Nem igazán értek még a dolgokhoz. Mert a vezérlése valami extra trükkös? Jelenlegi elképzelésem szerint:
Kell neki gázolaj, amihez vennem kellene egy webasto pumpát olyan 10e körül látom 12V tápellátásnak Test van neki egy külső hőmérője (valamilyen termisztor) +5c alatt indítja a kazánt méri a kimenő vízhőmérsékletet +60 vagy +70c-nál lekapcsol méri a kipufogó gáz hőmérsékletét + gondolom kellene neki egy vezérlőszál. vagy itt van valamilyen spéci digitális valami:
Ezt a BMW kályhát max egy bmw klímavezérlő együttes beszerelésével fogod tudni működésre bírni, ezt semmi más nem fogja neked elindítani. ...mint általában a bmw kályhákat. A többi kérdésed innentől okafogyott. Főleg amit a külön fűtőradiátorról irtál, mert az tényleg láma kérdés volt.. :-)
Még mindig állófűtéseket nézegetek. Azt szeretném megtudni, hogy mi a különbség a D4WS és a Hydronic D4W S FL típusok között. Az utóbbit is be tudom szerelni a Megane II-be?
A Hydronic D4W S FL típusú kályhához könnyen lehet beszerezni kábelköteget, kipufogódobot? Mennyibe kerülnek ezek?
Szia! Tehát akkor gyári állófűtésről beszélünk! A kályha mellett található egy elektromos vízpumpa,aminek indulnia kellene amikor az órán megnyomod a fűtés gombot,ill. a beprogramozott időpontban! Ha nem megy úgy sem akkor végig kell vizsgálni az egészet,hogy mi lehet a hiba! Hosszú lenne így leírnom,hogy mik lehetnek még a problémák! Ha kell megnézem,keress privátban! Üdv: balu
Szia! A keringető víz-szivattyúja van megállva sz.tem! Így ne kapcsolgasd,mert az elektronika megunja egy idő után! A j.e.-ő ülés alatt van még egy akkumlátor? balu
Bocsi Balu csak nyaraltam!
igen a je ülés alatt van egy + aksi is!!! (kocsi alján is van egy doboz ,gondolom abban lóg az aksi)
Igazad lesz, droszi (üdv!), sajnos csak egyszerű mérőkém van.
Az szerintetek hová vezet, ha esetleg valamilyen ellenállást párhuzamosan rákötnék az izzító vezetékeire? (Csak, hogy a vezérlést "átvágja", mert ha már elkezd izzítani, akkor el is indul!) Elcseszheti a vezérlést?
Köszönöm szépen, ezek szerint egy kicsit magasabb értékű az enyém.
Azért még megpróbálom a hétvégén külön megmérni (gyenge angol tudásom szerint a leírás is úgy szól)! Nagyon kiváncsi vagyok rá, majd jelzem, mire jutottam!
Egy Webasto programmal (a verziót nem tudom) ismerős segítségével (övé a felszerelés:kábel , laptop,stb.), a diag. kivezetésre csatlakozva. A diagrammoknál a flame detector sorban mutatta ezeket az ellenállás mértékeket.
Én ezt találtam: Glow Plug/Flame Sensor Resistance Check When testing the glow plug/flame sensor with a digital multimeter, the following readings should be obtained: Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 ohm Test current: < 5 mA
Még egy kis adalék tegnapi kérésemhez: a tesztelés közben próbaizzításkor az ellenállás (flame detector) eléggé érdekesen változott: hol felment akár 1,2 Ohmra, hol csak 0,7-,8 között volt max.( a teszter szerint)
Ha véletlenül mégis elindult, akkor is más-más ellenállás mellet: hol elég volt 0,54 Ohm is, hol meg 0,45-nél sem indult.
Lehet, hogy mégis az izzító szarakodik?
Tudja valaki, hogy mennyi lenne a gyári ellenállása?
Segítségetek, ötleteiteket várom és előre is köszönöm!!!
Etanol után érdeklődnék én is. Tankoltam az autóba, igaz csak felesbe, akkor ment is a kályha. Most az utóbbi 3 reggel nem indult el. Indult a ventilátor, de nem gyuladt be. Ez kb. 6 fokban. Délután már jó id volt, akkor szépen duruzsolt, mint ha soha semmi baja sem lett volna. Hallottam, hogy az etanol hidegben sokkal kényesebb, előfordulhat, hogy csak ennyi baja van a kályhának?? Az etanol ugye tísztít is, bár gondolom az nem lehetséges, hogy reggel eldugul, mire megmelegszik az idő, addigra pedig kitisztulna a rendszer.
