Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

krisztian98 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 3962
Nem igazán értek még a dolgokhoz. Mert a vezérlése valami extra trükkös? Jelenlegi elképzelésem szerint:

Kell neki gázolaj, amihez vennem kellene egy webasto pumpát olyan 10e körül látom
12V tápellátásnak
Test
van neki egy külső hőmérője (valamilyen termisztor) +5c alatt indítja a kazánt
méri a kimenő vízhőmérsékletet +60 vagy +70c-nál lekapcsol
méri a kipufogó gáz hőmérsékletét
+ gondolom kellene neki egy vezérlőszál. vagy itt van valamilyen spéci digitális valami:

Köszi:
Krisztián
Előzmény: grandegabo (3961)
grandegabo Creative Commons License 2010.09.26 0 0 3961
Ezt a BMW kályhát max egy bmw klímavezérlő együttes beszerelésével fogod tudni működésre bírni, ezt semmi más nem fogja neked elindítani. ...mint általában a bmw kályhákat.
A többi kérdésed innentől okafogyott. Főleg amit a külön fűtőradiátorról irtál, mert az tényleg láma kérdés volt.. :-)
Előzmény: krisztian98 (3960)
krisztian98 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 3960
Sziasztok,

Gondolkozok 1 állófűtésen. Kocsi Peugeot Partner 2002-es 2.0Hdi.
A következő megvásárlásán gondolkozok:

http://www.autoalkatresz.hu/auto-klima_allofutes/allofutes_egyben/bmw_e39_webasto_thermo_top_z-202454

link

Az lenne a kérdésem, hogy ezen kívül mit kellene beszereznem?
Külön üzemanyag pumpát kellene vennem?
Ha igen, akkor azt hova kellene bekötni?

A kipufogóra a tompító az csak 2eft azt vennék.

A radiátort ennél a kocsinál hova lehet szerelni? Nem tudom, hogy a motor és a tűzfal közzé beférne-e.

A helyszínen hogyan tudnám beindítani a motort, oda is kellene pumpa?

Egyenlőre ennyi. Bocs a láma kérdésekért.

Krisztián
Don Cuba Creative Commons License 2010.09.26 0 0 3959
Szia!
Jó kérdés! Milyen árban vannak?
(jöhet privátban is)
Köszönöm!
Előzmény: balu.maci104 (3957)
stevemegane Creative Commons License 2010.09.26 0 0 3958
Sziasztok!

Még mindig állófűtéseket nézegetek.
Azt szeretném megtudni, hogy mi a különbség a D4WS és a Hydronic D4W S FL típusok között.
Az utóbbit is be tudom szerelni a Megane II-be?

A Hydronic D4W S FL típusú kályhához könnyen lehet beszerezni kábelköteget, kipufogódobot?
Mennyibe kerülnek ezek?

Köszi.
balu.maci104 Creative Commons License 2010.09.25 0 0 3957
Szia!
Új kellene vagy használt?
Van mindegyik!
Előzmény: Don Cuba (3954)
balu.maci104 Creative Commons License 2010.09.25 0 0 3956
Szia!
Tehát akkor gyári állófűtésről beszélünk!
A kályha mellett található egy elektromos vízpumpa,aminek indulnia kellene amikor az órán megnyomod a fűtés gombot,ill. a beprogramozott időpontban!
Ha nem megy úgy sem akkor végig kell vizsgálni az egészet,hogy mi lehet a hiba!
Hosszú lenne így leírnom,hogy mik lehetnek még a problémák!
Ha kell megnézem,keress privátban!
Üdv: balu
Előzmény: lemonlemon (3955)
lemonlemon Creative Commons License 2010.09.24 0 0 3955
Szia!
A keringető víz-szivattyúja van megállva sz.tem! Így ne kapcsolgasd,mert az elektronika megunja egy idő után!
A j.e.-ő ülés alatt van még egy akkumlátor?
balu

Bocsi Balu csak nyaraltam!

igen a je ülés alatt van egy + aksi is!!! (kocsi alján is van egy doboz ,gondolom abban lóg az aksi)
Előzmény: balu.maci104 (3851)
Don Cuba Creative Commons License 2010.09.24 0 0 3954
Tiszteletem!
Érdeklődnék,hogy nem-e tud valaki,egy BBW46-hoz kipufogódobot?
Új,vagy jó állapotú bontott érdekelene!
Előre is köszöntem!
bubciw123 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 3953

Igazad lesz, droszi (üdv!), sajnos csak egyszerű mérőkém van.

Az szerintetek hová vezet, ha esetleg valamilyen ellenállást párhuzamosan rákötnék az izzító vezetékeire? (Csak, hogy a vezérlést "átvágja", mert ha már elkezd izzítani, akkor el is indul!) Elcseszheti a vezérlést?

