Skót Béka,
"rejtett jelek" helyett érdemes megkeresni az ORGA számot az autóban, ami megmondja, hogy melyik napon gyárották az autót, és nem csak azt, hogy az adott alkatrészt mikor készítették. Sajnos nem tudom, hogy a C3-ban a motortér mely részén van ez a szám, de ha látsz egy viszonylag nagy méretű, négyjegyű számot, úgy 9000-9500 körül, akkor az lesz az.
Imádom a fékét, és a kis okos ABS-ét! Jobban harap a féke, mint a régi gsimnek, pedig annak 2x hütőtt tárcsái voltak ABS-el!
Nekem még nem volt bajom vele!
Okt. hónapban vettem a békám, de a rejtett jelek szerint a kocsimat aug.ban készítették!
Nem kaptam még levelet, se hívást, mert a citroenék telefonálosak már 3x is hívtak! :)
ma a totalcarban volt interjú valamilyen citroen találkozóról, és ott beszélte a Bazsó az egyik ürgével, hogy a C3 az a Citroen, ami ismét megérdemli hogy citroennek hívják a korábbi unalmas autók után (pl saxo)
Megnéztem ezt az oldalt.
Hát a két kipuffogó az jól néz ki, de az elejét nem kellene így átalakítani. Engem pont az eredeti fogott meg, így nem tetszik annyira.
Skót Béka (C3),
"A motorja nem ugyanaz mint a C3-nak" A PSA-nak egyetlen 1.4-es benzinese van, immár vagy 20 éve, csak eleinte karburátorral, majd központi befecskendezővel szerelték, ma (kb 8 éve) hengerenkénti a befecskendezés. Minden 1.4 (avagy 1.4I) modellben ez a motor van: Saxo, C3, Xsara, Berlingo, 106, 206, Partner. A két autó (C3 1.4 és Xsara 1.4) között mindössze 1 mázsa van, azaz kb. 9 %.
1 kicsit off, de reagálva Geli66 egy korábbi hozzászólására.
Mivel mi is a család bővülés előtt állunk (kb. 10 nap, ezért a jelenlegi 1.95 gyerek), a babakocsivásárláshoz mindig az új autóval megyünk. Azt tapasztaltuk, hogy a csomagtartóhoz a babakocsi mérete bizony igencsak ki van centizve, érdemes előtte belepróbálni, nehogy kellemetlen meglepetés érje az embert és esetleg 1-2 családtag kiszoruljon...
De attól még vehet a család vezetni tudó tagjai számára autót orvos kedvezménnyel...
>nagon rám akartak eröltetni egy 1.4 Xsara-t, és ez nekem gyanus volt! A motorja nem ugyanaz mint a c3-nak, régebbi fejlesztés, továbbá nagyobb testü tehát lomhább, és többet fogyaszt, abból meg nem kérek!
Anyám orvos, és nincs jogosítványa! De azért még lehetünk ELV és Topic társak :)
Minden Békucira jár az orvos kedvezmény felszereltségtől függetlenül!
Hajdanán amikor vettem a békát, nagon rám akartak eröltetni egy 1.4 Xsara-t, és ez nekem gyanus volt! A motorja nem ugyanaz mint a c3-nak, régebbi fejlesztés, továbbá nagyobb testü tehát lomhább, és többet fogyaszt, abból meg nem kérek!
És azt tudjátok, hogy a Citroen-Wallisnal 10% kezdőbefizetéssel el lehet vinni a C3-ast?!
És még 100ezer Ft kedvezményt is kaptam. Még megkérdezem, hogy esetleg önkormányzati képviselőnek adnak-e még kedvezményt, hátha...
A Veresegyházi citroen szalonban simán elhajtottak, hogy nincs orvoskedvezmény mert új az auto, elmentem Szentendrére ahol megadták a 6%-ot, előtte a kereskedő felhívta a központot és ott is megerősítették hogy jár rá.Nem akartam könnyűfém felnit, de megrendeltem nála mert rendes volt. A Veresegyházi szalonról még annyit, hogy akartam kipufogóvéget venni, az eladó csak annyit mondott hogy ilyen giccsekkel nem foglalkozik. Igazi kiváló PR szakember.
