szerintem ettöl jobb a loctites megoldás!, mert ha kisztergálnak az amúgyis elég vékony csapágyházbol, akkor, mivel vékonyodik a fala, eztán könyebben kitörhet, eltörhet a csapágyház, egy nagyobb zökkenőnél.
tüzolytásra jo lehet a loctite, de igazi megoldás, ha fel van hegesztve és ujraesztergálva, ha gondolod kűldj emailt és meg tudom oldani, persze, ha messzi vagy tölem nehezebb a dolog.
Van valami folyékony fémragasztója a Loctite-nak, amit kiverődött csapágyházakhoz ajánlanak. Ki kell tölteni a sérült részt, és utána újra lehet esztergálni. De ha csak pár tized mm a hézag, arra elég a sima csapágyragasztó is. Van ami 0,5 mm hézagig használható. 3-4e Ft kis kiszerelésben, egy próbát megérhet, mielőtt új fédobot vennél.
Üdv,aixam 400 hátsó keréknél a belső csapágy kiverődött,kotyog .Kézzel kivehető a fékdobból.Valakinek van esetleg fékdob emberi áron,vagy vennem kell újat.(35000).köszi
Üzemanyag szivattyú tápellátása ment tönkre. Valamiért kirohadtak a vezetékek, már eleve mókolva volt, meleg ragasztó (takonyba) volt ágyazva, és meg volt szigetelő szalagozva. Megforrasztottam de nem sokáig bírta. Csere lesz. valamire, amit adnak.
Megtaláltam a problémát, a tápellátása annak az aluhenger szerű AC-nek. Megforrasztottam egy két kört mentem vele, majd fogta és tőből kitört.. :/ Hol lehet ilyet venni, vagy mivel lehet helyettesíteni?
Sziasztok! Lombardini motoros MC1 lenne a témám. Az autóm menet közben alacsonyabb fordulaton (kanyarodás közben) az olajnyomás, és az akku jelet egyszerre kivillantván azt mondta ma hogy lefullad, lehúztam a buszmegállóba, és nem is indul egy ideig. Vagy csak nehezen. Aztán ha elindult, lehetett imádkozni mert gázadásra olykor torpan fullad, néha ránt, s rendszerint egy kanyarnál újfent leáll.. szintén 10 perc se. Amit megfigyeltem, hogy a tápszivattyú hol érdekesen frekvenciát vált, hol hallgat, hol pedig jónak mutatkozik mikor izzítom. Van úgy hogy izzításra elkezd égni az izzítógyertya visszajelző narancs spirálja a műszerfalon, de semmi hangot nem ad a tápszivattyú. Érintkezéshibára gyanakszom. Ugyanis a biztosítékokat kivéve kimértem, visszatettem, és ment! Aztán megint rángat, lefullad, kapuba tol, megebédelve kimentem, ráadom a gyújtás/izzítást ugyanúgy semmi hang, csak a narancssárga spirál.. Gondoltam ilyen nincs! Lenyúltam és megmarkoltam az egész műanyag biztosíték kockát. Kulcs elfordít, és ahogy kell, izzít, kerreg. Most mindjárt fel is teszem itt a nagy kérdést hogy az üzemanyagszűrő, és a tápszivattyú (már ha az adja azt a kerregő hangot) az hol található. A szűrőt (szűrőket) látom. A gyári szűrő alá valaki henkölt egy benzinszűrőhöz megszólalásig hasonlító dolgot. Illetve melyik biztosíték/biztosítékfoglalat, lehet a ludas? Gondolom ezt úgy kéne hogy egyesével kihúzom, és ahol nem "kerreg" izzításkor, ott keresgéljek... Létezik hogy szétrázkódik az érintkezés, és a tápszivattyú kihagy, vagy nem kap áramot, és azért rángat be, majd áll le? Egyáltalán menne egy percet is ha nem megy a tápszivattyú? Ismeretlen a hibajelenség, soha ilyet nem tapasztaltam rajta.
Valóban nagyon jók ezek az eredeti bilincsek , de sajnos hajlamosak a berohadásra . Ha nem a helyén kell kell széttrancsírozni -- például kiszerelt motornál -- akkor még van esély kimozgatni a betapadt menetet .
Az elmúlt 2 hétben "bepisilt" az Aixamem. Megijedtem, hogy vízpumpát kel cserélni. Mélyen kellett volna a zsebbe nyúlni. Hibakeresés közben a ventilátor mögött, valami rojtosat láttam. Kiderült, hogy az egyik gumicső az.
Ez volt a bűnös, és a vízpumpát, meg az elágazót köti össze.
