Nem a chippel van a fő probléma. Főleg ha a leírt módon használnád. Hanem az alappal. Mert ugye senki nem lát bele a motor belsejébe. Lehet chip nélkül csak 30E km. múlva lesz HF-es. Azzal meg már 10E múlva. De az is előfordulhat, hogy 100E-et elmegy így is úgy is. Érzed-e annyira jónak a kocsid, hogy egy kicsit jobban megterheld a technikát.
Valószínű kitárgyalt téma már ez is, de: mennyire bírja a tds a chippelést, ha nincs széthúzva teljesen, és normálisan használja az ember? Semmi gumifüstölés, racsingolás, legfőkébb országúti üzemben, néha kihasználva a a plusz teljesítményt?
Ezek az itt leírt tömítés cserélgetések csak ideiglenes megoldások. 2/3-a ki sem cserélődik. Le kell venni,szétborítani,meglenni a háromszög kulcsoknak,stb...
Nagynyomású fejnél cseréltem már tömítést, nem fog széthullani, ha csak annyira lazítod fel a csavarjait, hogy a tömítés épp kijöjjön. Tehát ne vedd ki a csavarokat, csak addig tekerd ki, hogy lásd a gyűrűt. A régit levágod, letisztítasz mindent, majd az újat bezsírozod és felcsusszan. Aztán szépen átlósan visszahúzni a csavarokat, hogy a gyűrűt be ne csípje sehol. A nagynyomású fejet véletlenül se szedd le, mert szopás visszarakni, belül széthullik az emelőtárcsa és minden biszbasza. Ráadásul a tárcsát 180 fokkal elforgatva is vissza lehet tenni, de akkor az életben nem fog beindulni. Úgyhogy arra ügyelni kell hogy áll a bütyök rajta. Az előtöltés állítónál ha leveszed a fedelet nem fog széthullani semmi, egy rugó van a fedél alatt.
Ha az előtöltés szabalyzó szelep csatlakozóját üzemmeleg motornál szèthúzom, akkor azt hallanom kéne, hogy megváltozik a motor jàrása, hangja? Vagyis, hogy müködik -e ez a szabályzò szelep?
Ha jòl tudom, akkor ilyenkor kopogòsabb lenne a hangja a motornak.
Vagy ez pontosan milyen üzemàllapotokban avatkozik be?
Nyiregyen rendes adagolós hianyaban rászánom magam az adagol tomites cserere... hdk fejet bem fogom rola levenni, mert ott porszáraz. Viszont vagy az oldalábol, vagy a solenoidtol es a nagynyomású résznél folyik.. Kérdés: szet tud valami ott hullani nekem?? Van ezek kozül olyan resz ami miatt az auto nem indul?? Nagynyomású részt ha fellazitom, teszek kart benne, ha ugy rakom fel a nagy O gyurut??előre is koszonom szepen :)
Kicseréltük az összes porlasztót, nem sok minden változott. A motor hangja finomabb lett, sokat halkult, de a füstölés, fogyasztás, megmaradt. Viszont a TDS porlasztói kerültek bele, amiknek elvileg 10 bárral magasabb a nyomása. Ez okozhat valamit galibát?
Ja, de. Egy idegesítő dolog. A hátsó lámpa izzóinak a megoldása kényelmesnek tűnhet, de valójában elég rossz. Szinte mindegyik kontaktos és elég egy bukkanó és már nem világít hátul valamelyik. Ez elég idegesítő és valami megoldást ki kell rá találni. A másik meg a tetőkárpit. Az sajnos tényleg megereszkedik, illetve van egy jellegzetes szaga az autónak, amit nem szeretek. Csak hogy negatívumokat is említsek.
De tény, hogy árban ott van, mint egy régi swift, azok meg már mind szétrohadtak és vásárlásnál ugyanolyan lutri, költségben is. Egyik ismerősöm most vett ilyet és a kasznin kívül már minden ki lett cserélve, és annál is rohad az első nyúlvány, és múlt hónapban láttam kettőt, aminek emiatt szakadt szét az eleje. Minden téren jobban járt volna egy e36 -al. Azokon a fő elemek általában egyáltalán nem rohadnak, ha azt nem is nézzük, hogy egy darab első nyúlvány akkora, mint egy fél suzuki.
