Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Köszönöm a választ. Holnap meg próbálom 6161 -kóddal,,,ha ez se hoz eredmény írok a forgalmazónak, bár eddigi 2 emailomra nem válaszolt. Működik így ,és jól, de tudni akarom a gyári állapotra való visszaállítás ,hogy is megy??!!
Na, próbálkozzunk – tovább kutakodtam – mert már engem is izgat és bosszant a megoldatlan helyzet.
A-Sure-ből több több Android 6-os fejegység van. Nem tudom, hogy az alábbi változat menüje mennyiben felel meg/azonos/hasonlít a kérdéses fejegységéhez. Az alábbiakat is ki lehet próbálni, hátha kialakul belőle valami?
Apps (vagy menüből) → Szokott lenni egy Car Settings ikon is (beállítási lehetőségekkel) → alul jobbra csavarkulcs ikon → jelszó/kód (6161) itt szintén egy sor beállítási lehetőség.
Másik:
Apps → Beállítások (szintén lehetőség van további beállításokra)
Vagy csak egyszerűen a korábban javasolt módon a 6161-es kódot. Hátha bejön?!
Ezzel aztán kifogytam az elképzelésekből!
Ha minden kötél szakad, akkor a közölt linken látható, hogy lehetőség van a forgalmazóval történő kapcsolat felvételére, akár e-mail útján is. Eddigi tapasztalatom szerint a többségük szívesen segített az esetlegesen felmerülő problémák megoldásában.
Sziasztok! A a készülék tipusa (lent a linkeben) ,a kezelési útmutató szerint 3368 ,vagy 0808 ezekkel a kódokkal lehet belépni a beállítások menübe,beírom a 3368 ,vagy 0808 ,és ok,de nem történik semmi,,,,,,,,,pedig csak a gyári beállításokat akarom újra majd magamra szabni a gépet!! Va egy reset gomb ,de az csak újra indít,és semmi más!!! Tippje valakinek???
A hirdetés tartalmazza, hogy a legújabb 2018-as fejlesztésű készülék, amely az előzőleg forgalmazottakhoz képest sok újdonságot/fejlesztést tartalmaz, köztük a magyar OSD nyelvet is. Ugyanakkor már a 2018-as térképeket is tartalmazza. Az adott évjáratú térképek általában az év első felének vége felé, illetve a második felének elején szoktak megjelenni. Ezzel kapcsolatban vannak tapasztalataim, hiszen hosszú évek óta magam frissítem az IGO navigációs szoftvereim térképállományát, s többnyire figyelemmel kísérem az új verziók megjelenését. Természetesen ez nem törvényszerű!
Tehát, a jelezett fejegység feltehetően már magyar OSD nyelvvel került be az országba.
A hirdetőnek küldött e-mail vagy telefonhívás révén valószínű, hogy tisztázható a kérdés.
Arról tudok, hogy van(nak) autótípusok, navigációs szoftverek nyelvének magyarításával foglalkozó cég(ek), de bizonyára nem érné meg velük megoldatni a problémát, már ha vállalják.
A Bluetooth hatótávolsága mintegy 10-100 m. Az adatátviteli sebesség mintegy 800 kbit/s (közepes érték). Alacsony energiafogyasztása miatt különösen alkalmas hordozható eszközök számára.
2,4 GHz frekvenciasávban üzemel. Az ISM frekvenciasávban 79 db (Európa, USA) 1 MHz-es, egyes országokban (Japán) 23, 1 MHz-es sávszélességű csatorna használatos.
A Bluetooth 5 a 4.2-es verzióhoz képest a maximális sávszélesség a kétszeresére, azaz 2 Mb/s-re, míg a legnagyobb hatótávolság négyszeresére nőtt – hasonló fogyasztás mellett.
A kis távolság, és akkoriban még viszonylag kis sebesség (kb. 1 Mb/s) miatt, elsősorban nagy sávszélességet nem igénylő, egymáshoz közeli eszközök (mobil és asztali számítógép, mobiltelefon, tablet, PDA, nyomtató stb.) összekötésére alkalmas. A Bluetooth tehát inkább a kisebb adatok rövid távolságra történő eljuttatására használatos.
