A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Felőlem lehet ingyenes is,meg lehet 100 ezer is,valószinű egyik esetben sem megyek vele..magaspadlósozni mikor tegyük fel havi 1-1 vasárnap lenne kiadva 1,vagy 2 jármű a többi ezer ap közt ami ugye 1,vagy 2 ezrelék lenne az sem tűnik a legerősebb érvnek ellene..
És az E91, és a villany Modulo flotta teljesen el lesz engedve? Gondolom emellett még jó pár kis Volvo és szóló C1 is selejt lesz (meg talán a maradék 412 is).
Ez a felsorolás bőven nem teszi ki a 65 db C2K-t, a 85-öt meg pláne. Tehát más vonalakra is jut még belőlük.
Másik kérdésedre válaszolva: a felszabaduló Urbinók elvileg a 121-esre mennek, ott még kettőnek van helye, hétköznap egy szokott Urbino lenni a háromból.
"Ha a maximidi tenderre nem érkezik jogorvoslati kérelem, vagy ha igen, de a Közbeszerzési Döntőbizottság jogszerűnek találja mindhárom olcsóbb ajánlatot benyújtó pályázó kizárását, akkor várhatóan 2025 nyarán forgalomba álló Mecedes Citaro K buszokkal, többek között a 128, 129, 155, 156, 243, 153, 154, 15, 137, 237, 57, 257 és a 157-es vonalakon találkozhatnak majd a budapesti utasok."
Nem úgy volt, hogy a 117/185/217, a 121, 175, 178, és a 183 vonalára is kerülnek majd?
A MÁVAG Tr5-ös típusú autóbuszt szokás bizonyos tekintetben Ikarus-elődjárműnek tekinteni, ugyanis ez a jármű volt az alapja a későbbi járműveknek, különösen az Ikarus 60-asnak. A MÁVAG a BSZKRT legnagyobb autóbusz-beszállítója volt a 40-es években. A városi kivitelű, 9,5 méter hosszú Tr5-ös típusú járműből nagyjából 2 tucatnyi készült, amelyek 1948–50 között álltak forgalomba. A korabeli technológia színvonala miatt ez az autóbusz csak néhány évig szolgálta a budapestieket, majd leállításuk után megőrzés céljából egyet sem kívántak megóvni.
Nagyjából két tucat? A 228 darabos létszám azért ennél kicsit több!
1948-1963 közötti forgalmuk pedig szintén több mint néhány év.
Nem lehetett valami hozzáértőt felkérni a megírásra?
Közszolgáltatás részeként egész szép kihasználtsággal szaladgálnak a 40+ éves ganzok a 47,49-en.Bár nem ültem rajta kb 20 éve,de ha toporzékoló tömegek lennének miatta azért biztos lenne róla hir a sajtóban.
Itt mindig a filléreken akarnak spórolni vagy látják benne a nemzethalált..egy olyan eszköz (legyen pl egy 260-as) ami 100x megtermelte az egykori vételárát a 20+ év alatt ha gurul havi 2-4x 150km-et mint nosztalgia egy akkora cégnél ahol többezer járművet üzemeltetnek abból államcsőd lesz..bezzeg hogy mindenki ingyen utazik lassan az helyes,sőt pénzt termel.
Ha van politikai akarat, vagy legalább egy egészséges közönnyel kezelnék az ügyet : kerekítési hiba.
Ha a politika most attól esik kétségbe, hogy vasárnap megy 5 kört 3-4 db Ikarus, mert amúgy nyilvánvalóen város és/vagy országvezetési készségei nincsenek, így csak a marketingtanácsadók iránymutatása alapján tud kormányozgatni, akkor meg akkor is számítani fog az a két fillér, ha amúgy még bevételt is generálna.
Ebből kiindulva tehát elsősorban arra az érzésükre kell hatni, hogy ettől nem, vagy nem ettől fog meginogni a széke, ez szintén marketing, mint hogy ebben a kva világban lassan minden. Így tehát nem a kérdés elsősorban nem pénzügyi, nem műszaki, nem közlekedési területen vizsgálandó meg elsősorban, hanem erkölcsi, kommunikáció és marketing szinten.
Akkor úgy írom, hogy jelentéktelen összeg lehet. Ha meg a közszolgáltatás része mint Nyíregyen, akkor plusz költség sincs, sőt fogyasztásban még kedvezőbb is...
Hát speciel ez az "alkalmas" főpolgármester találta ki pár éve, hogy a 14 éven aluliak és az álláskeresők hadd utazzanak ingyen, persze jóval többen visszaélnek ezekkel, de a sok okos erre azt mondta, hogy ez a bevételkiesés szinte semmi... Vicces, hogy ehhez képest most azon megy a vita, hogy néhány Ikarus évi pár alkalommal történő közlekedtetését vajon milyen jegyárak mellett tudja kigazdálkodni a cég :D
De te csak vegyek a BKK bérletet, meg utána pluszban a vonat/volánbusz jegyet, ha úgy van, jól kitolsz velük :P
Például ott van az évekkel ezelőtt gyártáskori állapotára (kisebb, javítható hibákkal) felújított 278-as GVM, simán lehetne, vagy lehetett volna szándék arra, hogy GVM-es számokba egyszer-egyszer kiadják, túl nagy plusz költséggel se járt volna.
Szerintem a retró járatok közlekedésében Nyíregyháza jár jelenleg az élen, önkormányzati megrendelésre (így a finanszírozás is megoldott), normál forgalmi kocsiként, rendszeresen és több vonalon is. Azért nem gondolnám, hogy az Ikarusok közlekedtetése és fenntartása terhelné meg a Főváros és a BKV költségvetését, gyanítom kerekítési hibának számítana az eredmény...
