Én Vácra szoktam vinni. Ott nagyon korrektek. Általában a 15000-es szerviznél olajat és olajszűrőt cserélnek. Telefonszám, ha érdekel: 27/502-040 munkafelvételt Shekk Kornélt kell kérni. Ő mindenben segít.
12.000 km felett járok! A fogyasztás 8,5 liter is volt már, de ha sok benne a város, alig-alig megy 10 liter alá. A nyöszörgést én is hallom hátulról, érdekelne, mitől lehet ez! Felfedeztem ma egy harmadik szivargyújtót az autóban!!! Csak kettőt tudtam eddig. 15 ezernél hová vigyem szervizelni az autót? Mennyi ideig tart, mit csinálnak, mibe kerül, stb. Ki tudja????
Hideg vagy nedves időben, indulás után valami nyöszörgés jön a hátsó futómű felől alacsony sebességen. Gyorsan megszűnik de idegvesítő. Fekvőrendőrnél eleg érdekes hangja van a lengéscsillapítóknak (nem hajtok rájuk csak óvatosan).
Az ablaktörlő néha nem veszi, hogy egyet töröljön, a lapátok koszolnak és nyikorognak, főleg a hátsó.
A fogyasztás még mindig 10 lityi (szinte csak város, ráadásul Bp), remélem lesz jobb.
Egyébként minden OK a géppel de ezekkel (főleg a nyiszogással a futómű felől) meglátogatom a szervízt.
Egy észrevétel annak, aki nem akar nagypapás autót. Mióta átléptem a 2000 km-es "álomhatárt" egyre jobban merem pörgetni a motort és amennyire úgy tűnt eleinte, hogy nem fogja szeretni, ahhoz képest egyre inkább tetszik neki! Úgyhogy gyerünk, a bejáratás után nyugodtan ismertessük meg a gépet a 6000 rpm szépségeivel, hadd' szóljon 130-cal harmadikban. Sokan állítják, ha nincs legalább néha-néha jól kihajtva a motor, akkor ellustul, ezt mondjuk én is tapasztaltam már.
A kezdeti nem akarom után mostanra egész fickós lett ez a motor, húz szépen nagy fordulaton is és a hangja is sokkal szebb lett, már sokkal inkább hasonlít egy benzinmotorra, mint egy dízelre. ;-)
A váltóról annyit, hogy ha az ember megszokta a kissé fura elrendezést (1-2e km), akkor teljesen jól kapcsolható, 3-4-5 simán megy oda-vissza, sőt a 20 km/h gurulás melletti 1-be visszakapcsolás sem lehetetlen, persze csak miután bemelegedett.
Volt szerencsém vezetni a családi Lacettit. 1.4-es moci 5-ajtós kivitel.
Nagyon frankó gép! Iszonyú csöndes alapjáraton, nem hallani semmit a motorból. Nekem ez újdonság, nem vagyok új autóhoz szokva :) A motorról egyébként nem tudok nagyon nyilatkozni, nem hajkurásztam, max 2500-ig pörgettem, nyugodt stílusban vezettem. A fogyasztás is tesztelés alatt van, kiadtam "parancsba" hogy jegyezzék fel a tankolásokat.
Kellemes hangulatú, jó kidolgozású beltér, tényleg otthonos, kellő mennyiségű extrával. Beállítva rám a vezetőülést (183 cm), mögötte meglepően kényelmesen elférek (láb-, fej-, válltér egyaránt), egy hosszabb utazás sem lehet fárasztó hátul ülve.
Ami nekem szokatlan volt, a vaskos A-oszlopok (ez már trend minden autónál), a kissé nehezen járó váltókar, a nekem rövid ülőlap nem támasztja alá a combot, az ülőlapot nem tudom kényelmesre beállitani. És kicsit lehetne hosszabb áttételű az 5. fokozat, 2500-nél kb 86 km/h a sebesség, de majd pontosabban megfigyelem.
Szerintem a piacon a legjobb vétel ez az autó, az ár/értékarányát tekintve. Ennyi pénzért nem kapni igazi családi méretű autót. Szóval szuper "kis" gép. Kívülről legjobban a hátulja tetszik, talán a hátsó lámpák miatt. És a minőségre tekintettel nem utolsó szempont, hogy Koreában gyártják.
Ha gondoljátok, nézzetek be a Magyaroszági Daewoo-Chevrolet Klubba: www.daewooclub.hu . A helyzet az, hogy egyenlőre kevés olyan Chevrolet tulajdonos van, aki ismerné a klub által nyújtott lehetőségeket. Tulajdonképpen azok, akiknek ezelőtt Daewoojuk volt. Szivesen látnánk új Chevroletes kollegákat is.