Nem volt egyszerű kiszedni, mert az acéldrótbilincset mikor megakartam lazítani, leszakadt a csavarfej. Mindkét bilincsnél. Megdolgoztam érte, mire sikerült levágni. Autóalkatrész boltba bevittem a mintát, és találtak egy hosszabb csövet, aminek a hajlásszöge megegyezett. Abból vágtam méretre az újat.
A nyakunkba szakadtak a covid miatt elhalasztott rendezvények, hetek óta nem volt időm fórumozni. 6 napja pont Tiszafüreden voltunk, megnézhettem volna ezt a kínai járgányt. Általában ezek ólom akkusak, amiben lítium akku van, annak 20e euró fölött van az új ára, azokat használtan se nagyon adják 10e alatt. Ha el akarnám adni a 2012-es az elektromos Ligierem, én se adnám oda 2M Ft alatt. Az a 28 db Nisan Leaf cella, amit az ólom akkuk helyére szereltem, 700e Ft, és még haza is kell szállítani, amit semmilyen futárcég nem vállal, személyesen kell érte menni. Mondjuk Tesla modulok voltak itthon nemrég jó áron, de az még többe kerülne, cserébe 100 km felett lenne a hatótáv.
Én nagyon megkedveltem a Be Sun-t, most 36e km van benne, (8700-al vettem) de még mindig újszerűen néz ki. Hihetetlen mennyi mindent el lehet vele szállítani, komplett fagyiskocsi alvázakat fel tudok rá tenni, amit korábban utánfutóval szállítottam. Szerelni nem kellett semmit, az ajtó zsanért kell időnként befújni WD40-el, mert nyikorog. Nem volt még soha olyan mopedautóm, aminek a motorháztetejét csak azért kell felnyitni, hogy utántöltsem az ablakmosó folyadékot.
Tegnap sikerült lerohadnom a hibrid Stellával, 30 km után lemerült az akkuja. Láttam, hogy kevés lesz a töltés, de gondoltam, ha nem adja ki, majd beindítom a benzinmotort. De a benzintartálya üres volt, annyi eszem meg nem volt, hogy megnézzem indulás előtt. Szerencsére apám is pont arra járt, és hazahúzott.
A Be Sun típusbizonyítványa szerint, az L6e kategóriás is vontathat max. 225 kg össztömegű utánfutót. Az N1-es sem vontathat többet amúgy...
Nem emlékszem, hogy írtál volna az elektromos Aixamedről, azzal mi van?
Szokásos nyár eleji találkozónkat Doromláson ( Bogyiszló , gátőrház) tartjuk , május 28-án szombaton . A részvételi szándékot kérem 3 nappal előtte jelezni .
Érdekes elektromos mopedautó -- tavaly ősszel még 1 millióval olcsóbban adták a két megyével arrébb . A nem túl közlékeny eladó -- azért a baráti két és fél milláért -- nem tartotta szükségesnek , hogy olyan lényegtelen , és vevőt aligha érdeklő dolgokról írjon mint az akkumulátor fajtája , mennyisége és gyakorlati hatótáv ...
ÜDVÖZLET MINDEN MOPEDOSNAK. A véleményeteket szeretném kérni , hogy mejik mopedalkatrész forgalmazót tudnátok ajánlani a külföldiek közül a francia PRO VSP -t, vagy a holland MINICAR PARTS -t de ha ezeken kívül van még másik ,azokat is kérem jeelezzétek . üdv: antal a microcar csoport adminja .köszönöm.
Köszönöm a válaszodat.Átégést nem találtam a tömítésen,viszont nyomta kifele a hütőfolyadékot a túlfolyón.Úgyhogy biztossan a hegerfejtömitésnél dolgozott bele a hűtő rendszerbe,mert amióta kicseréltem erre a fémre amit belinkeltem,azóta jó lett.Persze hfej síkolás is volt,mert annélkül fém tömítést nem építek be.
Két fajta van állítólag, a gyengébb minőségű sima grafitos, meg a jobb. Én nem tudom hogy a linkelt az milyen minőséget képvisel, hátha megmondják majd neked. Amúgy átégett az eredeti?
Üdvözlök mindenkit.Hozzámkerült egy Microckar kisautó.Sok egyébb apró probléma mellet,sajnos most hengerfejessé vált.Sokat olvastam visszafele a fórumon,hogy hajlamosak erre a nem kis problémára.Hát neki álltam én is szétszedni,sikerült is megtalálni a búnös hegerfej tömítést,de legnagyobb csodálkozásom ez nem fém,hanem fém klingerit anyagú.Valószínüleg ha jól gondolom,ez már nem az eredeti. Az volna a kérdésem hozzátok,mint tapasztalt mopedosokhoz,hogy ez a hengerfej tömítés megfeleő-e hozzá?