Nem szeretnék OFF parttalan vitába keveredni az elszámolás ügyében.
Nem vagyok benne biztos, hogy érted az elszámolást.
Én sem vagyok gazdasági szakember és én sem látom tisztán ezt az egészet.
De abban biztos vagyok, hogy nem a MÁV gazdálkodik a bevételből és a BKK pedig bevétel nélkül marad és ez által a neki szolgáltatók sem jutnak bevételhez-
Abban is biztos vagyok, hogy az elszámolás nem teljesen lehet valós utasszámon alapuló, de valamilyen bevétel elosztás működik.
Ez a téma is kezd már erősen OFF lenni ebben a topikban mert a BKV buszaitól messzire kanyarodtunk.
Nem egyszer csak nem fogadták el, hanem a vmb és ob elfogadás fejében engedték el a Bp bérletes díjszabással igénybe vehető államilag működtetett járatok üzemeltetésének díját. Jó ötlet, hogy ezen túl a MÁV kapja az összes bérletes bevételt, a BKK meg működjön a vonaljegyekből.
Nem hiszem, hogy a BKK (vagy belegyezése) nélkül bárki is üzemszerűen szolgáltathat retró vagy nosztalgia járatokkal Budapesten. (nem biztos, hogy így van, de én így hiszem)
A jelenlegi retró járatok is mobil eszközzel jelentkeznek be a Futár központba, tehát BKK felügyelet alatt közlekednek meghirdetett menetrend szerint.
Én úgy gondolom, hogy a bevétel (jelenleg) a BKK-hoz fut be és a szerződések (azt megelőzően a megegyezések) alapján kerül a szolgáltatóhoz az pedig a saját elszámolási és belső szabályzata alapján osztja szét telephelyekre.
Abban 100%-ban egyet értek veled, hogy ez a fajta szolgáltatás nem lehet alapdíjas szolgáltatás.
Az én véleményem pedig az, hogy ez nem is lehet elvárás senki részéről, annak ellenére, hogy az utasok és érdeklődők nagy részének ez nagyon is jól esne és úgy érzik, hogy ez a város minden szegletében jár nekik, hogy még Budapesten belül sem kelljen utazni érte.
Azt el tudom képzelni, hogy magán vagy céggel rendelkező személyek tulajdonában lévő, ebben a szegmensben beleillő járműveket is be lehetne vonni a szolgáltatásba.
Hogy a költségek hogyan oszlanak meg és a szolgáltatásban részt venni szándékozók, hogyan lennének kiválasztva az egy másik kérdés, valószínűleg hosszas megbeszélések,egyeztetések majd pályázatok (műszaki) feltételek eredménye lehet.
Azért valamit tegyünk rendbe: a normál díjszabás, meg a havi bérlet BKK bevétel. A nosztalgia és retró járatok pedig BKV teljesítés, BKV tulajdonú kocsikkal. Szerintem nincs, nem lehet (=ne legyen) köze hozzá a BKK-nak, mint a közlekedési alapszolgáltatás megrendelőjének. Innen kezdve nem fogadom el a "rendes díjszabású" különjáratokat, tessék csak fizetni ezen "szolgáltatásokért", amik nem képezik az alapszolgáltatás részét, tehát nem BKK megrendelésűek, a tényleges szolgáltatónak. Nem olyan nagy összeg ez, és legalább valamennyire ki lehetne szűrni az egész nap a kocsin lógó, a helyet mások elől elfoglaló "sulineteseket". Vagy csak én látom így a kérdést?
Számomra ez a láz és vágyálom kategória, hogy 3-500 Ft-ért jól érezze magát az ember gyermeke és a szolgáltató alkalmazottjának még legyen jó arca is mellé! :-)
Hogy klíma sincs ezeken a járatokon, még a hűtött ásványvíz is jár a *suter mellé
"Azért, mert az ára a BKK-hoz megy, nem a MÁV-hoz."
Első körben igen, vásárláskor a befizetés oda érkezik.
A MÁV és a Volánbusz pedig egy Nonprofit alapítvány aki a Budapest bérlettel rendelkező utasokat a mosolyukért szállítja.
Nekem úgy rémlik, hogy az ország és vármegye bérlet budapesti debütálását az előzte meg, hogy az állami megrendelés teljesítői egyszer csak nem fogadták el a Budapest bérletet,
hogy Budapest önkormányzatától ki tudják "zsarolni" a vármegye és országbérletek elfogadását.
Tehát a költségek hogyan is oszlanak meg? (attól függetlenül, hogy egyes bérlet típusok árát ki szedi be)
500, meg 300 forint? Ne vicceljél már, amikor egy normál vonaljegy 450 (600) forint, akkor nosztalgia vagy retró járatoknál az 1000 forint nálam a "belépő" ár, de akár 1500 is lehetne. Aki pont éppen azzal akar utazni, az fizessen érte; ez nem része az alapszolgáltatásnak. Nem olyan nagy ár az, amikor a napi doboz cigaretta is 2000 fölött van már...
ENNEK a csonkának mi az értelme? Abból a megállóból már be kell menni Csepelre, nem tud hol visszafordulni egyik (BKV-s) garázs felé sem. Értem én azt is, hogy Arrivás a járat (Szállító utca), de attól még elmehetne a Védgát utcáig, de még a Szent Imre térig is, az sem lenne túl nagy rezsimenet onnan, de az utasok részére sokkal jobb végállomási pont lehetne...