Szia Könyrapid! Jók a képek,akár egy igazi bontó lenne. Amugy mi lesz sorsuk az alkatrészeknek,ha érdeklődhetnék? Vagy csak úgy a retro bontóért kaptad szét?
"Mivel ebben a méretarányban senki más nem készít IKARUS buszokat , ezzel kell megelégednie, annak aki a gyűjteményét szeretné gyarapítani a típussal."
Na ezen dolgozok hogy ez ne így legyen, azért is faggatózok itt :)
Szia! A VECTOR modellek valóban nem fotómaratott rézből készülnek, hanem galván eljárással, de tényleg rézből. (galvánfürdőben a formában lerakódó réz lesz tulajdonképpen maga a modell) Ez jól látható a belső falán! Az Ikarus 260-nak valóban rengeteg hibája van, amiket leírtál, azon felül az összes utasablak magassága rossz! A hátsó lámpák kialakítása és helye sem jó. Az oldalsó irányjelzők alakja és mérete rossz, mondjuk, hogy kritikán aluli. Az ajtókon lévő ablakok mérete is rossz. Vezetőfülke tetőszellőző a ráncajtós típusokon gyárilag nem volt, az csak a bolygóajtósokon lett bevezetve. A vezetőfülke válaszfala nem is hasonlít az eredetire, házfal vastagságú és a jobb oldali ablak alja túl magasan van. Ez jól látható szemből a modellen. Ennyi pénzért egy viszonylatjelző tartó legalább előre beférhetett volna. A deformálódó forma miatt torzulások keletkeznek a modellen.
Szerintem a DOKA 260-as jobb választás, talán az ára sem több pár ezer forintnál. Viszont annak a beszerzése lényegesen hosszabb. Mivel ebben a méretarányban senki más nem készít IKARUS buszokat , ezzel kell megelégednie, annak aki a gyűjteményét szeretné gyarapítani a típussal. Készül 1:24-ben is IKARUS és talán két VECTOR Ikarus árából meg is van.
Szerintem a ruszkiknál is csak a módosabbak tudnak ilyeneket venni. Momentán a Vector-models Ikarus előállítása 20-25000.- Ft átszámolva, a többi árrés.
Jól sikerült modell ha leszámítjuk ezt a borzalmas kéket és hogy szerintem laposabb a teteje a kelleténél. Viszont tetszik a gumicsík az ablakokon körben és az ülések is egész jók. Ja és az is tetszik hogy ez még az 1. generációs Ik260 aminek az elhúzható ablak felül nagyon keskeny.
A busz méretarányai rendben vannak, a monitorom nem volt jól belőve. :D
Alapjában véve nem lenne rossz, ha az árát elosztanánk tízzel. Itt inkább hátrány, hogy kézzel készült, nem pedig előny. Ez odakint nem számít drágának?
Frankok a buszok. Mennyi lehet az ára, ha Genezis féle Vector busz 60-70e. ft.- 1:43-ban ez meg 1:24 kidolgozás.
Én is gondolkoztam már, hogy jobban járok ha 1:87 modelleket hajtom, ott van ikarus, ifa, hungarocanion, robur, praga söt liaz kukás is. Ezeket 1:43 ha sikerül löni, akkor egy hónapig zsiroskenyér. :-(
H0ri60 Az ural 55571 hátrabillencs alváza jobban érdekelne, mert komoly gondjaim vannak a billenőplatóval. Nem tudom megvan-e neked? Az oldalbillenős ural 5557-nek inkább a pótkereke érdekelne, mivel az enyémen nincs, a neteseken és az 1:1-eken sem láttam, nem is tudom kell-e rá? Az alváz alsó részére férne fel valahová, ahol a platós kamazokon is van. És látom ám, hogy UPC-s vagy:)
Az ár tényleg nem valami korrekt, de a gyártó viszont valóban az IXO/IST models. A DeAgostini sem modellt sem mást nem gyárt, ez csak egy kiadó cég és nagy tételben rendel az IST-től 2. kategóriás modelleket, ezeket adja ki.
Tényleg sok kókler van a vaterán, de én azért némi keresgélés után be tudtam ott szerezni néhány itthon nem megjelenő darabot gyorsan és teljesen korrekt áron. :)