Utoljára a testvér klubunk (OPELCLUB) tartott találkozót, és jött egy Chevrolet Corvettes kollega :). A tulajdonos arra kért, álljak már mellé, mert le szeretné fényképezni a két Chevroletet :). De mondtam neki, hogy az enyém még Daewoo. Azt mondta mindegy. Mostmár Chevrolet és kész. Melléálltam.
Mondjuk eléggé sarkalatos az összehasonlítás, de azért dagadt a májam :)
Nagy dolog történt ma! 604 km volt az órában, amikor hazaértem. Ha holnap tankolok, valószínűleg az eddigi legjobb fogyasztást mérhetem! Nem hittem pedig a szakembereknek, hogy a fogyasztás "majd beáll". A másik pozitív élményem, hogy Esztergomban a telekre felfelé menet kitűnően tudtam haladni a hóban, ahol ráadásul a gyerekek szánkózgatnak egész nap. Csúszós, jeges hóban kapaszkodtam fel, minden gond nélkül a gyári gumikkal! Nem is olyan rossz tehát ez a gyári garnitúra!
A Skoda vs. Lacettihez: a héten voltam egy Skoda szalonban, megnézni az új Octaviát. Bizony a Lacettiben nagyobb!! a hely (valszeg azért is, mert a Lacettinek kb 4 cm-rel hosszabb a tengelytávja. Nem gondoltam volna hogy egy kívülröl nagyra sikerült autóban, belül mégse olyan pazar a helykínálat. Nem mondom, hogy nyomorogni kell, de rámállítva az első ülést hátul sokkal tágasabb, kényelmesebb a Lacetti.
Nagyon jó, és nagyon jól használható a sok kis rekesz, tárolóhely! A jobb első ülés alatti kihúzható fiók például. Vagy a kormány melleti kis lehajtható fedelű tároló, én ott tartom az összes kulcscsomómat. A váltó elé is jól lehet pakolni. A könyöklő is nyitható, stb. Ez hiányzott az eddigi autóimból! DE: ha az első ülésről valami lecsúszik az ajtó irányába, azt kihalászni... egy óra!
Azért nem egészen látatlan volt, sokat gondolkoztam, mit vegyek. Az előző autómmal - még most is megvan - sok problémám volt 2004-ben, évközben, ezért szerettem volna mindenképpen egy újat. Nem mosóporügynök-autót, vagyis pl. Opel Astrát, hanem lehetőleg nagyobbat, elegánsabbat, és persze lehetőleg nem drágát. A név meghódított... Így lett Lacettim. És eddig nem is bántam meg. Autópályán pl. nagyon lehet haladni!!! 180-al folyamatosan mentem egyszer, közel 200 kmt, nem volt nagy zaj az autóban, és talán nem is sínylette meg a motor. De 140-150 az tényleg nagyon kényelmesen tartható.
Ilyesmiket hiányoltam eddig, mint pölö hogy nehéz állítani az üléstámlát, bár ez engem nemigen fog zavarni, mert a jelenlegi járgányt is csak én használom, azt is én fogom.
A fogyasztás tekintetében is kezdek megnyugodni, ha vagytok olyanok, akik 9 körül vagy alatta kijöttök, nekem sem igen lesz gondom, takarékos stílusom van.
De érdekelne még modjuk az is, hogy a csomagtartóban a lemez alatti kis fakkokba mennyire jól lehet pakolni, igaz megnéztem a szalonban, de az csak egy futó pillantás volt.
Meg hogy milyen kényelmes az ülés mondjuk 3-4-5 órás vezetéshez, illetve hátul utazáshoz, mennyire lehet kilátni belőle (tesztvezetésnél nem tűnt fel, hogy gond lenne ilyen téren), szóval tessenek csak áradozni, kérem, persze csak objektíven!
Zsolt, azért nem semmi figura lehetsz, hogy tök látatlanba veszel egy kocsit! Vagy hamegbánjukkidobjuk? Gondolom, nem egészen, mert akkor talán más tipusnál kötöttél volna ki. Én már hónapok óta nyűglődök, milyet kéne, melyik miért jobb, kérdezgetek, próbálgatok (na meg gyűjtögetek, sajnos ez a legnehezebb). Ha jól emlékszem, nősülés ügyben ennyi idő alatt már régen döntöttem.
Annyit tudok a járművemről, hogy 1.6-os, sötétkék, kombi, sajnos alufelni nincs rajta, de elég sok extra van benne. Bőrkormány (kicsit vékony), klíma (manuális), elektromos dolgok. 3.6 körül volt, mindennel együtt. Tényleg, tegnap láttam egy terepjárót, Chevrolet Niva volt a neve, ukrán rendszámú volt, a Pólus parkolójában. Nagyon jól nézett ki! Gömbölyű, 5 ajtós, gyanakodva nézegettem, de semmi köze a Lada Nivához! Jó hétvégét mindenkinek!
