Keresés

Részletes keresés

Future 184 Creative Commons License 2022.09.26 -1 0 42995

Az Uber hamarosan becsődöl, nem tudnak majd mit kezdeni az FSD-vel.

Előzmény: DonQuijote (42992)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.09.26 -1 0 42994

Attól függ mennyire akarják, mennyi okos koponyát gyűjtenek össze, mennyire lesz jövedelmező ,és mennyire engedik nekik terjeszteni.

Előzmény: DonQuijote (42977)
mica-r Creative Commons License 2022.09.26 -1 0 42993

Fogalmad nem sok ...

Előzmény: Future 184 (42989)
DonQuijote Creative Commons License 2022.09.26 -1 0 42992

Nem neked írom, mert te láthatóan reménytelenül vallásos vagy, Gary Marcus, akit linkeltem az pont nem egy "kerékkötő", pl 2016-ban az Uber megvette az AI startupját, most meg a robust.ai-t csinálja, haladásellenes, my ass, annyit mond csak, hogy nem arra van az előre, amerre azt Musk képzeli.

Előzmény: Future 184 (42991)
Future 184 Creative Commons License 2022.09.26 -1 0 42991

Mondom még egyszer, nem a kerékkötők viszik előre a világot, nem érdekel a véleményük.

Előzmény: DonQuijote (42990)
DonQuijote Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42990

Nem tudom, hogy ez most (az egyébként szórakoztató) trollkodási munkásságod része, vagy tényleg ekkora hülye vagy, remélem az előbbi.

Előzmény: Future 184 (42989)
Future 184 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42989

Nem bizony, az érdekel, aki halad, nem a haladás ellenzők véleménye.

Előzmény: DonQuijote (42988)
DonQuijote Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42988

"egy tanulási folyamat után válik egyre jobb, és jobb vezetővé"

 

Nem olvastad el amit belinkeltem, ugye?

Előzmény: Future 184 (42987)
Future 184 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42987

Ti pörögtetek a Tesla veszteségén is évekig, meg azon ,hogy nem lehet elektromos autót nyereségesen gyártani, hiába mondtuk, hogy lehet, csak el kell érni egy kritikus méretet, amit eddig csak a Tesla ért el, most ugyan ezt játsszátok az önvezetővel, mert nem értitek, hogy nem egyik pillanatról a másikra lesz önvezető az autó, hanem ahogy az ember is, egy tanulási folyamat után válik egyre jobb, és jobb vezetővé, ma már az sincs messze, hogy jobban vezessen, mint az ember.

Előzmény: toromon36 (42985)
_Berci Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42986

Miert vagy ennyire "pofatlan"? :-(

Előzmény: DonQuijote (42982)
toromon36 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42985

Neked csak hinni. 

Előzmény: Future 184 (42984)
Future 184 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42984

El vagy tévedve, nem megmagyarázni kell, hanem megcsinálni.

Előzmény: mica-r (42979)
Future 184 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42983

Te, folyamatosan tesztelik már egy ideje, csak a vak nem látja,majd kérnek engedélyt, ha tízszer jobb lesz az átlag sofőrtől, nem kell már sokat várni rá.

Előzmény: DonQuijote (42981)
DonQuijote Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42982

"AGI lehet, hogy nem lesz  (az "tul altalanos kepesseg", ha enne, akkor a szuperintelligencia is igen gyorsan elöallna ...) 2029-re (arrol nem is volt szo "

 


Faszt nem volt szó, maga Elon mondta, lehet többet kéne olvasnod mint írnod.

Előzmény: _Berci (42980)
DonQuijote Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42981

A lőtéri kutyát sem érdekli, hogy mennyi ideig megy, majd akkor szólj, ha lekerült a Tesla weblapról, hogy "current Autopilot features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous." 

 

Egyelőre még csak engedélyt sem kértek a vezető nélküli teszteléshez.

 

Előzmény: Future 184 (42978)
_Berci Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42980

 

Ha még nem lett volna: AI kutató százezer dollárba fogadna Elon Muskkal, hogy 2029-re sem lesz általános mesterséges intelligencia (AGI) és persze FSD meg háztartási robot sem.

