Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Nem neked írom, mert te láthatóan reménytelenül vallásos vagy, Gary Marcus, akit linkeltem az pont nem egy "kerékkötő", pl 2016-ban az Uber megvette az AI startupját, most meg a robust.ai-t csinálja, haladásellenes, my ass, annyit mond csak, hogy nem arra van az előre, amerre azt Musk képzeli.
Ti pörögtetek a Tesla veszteségén is évekig, meg azon ,hogy nem lehet elektromos autót nyereségesen gyártani, hiába mondtuk, hogy lehet, csak el kell érni egy kritikus méretet, amit eddig csak a Tesla ért el, most ugyan ezt játsszátok az önvezetővel, mert nem értitek, hogy nem egyik pillanatról a másikra lesz önvezető az autó, hanem ahogy az ember is, egy tanulási folyamat után válik egyre jobb, és jobb vezetővé, ma már az sincs messze, hogy jobban vezessen, mint az ember.
Te, folyamatosan tesztelik már egy ideje, csak a vak nem látja,majd kérnek engedélyt, ha tízszer jobb lesz az átlag sofőrtől, nem kell már sokat várni rá.
"AGI lehet, hogy nem lesz (az "tul altalanos kepesseg", ha enne, akkor a szuperintelligencia is igen gyorsan elöallna ...) 2029-re (arrol nem is volt szo "
Faszt nem volt szó, maga Elon mondta, lehet többet kéne olvasnod mint írnod.
A lőtéri kutyát sem érdekli, hogy mennyi ideig megy, majd akkor szólj, ha lekerült a Tesla weblapról, hogy "current Autopilot features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous."
Egyelőre még csak engedélyt sem kértek a vezető nélküli teszteléshez.
Ha még nem lett volna: AI kutató százezer dollárba fogadna Elon Muskkal, hogy 2029-re sem lesz általános mesterséges intelligencia (AGI) és persze FSD meg háztartási robot sem.
AGI lehet, hogy nem lesz (az "tul altalanos kepesseg", ha enne, akkor a szuperintelligencia is igen gyorsan elöallna ...) 2029-re (arrol nem is volt szo ... a "technologiai szingularitas idöpontjat hoztak elöbbre ~2045-röl ~2035-re), de FSD(szerintem) biztosan lesz. Ahhoz ugyanis nem kell level 5, hanem a feladvanyok >99%-hoz böven eleg a level 4 (pl. "munkabajaras betanitas"-ara ... ami minden nap azonos). Különben is, a bennt ülök biztonsaga erdekeben mindenkeppen kell egy "diszpecser-szolgalat" is (amely szinten a level 5-t feleslegesse teszi, ha van valaki, aki "atveszi a kormanyt"(mondjuk egy ut közepen fekvö elütött szarvas miatt)).
A kedves FSD utasitasokra is reagalhat (pl. "fordulj balra 50 meter mulva", "itt kell jobbra lekanyarodni, az utkeresztezödesben a balrol a masodik savra allj ra, ... de ezt a "tanacsadast akár egy joy-stick-kel is meg lehetne valositani). Az utasitasok pedig olyan ervenyüek, mint pl. ha egy bennt ülö "utas allandoan gügyögne, tanacsokat osztana". Nem kötelezö ervenyü, csak "direktivanak/tanacsadasnak" tekintendöek (es a mindenkori közlekedesi helyzethez "dinamikusan adaptalandoak" ... amit pl. az FSD-nek mindenfelekeppen tudnia is kell).
Ha nem lesz ~2029-ben (massziv hasznalatban levö) "robotaxi-flotta, legalabb a nagyvarosokban", akkor az FSD (Musk ~2024-nem szeretne megnyitni öket), akkor teljesen felesleges lenne kijelenteni, hogy a közlekedes 1 km/mile-ra esö összköltsege egy ~8-10-es faktorral csökkenteni lehet (mondjuk atlagban ~50 cent/km-röl ~5-8 cent/km-re ... ami pedig az EV hasznalatat igy "gyakorlatilag kötelezöve" is tenne (pl. a taxikba nem kellene az ~50% összköltsegtenyezöjü soförrel szamolni (akinek "emberi kiserö"-re van szüksege, az azert olyan taxi-t is "igenyelhet") ... es A-bol B-be eleg lenne ~12-20 km-kent ~1 dollarral szamolni (az auto rendeleset, igazgatasat, szervezeset ... pedig teljesen ra lehet bizni a smartphone-ra), hiszen az auto (taxi) naponta nem ~120-140 km-t, hanem atlagban (naponta ~15-18 ora alatt es varosban) ~500-600 km-t tenne/tehetne meg (aminek pl. a ~60-70%-a lenne fizetös). Evente az pedig (~220 munkanap) ~120 000-140 000 km lenne (ami kb. egy "profi-teherauto-soför atlagos" km/mile-teljesitmenye).