Előzmény: Törölt nick (3952)
Bunkó585 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 3951
Bocsi, szóval 25 fokon, kell lennie a megadott ellenállás értékek között.
Sok sikert
Előzmény: bubciw123 (3950)
bubciw123 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 3950

Köszönöm szépen, ezek szerint egy kicsit magasabb értékű az enyém.

Azért még megpróbálom a hétvégén külön megmérni (gyenge angol tudásom szerint a leírás is úgy szól)! Nagyon kiváncsi vagyok rá, majd jelzem, mire jutottam!

Még egyszer köszi!

Előzmény: Bunkó585 (3948)
bubciw123 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 3949
Egy Webasto programmal (a verziót nem tudom) ismerős segítségével (övé a felszerelés:kábel , laptop,stb.), a diag. kivezetésre csatlakozva. A diagrammoknál a flame detector sorban mutatta ezeket az ellenállás mértékeket.
Előzmény: grandegabo (3947)
Bunkó585 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 3948
Én ezt találtam:
Glow Plug/Flame Sensor Resistance Check
When testing the glow plug/flame sensor with a digital
multimeter, the following readings should be obtained:
Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 ohm
Test current: < 5 mA

Előzmény: bubciw123 (3946)
grandegabo Creative Commons License 2010.09.23 0 0 3947
Milyen teszterrel mértél ilyen tized ohm-okat?
Előzmény: bubciw123 (3946)
bubciw123 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 3946

Sziasztok!

 

Még egy kis adalék tegnapi kérésemhez: a tesztelés közben próbaizzításkor az ellenállás (flame detector) eléggé érdekesen változott: hol felment akár 1,2 Ohmra, hol csak 0,7-,8 között volt max.( a teszter szerint)

Ha véletlenül mégis elindult, akkor is más-más ellenállás mellet: hol elég volt 0,54 Ohm is, hol meg 0,45-nél sem indult. 

Lehet, hogy mégis az izzító szarakodik?

Tudja valaki, hogy mennyi lenne a gyári ellenállása?

Segítségetek, ötleteiteket várom és előre is köszönöm!!!

Előzmény: bubciw123 (3944)
Bunkó585 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 3945
Sziasztok!

Etanol után érdeklődnék én is. Tankoltam az autóba, igaz csak felesbe, akkor ment is a kályha. Most az utóbbi 3 reggel nem indult el. Indult a ventilátor, de nem gyuladt be. Ez kb. 6 fokban. Délután már jó id volt, akkor szépen duruzsolt, mint ha soha semmi baja sem lett volna.
Hallottam, hogy az etanol hidegben sokkal kényesebb, előfordulhat, hogy csak ennyi baja van a kályhának??
Az etanol ugye tísztít is, bár gondolom az nem lehetséges, hogy reggel eldugul, mire megmelegszik az idő, addigra pedig kitisztulna a rendszer.

Egyébként egy Webasto Bw50-es kályha.

Köszi előre is minenki segítségét.

Előzmény: pet520 (3835)
bubciw123 Creative Commons License 2010.09.22 0 0 3944

Sziasztok!

 

Régen írtam már ide, de a rédi dbw46-tal nem is volt sok gondom :-)!

Ez már a múlt, most egy termo top Z/C-vel lenne bajom, látom,sajna nem vagyok egyedül!

 

A hiba: indításkor teljes fordulaton felbőg a légventi, csinálja pár percig oszt hibával leáll.

A teszter szerint Flame detectorra ír valamit (sajna a pontos szöveg nincs meg, az eleje interreg..., ha jól emlékszem).

Egyébként a teszterrel próbálva izzít, üa.-ot is ad, a venti ugye úgyis megy :-(!

Néha a próbaizzítások után kegyesen elindul, jó esetben még 5-6 alkalommal rendesen üzemel, aztán újra csak szellőztet.

Próbáltuk az izzítót, vezérlést cserélni (másik használt, de asztalon működő kályhából), de a hiba csak nem tünt el. (Előfordulhat, hogy a donor is rossz lehetett?!)  

Lenne valakinek valami ötlete?

