Az én kályhám is bizonytalanul indul. Van hogy elindul elsőre, bár elég ritka, inkább másodikra szokott indulni, de volt olyan is, hogy csak harmadikra. Eddig ez volt a legrosszabb. Úgy vettem észre, hogy hidegebb időben nehezebben indul. Lehet nekem is az izzítóval van gondom??? A jelenlegi kályha BW50-es, de van egy DW50-es is, ami sajna panel hibás lett, abból áttehetem az izzítót? Vagy nem ugyanaz a kettő??
Mennyire kell hozzá szétszedni? Kellenek új tömítések is?
Ha veszek egy Eberspacher D4WSC vagy D5WSC kályhát, amihez nincs kábelköteg, akkor működni fog az egy B4WSC vagy B5WSC kályha kábelkötegével? A különböző típusok kábelkötegei ugyanazok?
Még egy kísérletet is végeztem: kevés elektronikai tudásom szerint számolgatva, ha a 0,5- 0,6 Ohm ellenállást 1 Ohmossal párh. kötöm, kb. a kívánt értéket kapom.
Nosza, egy kis teljesítményű ellenállással kipróbáltam és lőn csoda: szépen beindult.
Az ellenállás feladta, (kicsit odakozmált), de így már tuti, hogy itt a bibi.
A T.top C -nél már az izzító és a lángérzékelő ugyanaz. (Nem a jó öreg DBW 46, ahol ez két egység volt!)
A vezérlő figyeli az ellenállást, ha induláskor a megadott érték körül van, akkor elkezdi az indítási folyamatot, ha begyújtott, leveszi róla az "ampert" és csak az ellenállást figyeli tovább (melegen nagyobb- van égés).
(Bocs,ha nem pontos a leírás, biztos vannak nálam jobban hozzáértők, de talán a lényeg stimmel!)
A mérésről annyit, hogy működött 1 Ohm-os ellenálláson is, 0,2-es alapnál 1,2 mértem.
Az izzítónál meg 0,8-at, javíts ki, de szerintem ez 0,6 Ohm különbség, ami a 0,36-nak több, mint 1,5- szerese.
Az egész egy nagy kavar. Először azt hittem kiegészítő fűtésem van, mivel nincs belső vezérlőm. Itt olvastam utána, hogy ez állófűtés. Miután visszakövettem az összes vezetéket a motortérből. kiderült, van egy T90-es vevő egység a kocsiban (távirányító nincs hozzá), illetve a külső hőmérséklet jelző szál sem vezet sehova, ezt le is rövidítettem. Az itt leírtak alapján próbáltam beindítani, utána ellenőrizni a részegységeket, de semmi.
Grandegabo: mivel ez egy P38 Range Rover, sajnos az ODB kábellel sem tudok mit kezdeni, a kocsihoz speciális diagnosztikai szoftver kell. S azért hogy 1 alkalommal teszteljek, fölösleges pénzt kidobni.
Balu_maci: mennyiért nézed meg a szerkezetet, hogy halott-e, illetve mennyibe kerül egy külső hőmérséklet jeladó?
Szia Egyben vagy alkatreszekent is adod ? Engem erdekelne az egester (langcso nelkul) es a felso resz (akar szeloszteto venti nelkul) Van egy kalyham amit feljavitanak szoval a tobbi alkatresz nekem megvan. (vezerlo, izzito, szenzorok,langcso...)
Vagy tarsulok valakivel akit pont az erdekel ami engem nem.
Pár száz W-os elég, nem is kell több. A vizes némileg több áramot fogyaszt mivel működtet még egy víz keringetőt és egy utastér ventillátort is, cserébe nem csak az utastered hanem a motorod is meleg.
van egy eladó vw sharan 1,9TDI ből kivette kályhám. Eberspacher Hydronic Diesel D3WZ 23w/12V 3000W ezek vannak hozzá amik a képen. kipufogó meg tartó, stb.
