Az első kérdésedre válaszolom, hogy az olajbeöntő teteje tiszta, de az olajpálca felső része tejfölös, és néha vízcseppes.
A közúti fogyasztását nem tudom mert mióta nálam van a tanyára járok vele, és csak 2- hetente megyek be a városba gázt tölteni. Az előző tulajdonos főleg aszfalton közlekedett, és Ő úgy mondta, hogy 15- 16 l. körül fogyasztott gázt.
Új Níva tulajdonos vagyok.Két hónapja vettem egy 1999- es 1.7-est. 95000 km futott. Jól megy, nincs kartergázza, és állítólag a motor nem volt kibontva. Be van szerelve bele a gáz, nem sokallom a fogyasztását se. Kb.18 - 20l -gázt fogyaszt terepen, sárba- hóba. De van egy problémám:Fogyasztja a hűtő folyadékot! Naponta 8 -10 km.- hajtom, és kb 1- 2 deci vizet elfogyaszt. Nem scepeg sehol. Cseréltünk már fejpakolást, es a fejet leszabályoztattam, de semmi változás!
Tudna - e valaki tanácsot adni, hogy mi lehet a hiba? Volt. e már valakinek hasonló problémája?
A rohadás nem típushiba, inkább jellegzetesség. :)
Van aki minden évben hegesztgeti, de ha jól meg van csinálva, bírja az. Nekem egy komolyabb felújítás után 3 évig nem kellett hozzányúlni. Most is csak küszöb meg sárvédőívek kezdtek megindulni. Igaz, általában tisztán tartottam. Mostanában viszont mindig van rajta egy védőréteg sárból. :)
Ha keménykedni akarsz vele, vagy komolyabban terepezni, akkor a 4 fokozatú váltósat nézegesd inkább. Ha sokat mész közúton, akkor lehet 5-ös, mert gazdaságosabb.
Azért modják, mert az 5 fokozatú váltónak vannak típushibái és szerkezetileg is gyengébb, mint a 4-es. Pl. az 5-dik fokozat nem kap elég kenést, ezért mindenki azt csinálja, hogy megemelik a kocsit és még beleerőltetnek plusz 2-3 decit, akkor állítólag jó lesz, stb...
Az 1.7-es motor leheletnyivel erősebb, de az elektronikája kényes. Terepen elakadva jóval bonyolultabb javítani, mint pl. a karbisat.
Nekem 1.6-os van, 4 sebességes. Direkt ilyet vettem, ez jobban bírja az ütés-vágást. Viszont az 1.7-es csendesebb, kevesebbet fogyaszt és picit erősebb. Viszont ami lényeges, drágább is. Megvenni is, meg a motor alkatrészek is. Én pl. most az 1.7-es dupla hűtőventillátorát vadászom, de bontva nem találok, boltban meg 45 rugó az új kompletten. (Az 1.6-os gyári új hűtőventillátora pedig 6.800 Ft, igaz az csak szipla).
Ha van konkrét kérdés, szívesen válaszolok, ha tudok.
Niva 1.6 92 évjárat...
sokszor néztek rendörnek vele...és a rendörök sokszor intettek,soha nem állitottak meg...ja mert fehér volt HLT -s rendszámmal..
sajnos nagyon korrodál a kasztni..motor gyenge közutra.. /felezö nélkül/ utánfutot,még egy suzuki is elvontatja jobban...
de terepre király..soha nem akadtam el vele.
pedig volt,hogy a viz az ajton folyt be...
2x eltört az elsö kerékagy,arra kell figyelni+gömbcsuklok,gömbfelek elég rosszak.persz az utángyártottak pl német,olasz..azok jok..
Hello mindenkinek
Niveát nem csak a vadászok,mezögazdasági emberek használnak..
régebben indultak vele dakaron..kérdés,hogy mennyi köze volt a gyárihoz...?
nekem is volt egy nivám most elado..
voltam vele Svédországba is 2 éve télen..
autopályán a fogyasztás 7l volt csomagokkal,síszálito tetöbox-al...
ugyhogy jo gép az..már most kétségbe vagyok esve mi lesz velem télen..ugyanis hegyen lakom és niveával soha nem akadtam el..de most a 4x2 ekkel...?
üdv
Szia!
Köszi a topiknyitó és eddig úgy tűnik topikzáró hozzászólást...:)
Mezőgazdaságban nem vagyok otthon, sőt, mindenesetere hobbikocsinak jó lehet.
Sőt vadászok is használják, a határőrségről nem is beszélve..:))
A nyívások leginkább a mezőgazdaságban vannak otthon, nem a neten :)))
Minden bántó szándék nélkül, komolyra fordítva a szót: a környéken Nívát szinte csak a mezőgazdászok, erdészek használnak, más nem nagyon. (Azért Níváskarcsi fórumtársat érdemes megkérdezni, sztem van némi tapasztalata...)