Szia. Én tavaly probálkoztam 'fele olyan vastagok' gyökereztetésével. Bár sikerült ugyanakkor mindegyik mamar meghalt földben... Szerintem 0.8-1.3 cm körül lehet az az ideális vessző vastagság amit érdemes dugványozni, gyökereztetni. A túl vastag se jo azt hallottam, bár msot probálkozok 1.5-2cm essel is :) meglássuk....
De amugy az ilyen képek a befőttes üvegben fotozva lehetnek csalókák. szemre nem nagyon mondod meg a vesszők vastagságát.
Nagyon kezdő vagyok ugyhogy várd azért meg egy hozzértőbb tapasztaltabb véleményét is.
Most februárban egy nagyobb fügefáról lett egy gyökeres tőhajtás leválasztva ( kb. 1.2 méter) és elültetve . Azóta szobában tartom 15-17 fok körüli hőmérsékleten.
Kissé előrehaladott az állapota amint látszik. .. Mivel már volt gyökérzete is nem fogom levenni a 3 db termést, had lássam hogy beérik az első fügém.
Amik nem fertek a tozegbe, egy pohar vizben is elindultak..
A gyokerek meg nincsenek meg de nemsokara remelhetoleg elobujnak a kis pamacsokbol. A kis termeseket leszedegetem en is mert csak hatraltatjak a fejlodest, mar tudjuk miert :-)
segítséget szeretnék kérni a fügebokrom ügyében. Egy fűtetlen, világos szobában telelt át, ahol a hőmérséklet nem ment 10 fok alá és kb. egy hónapja elkezdett rügyezni, majd apró leveleket hajtott. Pár napja ezek a friss levelek egyenként hullanak. A levelek friss élénkzöldek de néhol huplisak, más elváltozás (szín, folt stb.) nincsen rajtuk. Nem tudom, hogy azért huplisak mert még olyan fiatalok és majd kiterülnek, vagy valami kártevő, betegség okozza ezt. Megnéztem párat mikroszkóp alatt is, de nem láttam semmi kártevőt (tavaly ősszel elkapott egy takácsatka fertőzést, de azt többszöri alapos permetezéssel megszüntettem). Lehet, hogy visszatért volna vagy valami más a baj? Előre is köszönöm.