Régen írtam már ide, de a rédi dbw46-tal nem is volt sok gondom :-)!
Ez már a múlt, most egy termo top Z/C-vel lenne bajom, látom,sajna nem vagyok egyedül!
A hiba: indításkor teljes fordulaton felbőg a légventi, csinálja pár percig oszt hibával leáll.
A teszter szerint Flame detectorra ír valamit (sajna a pontos szöveg nincs meg, az eleje interreg..., ha jól emlékszem).
Egyébként a teszterrel próbálva izzít, üa.-ot is ad, a venti ugye úgyis megy :-(!
Néha a próbaizzítások után kegyesen elindul, jó esetben még 5-6 alkalommal rendesen üzemel, aztán újra csak szellőztet.
Próbáltuk az izzítót, vezérlést cserélni (másik használt, de asztalon működő kályhából), de a hiba csak nem tünt el. (Előfordulhat, hogy a donor is rossz lehetett?!)
Köszönöm a válaszokat, délután folyamán szétszedtem a Top Z/C-met és az égőkosarából sikerült egy pár kokszos darabot kiszedni. Az izzító mellett volt felgyűlve. Miután kiszedtem az izzótót, akkor láttam, hogy az tök tiszta volt. Gondolom mikor még működött, akkor öntisztult. Holnap lepróbálom tesztelni.
Szia! Nem is nekem kellene ez a "félresikerült" valami,hanem az egyik kuncsaftomnak! A napokban 7,azaz 7db-ot javítottam volna,és a hét db-ból 3-at tudtam talpra állítani! Ez a széria a kályhák csődje!!! Ezzel nem akarom itt a tisztelt fórumtárs boltját rontani,de sajnos ezekkel ez a helyzet!(egyébként az említett ár barátságos,így ahogy a fotókon szerepel!) A szívem szerint mást tennék a helyükre,de a szoftver része össze van tanítva a klímavezérlővel,és sajna nem igazán helyettesíthető mással!
Izzítógyertyát miért nem tudtad letesztelni, valami táppal megtáplálod hogy izzít-e, bár hogy őszinte legyek nemtom hogy a direkt 12V-al bölcs dolog lenne-e. Egy áramkorlátozott táppal nyugodtan nekieshetsz (beállítasz neki 2-3 A-t), ha nem az izzító a rossz, akkor elég utána elkezdeni aggódni :-)
Nem lehet felülírni, mert "hardverileg" sem alkalmas rá. Kell hozzá csinálni egy egyszerű keringető meghajtót (mondjuk relével vagy egy egyszerű elektronikával, ami a lekapcs után még egy percig még működteti a keringtetőt).
Sziasztok, egy ideje már olvasgatom a fórumot, mert én is épp beszerelni készülök egy Webasto Thermo Top Z/C-t a dízel Multiplámba. A kályha már meg is van egy ilyennel gyárilag szerelt hasonló típusú donorból, és az is kiderült, hogy működik.
A nehézség annyi, hogy ez eredetileg csak kiegészítő fűtésként ment és a diag szerint nem tudja vezérelni a szivattyút, mert valami butított szoftvere van csak (ha jól tudom, a szivattyúnál az a lényeges, hogy késleltetve kapcsoljon ki, ne a kályhával egyszerre). A kérdésem az, hogy felül lehet-e írni esetleg a gyári vezérlőszoftvert, vagy van-e erre valamilyen más áthidaló megoldás?
én is pont ezzel a problémával kűzdök, hogy nem akar működni a kályha. Külön-külön én is letesztelgettem a részegységeket, minden jól működött, bár az izzítót nem tudtam letesztelni, úgy tudom ott 0,3 körül kell lenni az ellenállásnak.
Rárakattam webasto teszterre, ott kiírta, hogy GLOW PIN FAULT, tehát reménykedem benne, hogy nem a vezérlőegysége a rossz. Nálam is indítja a szellőztetést, vízpumpát, de sajna már az üzemanyagpumpa nem üzemel. Bízom benne, hogy mivel nem érzékeli, vagy hibásnak érzékeli az izzítót, ezért már letiltja a pumpát.
Balu.maci szted valós lehet ez a feltételezésem! Ha a vezérlője a hibás, azt lehet javítani?