12" hangszóróhoz készül a dobrotor 1,5 mm es kemény alu lemezből ,vadrezgé- seket habbal akarom távoltartani. Aztán szépen kiegyensújozni, a tölcsérrel egyetemben.Egy kérdésem lenne miből csináljak kúpot a tölcsérbe ami hatásos.
A fotót látva tulajdonképp egy ugyan olyan méretű, impedanciájú bármilyen széles sávú hangszórót betehetsz. Pénztárca kérdése, hogy milyen drágát veszel bele. Azért én megkockáztatnék egy nagyobb méretű széles sávú hangszóró beműtését, ha már "küldeni" is akarod ezerrel:-) Mivel a "kályhakönyök" pont olyan lazán illeszkedik a hangszóróhoz, mint a lezliben a dobrotor, ezért a hangszóró méretének csak a doboz mérete szabhat határt. A keresztváltódat is felül vizsgálnám, hogy nem enged-e túl sok mély hangot erre a hangszóróra, ugyanis a kis mérete ellenére nagy üregben foglal helyet, ezért is mehet tönkre a hangszóró állandóan. A másik dolog amitől tönkre mehet még, az a nagyfrekvenciás gerjedés. Nagy teljesítményen elégeti a hangszóró tekercsét. Hirtelen ennyi jutott eszembe látatlanul. Vannak nálam hozzáértőbbek is biztosan akiknek volt dolguk ilyen hangfallal. Az ő tapasztalatukra is érdemes odafigyelni!
Köszi, hogy reagáltál. Saját képet még nem tudtam készíteni mert a próbaterembe egyszerűen nem volt időm kijutni. Ezt mielőbb pótolom. A neten csak ezt az egy képet találtam, de ezen a hangszóróból nem sok látszik. Tudom, hogy ez a Farfisa nem nagy eresztés, de azért elmegy. Nem sok készült belőle állítólag. Nekem csak egy L-122 londoni Hammondom van, ahhoz használom. Amíg nem ment el alukálni a magas nyomó, addig teljesen meg voltam elégedve. http://www.nmia.com/~vrbass/vibratone/Farfisa__RSC180_I.jpg
Bíztam benne, hogy sértődés nélkül marad a megjegyzésem! Nem akartam sem leócsárolni az egyébként jó hangú Hammondodat. Az illetőt sem szeretném minősíteni, csak pozitív módon! Minden esetre azt gondolom, hogy jogában állt, -és lehetősége volt egy általa jobbnak vélt hangszeren a saját elképzelését lejátszani- miért ne tette volna? Mindenkinek meg van a stílusa, és minden stílusnak meg van a hangszere. Marián Vargát L143-ason kell játszani, mert azon szól jól, autentikusan. Jimmy Hendrix-et Fender super strat-on, Led Zeppelint Gibsonon kell hitelesen játszani. Szerintem minden zenész a "hangját" keresi, és az ahhoz tartozó hangszert. Neked egy kifogástalan Hammondod van, csak "másképp" szól, nem rosszul!!!
Én ismerek valakit, aki nagyon szereti az L-143-asát , nem mondanám, hogy igénytelen, amiért pár perc játék után nem ül át egy B3 -ra. Az ízlésre nincs magyarázat, mindenki másképpen éli meg. Ha Marián Vargát és munkásságát nézzük például, érdekes következtetésekre juthatunk. Ő is szeret egy bizonyos hangzásvilágot és ehhez legalább 4 különféle Hammondot használt eddig. Nyilván sok más példa is van, én semmiképpen sem mondanám igényességnek, vagy igénytelenségnek. Aki tud és akar is játszani, annak a kifejezése bármilyen hangszeren átjön, a hallgatóságot megérinti ( pl. Kaltenecker Zsolt a Hammond fesztiválon a piroskájával ! Mekkorát játszott ! ) Akik ott voltak, tudják. Akinek nincs kifejezőereje, az pedig a legfényesebb cuccon sem érinti meg azokat, akik hallgatják. Természetesen minden muzsikáló ember törekszik arra, hogy - anyagi lehetőségeihez képest - minél márkásabb és tudásban jobb hangszere legyen, ez valóban jelentheti az "igényességet" Csak nagyon halkan jegyezném meg, hogy ezzel szemben létezik egy érzelmi kötődés is, - tudom nem ez az általános - pontosan a hangszer és tulajdonosa között. ( más műfaj, de köztudomású volt Jimmy Hendrix és a kedvenc gitárja közötti kapcsolat ) Az ember néha szeretheti a hangszerét annyira, hogy nem vágyik másra, és azzal akar zenélni akár kizárólagosan is. Ismerek ilyen embert. Ezt nem nevezném igénytelenségnek, de mindenkinek szíve joga, annak is tartani.
