Azért olvasd végig mire reflektáltam. Az, hogy kitiltják-e a dízel autókat vagy sem abban az autógyártóknak semmilyen beleszólásuk nem lesz. Erre linkeltem a cikket. Elkezdtek pattogni és tekertek rajta még egyet.
A Morgan Stanleyben (pont olyan cég mint a Lehman Brothers volt) dolgoztam a válság után majdnem 5 évet. A szabályozók gyakorlatilag azt toltak le a bankok torkán amit csak akartak. A fejlesztések nagy része abból állt, hogy a hülye szabályozói kötelezettségekhez való szoftvereket megcsináljuk. "Ti okoztátok a válságot, szopjatok" címszóval.
Ezek a kockázatok ott vannak ma is. Hiába fognak az európai autógyártók pattogni mert most évekig egy szavuk nem lehet dízel fronton. Igen, igazad van a dízelnél nincs takarékosabb autó hosszú távú úton csak épp városban meg a legszennyezőbb az elérhető technológiák közül.
Igen, azoknak jó akik csak ennyit mennek naponta, bár az áram sincsen ingyen... Nem tudom, hogy ha átszámolod, akkor mennyi pénzt autózól el elektromos módban?
nekem városban 6,7 litert fogyaszt folyamatos klímával, azaz a mostani áraakon kb. 2700 Forintba kerül 100 km. Nem beszélek az autópályai fogyasztásról mert az megszégyeníti a hibrid kocsikat bármelyik is legyen...
Azt nem tudod esetleg kiszámólni, hogy ha csak elektromosan mész vele, akkor mennyibe jön ki 100 km? Kiváncsi lennék rá.
Amúgy én is rá vagyok kattanva az új 3-as 330e-re :). Csak képeken meg videón láttam, de nagyon tetszik. Igaz az e csak valamikor jövő nyarán lesz kapható itthon. Viszont ha jól láttam, akkor a navija kinézetre sokkal primitívebb mint az 5-ösben lévőben kévő. Ha tényleg így van/lesz, akkor nem fogom megvenni :)
"Az hibrid/elektromos autók (nekem 2 is volt) pedig egy nagy parasztvakítás."
Ez ebben a formában nem igaz. 2 hónapja egy gramm benzint sem égettem el. A PHEV kocsi annak megfelelő, aki max 25-30 km-re jár dolgozni, és a munkahelyen valamint otthon a garázsban is tölteni tudja. Nálam ezek a feltételek teljesülnek.
Ha el szeretnék utazni, akkor pedig úgy működik mint egy normál benzines autó. Nincs hatótáv para, mint a tisztán elektromos társainál.
Az 530e PHEV 140 km/h ig képes MaxEdrive módban tisztán elektromosan haladni.
Az a nyugalom, csend, és rezonancia mentesség leírhatatlan élmény, amit nap mint nap nyújt a reggeli rakparti dugókban.
Szép mintapéldánya annak, amikor politikusok (ügyvédek, újságírók, álmodozók...) döntenek műszaki kérdésekről.
Mindazonáltal az előbb emlegetett bagázs megteremthetné az alapját, hogy amit megálmodtak, megvalósulhasson. Csak tenni kéne érte. Úgy, hogy nem mások pöcsével verik a csalánt.
1. Van egy javaslat, ami még nincs elfogadva, azt az Ezrópai Tanácsnak kell jóváhagynia, ami a kormányfők testülete. Namost vitya már bejelentette, hogy semmilyen olyan döntést nem fog támogatni Magyarország ami veszélyeztetné a hazai autóipar létét, ez a döntés pedig pontosan azt tenné.
2. Több gyártó, így a BMW vezérigazgatója eleve álmodozásnak, lehetetlenségnek minősítette a szén-dioxid-kibocsátás 45 százalékkal történő csökkentését 2030-ra.... (ezt az értéket még a benzines kocsik sem tudnák teljesíteni szerintem).
3. Én nem vagyok szaki de én is kizártnak tartom, hogy közel 50%-al lehessen csökkenteni a jelenlegi értékeket, ez egy teljesen más technológia bevezetését jelentené, arra pedig a határidő kevés.
4. Az is szerepel a cikkben, ahhoz, hogy el lehessen érni a kijelőlt szintet, 70%-os arányban kellene elektromos autóknak futniuk az utakon, amit az elektromos hálózat nem bírna ki... Na akkor most mi is a helyzet? Nem lesznek kocsik az utakon?