(A specialis AI sokkal "kevesebb", mint az AGI, (es csak specialis esetekben hsznalhato), de sok helyen megis sikeres. Mar vannak pl. alkalmazasok, ahol a börön levö problemakat (pl. fekete melanom) egy AI jobban meg tudja taksalni, mint egy ember-börgyogyasz (allitolag az emberalapu felismeres sikere ~70%, mig az automatikus felismeres sikere mar ~83%-körül jar ... es ez egyre csak növekszik ... mig az "ember-börgyogyasz"-e pedig nem. Nem kell tenni mast, mint a felvetelt el kell küldeni egy bizonyos cimre ... ~25 dollar utan jön a valasz).
Ha még nem lett volna: AI kutató százezer dollárba fogadna Elon Muskkal, hogy 2029-re sem lesz általános mesterséges intelligencia (AGI) és persze FSD meg háztartási robot sem.
Balra Mg1 jobbra Mg2 és ahol az ujjam van a fogaskerék egy közönséges differenciálműhöz kapcsolódik. FIX tengely körül forognak a fogaskereket, örökélet és egy nap az élettartamuk. :)
A jobboldali bolygókerekes rendszer csak nyomatékot növel, fix az áttétele. Az erősebb Lexusokban az egy kétfokozatú sebességváltó/nyomatékváltó is. A baloldali maga az e-CVT.
"hátramenetbe a kisebbik motor megváltoztatja a forgásirányát. "
A nagyobbik motor hajt hátrafele és Mg2-nek hívják az a "hátsó " motor.
Amúgy a kisebb motor Mg1 menetközben is változtatja a forgásirányt a jármű sebessége és az ICE fordulatszámának függvényében. Itt egy interaktív ábra megnézheted. Win 10, Chrome alatt fut rendesen
"Ennél az átlagnál hibrid nélkül kb. 10-11 liter fogyasztana a kocsi, mert elég nagy batár. "
Ez sem igaz, van egy turbós benzines autóm 1600kg-os 8-8,5 liter üzemanyaggal megcsinálja ezt
Ja, e-CVT. Okos megoldás. Cserélj olajat a váltóban 50-60e kilométereként. A villanymotorok melegednek és az olaj hűti őket.
Ezt a rendszert vagy az Aisin-Wagner vagy a ZF gyártja. Nem hiszem, hogy ez az egységet a szakszervízben szétszedi valaki és megjavítja. És csak az olaj elhasználodása miatt romolhat el.
A váltójában be van építve két villanymotor, amire rá van kötve két bolygóházas egység. Ennyi, nincs semmiféle elektronikus kuplung a bolygóházaknál, hátramenetbe a kisebbik motor megváltoztatja a forgásirányát.
A nagyobbik motor rásegít a hajtásra és a kisebbik a nyomatékváltó szerepét veszi át.
Atkinson rendszerű, 2 literes soros szívó benzinmotor, 1800-3000 fordulaton optimális a fogyasztása, ha állandó sebeséggel haladsz, a motor kicsivel több teljesítményt termel (vagyis pl. nem 2000 fordulaton pörgeti a motort, hanem pl. 2500-on) , mind amennyire szüksége van a hajtásnak és folyamatosan tölti az akkut. Így gyorsításnál mindig rásegít a nagyobbik villanymotor.
Ennél az átlagnál hibrid nélkül kb. 10-11 liter fogyasztana a kocsi, mert elég nagy batár.
Van egy Debrecen-Budapest : Itt 130Km/h körül mentem a pályán végig itt már 22,4 kWh/100km a fogyasztás klímával és szembe szélben, normál esetben 7 l/100km lett volna az út fogyasztása .
Az utolsó ábrán a sebesség vs. akku töltöttség látszik . A legkisebb töltöttség 42% a legnagyobb 64%
A Toyota rendszerű FHEV-ek 50% +/- 20% körül tartják az akku töltöttségét.