"A falaci tulajdonosával (apósommal) majd egyeztetetek... lehet, hogy 122-esítjük valamelyiket, vagy mindkettőt... Az idő (no meg a pénz) eldönti. Apósom más hangszerekkel is játszik, lehet, hogy kell neki a stationary csatorna."
A 122-esítés elég drága dolog, és max csak 60W-os lesz darabja. Lenne egy másik alternatíva, ami a két ládát közösen hajtaná meg 100V-os rendszerben valamivel több mint 100W-on kellene osztozniuk. Impedancia, és teljesítményt a 100V-os trafó intézné. Csak a szűrést kellene a hangszóró elé bekötni.
Csak ötletként említeném meg, hogy az orgona hangkimenetét egy trafóval válaszd le a hangfaltól. Nálam működött..
Fa dobrotor méretezést már kerestem a neten, de nem találtam. Valaki látott már ilyet valahol? Vagy olcsóbb/egyszerűbb venni egy fa dobrotort? (Nem nagyon láttam ilyen külön ebay-en...)
Te is segítettél, nagyon sokat néztem Hollandiát is... valamint te hívtad fel a figyelmemet, hogy gondoljam át a H100 modellt... Na, így lett belőle E100 :-)
Tectube!
A falaci tulajdonosával (apósommal) majd egyeztetetek... lehet, hogy 122-esítjük valamelyiket, vagy mindkettőt... Az idő (no meg a pénz) eldönti. Apósom más hangszerekkel is játszik, lehet, hogy kell neki a stationary csatorna.
qqberci!
Brumm ügyben nyomozok... Lehet, hogy a tápot kell először megcsinálni (valami újféle kondik vannak beletéve, de azt nem szedtem szét). Esetleg az is csinálhat brummot, hogy valamelyik előző tulaj minden erősítőházat összekötözgetett egymással (még a drawbarok matching trafóinak a házát is), sőt, a hangszórómágnesekre is tekert rézdrótot árnyékolásnak... A hangszórókról már leszedtem, a többi még bent van... Na, ott is tud tekeregni az áram :-)
Az igaz hogy más a két cucc méretileg, de a DB ugyanúgy van 1 és 2 manuálosban ahogy tudjuk, és a kis doboz hangja szinte mindenben azonos a nagy tesókéval, a paraméterezések szűkített mivolta kivételével. Én ugyan 1 szót sem értek németül, de a hanganyag némi támaszpontnak jó. Persze nincs olyan szemmel készítve akár pl. Misi tesztjei. Valószínű hogy az itt és otthon évek alatt szerzett tapasztalatok már kiművelt hammond értőkké tették azokat akik részletekbe menően szőrszálhasogatásig tudják analizálni a klónokat az eredetihez képest. Én azonban még mindig szívesebben bíznám magam egy célhardveres gyári tervezésű dologra, mint egy bizonytalan PC bázisú, fagyásra mindig kész öszvérre, de ezt csak az informatika néha bántóan bosszantó tapasztalataiból fogalmazom meg.
"3db F helyett csak egy szól" ezt nem teljesen értem! (?)
Ha már a torzítóról szó esett és nem rettenünk meg hogy külső eszközzel javítsuk az orgona hangját (lásd falaci) talán ez is jótékonyan orvosolható ezzel a pedállal, amiről aztán kevés szó esett végülis... De ha azt nézzük akkor már megint mennek a 10-100 ezrek és kezd inmobilisabbá válni az eszköz is, mint ha valaki egy jó beállítással megbarátkozik inkább a belső szimulációkkal. Nem tudom ez %-osan mennyivel jelent kevesebbet, szerintem a kiegészítőkre fordított összeg és a kapott hangzásjavulás nem biztos hogy egálban van. Ha meg arról van szó, akkor 100 szónak is az a vége, hogy a rendes vasat semmi klón nem fogja pótolni még külső laci stb esetén sem. Aki erre igényes nem áll meg egy original B3-ig vagy társaiig.
Helló-Halló mindenkinek! Elkelne egy kis szakértő segítség. Nos: A Farfisa mosógépemben elszállt a magas 6"-os hangszoró. Azt beszélik,hogy ez gyakran fog előfordulni. Szerintetek milyen nyomót lenne érdemes bele tenni, ami bírja is , meg azért lehet kapartatni is? Kösz és hajrá Hammond!
