Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szia! a Pannóniában 50x50-es cellák vannak,4 db.A paramétereit nem tudom.Nekem vannak 40x40-es (nem mozdonyba építve) újak,olyat tudok adni.Talán az is elbírja,jó minőségűek,katonai felhasználásra készültek. Üdv.Gábor
Sziasztok Pannónia mozdonyhoz keresek szelén egyenirányító hidat magvételre .Valakinek esetleg van eladó ,vagy a paramétereit ismeri hogy mekkora kell bele .Ha megírjátok azt megköszönném a segítséget .
Tegnap megpucoltam a lemez síneket. Nem tudom ismeritek e a kínai un csoda szivacsot. Többféle kivitelben kapható fehér színű. Nagyon szépen lehozta a sinekről az étizedek óta felgyűlt piszkot.
Meg is járattam a PV1-et 3 kocsival. Van még egy személy kocsim, aminek sajnos el van törve a kerék tartó fém lemezkéje. Most, hogy van mozdonyom is :-) ; érdemes lesz belevágni a megjavításába.
Sziasztok! Annyiban módosítanék,hogy a fegyverolajat a vas sínek rozsda elleni védelmére javasoltam!Mert lehelet vékonyan lehet felvinni,nem szárad meg mint a gépolaj,így nem válik idővel szigetelővé.Siklócsapágyak olajozásához csak műszerolajat (varrógép-olaj) használj!
A nyekergős hang "zsírmérgezés " miatt is lehet. Vagyis: az Előre motorok nincsenek csapágyazva. A pajzsok furatában forog a forgórész tengelye. Vas a vason. Mindkét oldalra egy-egy csepp műszer olajat ( vagy fegyver olajat )kell cseppenteni. Ez utóbbit vadászboltban lehet venni és Papp Gábor szerint sokkal jobb, mint a műszerolaj. Ebben ő az etalon, mert előző életében fegyvermester volt. A Pannónia és a Helikon motoroknál mindkét oldalon már textilbakelit, illetve réz csapágy van. Ezek sokkal tovább tartják az olajat. Az Előrénél viszont célszerű gyakran olajozni.
Célszerű a kerekeket is polirpapírral átcsiszolni, hogy minél kisebb legyen a köztük és az áramszedők között az ellenállás. Ugyanez vonatkozik a sínekre is. Ugyanis az alúminium gyorsabban, a vas lassabban, de oxidálódik.
Irányváltó: nyugodtan átnyomhatod, ha nincs feltűnően torzulva. Sajnos az ehhez használt bakelit a vágott felületeken keresztül felveszi a levegő páratartalmát és megduzzad és meggörbül. Ebben az esetben nem célszerű piszkálni.
A PV vonatok mindig csak a menetirányba világítanak. Természetesen irányváltás után az ellenkező irányba, tehát mindig az első izzók.
Az izzók biztos jók, mert külön kipróbáltam mindet.
Az mozdony a menetirány szerinti oldalon világít. Az irányváltót még nem mertem átkapcsolni, mert olvastam itt, hogy problémás lehet.
Pontosítom a kérdést. Menet közben elől és hárul is kell világítani a lámpáknak? Vagy csak a menetirány szerinti oldalon?
A szénkeféket kiszedtem, szerencsére alig kopottak. A motor felőli oldalukat megcsiszoltam. A réz kupakot teljesen be lehet tekerni. A rugók nem tünnek fáradtnak.
A mozdony szépen megy, 8,5 V váltó áramot adtam neki. Eléggé nyekergős a hangja. Ez normális?
Próbáltam a szénkefe állítóval hangolni, de nem igazán változott a hangja.
Ez ilyen vagy lehet rajta javítani olajozással, tisztítással?
A tápegysége 110V- hálózatról működött, ezért a mostani működéséhez egy 220V / 110V -os trafó kell. A nélkül ne is próbáld a hálózatba bedugni, mert azonnal leég. ami lehet, hogy már korábban meg is történt. Ismeretlen állapotú mozdonyt a tető levétele utáni szemrevételezés és alapos szagolás ( amennyiben bármikor, leégett szaga van), valamint óvatos átforgatás nélkül nem is próbálnék ki. Épp az előbb írtam a mozdonyok alapvető hibáiról.