Nem tudom, milyen tipusú az autó! Majd utána nézek. De szeretem, tényleg kényelmes! 11.000 km van már benne. November végén vettem át Rákoskeresztúron, a Pesti úton, a Gyulainál. Volt már valaki 15 ezres olajcserén?
Nagy kaszni, meg nehéz is, ezt eteni kell. Remélem a kényelem azért kárpótol.
Én is egy kombit használok reggeli és esti csúcsforgalomban. A legutóbbi fogyasztásom 8,8l volt (kb 4000 km van most benne).
Biztos vagyok benne, hogy ha odafigyel az ember, és nem gyorsít és fékez feleslegesen, akkor ez is lefaragható. Nem kell padlógázzal gyorsítani, és hirtelen lassítani.
Kezdetben nekem is volt 10,5 l is városban.
"0 km-esen", az első hosszabb úton, országúti fogysztás 9,6 l-re jött ki.
A neve miatt választottam ezt az autót, tényleg ez az igazság. Nem csak kipróbálni nem tudtam, de még csak nem is láttam élőben kombit, amikor megrendeltem. De képen jól nézett ki. A fogyasztás miatt aztán nagyot csalódtam, már az első héten. 12.5 litert fogyasztott!!!! Persze ebben szinte kizárólag pesti autózás volt. Ettől kezdve nagyon mértem a fogyasztást, a szalonban, ahol vettem, azzal vigasztaltak, hogy ez majd "beáll". Hát azóta 10 liter alá is le tudok menni, de akkor legalább fele részben országúton kell használni az autót. Általában 520-530 km után tankolok, 51-52 litert. Megszerettem különben, minden jól működik. Kár, hogy az üléstámlát nagyon nehéz állitani. Nekem csak nyitott ajtónál sikerül. Gumit nem vettem még, azzal járok, ami rajta volt gyárilag. Mert hogy hó sem volt eddig, nem volt sürgős a téli gumi. De jól bírja ezzel is most a latyakot.
Most tankoltam 531 km útra, kb 75 % országút, 25 % város, szigorúan bejáratós tempóban, max 3500 -ig pörgetve. Erre 8,8 literes átlag jött ki. Az előző kocsim - 1,4 -es 16 szelepes kombi - hasonló körülmények között 7,7 litert fogyasztott. Eleve vagy 100 kilóval könnyebb volt, 175 -ös gumik voltak rajta - ezen a téli 185 -ös. Azt mindenképpen tudomásul kell venni, hogy a Lacetti SW egy nagy batár, nem arra készült, hogy egy irattáskával vagy egy retiküllel a városban furikázzanak vele, ha pedig mégis arra használják, azt nyilván meg kell fizetni. Arra pl. a Suzuki való, az tán elmegy 5 literrel is. Én egyébként azzal vígasztalom magam, hogy a Casco annyival olcsóbb, hogy ha 100 km -ként 1,5 literrel többet is fogyasztana a Lacetti, még akkor is pénzemnél vagyok.
Mivel nem olyan rég van Lacetti a piacon, ezért nálunk a fórumon, eddig nem sokan szoltak, ehhez a témához. De van egy barátom, akinek Lacettije van, és ő mondta, hogy eléggé érdekes adatok jöttek ki neki először. De ahogy egyre többet használja, egyre jobb a fogysztási adat. Ő leirása szerint : 9-10 liter 1,6-os motorral. De ez mostanra 8-9 literre redukálódott le. Szerintem lesz az kevesebb is. Az én Kalosom is eleinte sokat fogyasztott, de mostanra (20000km) teljesen jó. A téli időszakban is csak 7-8 liter volt a fogyasztás.
Üdv a márkatársaknak! Egy sötétkék kombi autó boldog - tankoláskor kevésbé boldog - tulajdonosa vagyok. Egy márkatárs ajánlotta a topicot. Kösz neki utólag is. (A nevét nem árulta el.) Nem volt drága az autó! Ma láttam egy hirdetésen, hogy az új Skoda Octávia már 3.750.000-től kapható. Hát nekem a Skodáról a szocializmus, Csehszlovákia, a beherovka jut eszembe. Ilyen nevű autót sose vennék. Ebbe a JMB-089-be pont a neve miatt szerettem bele. Sziasztok, jövök majd gyakran!
Nekem egy Kalosom van,de le akaromcserélni egy SW-re. Majd. Egyenlőre nagyon jo ez is. A Daewoo-Chevrolet Klubon vannak lacettisek, de kevesen. Nincs kedvetek esetleg oda is benézni? Jó lenne, ha néhány új tipus becsatlakozna a kulbba.
csak azért ne irjon senki hogy "legyen legalább 300". De véleményem szerint többen vagyunk akit érdekelnek a kocsival kapcsolatos dolgok ill. minél több info-t, tapasztalatot szeretne szerezni.