A Wi-Fi hatótávolsága kültéren kb. 100 m, míg beltéren 20-40 m. A Bluetooth-nál jóval nagyobb az adatátviteli sebessége – általában 11 megabit/s-mal lehet számolni.
OBD eszközökre többnyire a standard Wifi értékek jellemzők: IEEE 802.11a/b/g.
Az IEEE 802.11a specifikáció (Wi-Fi5) adatátviteli sebessége 54 megabit/s, frekvencia pedig 5 GHz.
A 802.11/b/g által használt frekvencia 2,4 GHz, míg az adatátviteli sebesség: 2, 5,5/11, illetve 54 megabit/s.
OBD esetében – a tapasztalataim alapján – a Wifi-t preferálom. Természetesen, másnak lehet, hogy a Bluetoth kapcsolatról kedvezőbb a véleménye, tapasztalata.
Lényegében egy használható anyagot találtam, s csupán arra tudok hivatkozni, mivel eddig még nem volt szerencsém a fejegységhez.
A videó kezdő képe is tartalmazza a Bluetooth, sőt látható egy OBD Bluetooth ikon is. Settings-re kattintva a legördülő menüben szintén ott van a Bluetooth ikon. A Settingsen belül (jobb felső sarok) van a beállítás ikonja (képként külön mellékelem), amibe 8888 kóddal lehet belépni. Itt egy sor beállítás elvégezhető. Az „Egyéb” beállítások tartalma a saját gépen megtekinthető (fogalmam sincs, mit tartalmaz).
Sajnos hirtelenjében más információt nem tudtam beszerezni. Szerintem egyébként biztos el lehet végezni a párosítást, de ahhoz innen, ennyi info nem elégséges.
A korábbi javaslatomat – Wifi – továbbra is fenntartom. Kicsit drágább a Wifis OBD, de nálam évek óta korrektül teszi a dolgát.
Mivel nem ismerem, hogyan történt a készülékek párosítása, ezért röviden a lényeget az alábbiakban összegzem.
OBD és Android eszköz párosítása
(1) ELM 327 OBD2 csatlakoztatása a gépkocsin levő aljazatba.
(2) Gyújtáskulcs 1-es állásba – tápellátás végett. Amíg nem kap feszültséget az eszköz, addig nem lehet párosítani az Androidos készülékhez/fejegységhez.
(3) Android eszköz (telefon, tablet, fejegység) bekapcsolása. Az eszközön megkeresni az Alkalmazások/Beállítások/Bluetooth ikont és bekapcsolni.
(4) Elérhető eszközök keresése. Ha szükséges, kijelölni, hogy „Minden közeli Bluetooth eszköz láthatja”, illetve beállítani a „Láthatóság időkorlátja”-t.
(4) A párosítás általában a 0000, illetve 1234 kóddal lehetséges. A kód beírását követően az OK gombot megnyomni.
(5) Sikeres párosítás esetén látható lesz az eszköz neve: OBD EOBD, OBDII, OBD2. Az elején előfordulhat, hogy számok és betűk stb. jelennek meg, de kicsit később meg fog jelenni az OBD név is.
A Torque, illetve a DashCommand telepítése és beállítása gondolom, nem jelent problémát.
Megjegyzés: Mivel Bluetooth és Wifi kapcsolatot is használtam, a tapasztalatom szerint az utóbbi sokkal előnyösebb. Jelenleg is Wifi-s fut.
Tiszteltstefi001: Én új vagyok itt ,és eddig még nem kellet ilyen témában segítség. Elnézve a Te hozzászólásaid van mögöttük tudás ,ismeret,hozzáértés, én nem pikirtségből ,gúnyból írtam ,hogy segítettél,hanem ténylegesen segítettél!!