A PV1 mozdony irányváltása egy tolókapcsoló átnyomásával történik. Amennyiben nincs teljesen átnyomva, képes elöl és hátul is egyszerre világítani anélkül, hogy a motor működne. Nálad viszont két eset lehet:
. vagy ki van égve az izzó ( párhuzamosan vannak kötve az egy végen lévők)
- vagy szakadás, illetve kontakthiba van. Utóbbit az is okozhatja, hogy a foglalat alja és a tartó nem érintkezik egy mással. A foglalatot tartó csavar és a foglalat egymástól szigetelve van. Viszont a foglalat peremének érintkezni kell a tartóval, mert így kapja meg a testet. A foglalatot tartó, attól elszigetelt csavar tart egy forrfület is, ami a másik oldali ugyanilyen forrfüllel van összekötve. Ezeket összekötő vezeték pedig az irányváltó kapcsolón keresztül a szigetelt szénkefe tartóval. A mozdony testjét viszont a szigeteletlen szénkefe biztosítja. Amennyiben ebben a körben szakadás, vagy kontakthiba van, nem fog világítani egy, vagy mindkét lámpa.
Remélem, hogy érthetően írtam. Szükség esetén felteszem a kapcsolási rajzot.
Szénkefék:
- a mozdony általános problémája a szénkefék állapota és beállítása. Itt is a megfelelő kontaktus a fontos, ezért a kommutátor lemezkéit és a szénkefék két végét finom polirpapírral fényesre kell csiszolni. Természetesen először ki kell venni rugóval együtt a keféket, hogy a kommutátorhoz hozzá tudj férni. Amennyiben a rugók megfelelően működnek, a csiszolás után mindent vissza kell a helyére tenni. Ezek után a szénkefe tartók kupakjait annyira kell rátekerni, hogy a motor könnyen forogjon. A mennyiben ehhez ütközésig kell a kupakokat csavarni, a rugó gyenge . Egy hosszirányú óvatos húzással lehet, hogy egy kicsit meg tudod nyújtani, hogy jó legyen. Ellenkező esetben cserélni kell. Beszerzési forrást eddig nem kerestem, mert van tartalékom, de a Conrádot próbálhatod.
Eladó a képeken látható Pannónia mozdony három személykocsival. Használt, de jó állpotú, a zöld és a kék kocsi kicsit kopottabb. A mozdony eredeti állapotú, működik. Egyben szeretném eladni. Az ára 120e Ft.
Hahhh...a http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/ oldalamon így 2-3 év után "nagy" változásokat vettem észre. Előkerültek a képek kb 70% de eltűntek mellőlük a leírások. Szóval még most sem a régi, de hátha egyszer helyreteszik az főoldal üzemeltetetői. Kezdek bizakodni...:)
Nem olvastam a hivatkozott bejegyzésed után következőket végig és látom, már kiegészítetted. A vonaton utazás közben írogatok és nem figyeltem . Elnézésed kérem.
Annyiban ellent kell mondanom, hogy a Vaterás eredetileg óraműves volt ( látszik a felhúzó helye) , ezért soha nem volt világítása. Ebbe ültették be az Előre motorját. A többi stimmel.
Kedves Árpád, a cseh ETS most is gyárt hasonló, "Ganzos" jellegü gépet 3-sines kivitelben is, ami lehet még méretben is passzolna az orosz kocsikkal, csak sajnos az ára 120-140e forint között van. A kép egy amcsi festésü példányt mutat.
Ennél valószinüleg olcsóbb egy régi Marklin kasznit PV-síteni, vagy 3-sinesre motorizálni, mint a Vaterás mozdonnyal is tették, amely egyébként eredetileg óramüves volt, amint a kulcslyuk is mutatja. Csak az meg kicsit kicsi lenne az oroszokkal.
Köszönöm az infót, hátha itthon is kerül elő belőle. Ha játék kivitelben is, de megteszi a lent említett GANZ gépnek. Végül is az Előre is játék meg modell egyben (MÁV V55.001 és 002). Jól jött volna, mint háromsínes, mert a ruszki készletünk mozdonya a végét járja és nincs háromsínes 0-ás tartalékmozdony.
a valóság az, hogy a Vaterás modell egy "PV-sített" gyakori kis Marklin villanymozdony, amelynek az alapjául a jó öreg E69-es bajor villanyozdonyok szolgáltak, amelyek sok öreg Piko-s kedvencei is voltak.