Nem ment szembe, csak értelmezte. Ment, gyógyított, gabonát morzsolt szombaton, leprást érintett, a házasságtörőt nem kövezte meg. Ezekről a dolgokról mind másképp rendelkezik a Tóra. Továbbá a Tóra parancsba adja az ellenség gyűlöletét. Ehez képest Jézus parancsba adta az ellenség szeretetét. Most akkor Jézus törvénytelenségre buzdított? Ha a törvény gyűlöletet ír elő, akkor nekem semmiféle Jézus ne dumáljon szeretetről. Ugyebár? Ha a Törvény a házasságtörőnek kövezést ír elő, akkor nekem itten Jézus ne keressen kibúvókat, hanem kövezzen, de serényen!
Rendben van, ne igyál* bort. De akkor ne végezz félmunkát. Kövezd meg a házasságtörőt, és gyűlöld az ellenségeidet. Tudod, ha valaki a Törvény egyetlen passzusát megrontja, akkor az egész Törvényt megrontja.
*megjegyzés: természetesen ez csak egy retorikai fogás. Engem nem zavar, ha te nem iszol. Bizonyára az Úrért nem iszol, és ez rendben van. Csak ne akard másokra rákényszeríteni, és ne aszerint osztályozd az embereket.
Te is jogász lehestz, ügyesen csűröd-csavarod. Olyan dolgokat hozol összefüggésbe, amik között nincs kapcsolat. A borivásról elég markáns véleménye van az Írásnak: ne nézd. Komolyan nem lehet azt állítani (csak kötözködésből, keményszívűségből), hogy a ne nézd a bort azt jelenti, hogy igyál bort - csukott szemmel. Jézus az Írásokkal nem ment szembe...
Nekem azzal sincs bajom, hogy kurvákkal evett egy asztalnál, hogy leprást fogdosott, hogy gazemberekkel együtt végezték ki, hogy egy embernek a szájába köpött, hogy a bűnöket megbocsátotta, hogy a házasságtörőt nem kárhoztatta, hogy még a sírja sem a sajátja volt.
Nálam van nagyobb baj? Tudod, amíg az én bibliámban az van, hogy jézus megittasodott embereknek bort adott, addig ez engem nem zavar. Elfogadom Jézust olyannak, amilyen. Ettől vagyok krisztuskövető. Ha a te véleményedet fogadnám el, akkor tafkoista lennék.
Tudod, az én istenem: Isten. Azt tesz, amit jónak lát. Egyeseket meggyógyít a Bethesda tavánál, másokat betegen hagy. Népeket ad váltságul egy másik népért. Könyörül azon, akin akar, másokat pedig megkeményít. Megsebez, de meg is gyógyít.
Attól a néhány kancsó bortól nem lesz kevésbé Isten.
Na, végre valamiben egyetértünk. Tehát Te is úgy gondolod, hogy az ott használt görög kifejezés nemcsak így érthető, fordítható. Ha csak egy tyúklépéssel is, de beljebb vagyunk...
Aszittem, a krisztusiak a keresztények. Krisztus pedig páskát ünnepelt, és aszonta, az Ő emlékezetére tanítványai páskakor egyenek kenyeret, melyet megtörnek, és igyanak bort a vére által szerzett szövetségért. Húsvét meg nincs a Bibliában, ahogy munka ünnepe, meg karácsony sem. Persze lehet tartani, meg rügyfakadás, gumiabroncspumpálós, meg felhőképződés-ünnepet is, mert mindent szabad. De nem minden használ.
Nem feltétlenül. Idegen ünnepek ünneplésének több oka lehet. például: 1-elnyomó hatalmi önkény. Ilyen volt nov 7. Aki nem volt vérkommunista, az is munkaszünetet tartott, és azok gyerekei is énekelték az iskolában a szovjet himnuszt. 2-mexokás. Ilyen példul a karácsony. Semmi bibliai se történelmi múltja nincsen. Egyszerűen ünnepeljük (már aki), mert így szokás. 3-tömegbalhé. Ilyen példul a szilveszter. Avagy mi a fene ünnepelni való van azon, hogy a Föld a NAp körüli pályáján éppen 365 (vagy 366) nappal azelőtt volt? Ez egy teljesen virtuális ünnep, nem jelent semmit. 4-érdeklődik az ember az illető kultúra iránt. Nos, ezért ünneplem én a Páskát. Semmiféle törvény nem tiltja nekem, hogy együtt ünnepeljem zsidó ismerőseimmel az ő ünnepeiket. És nem is bánom, mert ezek az ünnepek valamiképpen mind a Krisztusra mutatnak (ellentétben bármely egyéb ünnepekkel).
Avagy ha egy kínai megünnepli a márc 15-ét, akkor már mingyár magyar lesz? Ha megünnepled a Hálaadás Napját, akkor amerikai leszel? Nem az ünnepléstől (sem annak hiányától) lesz az ember ilyen, vagy olyan.
Ne nézd az erjedetlen bort. (Mert jelenthet erjedetlen italt is:))
Jézud emlékére pedig egyél kenyeret és igyál bort, aki okoskodik az ÍRÁSsal szemben az el akar téríteni a helyes ösvényről. (Saját életvitelét akarja ráerőszakolni Jézusra, ezzel Istent akarja magához hasonlóvá formálni, ezzel palástolja bűnét, h nem teszi, mit Jézus kért tőlünk emlékére, és mást is bűnre próbál csábítani.
Ne nézd az erjedetlen bort, mert az nem kedves az Úr előtt.
Dehogynem, Jézus reklámja miatt lettél hívő. Bedőltél a reklámnak, de nem is kicsit, annyira, h még tovább reklámozod a terméket és leszólod azt aki nem dőlt be a reklámnak. Bibliában, pedig bor van, utánanéztem.
Tafkó, csak csendben, halkan kérdem meg, megbízásból, vagy saját meggyőződésből viszed ezt a topicot?
Komolyan érdekel.
Tudd, ha nem felelsz erre, úgy veszem, hogy megbíztak vele, noha neked nem tetszik a dolog (azaz értelmesebb vagy, csak nem tehetsz mást, kényszerítenek).
Tehát ha nem felelsz, de írsz bármi mást, az is felelet egyértelműen.
De azt továbbra sem értem, hogy miért akarsz minket vízivóvá tenni? Tudtommal üdvösségileg a választóvonal nem az alkohol-nem alkohol között van, hanem a Krisztus-nemkrisztus között.