1 kicsit off, de reagálva Geli66 egy korábbi hozzászólására.
Mivel mi is a család bővülés előtt állunk (kb. 10 nap, ezért a jelenlegi 1.95 gyerek), a babakocsivásárláshoz mindig az új autóval megyünk. Azt tapasztaltuk, hogy a csomagtartóhoz a babakocsi mérete bizony igencsak ki van centizve, érdemes előtte belepróbálni, nehogy kellemetlen meglepetés érje az embert és esetleg 1-2 családtag kiszoruljon...
De attól még vehet a család vezetni tudó tagjai számára autót orvos kedvezménnyel...
>nagon rám akartak eröltetni egy 1.4 Xsara-t, és ez nekem gyanus volt! A motorja nem ugyanaz mint a c3-nak, régebbi fejlesztés, továbbá nagyobb testü tehát lomhább, és többet fogyaszt, abból meg nem kérek!
Anyám orvos, és nincs jogosítványa! De azért még lehetünk ELV és Topic társak :)
Minden Békucira jár az orvos kedvezmény felszereltségtől függetlenül!
Hajdanán amikor vettem a békát, nagon rám akartak eröltetni egy 1.4 Xsara-t, és ez nekem gyanus volt! A motorja nem ugyanaz mint a c3-nak, régebbi fejlesztés, továbbá nagyobb testü tehát lomhább, és többet fogyaszt, abból meg nem kérek!
És azt tudjátok, hogy a Citroen-Wallisnal 10% kezdőbefizetéssel el lehet vinni a C3-ast?!
És még 100ezer Ft kedvezményt is kaptam. Még megkérdezem, hogy esetleg önkormányzati képviselőnek adnak-e még kedvezményt, hátha...
A Veresegyházi citroen szalonban simán elhajtottak, hogy nincs orvoskedvezmény mert új az auto, elmentem Szentendrére ahol megadták a 6%-ot, előtte a kereskedő felhívta a központot és ott is megerősítették hogy jár rá.Nem akartam könnyűfém felnit, de megrendeltem nála mert rendes volt. A Veresegyházi szalonról még annyit, hogy akartam kipufogóvéget venni, az eladó csak annyit mondott hogy ilyen giccsekkel nem foglalkozik. Igazi kiváló PR szakember.
Az autókatalógusban olvastam, hogy a Xsara nem hozta a várt bevételt, lehet, ez is a háttérben van! > gyorsan meg akarnak már szabadulni a kifutó példányoktól (talán)
Jé tényleg, levitték az 1.4-es Xsara árát :-) Eddig alig (230 eFt) volt olcsóbb mint az 1.6 16V, most sokkal reálisabb a különbség. Mondjuk a Xsarához inkább az 1.6-os motor kell, az 1.4-esnek sok az 1150 kg.
Amikor a Xsarat vettük (novemberben), egy vevő éppen azt boncolgatta egy eladóval, hogy miért alig drágább az egy mérettel nagyobb Xsara a C3-nél. Érvek: C3 új model, míg a Xsara ha nem is kifutó, de öregebb, C3-ra még nincsenek akciók.
Igaz. Viszont 1 érdekes adatra lehet bukkanni, ha az ember nézegeti az árlistákat:
Citroen C3 1.4 SX: 2.84M.
Citroen Xsara 1.4 X: 2.83M(!)
Citroen Xsara 1.4 SX: 3.0M(!)
Ez a Xsara nem rossz vétel, hiszen a motor ugyanaz, valamint az utóbbinál azt hiszem a felszereltség is.
alban68,
3,3 millióért meg lehet kapni egy alsó-közép német autót többnyire a legkisebb motor, alapfelszereltségű változatát. De ezt nem az 1.6 Exclusive-hoze, hanem az 1.1X-hez kéne hasonlítani, ami ugye csak 2,5 mFt.
Orvoskedvezményen kívűl még milyen kedvezmények vannak? Valahol pl. olyant olvastam, hogy diplomatáknak 5% kedvezmény. Én speciel önkormányzati képviselő vagyok, azért adnak valami kedvezményt?
Meg olyant is láttam, hogy aki az internet oldalt kinyomtatva viszi magával az kap 2%-ot.
Üdv kolléga!!!
Képzeld, az orvoskedvezményt én azért nem tudtam igénybevenni, mert a kereskedő szerint az csak az 1.4 SX-től jár... Mindenesetre látva az arcom megnyúlását, a "saját nyereségét csorbítva" azért 3%-t felajánlott, így végülis megalkudtunk...
Én szerintem a békuci (gömböc) ára (én 6%os orvos kedvezménnyel vettem)sokkal jobban jött ki mint bármely más kategória társ!
ÉS AMIT ITT MINDENKI ELFELEJTETT KÖZÖLNI:
A casco, és a kötelező, fele annyi mint egy német szekérre!
Ezen felül: Az 1.4es agregát :-)kevesebbet fogyaszt a többieknél!
És széééép az autó, akinek meg nem tetszik az kaxxa be, a lényeg hogy elégedett vagyok :-P
Ja az új házi tuning: A klincsekre rá lehet füzni mindenféle plüss figurát (nekem van benne egy béka) :-)
Fiúk!
Itt 1 kisebb vita bontakozott ki, de 3.3 körül valóban az ún. alsó-közép ("Golf") kategória járgányait lehet megkapni (Corolla, Astra, Almera, Xsara, stb...), adott esetben persze alacsonyabb felszereltséggel. A középkategória (Mondeo, Passat, Mazda6 vagy éppen a gyönyörű C5!) már 5 milla körül indul.