Az hibrid/elektromos autók (nekem 2 is volt) pedig egy nagy parasztvakítás. Mennyit is tudnak a hibridek menni tiszta elektromos módban? 30-50 km-t? Az meg micsoda? Ja és mindezt 50-60 km/h sebességgel... Utánna meg a motor sokkal többet fogyaszt mert tőltenie kell az aksikat, ergo több károsanyag is megy a levegőbe... Arról nem is szólva, hogy ez csak városban igaz mert az országúton megy a belső égésű motor is mert különben megálna a kocsi 50 km után...
Na és mi van a teljesen elektromos kocsikkal? Mennyi is a hatótávolságuk? 150-450 km (csak a Tesla fejleszt most olyan típust ami állítólag kb. 900 km-re lesz képes). Utánna meg jön a 2-8 órás tőltés! Na ne már! Ez komolytalan! Ha lenne egy kiforrott technológia pl. hogy a hatótávolság elérje a jelenlegi kocsik hatótávját utánna pedig fel lehessen tőlteni az elektromos kocsit 10 perc alatt, akkor teljesen jogosnak tartanám az ügyet. Így viszont egy blabla baroromság és nem lesz belőle semmi...
Teherautó, kamion most se igazán mehet be a városokba csak engedéllyel.
"Olyan értékű autók vannak dízel meghatással, hogy a gyártók ezt biztos nem fogják csak úgy szó nélkül hagyni." - az ezzel a probléma, hogy VW csalás óta az autógyártóknak nem sok szavuk van ebben a témában. Nézd meg, volt a szavazás a széndioxid csökkentésről.
Szerintem aki azt komolyan veszi, hogy a dízel kocsikat kitíltják a városokból a közeljövőben, az vagy teljesen komolytalan, vagy hihetetlenül naív... Olyan értékű autók vannak dízel meghatással, hogy a gyártók ezt biztos nem fogják csak úgy szó nélkül hagyni.
Ja és akkor még nem beszéltünk a teherautókról, a kamionokról, a vonatokról, a hajókról, a buszokról és még több tucat járműről ami dízellel működik és az elkövetkező jó 20-30 évben azzal is fog...
Amúgy valamikor biztos minden elektromos lesz de addigra innen a fórumból már senki se fog élni :).
Amúgy én is kecekedtem a jővő évi 3-as model hibriddel de ahogy most sokat olvasgattam róla (a hibridről), meg amit itt is láttam az előbb, teljesen kizárt, hogy váltasak (G30 520D). Ha meg véletleül a garancián túl beszarna a részecskeszűrő, akkor majd kivetetem, ennyi. :)
Ebben roppant módon tévedsz. EGR szelepet én GARANCIÁBAN cseréltettem 60 000 km-nél, 430d-ben. És még azt se mondhatom, hogy a városozás miatt, az csak kb 20% a teljes mix-ben. Megszorult, pedig szinte nem is volt korom benne. Ott voltam a cserénél.
Az 530d-t leginkább a politika és az abból fakadó hiszti nyírja ki , bár az igaz hogy amíg nem melegszik be(és ugye a hat henger elég lassan) jobban szennyez és igazából autópályára való nekem 7.6 evett 11500km-alatt amiben 60% város volt kb ......
Bazsa nekem az 530d(g30)- al semmi komoly gondom nem volt , apróbb problémák csak az ülésszellőztetés elég harmatos volt állítólag az ülőlapban nem ment javították de utána se lett jobb :D,illetve szerintem a klíma is gyengécske álítólag az új gáz miatt, a fékről annyit hogy tolatásnál mindig szólt de nem vészesen igazából nagyon jó autó de én rengeteget járok városban ezért hajlok az 530e felé de azért kissé tartok is tőle köszönöm az eddigi infókat de szívesen venném olyan tulajok véleményét akiknek van komolyabb tapasztalata a hibriddel ....
Bár nem vagyok érintett a témában, de köszönöm, hogy leírtad a gondolataidat. Úgy tűnik még mindig nincs jó alternatíva esetemben a dízel helyett... :/
Habár nekem nincs 530e-m, de tervben van 330e vásárlás (vagy egy F30 használt vagy jövőre az új modellből). Ezért eléggé körbejártam a témát.