Csubakkka Creative Commons License 2010.09.22 0 0 3943
Nagyon köszi, keresni foglak szerintem, mert sajnos az elektronikához tök süket vagyok... :(
Előzmény: grandegabo (3941)
grandegabo Creative Commons License 2010.09.22 0 0 3942
..de ha neked nem megy az áramkör építgetés,  keress mailben nyugodtan..
Előzmény: Csubakkka (3940)
grandegabo Creative Commons License 2010.09.22 0 0 3941
Ha adok egy kapcsolási rajzot egy egyszerű tranzisztoros késleltetőhöz, meg tudod csinálni? Egy FET és egy kondi kell hozzá..
Előzmény: Csubakkka (3940)
Csubakkka Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3940
Köszi a gyors választ!
Abban tudsz esetleg tanácsot adni, hogy milyen relé vagy elektronika kell ehhez és az hogyan szerezhető be?
Előzmény: grandegabo (3934)
lali00280 Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3939
Köszönöm a válaszokat, délután folyamán szétszedtem a Top Z/C-met és az égőkosarából sikerült egy pár kokszos darabot kiszedni. Az izzító mellett volt felgyűlve. Miután kiszedtem az izzótót, akkor láttam, hogy az tök tiszta volt. Gondolom mikor még működött, akkor öntisztult.
Holnap lepróbálom tesztelni.

Nyomok fel egy képet, a benne lévő kokszról:

Előzmény: grandegabo (3935)
balu.maci104 Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3938
Szia!
Köszönöm! Az ár elfogadható,ha nem találok a közelemben egyet sem,akkor jelentkezni fogok!
Üdv: balu
Előzmény: Klinker-sas (3926)
balu.maci104 Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3937
Szia!
Nem is nekem kellene ez a "félresikerült" valami,hanem az egyik kuncsaftomnak!
A napokban 7,azaz 7db-ot javítottam volna,és a hét db-ból 3-at tudtam talpra állítani!
Ez a széria a kályhák csődje!!!
Ezzel nem akarom itt a tisztelt fórumtárs boltját rontani,de sajnos ezekkel ez a helyzet!(egyébként az említett ár barátságos,így ahogy a fotókon szerepel!)
A szívem szerint mást tennék a helyükre,de a szoftver része össze van tanítva a klímavezérlővel,és sajna nem igazán helyettesíthető mással!
Előzmény: grandegabo (3927)
kazi30 Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3936
Ki lehet próbálni 12V-al, csak nem kell rajtahagyni sokáig. Amint meglátod, hogy kezd felizzani, le kell venni róla a tápot.
Előzmény: grandegabo (3935)
grandegabo Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3935
Izzítógyertyát miért nem tudtad letesztelni, valami táppal megtáplálod hogy izzít-e, bár hogy őszinte legyek nemtom hogy a direkt 12V-al bölcs dolog lenne-e.
Egy áramkorlátozott táppal nyugodtan nekieshetsz (beállítasz neki 2-3 A-t), ha nem az izzító a rossz, akkor elég utána elkezdeni aggódni :-)
Előzmény: lali00280 (3932)
grandegabo Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3934
Nem lehet felülírni, mert "hardverileg" sem alkalmas rá.
Kell hozzá csinálni egy egyszerű keringető meghajtót (mondjuk relével vagy egy egyszerű elektronikával, ami a lekapcs után még egy percig még működteti a keringtetőt).
Előzmény: Csubakkka (3933)
Csubakkka Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3933
Sziasztok,
egy ideje már olvasgatom a fórumot, mert én is épp beszerelni készülök egy Webasto Thermo Top Z/C-t a dízel Multiplámba. A kályha már meg is van egy ilyennel gyárilag szerelt hasonló típusú donorból, és az is kiderült, hogy működik.

A nehézség annyi, hogy ez eredetileg csak kiegészítő fűtésként ment és a diag szerint nem tudja vezérelni a szivattyút, mert valami butított szoftvere van csak (ha jól tudom, a szivattyúnál az a lényeges, hogy késleltetve kapcsoljon ki, ne a kályhával egyszerre). A kérdésem az, hogy felül lehet-e írni esetleg a gyári vezérlőszoftvert, vagy van-e erre valamilyen más áthidaló megoldás?
lali00280 Creative Commons License 2010.09.21 0 0 3932
Hello,

én is pont ezzel a problémával kűzdök, hogy nem akar működni a kályha. Külön-külön én is letesztelgettem a részegységeket, minden jól működött, bár az izzítót nem tudtam letesztelni, úgy tudom ott 0,3 körül kell lenni az ellenállásnak.

Rárakattam webasto teszterre, ott kiírta, hogy GLOW PIN FAULT, tehát reménykedem benne, hogy nem a vezérlőegysége a rossz. Nálam is indítja a szellőztetést, vízpumpát, de sajna már az üzemanyagpumpa nem üzemel.
Bízom benne, hogy mivel nem érzékeli, vagy hibásnak érzékeli az izzítót, ezért már letiltja a pumpát.

Balu.maci szted valós lehet ez a feltételezésem!
Ha a vezérlője a hibás, azt lehet javítani?
Előzmény: Joc1971 (3913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!