Kromofággal szoktam leszedni a festéket, nekem az jobban bejött, mint a hígító, ráadásul nem annyira büdös. (így is kapok a családtól, hogy megint napokig kell szellőztetni...) A drótkefét azért nem ajánlom, mert az esetleg durva karcolást ejthet a kaszniban, amit aztán lehet csiszolni. A megmaradt festéket gombostűvel piszkálom ki, majd az öntési hibákat kireszelem, végül finom csiszolópapírral átdörzsölöm. Nagyon jó a kép, ilyesmit szeretnék belőle csinálni. Egyszer a Balatonnál láttam egy kisteher DonPepés vareszt, az nagyon megfogott!:)
Eladom gyűjteményem néhány darabját. Mindegyik IXO vagy IST models (DeAgostini) és újak, bontatlanok.
-Warsawa pickup, újság nélkül: 4500.- Ft -Skoda 120, újság nélkül: 3500.- Ft (magyar retroautók, 1. kiadás) -Renault 11 turbo: 3900.- Ft -Lada 2107, újsággal: 4500.- Ft -Zil-114 újsággal: 4900.- Ft és van még egy átalakított rendőrségi Lada Niva.
Félre nem teszem őket, aki előbb fizeti az viheti. Érdeklődni: genezis01@postafiok.hu
A hígítóval nekem az a bajom, hogy olajos általában és utána azt még valahogy le kell szedni a modellről. A kromofágnál ilyen nincsen. Megszárad, áttörölgeted és festheted.
Ha a kromofággal szeded le a festéket akkor olyan lesz mint a hámló bőr ami rajta marad. Nem is kell hozzá drótkefe, hogy leszedd, egy műanyag sörtés kefe is leszedi. Pereg le ha hozzáérsz. Egyébként meg ha össze is karcolod kicsit drótkefével akkor sincsen semmi, úgyis le lesz festve.
Én is beszereztem a Tatra 613-om. Modell a lehetőségekhez képest rendben van és szerintem ékes darabja lesz a vitrinemnek. Nekem ismételten sikerült egy sérülésmentes darabot beszerezni. -Tescos újságosomnál Oroszlány - Ami viszont egyre kevésbé nyeri el a tetszésem az az , hogy a mellékelt " újság " igen csak a régi idők ideológiáját tükrözi.... , hmmmm.... Igen csak elgondolkodtató , hogy mit is képvisel ez a papíralapú , régi eszméket boncolgató kiadvány. A magam részéről azt gondolom - bár ha jól emlékszem akkor többen is kifogásoltátok a kiadvány szöveges részeit - inkább az adott típussal kellene foglalkozni kicsit részletesebben és ezen belül is több műszaki adatot kellene közzé tenni , sok sok képpel. Igazándiból pl. nekem nem derült ki , hogy mennyit is gyártottak az alatt a 21 év alatt , illetve semmit nem írnak az " új " motorról sem és még volna számos ötletem , hogy miről is olvasnék szívesen. Értem én , hogy be akarják mutatni az akkori időket ..... de kérem szépen , nagy tisztelettel ne politikai színezettel. Ugyan is aki az akkori időkben volt fiatal az tudja mi volt a politikai módi , aki meg nem az meg úgy sem tudja elképzelni. A modell legyen veletek! :-)
Egyébként a higitó is jól feloldotta csak azok a nyanvad falcokban maradt benne. Gondoltam én is a drotkefére, de egy kicsit brutálnak tartom. Nem karcolja össze?
"Mivel sikerült lemaratni? Én higitóban áztattam, a nagya lejött, de a falcokban megse indult, most meg próbálom tüvel kikaparni. Ha van valami jobb tipp szivessen fogadom."
Kromofág. Nagyobb Tescoban 2 ezer Ft. 5 perc alatt lemarja a festéket. Teleöntesz egy üres befőttesüveget, egy gemkapocsból csinálsz kampót és beleengeded a kisautót, hogy ellepje a kromofág, 5 perc múlva kiveszed, kiteszed száradni. Ha megszáradt akkor drótkefével a maradék festéket leszeded, úgy hámlik le róla mint a hámló bőr. Csak minden műanyag alkatrészt szedj le a modellről előtte, mert a kromofág se perc alatt eltünteti őket. Csak a festett fémet engedd bele a kromofágba.
Mivel sikerült lemaratni? Én higitóban áztattam, a nagya lejött, de a falcokban megse indult, most meg próbálom tüvel kikaparni. Ha van valami jobb tipp szivessen fogadom.
Mivel sikerült lemaratni? Én higitóba tettam le jött a nagy része, de a falcokból megse indult. Most megprobálom tüvel kikapirgálni. Vagy ha van jóbb szivesen fogadom.