Az autókatalógusban olvastam, hogy a Xsara nem hozta a várt bevételt, lehet, ez is a háttérben van! > gyorsan meg akarnak már szabadulni a kifutó példányoktól (talán)
Jé tényleg, levitték az 1.4-es Xsara árát :-) Eddig alig (230 eFt) volt olcsóbb mint az 1.6 16V, most sokkal reálisabb a különbség. Mondjuk a Xsarához inkább az 1.6-os motor kell, az 1.4-esnek sok az 1150 kg.
Amikor a Xsarat vettük (novemberben), egy vevő éppen azt boncolgatta egy eladóval, hogy miért alig drágább az egy mérettel nagyobb Xsara a C3-nél. Érvek: C3 új model, míg a Xsara ha nem is kifutó, de öregebb, C3-ra még nincsenek akciók.
Igaz. Viszont 1 érdekes adatra lehet bukkanni, ha az ember nézegeti az árlistákat:
Citroen C3 1.4 SX: 2.84M.
Citroen Xsara 1.4 X: 2.83M(!)
Citroen Xsara 1.4 SX: 3.0M(!)
Ez a Xsara nem rossz vétel, hiszen a motor ugyanaz, valamint az utóbbinál azt hiszem a felszereltség is.
alban68,
3,3 millióért meg lehet kapni egy alsó-közép német autót többnyire a legkisebb motor, alapfelszereltségű változatát. De ezt nem az 1.6 Exclusive-hoze, hanem az 1.1X-hez kéne hasonlítani, ami ugye csak 2,5 mFt.
Orvoskedvezményen kívűl még milyen kedvezmények vannak? Valahol pl. olyant olvastam, hogy diplomatáknak 5% kedvezmény. Én speciel önkormányzati képviselő vagyok, azért adnak valami kedvezményt?
Meg olyant is láttam, hogy aki az internet oldalt kinyomtatva viszi magával az kap 2%-ot.
Üdv kolléga!!!
Képzeld, az orvoskedvezményt én azért nem tudtam igénybevenni, mert a kereskedő szerint az csak az 1.4 SX-től jár... Mindenesetre látva az arcom megnyúlását, a "saját nyereségét csorbítva" azért 3%-t felajánlott, így végülis megalkudtunk...
Én szerintem a békuci (gömböc) ára (én 6%os orvos kedvezménnyel vettem)sokkal jobban jött ki mint bármely más kategória társ!
ÉS AMIT ITT MINDENKI ELFELEJTETT KÖZÖLNI:
A casco, és a kötelező, fele annyi mint egy német szekérre!
Ezen felül: Az 1.4es agregát :-)kevesebbet fogyaszt a többieknél!
És széééép az autó, akinek meg nem tetszik az kaxxa be, a lényeg hogy elégedett vagyok :-P
Ja az új házi tuning: A klincsekre rá lehet füzni mindenféle plüss figurát (nekem van benne egy béka) :-)
Fiúk!
Itt 1 kisebb vita bontakozott ki, de 3.3 körül valóban az ún. alsó-közép ("Golf") kategória járgányait lehet megkapni (Corolla, Astra, Almera, Xsara, stb...), adott esetben persze alacsonyabb felszereltséggel. A középkategória (Mondeo, Passat, Mazda6 vagy éppen a gyönyörű C5!) már 5 milla körül indul.
Egyébként én egy kissé kilógok a topictársak közül, mivel a mi C3-sunk 1.1X-s "alapmodell", és tényleg városi/női autóként funkcionál (a választás persze szerelemből történt!). Azért azt hiszem, hogy nálunk -2 felnőtt + 1.95(!) gyerek- családi autónak kicsi lenne- de ez a kérdés már messzire vezet...
Üdv
"egy normálisabban felszerelt darab áráért már lehet venni egy középkategóriás német vagy japán autót" Hát még egy alsó-közép kategóriásat sem lehet 3,5 millióért kapni, nemhogy egy középkategóriásat (Primera, Passat, Mondeo, stb. úgy 5 milliótól indul). A C3 relatíve új model, ezért az ára is magasabb, de nem kirívó. Ha a méret- és kortársaival (Polo ill. Fiesta) hasonlítod össze, akkor egyáltalán nem kiugró az ára, sőt a jól felszerelt változatok jóval olcsóbbak.