Egyébként én egy kissé kilógok a topictársak közül, mivel a mi C3-sunk 1.1X-s "alapmodell", és tényleg városi/női autóként funkcionál (a választás persze szerelemből történt!). Azért azt hiszem, hogy nálunk -2 felnőtt + 1.95(!) gyerek- családi autónak kicsi lenne- de ez a kérdés már messzire vezet...
Üdv
"egy normálisabban felszerelt darab áráért már lehet venni egy középkategóriás német vagy japán autót" Hát még egy alsó-közép kategóriásat sem lehet 3,5 millióért kapni, nemhogy egy középkategóriásat (Primera, Passat, Mondeo, stb. úgy 5 milliótól indul). A C3 relatíve új model, ezért az ára is magasabb, de nem kirívó. Ha a méret- és kortársaival (Polo ill. Fiesta) hasonlítod össze, akkor egyáltalán nem kiugró az ára, sőt a jól felszerelt változatok jóval olcsóbbak.
ezzel én is vitatkoznék
rendesen körülnéztem, mielött a C3 mellett döntöttem, és 3.3 milláért én sem találtam olyan középkategóriás autót, ami olyan jól felszerelt lenne, mint az C3 Exclusive.
Emellett persze nagyon tetszik külsőre, na meg 2 kisgyerekkel simán elférünk benne. Tehát a családnak megfelel. Anyagilag is pont illeszkedik az elvárásaimhoz, ennyi a max, amit ki tudok fizetni, persze én is csak részletre. Na meg imádom a dinamikus autókat, és ez pont olyan. A fogyasztás nekem mellékesebb kicsit, inkább a kényelem számít. De ha hosszútávon 10 alatt eszik, akkor már jó :)
hát tulajdonképpen igazad is van meg nem is, meg félreértettél is meg nem is :) ez egy olyan autó a mi szemünkben, ami méretben nekünk éppen elég egyetlen autónak, mégis van olyan felszerelt, hogy kifizessünk érte azt a 3,3 millió forintot - no persze részletre...
Ezzel némileg vitatkoznék. Mármint a "csak"-kal. Mi is nagyon nézegetjük a Gömböcöt, lehet, hogy az lesz, de még jó egy év, mire anyagilag is belefér talán. Szóval a szimpátiával nincs gond, de egy normálisabban felszerelt darab áráért már lehet venni egy középkategóriás német vagy japán autót. Úgyhogy szerintem akinek C3 kell, az nem azért veszi, mert nem engedhet meg magának "jobbat", hanem mert ez szerelem.
ma cserélik az olajszintmérő jeladót. Kiváncsian várom az eredményt. A szervízben azt mondták, szerintük felesleges kicserélni, mert a tervezéssel van a probléma. Azért én reménykedem.
Abszolút egyetértek az alattam szólóval, ráadásul bizony előfordul (mint nálunk is), hogy a kis autót "csak" ún. második kocsinak veszik- mégis nagyon lehet szeretni!!!
Megjelent az auto2-ben a törésteszt, és bizony (ebben sem) kell szégyenkeznünk- elég ha csak a cikkben a mellettünk szereplő Ford Fiestát nézzük...
senki sem mondta hogy mindenkinek szeretni kell ezt a kocsit, az meg sajnos trend, hogy az alsó kategóriás autók nem túl strapabíró anyagokból készülnek. akinek van pénze az vegyen nagyobb autót magának, lelke rajta, de a plebset azért nem kell bántani, mert "_csak_" egy ilyen autóra tellik "neki". ha valaki vesz egy ilyen kocsit és nem csak azért veszi, mert kell neki egy széthajtható autó, az úgyis rá fog jönni, hogy milyen érzés ha egy kocsinak lelke van, vagy az, ha pirosnál a szemben álló tesó-kocsiban vigyorog rád egy másik c3 tulaj, esetleg rád is villant, vagy milyen jól eső érzés ha az utcán egy ilyen kiskocsi után többen is megfordulnak...
egy pár hónappal ezelőtt már hozzászóltam a topichoz, ha gondoljátok nézzétek meg./nov.19/ de nem néztem meg a reakciókat, csak most.
Kiegészítésképpen:
nem kellett 3 évet várni hogy széthulljon.
egyébként megbarátkoztam a formájával.feketében és bordóban nem rossz, persze csak a HDi motor jöhetne szóba... kár hogy citroen /és ez tökéletesen jellemzi a kocsit - kényelmes,ultra design és igazi "francia autó" a szó rossz értelmében is/.de erről úgysem lehetne titeket meggyőzni...nem is próbálkozom vele. Inkább csak "mosolyogjatok" és vigyétek rendesen szervízbe a gömbőcöket!!!
Speibl hurvinyek:
akinek meg a mama-papa, barát, esetleg élettárs, netán férj(vagy feleség) 3 évente új kocsit tol a feneke alá, attól előre is: elnézést kérek :))
Fényezés: elemenként 10-15 eFt a sima, 15-20 a metál (szakszervíz lehet, hogy ennél is drágább) + a lakatosmunka (ez Nálad minimális) + a kisebb kiegészítő munkák (oldalcsíkok leszedése/felrakása, index ki-/beszerelése, és hasonlók). Kihúzni ezt az autót nem kell, az csak komoly törés után szükséges. Ha idősebb autónál több elemet is fényeznek, akkor célszerű az egész autót políroztatni, szebb lesz és egységesebb a színe, de ez ha jól sejtem Rád ez nem vonatkozik.
Mivel tél van, ezért hosszabb várakozásra számíts, mert ilyenkor több autót törnek, jobban leterheltek a fényezőműhelyek. Nekem 2 éve (szintén januárban) bő 2 hét kellett egy minimális (de 4 elemet érintő) "karcolás" eltűntetéséhez.