 

AGI lehet, hogy nem lesz  (az "tul altalanos kepesseg", ha enne, akkor a szuperintelligencia is igen gyorsan elöallna ...) 2029-re (arrol nem is volt szo ... a "technologiai szingularitas idöpontjat hoztak elöbbre ~2045-röl ~2035-re), de FSD(szerintem) biztosan lesz. Ahhoz ugyanis nem kell level 5, hanem a feladvanyok >99%-hoz böven eleg a level 4 (pl. "munkabajaras betanitas"-ara ... ami minden nap azonos). Különben is, a bennt ülök biztonsaga erdekeben mindenkeppen kell egy "diszpecser-szolgalat" is (amely szinten a level 5-t feleslegesse teszi, ha van valaki, aki "atveszi a kormanyt"(mondjuk egy ut közepen fekvö elütött szarvas miatt)).

A kedves FSD utasitasokra is reagalhat (pl. "fordulj balra 50 meter mulva", "itt kell jobbra lekanyarodni, az utkeresztezödesben a balrol a masodik savra allj ra, ... de ezt a "tanacsadast akár egy joy-stick-kel is meg lehetne valositani). Az utasitasok pedig olyan ervenyüek, mint pl. ha egy bennt ülö "utas allandoan gügyögne, tanacsokat osztana". Nem kötelezö ervenyü, csak "direktivanak/tanacsadasnak" tekintendöek (es a mindenkori közlekedesi helyzethez "dinamikusan adaptalandoak" ... amit pl. az FSD-nek mindenfelekeppen tudnia is kell).

Ha nem lesz ~2029-ben (massziv hasznalatban levö) "robotaxi-flotta, legalabb a nagyvarosokban", akkor az FSD (Musk ~2024-nem szeretne megnyitni öket), akkor teljesen felesleges lenne kijelenteni, hogy a közlekedes 1 km/mile-ra esö összköltsege egy ~8-10-es faktorral csökkenteni lehet (mondjuk atlagban ~50 cent/km-röl ~5-8 cent/km-re ... ami pedig az EV hasznalatat igy "gyakorlatilag kötelezöve" is tenne (pl. a taxikba nem kellene az ~50% összköltsegtenyezöjü soförrel szamolni (akinek "emberi kiserö"-re van szüksege, az azert olyan taxi-t is "igenyelhet") ... es A-bol B-be eleg lenne ~12-20 km-kent ~1 dollarral szamolni (az auto rendeleset, igazgatasat, szervezeset ... pedig teljesen ra lehet bizni a smartphone-ra), hiszen az auto (taxi) naponta nem ~120-140 km-t, hanem atlagban (naponta ~15-18 ora alatt es varosban) ~500-600 km-t tenne/tehetne meg (aminek pl. a ~60-70%-a lenne fizetös). Evente az pedig (~220 munkanap) ~120 000-140 000 km lenne (ami kb. egy "profi-teherauto-soför atlagos" km/mile-teljesitmenye).

(A specialis AI sokkal "kevesebb", mint az AGI, (es csak specialis esetekben hsznalhato), de sok helyen megis sikeres. Mar vannak pl. alkalmazasok, ahol a börön levö problemakat (pl. fekete melanom) egy AI jobban meg tudja taksalni, mint egy ember-börgyogyasz (allitolag az emberalapu felismeres sikere ~70%, mig az automatikus felismeres sikere mar ~83%-körül jar ... es ez egyre csak növekszik ... mig az "ember-börgyogyasz"-e pedig nem. Nem kell tenni mast, mint a felvetelt el kell küldeni egy bizonyos cimre ... ~25 dollar utan jön a valasz).

)

Sorry, nem tudtam abbahagyni ... :-)

Előzmény: DonQuijote (42977)
mica-r Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42979

Ez felettébb tudományos magyarázat :-)

Előzmény: Future 184 (42978)
Future 184 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42978

Ha bukni akar, csak tegye, már napokig vezet az autó beavatkozás nélkül, korábban negyed óra sem jött össze.

Előzmény: DonQuijote (42977)
DonQuijote Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42977

Ha még nem lett volna: AI kutató százezer dollárba fogadna Elon Muskkal, hogy 2029-re sem lesz általános mesterséges intelligencia (AGI) és persze FSD meg háztartási robot sem.

https://garymarcus.substack.com/p/dear-elon-musk-here-are-five-things

FRANKYE Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42976

5 és 6 között átlagban.

Ha valaki sokat autópályázik akkor több,  7 körül. Ha csak város, külváros , országút akkor 5 alatt. 

Nyilván kreszt nagyjából betartva, normális stílusban. 

Előzmény: JGab (42975)
JGab Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42975

Mennyit fogyaszt ez a HEV Mondeo úgy nagy átlagban? Ismerősnek ajánlanám.

Előzmény: FRANKYE (42974)
FRANKYE Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 42974

Így kell a fórumot kinyírni. :)

Előzmény: FRANKYE (42973)
FRANKYE Creative Commons License 2022.09.23 -1 1 42973

Amúgy ennyi az egész "váltó" (P3). 