Hello
Segítséget szeretnék kérni van egy 24V-os kályhám és 12V furgonba kéne beszerelni hogy lehet ezt megoldani hogy ne 2 akit kelje, pontosan nem tudom milyen teljesítményű de szerintem vagy 3KWos. Van valamilyen átalakító mert itt a neten csak pár száz W-ost találtam.
Melyik a jobb állófűtés a vizes vagy ami a levegőt fűti? Melyiknek nagyobb az áram igénye?
Köszönöm a válaszokat
Ismer valaki bármiféle hibaokot, hogy miért nem indulhat a kályhám "hidegben"? Kb 10 fok alatt nem hajlandó elindulni, megy a venti és mikor megkapja az üzemanyagot, olyan mintha nem gyulladna be, inkább csak be akarna gyulladozni, szóval valami történik, de nem az igazi. Aztán persze leáll. Ha bemelegszik a motor, azaz a kályha is meleg, akkor gond nélkül indul.
Okozhatja ezt a kályha problémája?? Vagy az üzemanyaggal lehet a gond? Háromnegyed órát már biztos járattam a kályhát, hogy kikopjon belőle a régebben beletankolt etanol. Webasto BW50-ről beszélek.
Tippnek itt van egy az ebayrol D4WSC (kar hogy pont hibas :) ) de igy latod kompletten. Ezt csak a vizkorbe kell bekotni meg egy nyomasszabalyzoval az uzemanyagrendszerbe, kell neki allando 12V meg egy szalon vezerled a ki/be kapcsolast akar egy programoraval.
Szia Nekem egy citron van ugyancsak 2.0HDi motorral allofutesem. A hdi-nel arra kell ugyelni hogy a kalyha uzemanyagszivattyuja ele kell egy nyomascsokkento is es a retur agba kell bekotni. A kabinban levo radiator ele kell bekotni a kalyhat ugy hogy egy femcsovel / gumicsovel elvezeted oda ahol van hely (pl valamelyik kerek elott) es a kalyha ele kotod be a keringetoszivattyut. En nemet ebay-rol vettem kalyhat es tartozekokat es eleg olcson jottem ki. Konnyebb volt a dolgom mert a kocsi gyarilag kiegeszitofuteses volt es csak allora kellet alakitani, igaz kozben kalyhat is csereltem mert a gyarilag beszerelt teljesen elrohadt.
Az enyemben D3WZ eberspacher kalyha van konnyu szerelni, inditani, javitani de lehet csak nekem tunik igy mert ilyenem van.
A nagyobb kocsihoz javasolnam a D5WZ-tipust vagy az SC vegut mert az mar komplett allofutes. (uzemanyagszivattyuval es keringetovel egybekotve)
A BMW kályhákat ajánlatos elkerülni. A kocsispecifikus kályhából is lehet jó állófűtést csinálni, nem mondhatom h nem. ..nekem pl. egy Webasto Thermo Top Z kályhám volt először -egy KIA-ból (PSA elektronikával) ..a legjobb vétel volt, mivel kiegészítő fűtésként közel nem ment annyit mint egy állófűtés kályha, örvendetesen kevés üzemóra volt benne..
A lényeg mielőtt megveszed, lásd működni és érdemesebb inkább komplett szettet venni, nem apránként összeszedegetni, mert rá lehet fizetni aztán..
Jó az elképzelés csak a kályha nem jó amit kinéztél. A BMW kályhák csak BMW-ben mennek mert csak a gyári környezetben a gyári vezérlőegységgel kommunikálnak.. Ezeket felejtsd el, bármilyen olcsók, valószínű hogy nem fogod tudni használni.
Kipufogó gáz hőmérsékletét nem, max a láng hőmérsékletét nézi.
Z verziónál sem kell termisztor (hacsak nem kieg fűtést akarsz) mert annak a "helyére" szokták az indítást kötni..
Ami fontos: Thermo top C -állófűtés (teljes értékű) Thermo Top Z-kiegészítő fűtés (néhány funkcióban butább, pl. nincs keringető meghajtás, nem 2 fokozatú teljesítményben, egyes Z kályhákat webasto programmal diagnosztizálni sem lehet-pl. mercedes..)