Nekem csak nyitott ajtónál sikerül. Gumit nem vettem még, azzal járok, ami rajta volt gyárilag. Mert hogy hó sem volt eddig, nem volt sürgős a téli gumi. De jól bírja ezzel is most a latyakot.
Most tankoltam 531 km útra, kb 75 % országút, 25 % város, szigorúan bejáratós tempóban, max 3500 -ig pörgetve. Erre 8,8 literes átlag jött ki. Az előző kocsim - 1,4 -es 16 szelepes kombi - hasonló körülmények között 7,7 litert fogyasztott. Eleve vagy 100 kilóval könnyebb volt, 175 -ös gumik voltak rajta - ezen a téli 185 -ös. Azt mindenképpen tudomásul kell venni, hogy a Lacetti SW egy nagy batár, nem arra készült, hogy egy irattáskával vagy egy retiküllel a városban furikázzanak vele, ha pedig mégis arra használják, azt nyilván meg kell fizetni. Arra pl. a Suzuki való, az tán elmegy 5 literrel is. Én egyébként azzal vígasztalom magam, hogy a Casco annyival olcsóbb, hogy ha 100 km -ként 1,5 literrel többet is fogyasztana a Lacetti, még akkor is pénzemnél vagyok.
Mivel nem olyan rég van Lacetti a piacon, ezért nálunk a fórumon, eddig nem sokan szoltak, ehhez a témához. De van egy barátom, akinek Lacettije van, és ő mondta, hogy eléggé érdekes adatok jöttek ki neki először. De ahogy egyre többet használja, egyre jobb a fogysztási adat. Ő leirása szerint : 9-10 liter 1,6-os motorral. De ez mostanra 8-9 literre redukálódott le. Szerintem lesz az kevesebb is. Az én Kalosom is eleinte sokat fogyasztott, de mostanra (20000km) teljesen jó. A téli időszakban is csak 7-8 liter volt a fogyasztás.
Üdv a márkatársaknak! Egy sötétkék kombi autó boldog - tankoláskor kevésbé boldog - tulajdonosa vagyok. Egy márkatárs ajánlotta a topicot. Kösz neki utólag is. (A nevét nem árulta el.) Nem volt drága az autó! Ma láttam egy hirdetésen, hogy az új Skoda Octávia már 3.750.000-től kapható. Hát nekem a Skodáról a szocializmus, Csehszlovákia, a beherovka jut eszembe. Ilyen nevű autót sose vennék. Ebbe a JMB-089-be pont a neve miatt szerettem bele. Sziasztok, jövök majd gyakran!
Nekem egy Kalosom van,de le akaromcserélni egy SW-re. Majd. Egyenlőre nagyon jo ez is. A Daewoo-Chevrolet Klubon vannak lacettisek, de kevesen. Nincs kedvetek esetleg oda is benézni? Jó lenne, ha néhány új tipus becsatlakozna a kulbba.
csak azért ne irjon senki hogy "legyen legalább 300". De véleményem szerint többen vagyunk akit érdekelnek a kocsival kapcsolatos dolgok ill. minél több info-t, tapasztalatot szeretne szerezni.
Ez nem egy olyan topic, ahol szidni vagy előítéleteket hangoztatni kéne, meg is látszik a hozzászólások számán. Azok többtízezresek.
De hogy a témához is:
Nekem még nincs, de remélem lesz SW-m pár hónapon belül, hacsak el nem tántorítanak mások további tapasztalatai. Leginkább a fogyasztás gondolkodtat el, mint ahogy látom többeket is.
Beszéltem egy taxissal, akinek SW-je van, nem biztos, de azt hiszem 1,6-os, ő azt mondta, 10 literből jön ki. Ha azt nézem, egy taxi milyen körülmények közt üzemel, csúcsforgalom (jó-jó, buszsáv, de akkor is), várakozva is motorjáratás fűtés mián, szóval ahogy én fogom használni, külvárosi jellegű módban, ki KELLL!!! hogy jöjjek 8-9 között.
Egyébként, ahogy Ti is, a taxis is jókat mondott, úgyhogy egyelőre várom a május-júniust, amikor aktuális lesz a dolog.
Nálam megvolt az első tankolás, miután a benzinszintjelző bevillant.
560 Km /49 L. - 8,8 L/100km a fele város a többi országút.
remélem lesz jobb is.
Ja, valaki korábban írta , hogy a gázpedál elektronikus- tegnap megnéztem , sajnos még a hagyományos bowdenes megoldás- legalábbis az 1.6-on. úgyhogy csak csínnyán a kövér gázfröccsökkel:-)
nem tudtok valami jó megoldást a SW csomagtartó gumiszőnyeg helyett?
"Ami nekem még furcsa, hogy a külső tükrök nagyon csalnak, ami már ott van mögöttem ezekben még úgy látszik, mintha 20 méterre lenne.
"
Tán ezért is van beleírva ,h 2a tükörben látható dolgok a valóságban közelebb vannak" :) Legalábbis a nubirában még bele van írva mind akét tükörbe.
Nekünk még nubira jutott. 2003 novemberi, meg van egy 99 szeptemberi is.
Az ujabb fogyasztása 7-8-9 körül alakul ,de naygon függ a vezetőtől, meg a város nekem nagyon megnyomja. Ja, meg az erős szembeszél. Jó pár tapasztalat ( köztük az enyém is) meg mind le vannak írva a http://daewooforum.srv.hu/ fórumon a lacetti cimszó alatt.
Az enyémen Kumho Powermax volt. Nagyjából egyébként mind 1 qtya.