Balra Mg1 jobbra Mg2 és ahol az ujjam van a fogaskerék egy közönséges differenciálműhöz kapcsolódik. FIX tengely körül forognak a fogaskereket, örökélet és egy nap az élettartamuk. :) 

 

A jobboldali bolygókerekes rendszer csak nyomatékot növel, fix az áttétele. Az erősebb Lexusokban az egy kétfokozatú sebességváltó/nyomatékváltó is. A baloldali maga az e-CVT.  

 

FRANKYE Creative Commons License 2022.09.23 -1 0 42972
Előzmény: FRANKYE (42971)
FRANKYE Creative Commons License 2022.09.23 -1 0 42971

Nagyjából jó amit írtál. :)

 

"hátramenetbe a kisebbik motor megváltoztatja a forgásirányát. " 

A nagyobbik motor hajt hátrafele és Mg2-nek hívják az a "hátsó " motor.

Amúgy a kisebb motor Mg1 menetközben is változtatja a forgásirányt a jármű sebessége és az ICE fordulatszámának függvényében. Itt egy interaktív ábra megnézheted. Win 10, Chrome alatt fut rendesen

 

"Ennél az átlagnál hibrid nélkül kb. 10-11 liter fogyasztana a kocsi, mert elég nagy batár. "

Ez sem igaz, van egy turbós benzines autóm 1600kg-os  8-8,5 liter üzemanyaggal megcsinálja ezt

Előzmény: sr1 (42969)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.09.23 -1 0 42970

Jónak tűnő műszaki megoldás.

Előzmény: sr1 (42969)
sr1 Creative Commons License 2022.09.23 -1 1 42969

Ja, e-CVT. Okos megoldás. Cserélj olajat a váltóban 50-60e kilométereként.  A villanymotorok melegednek és az olaj hűti őket. 

Ezt a rendszert vagy az Aisin-Wagner vagy a ZF gyártja. Nem hiszem, hogy ez az egységet a szakszervízben szétszedi valaki és megjavítja. És csak az olaj elhasználodása miatt romolhat el.     

 

A váltójában be van építve két villanymotor, amire rá van kötve két bolygóházas egység. Ennyi, nincs semmiféle elektronikus kuplung a bolygóházaknál, hátramenetbe a kisebbik motor megváltoztatja a forgásirányát. 

 

A nagyobbik motor rásegít a hajtásra és a kisebbik a nyomatékváltó szerepét veszi át.

Atkinson rendszerű, 2 literes soros szívó benzinmotor, 1800-3000 fordulaton optimális a fogyasztása, ha állandó sebeséggel haladsz, a motor kicsivel több teljesítményt termel (vagyis pl. nem 2000 fordulaton pörgeti a motort, hanem pl. 2500-on) , mind amennyire szüksége van a hajtásnak és folyamatosan tölti az akkut. Így gyorsításnál mindig rásegít a nagyobbik villanymotor.    

Ennél az átlagnál hibrid nélkül kb. 10-11 liter fogyasztana a kocsi, mert elég nagy batár. 

 

 

 

 

 

 

    

Előzmény: FRANKYE (42968)
FRANKYE Creative Commons License 2022.09.22 -1 0 42968

Van egy Debrecen-Budapest : Itt 130Km/h körül mentem a pályán végig itt már 22,4 kWh/100km a fogyasztás klímával és szembe szélben, normál esetben 7 l/100km lett volna az   út fogyasztása .

 

Az utolsó ábrán a sebesség vs. akku töltöttség látszik . A legkisebb töltöttség 42% a legnagyobb 64%

A Toyota rendszerű FHEV-ek 50% +/- 20% körül tartják az akku töltöttségét.

Egyébként Mondeo kombi FHEV-ról van szó.

 

 

 

Előzmény: sr1 (42967)
sr1 Creative Commons License 2022.09.22 -1 0 42967

leközelebb linkelj be egy 500km-es utazást. 

Előzmény: FRANKYE (42966)
FRANKYE Creative Commons License 2022.09.22 -1 0 42966

Itt a részletes leírás, egy másik táblázatban van:  46x állt le és indult be az ICE.

 

A második táblázat az érdekes: kb 13kWh energiatartalmú benzint használt fel és 4,24 kWh energiát adott le az ICE

Mozgáskor 12.1 kWh /100 km  normális: fele város fele 80-100 km/h közötti sebességre. 

 

Előzmény: _Berci (42964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!