Nagyon igényes bemutatók, kíváló zenei aláfestéssel. Persze egy kis 10 éves olcsó modul nem hasonlítható össze egy mai kétmanuálos zászlóshajóval. A kettőnek nem ugyanaz a célközönsége márcsak az ára miatt sem. Közelebb állna a két kütyü, ha a DB5-öt vették volna górcső alá. Persze a 8-10 év fejlesztési időkülönbség akkor is megmutatkozik.
A DB-k egyébként vastag hangú, kellemes eszközök.
A CONTRA észrevételek eléggé a helyén vannak, de programozással csökkenthetők:
Az EQ-kat érdemes a 0-tól kiemelni. A Key Clicket is valamelyest. Ettől harapósabb lesz.
A Percussion nem szerkeszthető és túl rövid, igaz, ezért a hosszabb lecsengést használtam rövidként. Arra jó.
A Rotaryban a gyors eiert, vagyis tojásos. Jó német kifejezés :-) A gyors sebesség kis csökkentésével és az EQ-val némileg kellemesebbé tehető.
A vibrátója sajnos olyan, amilyen. Az Achilles pont és nem a G! Ez sok zenében, stílusban gyakran mellőzhető is.
A tozítója kíváló.
A nyugodt, vastag hang finom zenékhez nagyon passzol. Posaune-féle videómban kíválóan teljesít.
A C2 egyértelműen sokkal jobb, meg drágább. A torzítója rossz, effektje annak sem jó, tönkreteszi az alap dögös száraz soundot, de akinek ilyen összejön, csak megengedhet legalább egy olcsó <100e ft lezlit. Ahogy egy el.gitár is elképzelhetetlen alap nélkül, a Hammond műfajban az orgona sem.
Kérdés hogy mi szól mellette egy nagyjából ugyanannyiba kerülő Hamichorddal szemben?
Eleddig minden digitáls elvérzett az egyidejű, azonos hangok mexólaltatása során. Pl 3db F helyett csak egy szól. A harmóniákban vékonyodik a hangja az igazihoz képest ahogy növexik a kihúzott drawbaroxáma. Kíváncsi vagyok mikorra küszöbölik ki ezt a galibát? Vagy egyáltalán még észre sem vették?!
Még egy segítség a brumm-vadászathoz: bármely csõ rácslevezetõje büntetlenül rövidrezárható. Ekkor a vezérlõjel megszûnik. Ha hátulról elõre haladva rövidrezárogatod a rácslevezetõeket, akkor lesz egy olyan fokozat, ahol a hasznos jel megszûnik, a brumm viszont marad. Ez a hibás...
Mindez persze csak akkor igaz, ha a tápegység rendben van. Gyakori még, hogy valamelyik egyenirányító csövet félvezetõre cserélik, de ennek beépítése nem korrekt és ez olyan tüskéket okoz, ami brumm-szerû zajt eredményez.
Aki még nem ismerné e modult, haverom most talált egy tesztelős oldalt hangzóanyag melléklettel ahol kivesézik. Németesek előnyben! A teszt alapján a világot nem váltja meg, kérdés hogy árkategóriájában mi az ami lekörözi.
A Rotosonic-ot azért találták ki hogy kétcsatornás lehessen a lezli.
Közös statikus basszusra kétutas doppler egyszer ill egy középmagas az orgonán kívüli hangokhoz.
Ügyesen feljavítottad az összeállítást, szemmel láthatólag jól kiigazodsz bennük.
Ha a lezlik funkciója csak az E100 hallhatóvá tétele, inkább javasolnám a rendes dobrotorosítást. A fa dobrotoron kívül szinte minden a 722-ben rendelkezésedre áll: (alsó-felső csapágyak, tengely, keresztpánt, motor, gömbszíj, tárcsa)
A későbbiekben egy 22H erősítő és egy crossover betolásával 122-essé varázsolható!
Sajnálom, hogy érdemben nem tudtam segíteni többet. Szerintem csúszóérintkezőt itt biztosan tudsz rendelni a lezlihez. Csak még egy jó tanács: a rotosonic dobot fenekeld be teljesen egy farostlemezzel, hogy a reflex nyíláson ne tudjon beszellenteni a nagy mélynyomó! Ettől javulnak majd a mélyei a hangfalnak.
Üdv. M.
Ui. Majd kotrok képet, hogy hogyan kell megcsinálni.