Ez a 96-osnem rossz választás, mert biztosan strapabíróbb, mint a kisebbek, viszont legyen csak jelzésértékű, a 2003-as Alhambrám önsúlya 1840kg, ketten beülünk, és lazán 2T fölött vagyunk, bepakolok, és még beülnek, a 2.5T-nál járunk, az összsúly apípron is 2470kg.
91-es és 93-as gumi is volt már rajta, meg 99XL-es is, nem vettem észre negatívumot, mindenféle hiba nélkül tették a dolgukat. A súlyindexbe nyilvánvalóan bele van az is kalkulálva, hogy pakoláskor padkára fel, padkára le, esetleg hátra +1.5T-val futó, mert ugye lehet, csak egy E kat kell hozzá, de egyébként se nehéz összehozni ezt a tömeget fullra pakolva és akkor is előfordulhat, hogy 100-zal ott egy kátyú, stb stb stb. A 91-es gumi is 4X615=2460kg, ami az Alhambra max összsúlya, és annak is bírnia kell. Ha itt 5 mázsával beljebb vagy, nem lehet baj a 91-es gumiból. De tény az is, 15-20 ezret ezen a négy gumin, meg az új állapottól a csereérett állapotig megtett 70 ezer km-en spórolni nem érdemes.
Pontosan úgy jártam, mint simkuta fórumtársunk. Egy csomó rendszer váratlanul és egyszerre tiltott le. Felvettem vele a kapcsolatot, gyorsan felhívott és elmondta a történetét ( köszönöm neki még 1x ).Neki is, és nekem is vezeték törés okozta a jelenséget. Hátha segít a jövőben valakinek.
Konkrétan én sem tudom hol van, és igazából nem is akarom tudni. Mindenkinek addig jó, míg nem kell megkeresnem. A neten találtam róla képeket, erre keresd: https://imged.pl/citroen-termostat/
Egy C4 Grand Picasso maximális összsúlya (utasokkal, rakománnyal együtt, s motorváltozattól függően) megközelítheti akár a 2300 kg-ot is. Ezt 4-gyel osztva 575-öt kapunk.
A 92-es súlyindex 630 kg-os terhelhetőséget jelez, 4x630 = 2520 kg, szóval elvileg már a 92-es gumival is jó vagy.
Én ugyanakkor olyan szitut is el tudok képzelni, amikor egy jól megrakott kocsival (pl. nyári kempingezés során) nagy sebességgel átmegyek valami huppanón - nos, ilyenkor azért a felemelkedő majd a földre "visszaeső" kocsi szerintem a össztömegénél egy pillanatra többel nehezedik rá a kerekekre. Hogy mennyivel, azt nem tudom, én simán el tudom képzelni, hogy kerekenként 100 kg-nál is többel (nekem a fürdőszobamérleg dupla súlyt is mutat egy pillanatra, amikor hirtelen ráállok :-).
Szóval én inkább nem kockáztattam, s vettem egy kicsit nagyobb teherbírású gumit (a 96-es index 710 kg-ot bír, azaz összesen 2840 kilót.)
Mielőtt felkeresem a szervizt s megint adnak egy majdani időpontot, amikor is ott hagyhatom a kocsi egy-két órára, szóval addig is: hol találom a termosztátot?
Új hírek vannak a halpiacon:Működik a bordkompom.......Majd egy évem volt rá,hogy kicsit beássam magam a nav sat rejtelmeibe.Hát szabad információ áradásról nem beszélhettük,nagyobb titok övezi ezt a s..r masinát,mint annó a náci kódológépet(Enigma).Már komoly költségekbe akartam verni magam,amikor is úgy két hónapja a masina elkezdett"javulgatni".Hogy-és mitől,fogalmam sincsen.Szinte mindennap valami új funkcióval lepett meg.Erre mit csinál az unatkozó tulaj?Software frissítést pendriv-ra,be az USB-be,had kínlódjon a szerencsétlen.Így használtuk kábé két hétig,mikor eljutott az információs tábláig,mindíg kifagyott,és újraindult.Baromi idegesítő volt.Éppen iskolába mentem,amikór ismét kiírta az információs táblát,de persze betű az sehol,ahogy szokta,majd öt percel később egy mésik táblát,benne két kockával.Gondoltam,egy életem......,én rányomok az első kockára,amiről azt gondoltam,hogy az az igen.Ablak becsuk,majd negyed órával később,képernyő elfeketedett,gondoltam,"na eddig bírta,de nem nyúltam a pendrive-hoz.Újra indult,citroen logo világít,majd a hőn áhított kék képernyőre váltott,és szépen lefrissítette magát,úgy fél óra alatt.Azóta ujjá születtünk mind a ketten,minden funkciója működik,sőt még kulcs nélküli indítást is tudja.Telefonáltam mindjárt vagy ötöt,navi,telefon kapcsolat,magyar nyelv,minden perfekt.És végül csak annyit,hogy "csodák márpedig vannak"
Benzines, 1.6-os, de nem turbó, tudom ez nem érdekel. :)
Szóval 1 km után után már meleget fúj be, 2-3 km után átmelegszik a légtér.
Bár már kapisgálod, de fűtésnél a termosztát a lényeg. Ha hidegen nem zár le, vagy átereszt, akkor lassan fog felmelegedni. A motor is, és a fűtés is. Tehát nem ártana utána nézni.
Ettől függetlenül kíváncsi lennék, másnak mikorra melegszik be a motor úgy, hogy fűteni is tudjon (és itt most csak a benzines, turbós 1.6-os a mérvadó)...
Nekem már elmúlt négy éves az autó, és nem emlékszek hogy a kézifék kapcsolóhoz kellett volna nyúlnom. Kivéve ha mosóba viszem a kocsit, akkor kikapcsolom az automatikát. Egyszerűen tökéletesen működik az automatika. Ha megállok behúzza, ha elindulok kiengedi a féket. Kell ennél több?
Kézifékkel bánni tudok, huszonéve vezetek, de néha az asszony kezébe kerül a gép, neki is megy, automatám most is van, turbódízelem több is, nem ez a lényeg, mert ott van kézifék kar. :D Ezért érdekes, nem tudom egy ilyen elektromos, nyomógombos kéziféknél pontosan hogy működik, és még anno kocka ladán tanultam vezetni. :D
sztrádás mérés 130-as tempóval, vagy hogy mérve? Csak azért kérdem, mert én ott pl az 1.9 pd Alhambrámmal is 100-110 között járok.