Megvolt a "nagy" út, a benzinszint jelző sokkal bíztatóbb helyen áll, mint a múltkor, de még nem tankoltam, úgyhogy nincs pontos fogyi eredmény. Olyan 7 liter környékére saccolom így látatlanban.
Ádámhoz csatlakozom, a padlógáznak a világon semmi értelme, mondjuk a Mitsuban sem volt, de ott legalább hörgött a motor tőle. :-))) Kicsit dízeles a cucc karaktere, mert 40-nél dombnak fel negyedikben panasz nélkül "gyorsul". Viszont pörgetni lehet, csak értelme nincs, 3500-as fordulat felett már semmi pluszt nem hoz a nagy fordulat, csak zajt. Ez nekem jó, a Mitsunál nem így volt (4500 felett "széttépi az aszfaltot fíling), így legalább nem kapcsolok 90-nél harmadikat (mivel értelme semmi).
Erős fékezés + hirtelen kormánymozdulatra viszont kidobja a seggét, ez nem tetszik, igaz nem lesz irányíthatatlan, de nem vagyok ehhez szokva. Viszont nem rázza szét az agyam a legszarabb utakon sem. Valamit valamiért...
Ami nekem még furcsa, hogy a külső tükrök nagyon csalnak, ami már ott van mögöttem ezekben még úgy látszik, mintha 20 méterre lenne.
Ez szinte hihetetlen, de azzal már én is nagyon kibékülnék!
Szerintem van összefüggés a 14 l / 100 km és a "25 km után már megint 3/4-nél van a tank" között.
Lehet, hogy amikor tankoltad, kissé felhabosodott a benzin, és ezért leoldott a pisztoly. Te meg fogtad és szépen visszatetted a kútfejre. Kevesebb benzin ment bele. Ez magyarázza a 7,2 -es fogyasztást is.
Én mindig két kattanásig tankolok, kis szünettel a második töltési kísérlet előtt.
(Hű, de tudományosra sikeredett!)
A miénken is Kumho gumik voltak. Október 13.-i átvétel, és ez első eresztésből való, ami az országba érkezett.
A téli Kléber, ugyanabban a méretben, csak a teszt, úgy tűnik elmarad az idén (nem is baj).
A benzinszint mérő nálam is ilyen hülyén mutatja a dolgokat. Tegnap előtt nekem is felgyulladt a tankolást kjelző lámpa, kb. 25 km múlva be is tértem egy benzinkúthoz. Ekkor jött a meglepetés 46 liter ment bele. A használati útmutató szerint kb. 100 km-re elegendő benzin van ekkor a tankban. 60-46= 14! A gyár elég pesszimista volt.
A másik öröm akkor ért amikor a tankolás után 20 km-t megtéve a mutató szerint már csak 3/4-éig van a tank.
A fogyasztásom a mostani tankoláskor elég szépen lecsökkent (7,2 l/100 km) az első alkalommal még 8 felett volt. A külső körülmények azonosak voltak. (1.4 HB)
A gázpedállal tényleg lehet trükközni. Padlógázt nyomva nagyon nincs kedve menni, kb. 3/4 gázpedálállásnál azonban már iparkodik. A pörgetést az 1.4-es motor annyira nem kedveli, 2000-3000 között lehet a legjobban használni. Ekkor még hangja se nagyom van.
Kinek milyen márkájú gumival volt eredetileg szerelve a kocsi?
Az enyémen - 16SW elite - Hankook Optimo 406 Silica van,
A szüleimén - 14HB star - szintén Hankook Optimo 406 Silica,
A kollegámén - ugyanolyan 16SW elite mint az enyém - Kumho Powermax.
Ja és mindhárom kocsi 3 napon belül lett átvéve , az enyém és a szüleimé Győrben, a kollegámé Szombathelyen.
Nem értem ezt a kavarást, most melyik a jobb, miért nem ugyanaz van az összesen? Ahogy elnéztem árban KB ugyanaz a magyarországi ára, talán a Kumho egy ezressel drágább.
A fogyasztások, ahogy látom, elég érdekesen alakulnak.
Nekem most sikerült egy 9,3-ast produkálni 70% városi forgalommal, aminek a felel tötyörgés volt.
Egy dologra kell csak odafigyelni: Nem szabad lepadlózni, mert olyan "öntudatos" az elektromos gázpedál, hogy ő márpedig akkor sem akar gyorsulni, és visszaszabályoz. Viszont a motor a benzinfröccsöt köszöni szépen.
Én szép lassan kúszatom fel a motort a kellő fordulatszámra, és általában 1900-2500-as fordulaton autózom.
Jó étvágya van a kicsikének! :-) (Legalább illik a családba.)
390 km-re tankoltam 40,5 litert, igaz ez gyakorlatilag full város, hideg motorral, alacsony fordulaton, de dinamikusan autózva. Ez olyan 10,5 liter (1,6 HB). Holnap megyek egy hosszabb útra (450 km), kiderül, ott mit tud.
Nem vagyok elégedetlen, a Mitsu is bekapott ennyit télen városban, pedig az -200 kg.
Kérdés: a benzinszint visszajelző nálatok is ilyen hülyén jelez? A tank 60 liter, de most tankolás előtt már az alsó negyed közepénél járt, pedig csak 40 liter ment bele. Úgy 200 km környékén már kerülgetett a szívbaj, mert a cájger már fél tank alatt mutatott, azért a 16 liter még egy amerikai :-))) autótól is sok lenne, de aztán megnyugtattam magam, hogy biztos szarul jelez és igazam is lett.