Másról igazából nem tudok. De csatlakozok az előttem szókhoz. Az a lényeg, hogy ne legyen nagyon törve a kaszni és ne legyen hullára rohadva. Minden más cserélhető rajta, az alkatrészek meg nagyon olcsóak, ráadásul van bontott is. Mindezt úgy mondom, hogy japán autó párti voltam, de rá kellet jönnöm, hogy a BMW -nek csak negatív előítélete van, semmi több. Mindenki fél tőle, alaptalanul. Általában olyanok panaszkodnak a hibáiról, akik nem veszik a fáradtságot, hogy kijavítsák, vagy nem a baj előtt javítják ki, hanem utána. Viszont a többi hasonló kategóriás autóhoz képes összehasonlíthatatlanul nagyobb élményt nyújt. Szép kívül belül, kényelmes, igényes a belseje, az útfekvése pedig parádés.
Amire mondták, hogy figyelni kell, ahogy mondtam is, az az adagoló, az üzemanyag szivattyú. Ezen kívül azt mondták, legalább 100 -as akksi kell bele, különben kárt tehet az elektromos rendszerben, illetve az üzemanyag szintjelzőről és a pillanatnyi fogyasztás mérőről szokták azt mondani, hogy rosszul mutatnak. Ezeken kívül egyik ismerősöm sem említett soha semmit.
Nem kell félni ezektől az autóktól. Ugyanolyan buktatói vannak mint bármelyik másik gyártmánynak. A legtöbb azon múlik úgyis, hogy kik voltak az előző tulajdonosok. Normálisan szervizelték-e, vagy csak kókányolták, letojták. Ha egy normális állapotut szerzel be magasabb áron azzal kevesebb, míg a másik véglet darabjaival, több gondod lehet. Így a drága nem is olyan drága már. A rozsda itt is rozsda mint minden más kocsinál. Tehát azt felismered és eldöntheted mennyivel tudsz együtt élni. A futóművet hallod ha zörög, kopog. A motor egy öreg szerkezet. Ugyanazok a szabályok érvényesek mint bármelyik dieselre. Ne füstöljön! Még hidegen se. Szép egyenletesen kell járnia. Még hidegen is. Semmi oda nem illő zaj nem lehet. Hidegen- melegen pöccre induljon. Vízcsövet nem keményit járás közben. És még sorolhatnám. A lényeg, hogy ugyanazokat a dolgokat kell megnézni mint bármelyik más autón. És ugyanazok fognak elromlani is mint bármelyik másikon. Azaz akármi. Elvégre egy 20plusszos jármű legalább 300ezer km-rel az "órában". Minden használt cucc vásárlása lutri. Lehet tuti lesz, lehet felgyújtod.
Nálunk ismerősi körben a következő BMW-k vannak: 2.5 TD, 2.5 TDS, 1.8 TD, 1.6-, 1.8-, 2.5 benzin. Valamelyikből több is van. Mindegyik autónak ugyanaz a szerelője, és mindegyik autó napi szinten van használva, az autómata 2.5 benzines már több, mint 12 éve. Azt még érdemes tudni, hogy a nagypapás vezetés errefelé nem létezik, főleg, ha BMW-ről van szó, ha leesik a hó csoportosan mennek a hegyekbe, vagy ide-oda csúszkálni, olyan, mint egy felvonulás. Amit én látok, hogy az egyik legolcsóbb és legmegbízhatóbb autó, semmi olyan hibája sincs (az árak miatt nem is lehet), ami zsebbenyúlós lenne és az itteni autók még sosem hagytak senkit az út szélén.
Ha látványosan rohad a kaszni, azt észre veszed. Az enyém is rohadt itt-ott, ki lett javítva (30 ezer forint). Az enyémen is lóg a tetőkárpit, nem tudom mit csináljak vele, majd megragasztom. Ami hibája van az a hidegen füstölés, rángatás, magas fogyasztás, keresem az okát, majd meglesz (lehet már ma). Ennek ellenére 4 nap alatt már lement a kocsi 1500 kilométert gond nélkül 3 éves állás után.
Legyen hozzá normális szerelő, aki nem akar lehúzni és akkor nyugodtan megveheted. Ami hibája szokott lenni (amit én látok), adagoló, üzemanyagszivattyú és ennyi (max. 40-50 ezer).