A Rverse Video hibát a BRAKE CTL – rózsaszín vezeték bekötése okozta,én úgy gondoltam ,hogy ez is kell a kormánytávirányító v. interface (adapter) működéséhez. Ezt a hibamegoldást neked köszönhetem utaltál rá az előzőekben,hogy ,,Hasonló problémákról más korábban is volt szó: kb 629- 647 sz. hsz-ok"--tehát itt találtam választ a hibára,és annak elhárítására,és még sok mindenre ezzel kapcsolatban!! Az hogy a beállítások menű 3368 ,vagy 0808 kódokat nem fogadja el ,majd kiderítem mi okozza ! Most működik jól a rádió,és a GPS-és nekem ez a lényeg!!
Tehát stefi001 igen is sokat segítettél ,és még egyszer köszönöm!!
Sajnálom, ha nem jött össze, de mint említettem, ahány fejegység annyi féle menü, s főként kód lehet. Azt is megjegyeztem, hogy a leírtak nem biztos, hogy használhatók az adott rádióhoz.
Csak azokból tudtam kiindulni, amelyek fellelhetők (Pontos modellmegjelölést pedig nem kaptam, de lehetséges, hogy akkor sem sikerült volna, mivel nem szakmám e terület!)
Nagyon sokat segítettél!! 3368 ,vagy 0808 kódot beírom semmi se történik+ van egy resetelő ahol ha megnyomom nem történik semmi,,,,, az az kikapcsol de újraindul a megszokott módon( nem áll vissza a gyári beállításokra!!) Köszönöm!!
Van androidos fejegységem 7.1 verziós rendszerrel és bluetooth problémám van.
Az menün belül, a szokásos helyen nincs bluetooth eszköz csatlakoztatásához szükséges menüm, így a meglévő OBD2 bt.-s eszközömet nem tudom párosítani.
Egy bt. ikon a főmenüben van, de azt csak arra tudom használni, hogy ha egy másik eszközzel rákeresek, akkor parosithatom és kihangosítoként funkcionál a fejegység
Feltehetően nincs tolatókamera az autón (vagy nincs helyesen bekötve).
Előre bocsátom, hogy nem ismerem a fejegység menüjét, de általában a kamera/kamerák ki- és bekapcsolhatók.
Egy változat, a beállításra, ami nem biztos, hogy megegyezik, de lehet, hogy nem is nagyon hasonlít az érintett készülék menüjéhez:
Beállítás (Fogaskerék/Settings) → Camera settings → itt Camera View/ Back Camera Input/2nd Camera Input be- és kikapcsolási lehetőségei találhatók. Amelyikre nincs szükség, azt ki kell kapcsolni, majd kilépni a beállítások menüpontból.
Amit tudok/sejtek erről a típusról:
A-Sure többsége WinCe operációs rendszerű. A menük eléggé eltérőek. Találtam egy elképzelhető 5.1 Androidos változatot.
Ennél a készüléknél a video bemenetek az alábbiak:
Support RCA reverse camera input & RCA AUX Video Input
A probléma a Support RCA reverse camera input beállításából ered.
A beállítás az alábbiak szerint történhet:
Auto-Set → kód beírása (3368)
→ fogaskerék: amennyiben másutt nem állítható be a kamera, feltehetően itt megtehető.
→ Home screen application selection Current Default Launcher2 → kód beírása (0808). Launcher választási lehetőség.
Más:
Egyszerűen ki kell iktatni a tolatókamera táp- és bemenetre csatlakozó vezetékeit (ISO kábelköteg, Back).
Hasonló problémákról más korábban is volt szó: kb 629- 647 sz. hsz-ok.
Sajnálom, de látatlanban nem tudok több „okosságot” mondani!
Szia. Köszönöm a segítőkészséget! Megoldódott a hiba az Iso kábel és kormánytávvezérlő interface modul -nál kellett kábeleket megcserélni..........a piros nem találkozott a pirossal, a sárga se a sárgával!! Most már jó,de van egyéb gond, szépen indul,és működik a rádió,a gps funkció, de a rádió adás néha megszakad,és megjelenik a REVERSE VIDEO felirat képernyőn ami elsötétül ,ez tart pár másodpercig ,,és minden működik tovább !!! -de ez mitől van??-hol lehet kikapcsolni,eltüntetni???