Ha sokat jársz autópályán akkor nem éri meg a plugin-hybrid jobb a dízel. Az autóval töltetni megint csak nem igazán ildomos mivel a töltésnek is van vesztesége (10-20%, ez igaz a konnektorra is) szóval rosszabb hatásfokot érsz el mintha simán elégetnéd a benzint. Ha nem tudod otthon konnektorból tölteni akkor szerintem megint felejtős. Autópályás tempónál a tapasztalatok szerint picivel jobban fogyaszt mint egy x20i. Nagy sebességnél főleg a légellenállás számít mint tényező a fogyasztásban ezért ott a két autónak hasonlónak kell lennie. Annyi van, hogy a villany motor a fékezések energiáját vissza tudja nyerni ami adja a kicsit jobb fogyasztást.
Teljesítmény. A sima 520i kb. 220-as végsebességet tud ennél több nagyon nem kell. Gyorsításoknál meg mindig van annyi szufla az akkumulátorokban (ha nem más a fékezésekből származó energiából), hogy be tudjon segíteni a villany motor. Emiatt gyorsításnál úgy fog viselkedni az autód mint egy 530i.
Ha ez se elég akkor opciónak ott van még a tuning :). Az 530e hajtáslánca elvileg ugyanaz mint a 740e-é ami 32x Le és van valami holland cég, Ventura, aki gyárt direkt olyan plug and play tuning csomagot (ettől elvileg ugrik a garancia, de le lehet húzni szervizelés előtt) amivel 300 lóerő fölött lesz a rendszer teljesítménye.
Attól szerintem nem kell félned, hogy az akkumulátornak baja lesz. Az Li-ion akkumulátoroknak két dolog csökkenti igazán az élettartamát ha nullára meríted vagy ha teljesen feltöltöd. Ha 80%-ra töltesz egy akksit akkor csak 0.2 töltési ciklus "fogy el" az életéből belőle. Ez pedig egy normál Li-ion akksinál 1000-1500 ciklus. Szerintem pont emiatt az autó alapól nem használ 30%-ot a rendelkezésre álló kapacitásból, hogy sok töltést kibírjon az akksi.
Mellesleg pont ma vezettem egy 330e-t és nagyon tetszett. Suhant mint egy vonat és tényleg nem kapcsolt be benzin motor csak ha lepadlóztam. Az mondjuk kicsit fura, hogy a BMW nem ad az autóhoz egy Type 2 - Type 2 csatlakozót amivel publikus helyeken tölteni lehet csak amivel a 220-as konnektorba tudod bedugni.
Facebookon vannak ilyen csoportok, iperformance models vagy a 330e owners. Érdemes valamelyikhez csatlakozni utóbbiban sok hasznos infót olvastam én is.
Mint mondtam jelenleg nem vezetek ilyen modellt szóval ezek ilyen autóvásárlás előtt összegyűjtött infók. Ha esetleg valamiben tévedtem majd jönnek a valódi tulajok és kijavítanak.
Én 530d ről váltanék, és az 530 e tulajdonosoktól szeretnék néhány dolgot kérdezni , mert próbáltam én is az autót és tényleg nagyon kulturált és töltéssel kiválóan működik VÁROSBAN nagyon tetszik a suhanás is hangtalanul, szerintem a csomagtartó se vész, de amit nem tudtam kipróbálni az az autópálya illetve hosszabb utazások töltés nélkül.... milyen fogyasztással és milyen menet teljesítménnyel jár? Mert pl. városban próbáltam tölteni a motorral és akkor ilyen 15 litereket írt az autó vagy pl mennyit eszik úgy 160 utazónál mikor tartalékolom az áramot ? illetve ha vissza is töltöm , mert igaz hogy sokat járok városban de azért néha mint gondolom mindenki megyek 400 km- es etapokat is pályán ahol szintén kell az erő....illetve kicsit félek tőle mennyire érték álló (én max. 2 évente szoktam cserélni) ,de az is érdekes hogy a jövő szeptemberben érkező EURO 6d normát a BMW -nek egyik 6 hengerese sem tudja......illetve szerintetek a 20 as felnit be lehet-e vállalni ? nagyon tetszik ez a 759 I v küllős....... még egy dolog hogy ilyen telepített gyors töltőről mennyi idő feltölteni? Előre is köszönöm a válaszokat.
Én az 530e-ben 6.000 km-nél lecseréltem az olajat (lehet túlzás), de utána egyből érezhetően szebben indult a motor és mivel ez eléggé sokszor megtörténik a hybrid hajtás miatt úgy gondolom jól döntöttem. 20e km-nél tervezem újra cserélni. A Service Inclusive opciót kiszedtem a konfigurálásnál (Steefhez járok), inkább 4 év garanciát kértem.